Therese Johaug sin imponerende sixpack

Trening07.02.2014Joachim Pedersen0

Therese Johaug er muskuløs i forkant av OL og kan vise til en imponerende sixpack.

Therese Johaug har en imponerende sixpack og deltar i OL med en vanvittig muskuløs kropp.

Quick facts:
Navn:
Therese Johaug
Fra: Dalsbygda i Os
Alder: 25 år
Høyde: 168 cm
Vekt: 48 kg

Treneren til Therese Johaug, Egil Kristiansen, sier at hun er i meget bra form, gitt gode testresultater og at han aldri har sett henne så bra som nå.

- Therese er godt trent. Hun er i bra slag, og hun har jobbet hardt med noen ting hun skal bli bedre på. Det ser det faktisk ut som hun har klart, sier Kristiansen til TV2 Sporten.

Therese trener mage mye og hennes mageøvelser som hun gjør ofte er veldig enkle som kan nesten sagt gjøres hvor som helst når som helst. Du starter med å sitte på rumpa med hele foten ned på gulvet hvor du da lager en liten bro under kneet. Bøy deg en liten tanke bakover, hold hendene rett over hofta. Løft så føttene 20 cm opp  med strake bein og så begynne å "sakse" føttene over hverandre, den ene foten over den andre og vica versa. Vil du ha litt mer utfordringer tar du føttene opp og ned på samme måte som du ville gjort om du trikset en ball. Therese sin siste øvelse er at du fysisk tar på foten med håndflaten. Du sitter i samme posisjon som i de nevnte øvelsene, kontraherer beinet innover mot deg så langt inn slik at du rekker å ta på foten med hånden din.

- Magen er utrolig viktig for hele kroppen. Både for kroppsbeherskelsen og for å unngå skader i ryggen og andre deler av kroppen din, sier Johaug.

- For oss skiløpere er magen viktig for å få et godt fraspark og for å skape fremdrift i skiløypen, fortsetter hun. 

Her viser vi deg flere gode mageøvelser:

Kjør hver øvelse 2 til 3 sett av maks repetisjoner.


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

Få bedre kroppsstyrke, stabilitet og balanse.
Denne økten er digg å gjøre etter løpeturen, styrkeøkten eller intervallene.

500 reps Abs Challenge

Trening03.05.201840

Sjekk ut denne 500 reps magetreningen.
Vil du bygge sixpack?

500 reps Abs Challenge

Trening03.05.201840

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?