Skrevet av Emne: Lise is back in the game!  (Lest 41995 ganger)

Utlogget JDaniels

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

  • Yes, Im a girl
Lise is back in the game!
« : 06. januar 2010, 20:53 »
Heisann! Jeg er ei jente i 20 årene som har trent på treningsstudio siden jeg var 16 år. Før den tid var jeg aktiv håndballspiller i 8 år, noe som gjør at jeg ikke har noe problem med motivasjon og utholdenhet.

Desverre var det ganske enkelt for meg å falle i fast mønster, noe som gjorde at jeg så og si har trent de samme muskelgruppene i flere år, uten noe særlig variasjon. Ikke har jeg hatt noen "sunn" vektøking heller på manualer osv.

Men det siste året har jeg blitt mer og mer interessert i bodybuilding og fitness, noe som gjør at jeg har endret treningsplan (endelig  Tongue ). Jeg trener fast tre dager i uken (man ons fre), og har gjort det helt siden jeg startet. Som oppvarming jogger jeg enten 4 eller 6 km på 20 eller 30 min.

For litt siden startet jeg med RYP-program, og jeg er nå inne på uke 4.
Vil gjerne ha hjelp til evt. forbedringer på program, i matveien og sånn ellers.

Mitt mål med denne treningen er å bli definert og å gå ned litt i vekt.
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget JDaniels

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

  • Yes, Im a girl
Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #1 : 06. januar 2010, 21:15 »
Onsdag 6 jan 2010
UKE 4, dag 2 i RYP

Oppvarming
(se bilde)
Jogger og løper i 30 min, med 0,5 % incline.

Knebøy
5 x 50
5 x 50
10 x 40 (siden det sto 2+1 sett)

Markløft med strake bein
5 x 45
5 x 45 (tok en ekstra, fordi det står bare ett sett)

Skåbenk
5 x 10
5 x 10
5 x 10
5 x 8 (3+1)

Roing bred
5 x 30
10 x 25

Arnold
5 x 8
5 x 8

Bicepscurl
5 x 9
5 x 9

Franskpress i skråbenk
5 x 6
5 x 6

Etter det trener jeg magen, sidemusklene først med 16 kg manual, slik at jeg henger sidelengs på et apparat (vet ikke navn), og derretter noen vanlige situps for øvre og nedre del av magen.

Utenom programmet tar jeg ofte og trener ryggen på samme apparat som sidemusklene i magen, ved å reise opp ryggen strakt med 20 kg. I tillegg har jeg ofte trent dips, der jeg har kommet meg ganske langt. Trenger bare hjelp av 15 kg!  Smiley
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget JDaniels

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

  • Yes, Im a girl
Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #2 : 06. januar 2010, 21:21 »
Tenkte kanskje jeg skulle si noe om hvordan jeg spiser for å nå målene mine.

Frokost 0900
30 g havregryn
vann og litt salt
evt. frosne bær/banan/rosiner

Lunsj 1200
Frukt
Salat
----------
Her trenger jeg litt hjelp, siden jeg ikke tåler hvetemel eller meieriprodukter, derfor handler jeg ikke mat på skolen..
--------

Middag 1600 - 1800
150 g kyllingfilét
Grønnsaker (squash, løk, hvitløk, chilli, kål, gulerot, paprika, brokkoli)
Cashewnøtter

Kvelds 2100
Havregrøt eller eggerøre


Så jeg lurer på om dette høres bra ut? Noen ganger slenger jeg på fullkornspasta, men jeg prøver å holde meg unna karbohydrater. Drikker heller ikke brus og spiser ikke godteri. Er det egentlig noe vits for meg å begynne med proteinpulver, for eksempel?

Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #3 : 06. januar 2010, 21:23 »
Synes det var veldig lite mat? Tongue Men ellers så er du jo flink, de fleste slutter etter noen måneder i treningsstudio! Smiley Bra at du står på, misunner kondisen din Tongue

Kult å hete Jack Daniels btw? Cheesy

Utlogget JDaniels

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

  • Yes, Im a girl
Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #4 : 06. januar 2010, 21:27 »
Ja, det er jeg klar over. Derfor jeg lurer på om det er noe tess med proteinpulver eller noe sånt? For jeg er så mye ute at jeg "rekker" ikke spise noe særlig, siden jeg ikke kan handle meg en bolle på veien osv.

