Skrevet av Emne: Antidoping norge foredrag!  (Lest 8819 ganger)

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Antidoping norge foredrag!
« : 17. mars 2009, 23:33 »
I går var det et lite crew fra antidoping norge som kom til treningssenteret jeg akkurat har begynt å jobbe for! Jeg fikk dessverre ikke vært med på selve møte. Men fått flere sammendrag av møtene og alle de samme.

Det de snakket mest om var kosthold og hvordan en "typisk" boler var.

De mente bastant at kosttilskudd som protein, kreatin osv ikke hadde NOEN effekt og at det bare kostet mye penger! 
Og at en typisk boler var en som stod på treningssenteret med en proteinshake...
Etter trening var det heller ikke vits med noen form for tilskudd og at en glass melk, 2 bananer og litt rosiner var det beste du kunne få i deg.
Det utgjør ca 7-8 gram proteiner og 40 g karb. Karb innholdet er jeg ca enig i, men kunne gjerne vært mer!

Da en kompis av meg skulle prøve å argumentere for kosttilskudd, satt de som ikke hadde ordet å tisket og visket å fniste som små jenter.

De sa også at det er typisk å ha en veldig streng diett når du går på steroider og at mat, kosthold og trening er den største delen av livet deres.

Hvordan kan de gjøre noe sånt? herregud, jeg syns de driter seg loddrett ut.

Det virker for meg at de mener at alle som har god framgang, holder seg seriøs til kosthold og trening er bolere..

Liker veldig dårlig at noe så viktig som antidoping "driter seg ut " på denne måten!
Antidoping er viktig og bør ha gode "forbilder" !

Noen som har hatt like erfaringer eller er dette "nytt" ?

Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #1 : 17. mars 2009, 23:40 »
Hørest ut som den samme gamle visen omigjen. De kommer alltid med samme foredrag og kommer med disse "typsike" eksemplene og dømmer veldig.

De viser de lite eller gammel forskning og all form for kosttilskudd er djevelens mat.. til og med vitaminer.

Skal eg oppsummere foredraget dies ? Det de sier hver eneste gang ? okei; Spis vanlig mat, det er alt du trenger. Bol dreper deg og ødeleger deg totalt og du er garantert kriminell.

Bare så det er sagt, eg driver ikkje med bol. Men når eg hører disse foredragene om og omigjen så får eg lyst... nesten

Utlogget cas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #2 : 17. mars 2009, 23:41 »
Latterlig av ADN.

Vil egentlig tro at dette har en større motsatt effekt enn det de ønsket når de driter seg ut på denne måten.
Har selv vært borti representanter fra ADN som kommer med utsagn de ikke kan utdype noe.

På det du skriver virker det i det hele tatt som om ADN har et mål om å henge ut folk - og at de skal klare å henge ut flest mulig.

Om det så er tilfelle at steroidebruk gir alvorlige psykiske bivirkninger - slik de sier det gjør ,vil jeg tørre å komme med den påstanden at ADN bevisst gjør det de kan for å bryte ned personer psykisk og sørge for eventuelle depresjoner.

Honnør, ADN, for at dere er seriøse.

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #3 : 17. mars 2009, 23:41 »
Tvert imot tør jeg påstå.
En typisk boler er jo en hobbytrener med for lite kunnskap om trening og kosthold, gjerne i en kombinasjon med for lite tålmodighet

Har selv ikke vært heldig nok til å kunne delta på et foredrag holdt av ADN, men håper det skjer, da det er interessant å få med seg.
Men om dette er hovedingrediensene en får servert fra et foredrag holdt av ADN vil jeg kanskje ha det bedre uten, da jeg i deres øyne mest sannsynlig er en "boler".. Smiley

Litt dumme holdninger ute å går, men disse er nok ikke ADN ene og alene om. Tror dette er typiske kjennetegn på "bolere" for allmenheten.
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #4 : 17. mars 2009, 23:42 »
Å spise vanlig mat kan funke det, men det er lov å optimalisere iforhold til sin idrett, sport, aktivitet, restitusjon og mål her i livet.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #5 : 17. mars 2009, 23:44 »
digger det.

