Skrevet av Emne: Var døden nær av doping!  (Lest 7463 ganger)

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: Var døden nær av doping!
« #45 : 30. april 2004, 15:10 »
Bruk av AS i organisert idrett er noe dritt (selvfølgelig). Hva andre mosjonister gjøre lar jeg vær opp til de så lenge de holder seg innenfor norsk lov. Men så er jo jeg liberalist også da Smiley (Nei ikke en sånn Frp "liberalist", en ekte  >Cheesy )
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Var døden nær av doping!
« #46 : 30. april 2004, 17:58 »
Det sklir som regel ut i disse diskusjonene.
Super Mosjonisten har veldig bestemte synspunkter, så det gjelder nok å ikke si så alt for mye imot, for da er snøballen igang.....
Joda, du kan si så mye i mot som du ønsker, føler ikke at de usaklige argumentene kommer fra meg...

Sitat
Til deg Super Mosjonist: Jeg tror de fleste av de som argumenterer imot deg (meg selv inkludert) egentlig har det samme grunnleggende synet som deg selv på doping, steroider osv. Men at de prøver å argumentere imot "enten -eller " holdningene som kommer frem.
Det blir veldig generaliserende, og det finnes grader av bruk / misbruk. Men grunnholdningen din (imot doping), tror jeg heldigvis er gjennomgående hos de fleste.

Jeg har en holdning som ikke aksepterer dop av noe slag... men jeg er ikke dømmende av den grunn. Det er vel ingen som gir de narkomane nedi by`n her mer "lommepenger" enn det jeg gjør... og jeg vet hva pengene går til. Men doping (AS) er en uting enten det er i organisert idrett eller på privat basis kun for å bli stor. Hvorfor? Jo fordi dette påvirker unge (i hovedsak) gutter. Fristelsen blir for stor i en alder hvor de ikke er modne nok til å ta voksne avgjørelser. Noen tjener penger på dette og pusher det ut til de som faller for fristelsen, og dette er gjerne ungutter de ser andre gutter/menn med svære muskler... og de lar seg lett imponere.

Jeg er like mye mot AS fordi det er voksne kriminelle miljøer som tjener penger på dette, og de driter i helsa til de stakkarene som faller for fristelsen.

Når jeg startet denne posten var det ikke noen påstander involvert fra min side... kun en link til en artikkel som kankje noen her inne lar seg påvirke av... slik at de kanskje tenker seg om to ganger hvis de blir fristet. For mange av brukerene her på forumet er i nettopp den målgruppen som er utsatt for tilbud om AS.

Min hensikt er kun i beste mening...

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: Var døden nær av doping!
« #47 : 01. mai 2004, 12:33 »
Super mosjonist -"Jeg har en holdning som ikke aksepterer dop av noe slag... men jeg er ikke dømmende av den grunn. Det er vel ingen som gir de narkomane nedi by`n her mer "lommepenger" enn det jeg gjør... og jeg vet hva pengene går til. "

 Undecided       (.......)   hmmmm..... Lips Sealed
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: Var døden nær av doping!
« #48 : 01. mai 2004, 12:36 »
 SM - "....Jeg har en holdning som ikke aksepterer dop av noe slag... men jeg er ikke dømmende av den grunn. Det er vel ingen som gir de narkomane nedi by`n her mer "lommepenger" enn det jeg gjør... og jeg vet hva pengene går til. Men doping (AS) er en uting enten det er i organisert idrett eller på privat basis kun for å bli stor. Hvorfor? Jo fordi dette påvirker unge (i hovedsak) gutter. Fristelsen blir for stor i en alder hvor de ikke er modne nok til å ta voksne avgjørelser. Noen tjener penger på dette og pusher det ut til de som faller for fristelsen, og dette er gjerne ungutter de ser andre gutter/menn med svære muskler... og de lar seg lett imponere.
Jeg er like mye mot AS fordi det er voksne kriminelle miljøer som tjener penger på dette, og de driter i helsa til de stakkarene som faller for fristelsen."...

Du er svært engasjert i dette temaet. kjenner du mange som har brukt doping, eller på andre måter opplevd det på nært hold?  Bare lurte....
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Var døden nær av doping!
« #49 : 01. mai 2004, 12:48 »
Jeg kjenner både folk som bruker/har brukt AS og Narkotiske stoffer kun for rusens skyld. Jeg har heldigvis sluppet å oppleve det i nær familie. Men det er ikke mindre ille av den grunn. Jeg har unger selv (deriblandt en tenåring) og jeg jobber med barn og unge, og er derfor veeeldig oppmerksom på problemstillingene rundt dop. Jeg har selv blitt tilbudt det i mine yngre dager, og har hele veien takket nei. Heldigvis ser det ut til at mine barn har samme holdninger, og vi har en veeldig åpen dialog rundt dette temaet hjemme. Man må bygge opp barn og unges selvtillit slik at de er i stand til å si nei selv om presset til tider kan være stort i kameratflokken.