Jeg ler jo like mye hver januar/februar når jeg ser det er fullt på studioet. Så detter de av, en etter en Tongue

Hehe, blir faktisk kalt det Wink
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget JDaniels

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

  • Yes, Im a girl
Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #5 : 08. januar 2010, 21:28 »
Fredag 08 jan 2010
UKE 4, dag 3 i RYP

Knebøy
10 x 40
5 x 50
5 x 50
8 x 50

Strak markløft
5 x 50
5 x 50

Skråbenk
10 x 8
5 x 12
5 x 12
5 x 12

Nedtrekk (smal)
5 x 36
5 x 36

Roing (bredt)
5 x 35
10 x 28

Arnold
5 x 9
5 x 9

Biceps
5 x 9
5 x 9

Franskpress
5 x 6
5 x 6

Det var en fin økt i dag, men det er litt forvirrende når de to roapparatene har forskjellig vektenhet. Den ene er i pounds og andre i kg. Merkelig.
Kjørte på med de samme mageøvelsene til slutt, pluss litt tøying. Blir litt støl på baksiden på låret etter markløft, men det går nok over.
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget Joachiml

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 153

Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #6 : 09. januar 2010, 15:58 »
Hei=)


Kansje litt lite mat, om du har energi nok er det jo greit da Wink?
du får legge ut noen bilder fra treningen. hva er målene fremover ?
Alder: 18              vekt: 100kg                høyde:176cm

stevneperser: 290 - 185,5 - 288 - 763,5kg

Loggbok: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92387.msg1360801;topicseen#new

Utlogget JDaniels

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

  • Yes, Im a girl
Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #7 : 10. januar 2010, 14:45 »
Ja, det er litt lite mat, men det er så kjedelig å finne på noe å spise. Jeg har diverse matallergier så jeg kan liksom ikke bare ta meg en brødskive når jeg er sulten. Derfor gidder jeg ikke lage meg mat Tongue Hehe.

Tja, hva er målene fremover. Kunne tenkt meg å bli mer markert og minske litt på fettprosenten. Har ingen fastsatte mål om hvor mye jeg vil ta i benk/bøy/markløft osv, men det kommer vel når det blir noen vekter å skryte av! Wink
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget JDaniels

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

  • Yes, Im a girl
Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #8 : 10. januar 2010, 15:13 »
Vi kan vel egentlig si at gårsdagens aketur på Fløien var en treningsøkt. For det første var det lårtrening, for man må virkelig dempe over alle humpene (de som har vært der skjønner godt hva jeg mener). For det andre må man manøvrere rattkjelken ned de smake svingene.
Vi var der oppe i tre timer, og jeg er så sykt stiv i dag at det er nesten flaut. Hvordan kan man være stiv i RYGGEN og mellom skulderbladene av å kjøre rattkjelke?? HAH.
Årets beste og morsomste trening hittil i år! Smiley
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget Joachiml

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 153

Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #9 : 10. januar 2010, 23:17 »
Ja, det er litt lite mat, men det er så kjedelig å finne på noe å spise. Jeg har diverse matallergier så jeg kan liksom ikke bare ta meg en brødskive når jeg er sulten. Derfor gidder jeg ikke lage meg mat Tongue Hehe.

Tja, hva er målene fremover. Kunne tenkt meg å bli mer markert og minske litt på fettprosenten. Har ingen fastsatte mål om hvor mye jeg vil ta i benk/bøy/markløft osv, men det kommer vel når det blir noen vekter å skryte av! Wink

Høres jo veldig bra ut. som du sier når man ser vektene øker , ønsker man og øke de mer Cheesy
Alder: 18              vekt: 100kg                høyde:176cm

stevneperser: 290 - 185,5 - 288 - 763,5kg

Loggbok: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92387.msg1360801;topicseen#new

Utlogget JDaniels

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

  • Yes, Im a girl
Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #10 : 10. januar 2010, 23:57 »
Høres jo veldig bra ut. som du sier når man ser vektene øker , ønsker man og øke de mer Cheesy
Ja, har jo alltid hatt et mål om å kunne ta dips selv, uten noe støtte. Hittill trenger jeg 15 kg hjelp, så er ikke langt igjen Wink Samme med mark og bøy, jeg vil jo rocke det og!
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget Joachiml

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 153

Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #11 : 11. januar 2010, 07:15 »
Ja, har jo alltid hatt et mål om å kunne ta dips selv, uten noe støtte. Hittill trenger jeg 15 kg hjelp, så er ikke langt igjen Wink Samme med mark og bøy, jeg vil jo rocke det og!