foredrag fult og helt basert på stereotyper og fordommer.
intet annet enn synsing og ingen fakta.

trist at våre skattepenger blir brukt på dette skvipet.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #6 : 17. mars 2009, 23:49 »
Tvert imot tør jeg påstå.
En typisk boler er jo en hobbytrener med for lite kunnskap om trening og kosthold, gjerne i en kombinasjon med for lite tålmodighet

Det er AKKURAT det jeg også mener! Enten det, eller en som faktisk er seriøs Bodybuilder, strongman eller lignende.

Jeg tror virkelig ADN har MYE å lære ved å observere og følge med i nuet og ikke det som var for 60 år siden.

Mye elendige holdninger til ADN.. Syns heller de bør være positive til kosttilskudd som ikke er bol. Det er jo tross alt det jobben deres er!



digger det.

foredrag fult og helt basert på stereotyper og fordommer.
intet annet enn synsing og ingen fakta.

trist at våre skattepenger blir brukt på dette skvipet.

Det er trist, når det er så viktig! Nesten like trist som forsvaret vårt Grin hæhæ!
Men uansett;
Noe som er så seriøst og viktig bør ha MYE kunnskap, eventuelt folk som faktisk driver med f.eks styrketrening og kan litt om miljøet og ikke bare "normale" halvfeite gubber med måne som var som bare tilfeldig fikk jobb der...

Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #7 : 17. mars 2009, 23:53 »
digger det.

foredrag fult og helt basert på stereotyper og fordommer.
intet annet enn synsing og ingen fakta.

trist at våre skattepenger blir brukt på dette skvipet.

Klarte ikkje å si det bedre selv. Eg var på et foredrag for noen år siden og eg er fortsatt forbanne.

De klarte til og med å si at om det uheldigvis skulle være noen ulovlige stoffer i et kosttilskudd som er absolutt ikkje skulle være det i (f.eks vitaminer), så var det din feil om du ble tatt. Selv om det ikkje sto på innholdslisten og om det skulle være kjøpt på apoteket. "Du sitter med ansvaret".. så da måtte eg spørre om du måtte perssonlig lab teste innholdet? Og svaret: "JA"  Shocked :Smiley 

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #8 : 17. mars 2009, 23:58 »
Men du bør jo vite hva du pakker i deg da;)!

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #9 : 17. mars 2009, 23:58 »
Det er faktisk jeg som drar rundt og holder disse foredragene. Og jeg må bare si at det stemmer jo at bolere drikker proteinshake. Er dere ikke enige? Hæ? hæææ?
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #10 : 17. mars 2009, 23:59 »
Jeg har vel vært på 4 foredrag av ADN opp igjennom og jeg har aldri vært borti det dere nevner her. Foredragene jeg har hørt har faktisk vært ganske så fornuftige.

Jeg har ALDRI hørt snakk om fra noen som har med ADN å gjøre, hva en typisk boler er for noe, at det er en med proteinshake på trening der kosthold og trening er hele meningen med livet deres. Skal jeg være helt ærlig så har jeg seriøst vanskelig for å tro at noen fra ADN faktisk har stått å sagt dette. De jobber med idrettsutøvere hver eneste dag og trening og kosthold er faktisk det som livet til disse menneskene dreier seg om idag.

Men, om jeg skal prøve å gå med på at dette er hvordan foredraget ble lagt opp så kan det til en viss grad forstås hvorfor det er lagt opp som det er gjort. På et generelt treningssenter, hvor stortsett kun en liten prosentandel av de som trener der kan like mye om kosthold og trening som mange her inne, så må man henvende seg på en litt annen måte. Jeg syns faktisk det er viktig å få fram for folk at det er ikke nødvendig å legge igjen tusenlappene sine hos proteinfabrikken på et proteinpulver du drikker fordi det er populært og du tror du blir sterk av det. Det er viktig å få fram at dette er et kosttilskudd, altså et tilskudd, og at man først burde lære seg at det er maten ellers som er viktig. Ja, det er lov og optimalisere, men skal du optimalisere så må du faen meg starte i riktig ende først.

