Skrevet av Emne: Marthe`s logg: lader opp.  (Lest 178410 ganger)

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Marthe`s logg: NY video s.52.
« #735 : 30. oktober 2011, 17:16 »
Fin måte å vise fram beina på. Grin

Når du først bruker reimer så trenger du ikke bruke omvendt grep i mark. Blir bare mer styr. Tongue

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: NY video s.52.
« #736 : 30. oktober 2011, 17:30 »
Jo, jeg bruker det, fordi det er gammel vane, og vaner er vanskelig å venne av! så enkelt er det Wink
Så når jeg "først" bruker reimer, så gjør jeg det med god samvittighet sammen med det grepet jeg alltid bruker ellers, når jeg løfter lettere enn maxvektene mine (drit å plutselig bruke et lite brukt grep når man skal trene med maxvekter). Jeg bygger RYGG , og det FUNKER!
Så for meg er det mindre "styr" å holde meg til det, men skjønner du syns det er styrete tydeligvis, men det er ditt problem, ikke mitt, hehe

Fin måte vise fram beina på? vel jeg var ikke på utkikk etter å vise fram beina mine her akkurat men....

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Marthe`s logg: NY video s.52.
« #737 : 30. oktober 2011, 17:42 »
Jeg bruker ikke reimer så jeg slipper styret uansett. Overhandsgrep er vel ikke et lite brukt grep. Du bruker det jo i alle trekk, ro og dra øvelser untatt markløft. Men om du ikke syns det er mer styr så er det vel greit.

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Sv: Marthe`s logg: NY video s.52.
« #738 : 30. oktober 2011, 17:44 »
Det utvikler seg til å bli ditt problem, når du drar ryggen skev grunnet  den skeve belastningen blandet grep medfører. Det er en grunn til at blandet grep kjøres så lite som mulig av landslagsløfterene på treningsvekter. Flere kjærer for.eks med en reim og overhåndsgrep for å få greptstreingen, og skyr unna blandet grep til maxvekter for å unngå skev belastning. Flere går også over til å bruke vektløftergrepet tommellås av samme årsak.

Noen ganger er det lurt å høre på andre når de kommer med velmente råd og konstruktiv kritkk.  Wink


Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: NY video s.52.
« #739 : 30. oktober 2011, 20:38 »
Svaret mitt ble slik det ble,for å prøve å slå diskusjonen død før den startet. For etter 2 år her, så kommer denne diskusjonen ALLTID opp merkelig nok (spesielt når jentene legger ut noe, som om vi med en selvfølge ikke vet dette om grepene, reimer osv osv)....

har trena noen år jeg nå (men er ingen ekspert seff).... og jeg har resultater, og jeg har erfaringer på positive og negative utfall. Er heller ikke den som IKKE tar til meg konstruktiv kritikk (da hadde jeg ikke vært der jeg faktisk er idag). Det har vært tatt på alvor av venner som er aktive utøvere i styrkeløft og andre sporter det de har lært meg, og jeg har også tatt folk her inne alvorlig. Men akkurat dette med reimer orker jeg ikke diskutere.

Men for å forklare for 1000 gang:
jeg trener aldeles IKKE med reimer fast, er kun når jeg trener rygg at jeg av og til hjelper til når jeg er på max, og for meg på 55 kg er 80 kg i sumo mitt max (er ingen utøver i vektløft!).  Jeg trener veldig variert, og jeg trener veldig mye med teknikk og ikke mengde 80% av året, og da bruker jeg aldri hjelpemidler.
Still spm, før dere "belærer" folk med trening, da blir tonen så mye lettere og bedre her inne, fordi en video er meget meget snevert å ta utgangspunkt i på hvordan jeg trener og min kunnskap.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: NY video s.52.
« #740 : 30. oktober 2011, 21:18 »
Søndag 30. oktober. 2011:

Fikk meg noen litt uheldige slag mot kroppen på jobben igårkveld, så hode var litt borte idag på trening, og følte meg litt "tom", så la linja litt ned og kjørte bare igjennom Smiley

Bryst + mage:

Benkpress nedover:    1 set X 12 reps X 40 kg.
                                 1 set X 12 reps X 42,5 kg.
                                2 sets X 5 reps  X 45 kg.
                                 1 set X 15 reps X 20 kg.