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Var døden nær av doping!
« #50 : 01. mai 2004, 12:50 »
Super mosjonist -"Jeg har en holdning som ikke aksepterer dop av noe slag... men jeg er ikke dømmende av den grunn. Det er vel ingen som gir de narkomane nedi by`n her mer "lommepenger" enn det jeg gjør... og jeg vet hva pengene går til. "

 Undecided       (.......)   hmmmm..... Lips Sealed
Jeg prøver i stor så grad som mulig å ikke dømme de som driver med dop, men jeg dømmer gjerne de som distribuerer, selger og tjener penger på denne virksomheten.

Utlogget LurrePer

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 573
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 573

  • Hei
SV: Var døden nær av doping!
« #51 : 01. mai 2004, 15:02 »
Dop er bra. Tenk så kjedelig OL ville vært uten.

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Var døden nær av doping!
« #52 : 01. mai 2004, 15:14 »
Dop er bra. Tenk så kjedelig OL ville vært uten.
*ignorere*

Utlogget iceknight

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 255

  • In too deep..
SV: Var døden nær av doping!
« #53 : 01. mai 2004, 15:43 »
Weightlifter2 Det er mye av feilen, folk aner ikke hva de putter i seg, og mye av det er hjemmelaget dritt (underground) To av utøverne vi skrev om fikk, alvorlige betennelser o.l.  Weightlifter2
Eg synest no at "heimelaga dritt" er best. Då veit du at alt er skikkelig laga og sterilt. Når du kjøper ferdig vare kan dette være alt frå bakteriebomber til underdosert olje eller heilt andre ting. Lagar du sjølv, har du sjølv full kontroll.
Jeg kjenner både folk som bruker/har brukt AS og Narkotiske stoffer kun for rusens skyld.
AS kan gi et lite løft under trening ja, men nokon rus er det ikkje. Eg trur du blandar saman narko og AS. Kanskje dei du kjenner bruker AS, men det er narkoen dei får en eventuell rus av.
No Risk, No Fun!
Live your life in the Fast Lane!
Pain is weakness leaving your body!

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Var døden nær av doping!
« #54 : 01. mai 2004, 17:10 »
AS kan gi et lite løft under trening ja, men nokon rus er det ikkje. Eg trur du blandar saman narko og AS. Kanskje dei du kjenner bruker AS, men det er narkoen dei får en eventuell rus av.
Skal omformulere meg....

Jeg kjenner folk som bruker/har brukt AS for å få større muskler og jeg kjenner folk som har brukt/bruker Narkotiske stoffer for rusens skyld.

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: Var døden nær av doping!
« #55 : 01. mai 2004, 21:25 »
SM: "Jeg prøver i stor så grad som mulig å ikke dømme de som driver med dop, men jeg dømmer gjerne de som distribuerer, selger og tjener penger på denne virksomheten. "...

Jeg har forstått at du ikke er noen tilhenger av rusmidler og doping, av noe slag.

Men jeg stusser virkelig på det du skriver om at du prøver å IKKE dømme de som driver med dop, men de som distribuerer...osv...

Du brukte jo flere sider på å dømme Arnold og hans bruk av steroider på det andre forumet... Da virket du svært dømmende....Jeg stusser når jeg leser det...
Og dette med at du gir penger til narkomane, SELV om du vet hva det går til... da skjønner jeg enda mindre...

 Undecided
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Var døden nær av doping!
« #56 : 02. mai 2004, 11:14 »
SM: "Jeg prøver i stor så grad som mulig å ikke dømme de som driver med dop, men jeg dømmer gjerne de som distribuerer, selger og tjener penger på denne virksomheten. "...

Jeg har forstått at du ikke er noen tilhenger av rusmidler og doping, av noe slag.

Men jeg stusser virkelig på det du skriver om at du prøver å IKKE dømme de som driver med dop, men de som distribuerer...osv...

