Skrevet av Emne: Soleksem? Eller noe annet?  (Lest 1252 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Soleksem? Eller noe annet?
« : 15. mars 2009, 22:30 »
Hei! Jeg har tatt mye sol en stund, og lurer på om jeg kan ha fått soleksem. Jeg tok vel sol én til to ganger i uken, i en periode på to måneder, for å bli skikkelig brun. For litt siden merket jeg noen "klumper" rett under brystet, rett over magen. Klumpene er lyse, det er liksom noen små utstående områder der nede, som er litt lysere enn resten av huden.

Moren min har vært veldig plaget med soleksem, og det er dette som bekymret meg. Men jeg vet ikke om det er arvelig, eller hva det er. Jeg har aldri hatt noe lignende før. Det er ikke veldig sjenerende, men jeg bare synes det var litt merkelig.

Jeg har forøvrig også gått på kreatin i litt over en månede, hvis det kan ha noe med saken å gjøre. Jeg vet også at sol to ganger i uken er litt vel i overkant mye, jeg tar ikke så mye nå lenger.

Noen tanker? Smiley

Utlogget Dobb

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: Soleksem? Eller noe annet?
« #1 : 16. mars 2009, 00:24 »
google...

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Soleksem? Eller noe annet?
« #2 : 16. mars 2009, 00:27 »
google...

Elsker slike svar, de er så hjelpsomme.

Og hvis du har soleksem burde huden bli rød tror jeg.

Utlogget Dobb

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: Soleksem? Eller noe annet?
« #3 : 16. mars 2009, 00:42 »
det var ikke noe svar.. det var en åpenbaring;)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Soleksem? Eller noe annet?
« #4 : 16. mars 2009, 09:59 »
Elsker slike svar, de er så hjelpsomme.

Og hvis du har soleksem burde huden bli rød tror jeg.
Ja, også skal det vel klø relativt mye? Det klør ikke i det hele tatt, det er ikke rødt. Jeg bare kjenner at h uden er ujevn, og lysere på de små klumpene.

Utlogget Zuul

Sv: Soleksem? Eller noe annet?
« #5 : 16. mars 2009, 10:00 »
når jeg får soleksem klør det vilt, og så får jeg små blemmer

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Soleksem? Eller noe annet?
« #6 : 17. mars 2009, 08:49 »
Hmm. Merkelig. Det er ikke farge på de i det hele tatt, og det klør ikke. Jeg får vel bare se hvordan det går. Takk for svar, iallefall:)

Protein1991

  • Gjest
Sv: Soleksem? Eller noe annet?
« #7 : 17. mars 2009, 09:19 »
Hei! Jeg har tatt mye sol en stund, og lurer på om jeg kan ha fått soleksem. Jeg tok vel sol én til to ganger i uken, i en periode på to måneder, for å bli skikkelig brun. For litt siden merket jeg noen "klumper" rett under brystet, rett over magen. Klumpene er lyse, det er liksom noen små utstående områder der nede, som er litt lysere enn resten av huden.

Moren min har vært veldig plaget med soleksem, og det er dette som bekymret meg. Men jeg vet ikke om det er arvelig, eller hva det er. Jeg har aldri hatt noe lignende før. Det er ikke veldig sjenerende, men jeg bare synes det var litt merkelig.

Jeg har forøvrig også gått på kreatin i litt over en månede, hvis det kan ha noe med saken å gjøre. Jeg vet også at sol to ganger i uken er litt vel i overkant mye, jeg tar ikke så mye nå lenger.

Noen tanker? Smiley
Kan være jeg bommer som faen her, men uansett

Jeg tror det kan være små fettklumper som ligger i underkant av huden. Jeg har hatt noen sånne hele livet som er på brystkassa. Merket det når jeg var 10 år, så tror ikke det har noe med kreatin å gjøre heller. Er nok ikke noe farlig Wink

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Soleksem? Eller noe annet?
« #8 : 25. mars 2009, 15:14 »
Kan være jeg bommer som faen her, men uansett

Jeg tror det kan være små fettklumper som ligger i underkant av huden. Jeg har hatt noen sånne hele livet som er på brystkassa. Merket det når jeg var 10 år, så tror ikke det har noe med kreatin å gjøre heller. Er nok ikke noe farlig Wink
Jeg tviler på at det er fettklumper, da hadde jeg vel lagt merke til det tidligere enn nå Tongue

Det er borte nå, og jeg vet ikke hva det er. Jeg har ikke tatt sol på en stund, så det var vel mest sansynlig en eller annen form for soleksem. Tenker jeg må være litt forsiktig fremover, evt. legge noe over magen. Blir så brun på magen om sommeren uansett, hehe.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!