Flyes m/hantel:          3 sets X 12 reps X 7 kg.
 
Skråpress /hantel:     3 sets X 8 reps X 14 kg.
                                3 sets X 12 reps X 10 kg <-- supersett.

Pullover m/z.stang:     1 set X 12 reps X 13,25 kg.
                                 1 set X 12 reps X 15,5 kg.
                                 1 set X 12 reps X 18,25 kg.
                                 1 set X  8 reps X 20,75 kg.

Liggende vaiertrekk:  3 sets X 12 reps X 10 kg (per side).



3 ulike mageøvelser: 3 sets X 25 reps.

Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: Marthe`s logg: NY video s.52.
« #741 : 30. oktober 2011, 22:21 »
Flinka!! Cheesy

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: NY video s.52.
« #742 : 31. oktober 2011, 09:34 »
Flinka!! Cheesy

Smiley takk takk

Hvordan går det med deg og trening for tiden forresten?

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Marthe`s logg: NY video s.52.
« #743 : 31. oktober 2011, 10:58 »
Jo, jeg bruker det, fordi det er gammel vane, og vaner er vanskelig å venne av! så enkelt er det Wink
Så når jeg "først" bruker reimer, så gjør jeg det med god samvittighet sammen med det grepet jeg alltid bruker ellers, når jeg løfter lettere enn maxvektene mine (drit å plutselig bruke et lite brukt grep når man skal trene med maxvekter). Jeg bygger RYGG , og det FUNKER!
Så for meg er det mindre "styr" å holde meg til det, men skjønner du syns det er styrete tydeligvis, men det er ditt problem, ikke mitt, hehe

Fin måte vise fram beina på? vel jeg var ikke på utkikk etter å vise fram beina mine her akkurat men....

Jeg er enig i din bruk av reimer.

Hvis du ser på ryggstrekkerene til gamle styrkeløftere så har de ofte en større en. Det er ikke noe forskning jeg kan komme med, men vi mener at det kommer av å bruke blandet grep. Det er i all hovedsak for å holde ryggen frisk at jeg bruker reimer, med unntak av trening av konkurranse mark.

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Sv: Marthe`s logg: NY video s.52.
« #744 : 31. oktober 2011, 11:18 »
Svaret mitt ble slik det ble,for å prøve å slå diskusjonen død før den startet. For etter 2 år her, så kommer denne diskusjonen ALLTID opp merkelig nok (spesielt når jentene legger ut noe, som om vi med en selvfølge ikke vet dette om grepene, reimer osv osv)....

har trena noen år jeg nå (men er ingen ekspert seff).... og jeg har resultater, og jeg har erfaringer på positive og negative utfall. Er heller ikke den som IKKE tar til meg konstruktiv kritikk (da hadde jeg ikke vært der jeg faktisk er idag). Det har vært tatt på alvor av venner som er aktive utøvere i styrkeløft og andre sporter det de har lært meg, og jeg har også tatt folk her inne alvorlig. Men akkurat dette med reimer orker jeg ikke diskutere.

Men for å forklare for 1000 gang:
jeg trener aldeles IKKE med reimer fast, er kun når jeg trener rygg at jeg av og til hjelper til når jeg er på max, og for meg på 55 kg er 80 kg i sumo mitt max (er ingen utøver i vektløft!).  Jeg trener veldig variert, og jeg trener veldig mye med teknikk og ikke mengde 80% av året, og da bruker jeg aldri hjelpemidler.
Still spm, før dere "belærer" folk med trening, da blir tonen så mye lettere og bedre her inne, fordi en video er meget meget snevert å ta utgangspunkt i på hvordan jeg trener og min kunnskap.

Jeg aner ikke om du her sikter til mitt innlegg, men jeg går nå ut i fra det. Jeg kommenterer ikke din bruk av reimer, for det er ikke det som er problematisk med marken i filmen. Du sier at du konsekvent bruker blandet grep, og det er det som ikke er bra og det jeg kritiserer.

