Stående enarms fronthev i kabeldrag

Trening09.03.2015Rita Immerstein0

Bygg større skuldre med stående enarms fronthev i kabeldrag.

Stående enarms fronthev i kabeldrag er en øvelse for fremre del av skulderen. Den vises i kabeldrag, men utførelsen og teknikken er tilnærmet helt lik om du heller velger å bruke vektstang eller manualer.

Muskulatur:
Fremre del av midtre deltoideus, m. serratur anterior og øvre del av m. pectoralis

Beskrivelse:
Øvelsen er her vist utført i kabel. Du står ryggen til kabelapparatet og holder håndtaket i den ene armen. Gå et steg til kabelen er stram, og hold armen i tilnærmet linje med kabelretningen. Løft håndtaket med helt strak arm til armen er tilnærmet vannrett. Brems kontrollert til startstilling. Fullfør repetisjonene på en arm og deretter et tilsvarende antall repetisjoner på motsatt arm.

Progresjon og variasjonsmuligheter:
Øvelsen kan også utføres med en rett stang eller med manualer til sluttposisjonen er rett over vannrett linje. Øvelsen utføres best stående og det forutsetter at du stabiliserer med buk- og nedre ryggmuskulatur.

Sett og repetisjoner:
12,12,10,10


Rita Immerstein 

Rita har mer enn 20 års erfaring fra sportssenterbransjen og er sertifisert aerobic-, trx- og grid instruktør og deltar aktivt i fitness- og kroppsbygger konkurranser. Hun har master i helsefremmende arbeid, ernæringsutdanning og solid erfaring med diett og styrketrening.

6 knebøyvarianter du bør teste

Trening25.04.201874

Visste du at du kan gjøre forskjellige varianter av knebøy? Se her!

Kjør rygg og bakside lår sammen

Trening03.04.201818

Sjekk ut dette treningsprogrammet.

Effektiv påsketrening

Trening20.03.201828

Skal du bort i påsken? Denne treningsøkten kan du gjøre på hytta, hjemme, fjellet, hotellet eller på stranda.
Dette er øvelsene for å bygge en bra brystkasse.

6 knebøyvarianter du bør teste

Trening25.04.201874

Kjør rygg og bakside lår sammen

Trening03.04.201818

Effektiv påsketrening

Trening20.03.201828

Slik forebygger du knesmerter

Trening19.08.2019517

I likhet med smerter og plager i skuldrene er det minst like vanlig med smerter i knærne.
Følger du en ketose diet bør du være obs på at wheyprotein gir massive insulinøkninger.

Sunn sjokoladesnacks

Kosthold14.08.20191816

Her får du oppskrifter på sunn sjokoladesnacks.
Den 8 ganger Mr. Olympia-mesteren hamrer løs på vektene igjen etter multioperasjoner i ryggen.
Strongman-profilene kjemper om Guinness Rekordbok med å kaste vaskemaskin lengst.