Skrevet av Emne: Bygging i OL 2004  (Lest 3725 ganger)

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
Re:Bygging i OL 2004
« #30 : 10. februar 2004, 23:46 »
InYourFace: Problemet at du har ahtt det "litt moro" i veldig mange poster her, og det begynne å bli litt usakelig til tider.
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Re:Bygging i OL 2004
« #31 : 11. februar 2004, 08:37 »

Toppidrettsutøvere som langrenn/alpint osv. er ikke like sterke som en BB men det kan ha mye med at de er raskere og er i det minste reine.

 


Sånn som denne diskusjonen her blir hva som jeg bare rett å slett sitter å ler av.. Så mye tåpelig, i mine øyne visstnok, som blir sagt...

Men en ting jeg reagerte litt på var ditt utsagn RoAcHeZz, om at langrennsløpere i det minste er REINE..
Ikke prøv å innbill meg om at alle langrennsløpere er reine, for da tror jeg nok du har bomma skikkelig gitt...
Dem stapper seg nok ikke fulle av anabole steroider, men det er kanskje det eneste som går under kategorien dop??


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Fossedal

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Re:Bygging i OL 2004
« #32 : 11. februar 2004, 09:10 »
Gamle nyheter ja, men kult.

Utlogget Halvorsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 349
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 349

  • Tren smart, og husk - trening skal være gøy!
Re:Bygging i OL 2004
« #33 : 11. februar 2004, 11:41 »
Når vi først nå er inne på treningsmengde i forskjellige idretter kom jeg på et svar som kom fra Finn Aamot på spørsmål om hvor mye norges alpinister trening, 37 timer i uka var det. Han syntes det var rett og rimelig at de trente like mye som hva en vanlig arbeidsuke er, det er tross alt jobben deres Smiley

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:Bygging i OL 2004
« #34 : 11. februar 2004, 12:17 »
Når vi først nå er inne på treningsmengde i forskjellige idretter kom jeg på et svar som kom fra Finn Aamot på spørsmål om hvor mye norges alpinister trening, 37 timer i uka var det. Han syntes det var rett og rimelig at de trente like mye som hva en vanlig arbeidsuke er, det er tross alt jobben deres Smiley

Jepp, også er det jo viktig å huske at all trening ikke er av typen blodslit også. da blir det fort timer av det...
Mental trening, teknikk, styrke mv. alt er viktige elementer i en atlets hverdag.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
Re:Bygging i OL 2004
« #35 : 11. februar 2004, 13:42 »

 


Men en ting jeg reagerte litt på var ditt utsagn RoAcHeZz, om at langrennsløpere i det minste er REINE..
Ikke prøv å innbill meg om at alle langrennsløpere er reine, for da tror jeg nok du har bomma skikkelig gitt...
Dem stapper seg nok ikke fulle av anabole steroider, men det er kanskje det eneste som går under kategorien dop??

;)Nei, nei, for satans skyld Tongue skal godt gjøres å finne en idrett som ALLE er rene tror jeg. tok bare utgangs punkt i bla. ronnie Coleman. Han har ikke blitt så stor, bare ved produkter som er lovlige (sett i norges lovers øyne)
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
Re:Bygging i OL 2004
« #36 : 11. februar 2004, 14:06 »
herregud, dette kan aldri skje!

Bygging er jo ingen idrett, og for all del ikke få dette i Athen da!

Håpløst dersom noen kan vinne OL-gull ved å vrikke og vri på en scene. Bygging hører hjemme i gay games!

du burde vært bannet.... Hvis du mente dette seriøst kan du likesågodt bare stikke herifra.. taper..

Selvfølgelig mener jeg det! Utenom gay-games kommentaren da, som selvfølgelig var en spøk Smiley

Citius, altius, longius!
question everything

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Re:Bygging i OL 2004
« #37 : 11. februar 2004, 17:09 »
herregud, dette kan aldri skje!

Bygging er jo ingen idrett, og for all del ikke få dette i Athen da!

Håpløst dersom noen kan vinne OL-gull ved å vrikke og vri på en scene. Bygging hører hjemme i gay games!

du burde vært bannet.... Hvis du mente dette seriøst kan du likesågodt bare stikke herifra.. taper..

Selvfølgelig mener jeg det! Utenom gay-games kommentaren da, som selvfølgelig var en spøk Smiley

Citius, altius, longius!

uansett virker det ikke som du har forstått hva det vil si å drive som bodybuilder...

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:Bygging i OL 2004
« #38 : 11. februar 2004, 20:12 »
Å si at idretten kroppsbygging ikke har noe i OL å gjøre fordi den ikke fokuserer på "lengst, høyest, raskest, osv.", men på bedømmelser fra et dommerpanel, er reinspikka tull. Kunstløp er en annen idrett der prestasjonen/presentasjonen bedømmes av et dommerpanel, og kunstløp har vært OL-gren siden tidenes morgen. En annen slik idrett er stup. Videre har vi f. eks. stilbedømming i skihopp og freestyle, og hva med turn? Det finnes mange flere eksempler enn de nevnte.

Poenget er at så lenge man har allmenne og objektive kriterier å bedømme etter, så vil den beste vinne. Det har man i kroppsbygging, der man ofte ser stor samstemthet mellom dommerene angående en utøvers plassering. Vinneren vil ofte være nr. 1 på lista hos ALLE dommerne, fjerdemann er ofte nr. 4 hos ALLE dommerne.