Hehe så braa Cheesy følger med her
Alder: 18              vekt: 100kg                høyde:176cm

stevneperser: 290 - 185,5 - 288 - 763,5kg

Loggbok: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92387.msg1360801;topicseen#new

Utlogget JDaniels

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

  • Yes, Im a girl
Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #12 : 11. januar 2010, 18:15 »
Hehe så braa Cheesy følger med her
Flott Wink
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget JDaniels

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

  • Yes, Im a girl
Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #13 : 11. januar 2010, 18:33 »
Dagens trening:
Mandag 11 jan 2010
UKE 5, dag 1

Oppvarming
(se bilde)
1,39 miles er vel 2,8 km eller noe

Knebøy
10 x 40
5 x 50
5 x 52,5
5 x 52,5 lett lett lett

Strak markløft
5 x 50
5 x 52,5 lett  Tongue

Skråbenk
10 x 8
5 x 12
5 x 12
5 x 12
5 x 8

Nedtrekk (smal)
5 x 38
5 x 38


Roing (bredt)

5 x 33
5 x 28

Arnold
5 x 10
5 x 10

Biceps
5 x 10
5 x 10

Franskpress
5 x 7
5 x 7
Lurer på om jeg kanskje gjør litt feil her, jeg tar jo to 7 manualer. Er det bedre å ta én på 14 kanskje?

Trente mage etterpå som vanlig, med 16 kg på siden, og div situps etterpå (for øvre og nedre del).

Skal prøve med på dips igjen på onsdag, bruker å ta 8 x 15 kg hjelp, 2 sett. Lurer på hva 1MR ville vært.. Huh


MAT

Frokost:
1,5 dl havregryn
3 dl vann
30 g frosne blåbær

"Lunsj" (før trening)
Kaffe
En nutrilette bar, toffee. ca. 200 kcal

Etter trening
2 egg
1/2 boks tunfisk i vann
Noen jalapeños
Gressløk

Middag (etterpå nå)
Taco:
Kyllingkjøttdeig
grønnsaker
mager kesam
nachochips
litt ost, osv..

Dette høres vel bra ut? Ikke så lite i dag? Smiley
Treningslogg                                                 Sunn mat, for kroppen din!

"De som tror at de ikke har tid til fysisk aktivitet , må før eller senere avsette tid til sykdom" - Edward Stanley (1826-1893)

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: JDaniels: En bedre utgave av seg selv!
« #14 : 11. januar 2010, 19:11 »
Tenkte kanskje jeg skulle si noe om hvordan jeg spiser for å nå målene mine.

Frokost 0900
30 g havregryn
vann og litt salt
evt. frosne bær/banan/rosiner

Lunsj 1200
Frukt
Salat
----------
Her trenger jeg litt hjelp, siden jeg ikke tåler hvetemel eller meieriprodukter, derfor handler jeg ikke mat på skolen..
--------

Middag 1600 - 1800
150 g kyllingfilét
Grønnsaker (squash, løk, hvitløk, chilli, kål, gulerot, paprika, brokkoli)
Cashewnøtter

Kvelds 2100
Havregrøt eller eggerøre


Så jeg lurer på om dette høres bra ut? Noen ganger slenger jeg på fullkornspasta, men jeg prøver å holde meg unna karbohydrater. Drikker heller ikke brus og spiser ikke godteri. Er det egentlig noe vits for meg å begynne med proteinpulver, for eksempel?

Jeg ville ha spist noe karbohydrater til kyllingfileten. Ris, pasta eller poteter, for eksempel. Ser ingen grunn til at du skal holde deg unna karbohydrater. Proteinpulver er også gull, spesielt rett etter trening. Ellers synes jeg det ser bra ut, men... salt i havregrynen? Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!