Skrevet av Emne: Komplett deffe-kostholdsplan. Betaler 250 kr  (Lest 7745 ganger)

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Komplett deffe-kostholdsplan. Betaler 250 kr
« #30 : 06. april 2008, 00:15 »
Du burde heller ikke løfte høyreps for å satse på høyere kcal-forbruk. Les artikellen "Don't lift to burn" på t-nation(finner den ikke selv atm;)

Finner ikke artikkelen, men hvorfor skal man ikke trene høyreps for å forbrenne? høyrepstrening (15-25 reps) hvor man kjenner at muskelen brenner skikkelig er utmerket for å tømme glykogenlagerene på samme måte som kardiotrening, det er også anbefalt blant annet av Børge Fagerli i hans programmer.

På deff:
Å trene høyrepstrenginger istedenfor tung trening under diett skjønner jeg er absurd, men om man f.eks har 3 vanlige styrketreninger så ser jeg ikke grunnen til at man ikke kan ha 1 høyrepstrening i uken f.eks.
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Komplett deffe-kostholdsplan. Betaler 250 kr
« #31 : 06. april 2008, 00:38 »
Finner ikke artikkelen, men hvorfor skal man ikke trene høyreps for å forbrenne? høyrepstrening (15-25 reps) hvor man kjenner at muskelen brenner skikkelig er utmerket for å tømme glykogenlagerene på samme måte som kardiotrening, det er også anbefalt blant annet av Børge Fagerli i hans programmer.

På deff:
Å trene høyrepstrenginger istedenfor tung trening under diett skjønner jeg er absurd, men om man f.eks har 3 vanlige styrketreninger så ser jeg ikke grunnen til at man ikke kan ha 1 høyrepstrening i uken f.eks.

Riktig det du skriver. På deff burde man faktisk gå ned på reps, og opp på belastning. Ikke omvendt.

Er det noe spesielt med melk siden alle kutter melka på deff?

Ikke nevneverdig, men alt som drikkes under deff, burde man kutte ned på. Shake, melk, juice and what not. Rett og slett grunnet metthetsfølelsen ved å spise mat. Smiley

Hadde programmet vært kvasioptimalt hadde han ikke drukket alle de shakene han er satt til å gjøre. I tillegg hadde han knasket riskaker etter trening, i stedet for sukkerdrikken som anbefales her. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Komplett deffe-kostholdsplan. Betaler 250 kr
« #32 : 06. april 2008, 00:59 »
Riktig det du skriver. På deff burde man faktisk gå ned på reps, og opp på belastning. Ikke omvendt.
Man trenger ikke å gå ned i reps om man allerede ligger på et fornuftig repsantall, du har sikkert lest at
man bør kjøre lave repetisjoner med økt belastning for å for å gi musklene en skikkelig grunn til å bli,
men husk også at det beste programmet for å bygge styrke og muskelmasse på et overskudd er også det beste for å bevare styrke og muskelmasse på et underskudd - men ofte bør man justere ned antall sett fordi restitusjonen er kompromittert. Det kan også være en fordel å legge inn litt høyrepstrening i området 15-25 reps for å brenne mer glykogen (en kan kjøre høyere karbinntak), øke fettmobilisering og -forbrenning. Fysiologisk sett er effekten den samme eller bedre enn HIIT kardio (intervaller) siden man tross alt trener hele kroppen med et høy:lav forhold på ca 60sek:30-60sek.
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
Sv: Komplett deffe-kostholdsplan. Betaler 250 kr
« #33 : 06. april 2008, 01:00 »
0

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Komplett deffe-kostholdsplan. Betaler 250 kr
« #34 : 06. april 2008, 10:10 »
Jeg er rett og slett ikke sikker på om jeg får i meg nok karbo. Siden dere sier at man trenger karbo for å brenne fett. På en dag får jeg i meg   70 g havregryn , 1 eple, 4 store blad med kål, karboshake etter trening .  Det er kanskje for lite?
Leveren kan omgjøre fett til ketonlegemer som kan brukes av kroppen istedenfor karbohydrater. Når dette skjer er forbrenningen i en ketose-tilstand. Noen dietter (Atkins) benytter seg av dette, men det er veldig omstridt. Problemet er at det produseres mye avfallsstoffer og kroppen fungerer ganske dårlig. IMHO gjør en slik degenerativ diett totalt ubrukelig for noen som faktisk trener.

Dog, jeg ville satset på å holde meg så lavt som mulig på karbohydrater, men nok karbo til at jeg ikke havnet i ketose. Man kan sjekke om man er i ketose med på pisse på en keto-stix (fås kjøpt på apoteket).

Og eventuelt på treningsfrie dager, skal jeg fortsatt ta karboshake da?
Det ville jeg absolutt fraråde. Du ønsker å ligge på et kcal-underskudd.

Utlogget MortenHBH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 83

Sv: Komplett deffe-kostholdsplan. Betaler 250 kr
« #35 : 06. april 2008, 11:35 »
Men jeg har ingen problemer med å gå rundt sulten, egentlig ikke når jeg trener heller.

Jeg elsker følelsen av og være sulten ( kanskje jeg er litt rar)  

Så jeg burde skifte ut oljen jeg steker med, trene med få reps ( har trent med 12 reps pr sett jeg  what ) ,
ellers se på vekten og hvis jeg går ned trenger jeg ikke gjøre noe før jeg stagnerer,
når jeg stagnerer så kutter ned havregrynen om morgenen? og når jeg stagnerer der igjen så øke kardio
og til slutt det totale karboinnholdet i en dag?

Jeg er rett og slett ikke sikker på om jeg får i meg nok karbo. Siden dere sier at man trenger karbo for å brenne fett. På en dag får jeg i meg   70 g havregryn , 1 eple, 4 store blad med kål, karboshake etter trening .  Det er kanskje for lite?   Og eventuelt på treningsfrie dager, skal jeg fortsatt ta karboshake da?

Jeg har egentlig ikke lyst å kutte ut shakene siden det er lettvint + at jeg liker å være sulten.


Jeg steker kyllingfilen min i ovnen. (Bare krydrer)
Når jeg skal spise så sper jeg på med litt vita OPTIMAL som inneholder Raps, Solsikke og Olivenolje.
Dagsformen:

Start vekt: 102 Kg

Vekt 14 mars 09: 83.9 KG
Vekt 4 April 09: 81.4 KG
-------------------------------------------------------

Løft heller mindre og riktig en tungt og feil.

Utlogget Joche

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

Sv: Komplett deffe-kostholdsplan. Betaler 250 kr
« #36 : 07. april 2008, 14:02 »
< <jeg tar omega 3 isteden for tran og bruker olivenolje som stekeolje hver dag

Hvis du bare tar omega 3 som kapsler, og dessuten bruker olivenolje bare som stekeolje, så har du fremdeles ikke noe SUNT fett bortsett fra laksen i kostholdet ditt. Minst 15-20% av kaloriene på deff bør komme fra sunt fett, fra f.eks tran, nøtter, fet fisk, ren olivenolje (ikke stekt, og helst "ekstra virgin")

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: Komplett deffe-kostholdsplan. Betaler 250 kr
« #37 : 20. oktober 2008, 13:57 »
jeg har akkurat samme problemet -.-
Men jeg har ingen problemer med å gå rundt sulten, egentlig ikke når jeg trener heller.

Jeg elsker følelsen av og være sulten ( kanskje jeg er litt rar)  

 

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!