Det er disse objektive kriteriene (størrelse, separasjon, definisjon, symmetri, poseringsferdigheter m.m.) som gjør at kroppsbygging med rette kan kalles en idrett, og derfor hører hjemme i et OL. Objektive kriterier må nødvendigvis til en viss grad "farges" av dommernes individuelle, subjektive oppfatning, men dette gjelder også de nevnte idretter turn, kunstløp, stup m.m.

Så kan man heller mene og synes hva man vil om halvnakne menn (og kvinner?) som flexer muskler på en opplyst scene, likesom man kan mene og synes hva man vil om andre idretter, for eksempel kappgang, som jeg personlig synes er en helt patetisk idrett. Det er definitivt et betydelig show-element ved idretten kroppsbygging, men en idrett er det lell!! Og jeg vil MYE HELLER se på kroppsbygging under OL i Athen, enn kappgang!!!

HITman
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
Re:Bygging i OL 2004
« #39 : 11. februar 2004, 23:40 »
Du overser selve poenget her. Turn, kunstløp, stup osv er alle enormt fysisk harde idretter. For å nå kriteriene for toppkarakter må man gjennom utrolig krevende øvelser.

Det at forberedelsene for en bygger er svært harde, hjelper ikke så lenge selve konkurransen er å stå å posere på en scene. Kroppsbygging mangler det fysiske elementet som trengs, det blir en "skjønnhetskunkurranse" etter dommernes kriterier.
 
Det er dette som er kjernen, OL dreier seg om konkurransene, ikke hva utøverne må gjøre for å komme dit!

Det finnes nok idretter der allerede som burde vært fjernet. Sjakk er jo blitt nevnt Smiley
question everything

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Re:Bygging i OL 2004
« #40 : 11. februar 2004, 23:54 »
I både kunstløp, stup, skihopp, fristil og turn er det likevel utførelsen av en ferdighet de konkurrerer i - det (i mine øyne avgjørende) aspektet mener jeg til sammenlikning at kroppsbygging er langt unna.

Selv om jeg er enig med deg om at kappgang ser litt merkelig ut, er det likevel en idrett i min verden, kroppsbygging ikke. Igjen; ingenting negativt om kroppsbygging. Dessuten; på Styrkeløft & Strongman ble vel hele historen om at kroppsbygging skal bli OL-disiplin avvist som gammelt, utdatert nytt.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:Bygging i OL 2004
« #41 : 14. februar 2004, 01:57 »
I både kunstløp, stup, skihopp, fristil og turn er det likevel utførelsen av en ferdighet de konkurrerer i - det (i mine øyne avgjørende) aspektet mener jeg til sammenlikning at kroppsbygging er langt unna.

Selv om jeg er enig med deg om at kappgang ser litt merkelig ut, er det likevel en idrett i min verden, kroppsbygging ikke. Igjen; ingenting negativt om kroppsbygging. Dessuten; på Styrkeløft & Strongman ble vel hele historen om at kroppsbygging skal bli OL-disiplin avvist som gammelt, utdatert nytt.
Ferdighetsaspektet i kroppsbygging ivaretas jo delvis av poseringsferdighetene til utøverne. "You can win or lose a show with the same body", sitat vår alles kjære guvernør Schwarzenegger. Det hjelper ikke å ha grove lår hvis du ikke klarer å posere dem på en slik måte at definisjon og separasjon kommer tydelig fram på scenen. Kroppsbyggere bruker mange, mange timer på poseringstrening, og disse ferdighetene - for det er det det er - har den enkelte kun få minutter på seg til å demonstrere for dommerne i rampelyset. Dessuten - posering er både fysisk og psykisk svært krevende.

Synes det er mange likheter mellom kroppsbygging og f. eks. kunstløp, jeg. I tillegg til ferdigheter (hhv. i posering og skøyteteknikk) og det faktum at begge idretter bedømmes av et dommerpanel, legges det i begge idrettene vekt på det YTRE aspektet, dog i noe ulik grad, men også i kunstløp vil dommerne la seg påvirke av utseende, frisyre, kostyme (inkl. farger) og ikke minst kroppsholdning. I begge idretter kreves dessuten mye trening, slit og forberedelser.

Likevel er jeg enig med deg i at kroppsbygging også skiller seg en del ut fra alle andre idretter, idet det er skaperverket/menneskekroppen selv som er gjenstand for vurdering, og ikke primært dens ytelse ift. styrke, spenst, utholdenhet m.m. Ja, kroppsbygging er unik som idrett sånn sett, men hva så?? Variasjon er etter min mening bare fint.  Wink

Det er mulig vi definerer idrett litt forskjellig her, men etter min mening er "skikkelig" idrett ensbetydende med fysisk og psykisk krevende aktivitet (hva angår både forberedelser og utførelse) underlagt et sett med konkurranseregler som alle må forholde seg til, og kroppsbygging er således helt klart en idrett i mine øyne.

Selv om bygging ikke blir OL-gren i første omgang, kan det bli det senere, f. eks. som erstatning for sjakk  Wink
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Re:Bygging i OL 2004
« #42 : 15. februar 2004, 02:35 »
OK, HITman, vi får bli enig om at vi ikke blir enig Smiley
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:Bygging i OL 2004
« #43 : 15. februar 2004, 21:51 »
OK, HITman, vi får bli enig om at vi ikke blir enig Smiley
Enig  Smiley
Erfaring er den talentløses trøst

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!