Som du ser ovenfor her så kommenterer Grizzly det samme, blandet grep vil føre til muskulære ubalanser. Derfor, du må gjerne kjøre med reimer på hvert eneste sett med mark, men vær så snill, bruk et annet grep som ikke gir deg muskulære skevheter i ryggen. Altså, kjør med reimer og overhåndsgrep, og styr unna blandet grep. Du trenger ikke å låse av vekten med blandet grep når du allerede låser av vekta med reimene.

Dette ville jeg kommentert uansett om du er jente eller gutt helt uavhengig av hvor flott fysikken din er. Jeg vet at du kan mye om trening, men det er alltid ting som kan forbedres.

Når du legger ut filmer av treningen din så må du regne med at det blir kommentert uavhengig om du spør om kritikk eller ikke. Jeg prøver absolutt ikke å skape dårlig stemning i loggen her, men kommer med velmente tips som kan forbedre treningen og resultatene dine.

Hilsen fra en søring som lever i asyl i Bodø.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: NY video s.52.
« #745 : 31. oktober 2011, 12:24 »
Æ har ingen forkjell på musklatur pga blanda grep. Den visjon e enkel i mi trening:

Trena man variert (det vil si alle ulike grep, ulike vekter, ulike stillinger, og ulike øvelser!) nok, så vil ikke noe blandet grep eller ikke ha noe å si på musklaturen i det store bildet fordi det er ikke ENSIDIG nok til at man får "varige" men av det.  Men selv med ensidig fysisk trening med blandet grep; ser på mine forfedre som sto ute med jåen med blandet grep i timevis hver dag, så var det ikke mulig for dem å få store forskjeller /skjevheter i usklaturen, fordi de var så fysisk aktive med andre ting også iløpet av dagen.
Og ja jeg vet at med video og bilder så kan kommentarer komme! men det må finne grenser på at dette med grep og reimer skal komme hver eneste gang, da må dere begynne å lese i loggen her! så finner dere kanskje svaret FØR dere slenger ut noe som er besvart sikkert 7 ganger før....

hadde jeg vært styrkeløfter og kun trent noen få ulike øvelser iløpet av en uke, men mange sett og mye mengde, og ellers dratt på en jobb der jeg satt i ro, eller hjem og så på tven, så kan jeg fort se risikoen med hva et blandet grep vil si for vedkommende, men om folk orker å lese logg og slå to mot to her inne, så skjønner dere fort at det ikke er risikoen i dette tilfellet.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s logg: NY video s.52.
« #746 : 31. oktober 2011, 12:28 »
Mandag 31. oktober. 2011:

Lår + legger:

Knebøy m/stopp nede:  1 set X 12 reps X 40 kg.
                                   1 set X 12 reps X 42,5 kg.
                                   1 set X 12 reps X 45 kg.

Liggende lårcurl:         2 sets X 8 reps X 30 kg <-- økning på 5 kg.
                                  1 set X 15 reps X 20 kg.

Liggende beinpress:    3 sets X 8 reps X 70 kg.

Utfall m/z-stang:         2 sets X 30 skritt X 18,25 kg <-- gikk ned 20 kg her pga at jeg var alene, ingen som kunne løfte på og av vektene.

Utstrekk i app.:           3 sets X 8 reps X 40 kg <-- økning på 5 kg.
                                   1 set X 15 reps X 30 kg.

 
Sittende tåhev:            2 sets X 25 reps X 20 kg.


Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: Marthe`s logg: NY video s.52.
« #747 : 01. november 2011, 09:35 »


Utfall m/z-stang:         2 sets X 30 skritt X 18,25 kg <-- gikk ned 20 kg her pga at jeg var alene, ingen som kunne løfte på og av vektene.





Sad
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704


Utlogget Shira

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 891

Sv: Marthe`s logg: NY video s.52.
« #749 : 01. november 2011, 14:20 »
Smiley takk takk

Hvordan går det med deg og trening for tiden forresten?

Kjempe bra, skal prøve RYP prog sammens med søss nå Smiley
Fører treninga i loggen og i bloggen min om du vil se Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!