Tydelig så må det jo legges opp til å være på denne måten, når folk sitter å tisker og visker som småjenter.


Kanskje ikke alt det ADN sier som virker like fornuftig for en som har satt seg godt inn i ting fra før. Men jeg syns denne svartmalingen av ADN som har foregått over flere måneder er direkte latterlig.


Men det er bare min mening Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #11 : 18. mars 2009, 00:01 »
Klarte ikkje å si det bedre selv. Eg var på et foredrag for noen år siden og eg er fortsatt forbanne.

De klarte til og med å si at om det uheldigvis skulle være noen ulovlige stoffer i et kosttilskudd som er absolutt ikkje skulle være det i (f.eks vitaminer), så var det din feil om du ble tatt. Selv om det ikkje sto på innholdslisten og om det skulle være kjøpt på apoteket. "Du sitter med ansvaret".. så da måtte eg spørre om du måtte perssonlig lab teste innholdet? Og svaret: "JA"  Shocked :Smiley 

Ja hvis man er seriøs og trener i en idrett der du risikerer dopingtester så bør du kanskje droppe i sin helhet å bestille "RoidBlaster2000", "MuscleJuiceMinator4GT" og "TrøkkFuel9000" fra england etc. og holde seg til kjente kosttilskudd, gjerne kjøpt i norge. Gymgrossisten tester for eksempel sine tilskudd på lab for å forsikre om at de er fri for stoffer som er på dopinglista.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #12 : 18. mars 2009, 00:02 »
Men du bør jo vite hva du pakker i deg da;)!

Det var en rimelig kjapp oppsumering da, men de sa at du ikkje må ta vitaminer for 1. det er unødvendig uansett (det sa de) og 2. det kan være bol i det, "du kan ikkje vite det".

Ta og labtest melken din du.. kua kan være blåbelgisktestoronbolemonster som gir det supermelk, u dont know and u are now in a shit hole

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #13 : 18. mars 2009, 00:02 »
Klarte ikkje å si det bedre selv. Eg var på et foredrag for noen år siden og eg er fortsatt forbanne.

De klarte til og med å si at om det uheldigvis skulle være noen ulovlige stoffer i et kosttilskudd som er absolutt ikkje skulle være det i (f.eks vitaminer), så var det din feil om du ble tatt. Selv om det ikkje sto på innholdslisten og om det skulle være kjøpt på apoteket. "Du sitter med ansvaret".. så da måtte eg spørre om du måtte perssonlig lab teste innholdet? Og svaret: "JA"  Shocked :Smiley 

Dette er sant. DU og DU alene er ansvarlig for hva DU putter i DIN munn. Har du kjøpt deg C-vitaminer på Rema tusen, eller fått en medisin utskrevet fra en lege og blir tatt i doping så er det du som blir straffet. Det er ditt ansvar å sørge for at du ikke putter dopingmidler i din munn. Det man kan gjøre etterpå er å saksøke leverandøren, men det er fortsatt deg det er snakk om.

Det er også derfor Olympiatoppen ikke kan gå ut å gå god for et kosttilskudd. De har lister over ting med lav-middels-høy risiko, men man anbefaler alltid å holde seg unna kosttilskudd, rett og slett fordi det kan være forurenset.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #14 : 18. mars 2009, 00:04 »
Ja hvis man er seriøs og trener i en idrett der du risikerer dopingtester så bør du kanskje droppe i sin helhet å bestille "RoidBlaster2000", "MuscleJuiceMinator4GT" og "TrøkkFuel9000" fra england etc. og holde seg til kjente kosttilskudd, gjerne kjøpt i norge. Gymgrossisten tester for eksempel sine tilskudd på lab for å forsikre om at de er fri for stoffer som er på dopinglista.

ja seff, men de sa det om norske fra apotektet. Og eg spurte om noe så vanlig som vitaminer. Det du nevner regner eg med folk skjønner fint selv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!