Proteinrundstykker

Kosthold31.01.2017Joachim Pedersen0

Nyt proteinrundstykker til frokost, lunsj eller kvelds.

Disse proteinrundstykkene er kanskje ikke til din store overraskelse fulle av protein ettersom de heter proteinrundstykker. Samtidig som de inneholder rikelig med protein har de også bra med energi som karbohydrater og sunt fett.

Du trenger:
400 gram mager cottage cheese
4 egg
400 gram havregryn
2 ts bakepulver
Bland gjerne inn litt kanel og pizzakrydder for smakens skyld.

Slik gjør du:
1. Bland sammen egg og cottage chese i blender eller stavmikser.
2. Hell så røra over i en kjøkkenmaskin og tilsett havregryn. Du bør knuse havrergyn i blender først (behold noe kanskje 50-100g uknust så du får noe frø), eller du kan bruke havremel. Bland godt. Lag så 10 passe store boller.
3. Legg på bakepapir og pisk 1 egg som du smører over som glasur
4. Sett i ovnen på 200 grader i ca 20 minutter.

Næringsinnhold per rundstykke (ved 10 stk):

Per bolle
Protein: 12,7 gram
Karbo: 24,8 gram
Fett: 6,3 gram
Kcal: 215


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

Proteinboller

Kosthold19.06.2019561

Vil du ha proteinboller til middag eller kvelds? Se her!
Spis mer av denne matvaregruppen for å bygge muskler.
Her er 10 sunne matvarer med mye protein som garantert vil gi deg protein av høy kvalitet.
Sjokolademelk er melk som vanligvis er tilsatt smak med kakao og sukker.

Proteinboller

Kosthold19.06.2019561

Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

Hvordan få mer ut av markløft?

Trening27.05.202040

Slik får du mer ut av markløft.
Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.