Du brukte jo flere sider på å dømme Arnold og hans bruk av steroider på det andre forumet... Da virket du svært dømmende....Jeg stusser når jeg leser det...
Og dette med at du gir penger til narkomane, SELV om du vet hva det går til... da skjønner jeg enda mindre...
 Undecided
Jeg fordømmer Arnolds bruk av Steroider ja... for han er et stort forbilde for veldig mange. Dette også fordi AS ikke på noen måte kan sammenlignes med Narkotiske stoffer man ruser seg på. Går man på amfetamin, heroin osv.. så har man gjerne ikke kontroll over sin egen situasjon lenger. Avhengighetene av slike stoffer er så sterke at det ikke lenger er personen som har kontroll. Disse personene gjør alt for å få tak i penger, men det er bedre de spør om de enn at de går å stjeler bilstereoen din f.eks.  Wink Så når de kommer til meg å spør ompenger til en brus eller hva det måtte være, så gir jeg de noen kroner samtidlig på at jeg har gjort oppmerksom på at jeg vet hva de egentlig skal bruke pengene til... og vi har en god tone oss imellom. Narkotika er kompliserte greier hvor brukerene ofte er et offer for mange vanskelige hendelser i livet... Jeg ser annerledes på bruk av AS...

Utlogget Satyricon

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 184
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 184

  • We are forever captured.. In the embrace of death!
SV: Var døden nær av doping!
« #57 : 02. mai 2004, 12:13 »
Bruk av steroider er svært utbredt og det er faktisk slik at flere av utøverne man sammenligner seg med, har benyttet seg av eller benytter seg av steroider. Faktisk er det også slik at mange av dem som befinner seg i fitness, bodyfitness osv, kanskje har forsøkt seg innen bodybuilding, men manglet genene som skulle til, selv med bruk av AS.

En diskusjon om AS blir derfor svært unødvendig, fordi svært mange har personlige opplevelser med dette og da hjelper det svært lite hva en uheldig bruker forteller i et intervju.

(Kan sikkert finne mange artikkler om personer som røk uklar med alkohol også, det vill likevell ikke si at ikke du kan ta deg en dram i godt lag...   Undecided )
Satyricon - Spiller hardt - Trener hardere!

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: Var døden nær av doping!
« #58 : 02. mai 2004, 13:35 »
OK, Super Mosjonist, kan virke som det har blitt oppnådd en viss enighet her... Undecided

Forstår hva du mener. Men håper vi kan være enige om en ting:

Det er bra at de fleste proffbyggerene ( Ihvert fall Arnold, Lee Haney og div. andre jeg har set filmer og intervju med), IKKE oppfordrer til bruk av ulovlige midler. De gjør heldigvis det motsatte. Hadde de oppfordret, eller beskrevet hvordan steroider skal og bør brukes, hadde jeg nok mistst respekten, ja!! furious

Bl. a nevnte 8 *Olympia, Lee Haney, gir i sine instruksjonsvideoer klar beskjed om at AS IKKE skal brukes. Heldigvis og naturligvis, er dette bra, siden han var / er et forbilde for mange som dessverre vurderer snarveier.

En annen bygger som IKKE fraråder steroider er Dorian Yates. Så vidt jeg forstod det fra medias beskrivelse fra et av seminarene hans (her i Norge, for noen år tilbake) hadde han med seg legen sin , som var med på å beskrive hvor store doser, og hvordan steroidene burde brukes... Angry

....Ikke bra......
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: Var døden nær av doping!
« #59 : 02. mai 2004, 13:39 »
 "Avhengighetene av slike stoffer er så sterke at det ikke lenger er personen som har kontroll. Disse personene gjør alt for å få tak i penger, men det er bedre de spør om de enn at de går å stjeler bilstereoen din f.eks.   Så når de kommer til meg å spør ompenger til en brus eller hva det måtte være, så gir jeg de noen kroner samtidlig på at jeg har gjort oppmerksom på at jeg vet hva de egentlig skal bruke pengene til... og vi har en god tone oss imellom. Narkotika er kompliserte greier hvor brukerene ofte er et offer for mange vanskelige hendelser i livet... Jeg ser annerledes på bruk av AS... "

Jeg skal IKKE starte en ny diskusjon, bare bemerke at det sannsynligvis finnes folk som har begynt med steroider pga vansklige forhold, på samme måte som folk som bruker narko.
Hvilke forhold dette er skal jeg ikke prøve å anta, men kanskje det skyldes mobbing, lavt selvbilde osv...?

Forstår godt poenget ditt med avhengighet, men er litt uenig i dette med bakgrunn/hendelser osv.....men som sagt, ikke forsøk på å starte en heftig diskusjon Cheesy

"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!