Skrevet av Emne: Biffboy sin trening  (Lest 524652 ganger)

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Biffboy sin trening
« #3105 : 22. mai 2012, 14:34 »
Dagens:

-Mil.press
75/9+5+4

-Knebøy i rack til hakk 9 m stopp
8/grønn strikk
8/ grønn + blå strikk
20/8 grønn + blå
40/8 grønn + blå
60/8 grønn + blå
75/5 grønn + blå

-Benkpress bein opp
40/8
60/8
80/8
95/8
60/8

-Beinpress TG sete 4 m stopp
140/20
120/30
100/40

-Sittende hantelpress
21/8 X 3

Funky i korsryggen - snodig..... Ellers litt slapp i formen, men like blid  Grin
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Biffboy sin trening
« #3106 : 26. mai 2012, 10:10 »
Gårsdagens:

-Morravekt 113,0

-Enarms roing LF low row
80/16+8+8

-Chins
5 x 3

-LF high row
130/10+5+5

-Pull-ups
5 x 3

-Kroppsheving slynger
8+4+4

Første trening på et par dager da korsryggen har vært guffen. Herlig å trene igjen, men lite futt i kroppen
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Biffboy sin trening
« #3107 : 26. mai 2012, 16:57 »
Dagens:

-Floorpress medium grep m stopp
80/10+5+5

-Pushpress
75/8+4+4

-Stående hantelpress
21/18+9+9

-Franskpress hantel
11/16+8+8

-Pushups slynger
8+4+4

Lite trykk, men ryggen var ok. Positivt  Smiley
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Biffboy sin trening
« #3108 : 28. mai 2012, 19:59 »
Dagens:

-Yoke (25 m)
68 x 2
118 x 2
168 x 6

-Farmers (tynne)
80 - 60 m x 2

Fortsatt funky i venstre siden av korsrygg, snodige greier, kjennes muskulært ut..... Får prøve mer massasje og tøying....

 Smiley
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Biffboy sin trening
« #3109 : 29. mai 2012, 15:34 »
Dagens alternative:

-Rev hyp på ball
12 x 2

-Hypers
12 x 2

-Beinpress HS
100/20
100/40
150/20
150/40

-Hams slynger
10 x 3

-Leg ext
35/40 x 3

-Ettbeins beinpress TG (sete 6)
40/20
50/20
60/20

-Rev hyp på ball
12 x 2

-Hypers
12 x 2

+ masse skumrulle

Ryggen var rævva idag, fornuften sier jeg burde holdt med i ro, derfor tok jeg ei lita alternativ trening. Ryggen kjennes mye bedre ut nå etter trening - dvs enten er jeg inne på noe lurt ellers kommer smellen litt senere idag  Smiley
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: Biffboy sin trening
« #3110 : 29. mai 2012, 16:06 »
Dagens alternative:

-Rev hyp på ball
12 x 2

-Hypers
12 x 2

-Beinpress HS
100/20
100/40
150/20
150/40

-Hams slynger
10 x 3

-Leg ext
35/40 x 3

-Ettbeins beinpress TG (sete 6)
40/20
50/20
60/20

-Rev hyp på ball
12 x 2

-Hypers
12 x 2

+ masse skumrulle

Ryggen var rævva idag, fornuften sier jeg burde holdt med i ro, derfor tok jeg ei lita alternativ trening. Ryggen kjennes mye bedre ut nå etter trening - dvs enten er jeg inne på noe lurt ellers kommer smellen litt senere idag  Smiley

Tror det å få knust glutez er trixet for å få ryggen til å bli mer medgjørlig ja, jeg merker i perioder der jeg slurver litt med dette, så kjenner jeg det i ryggen også.
gjerne kombinere det med rollouts eller den typen coretrening.

Jeg synes hip thust med strikk rundt knærne også er en fining for dette Smiley

Ellers så er høyrepptrening på bein gode greier meg med et litt skrallt kne ihvertfall! ser at du gjør det samme..
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Biffboy sin trening
« #3111 : 29. mai 2012, 22:13 »
Tror det å få knust glutez er trixet for å få ryggen til å bli mer medgjørlig ja, jeg merker i perioder der jeg slurver litt med dette, så kjenner jeg det i ryggen også.
gjerne kombinere det med rollouts eller den typen coretrening.

Jeg synes hip thust med strikk rundt knærne også er en fining for dette Smiley

Ellers så er høyrepptrening på bein gode greier meg med et litt skrallt kne ihvertfall! ser at du gjør det samme..

Tror faktisk ryggtrøbbelet kom av militærpressen... Tror kanskje jeg bøyet meg litt bakover. Ryggen kjennes faktisk bedre ut nå etter å ha trent idag. Lovende.

Får prøve å lytte mer til kroppen og trene det jeg klarer.

Setter pris på alle tips du har å komme med! Hip thrust med strikk en fin øvelse jeg sikkert kommer til å legge inn fremover.

Er du i form eller?
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: Biffboy sin trening
« #3112 : 30. mai 2012, 12:02 »
Tror faktisk ryggtrøbbelet kom av militærpressen... Tror kanskje jeg bøyet meg litt bakover. Ryggen kjennes faktisk bedre ut nå etter å ha trent idag. Lovende.

Får prøve å lytte mer til kroppen og trene det jeg klarer.

Setter pris på alle tips du har å komme med! Hip thrust med strikk en fin øvelse jeg sikkert kommer til å legge inn fremover.

Er du i form eller?

Joda, er i fin form omdagen, trener  lite tungt, men det virker som om styrken er der, kjørte opp til 180 i mark her for noen uker siden og det kjentes ut somn om jeg kunne ha dratt en 10er. men kjører somregel bare opp til det jeg klarer å holde med overhåndsgrep. det ligger vel på rundt 160-170 Smiley  få ren underlig vridning i kroppen når jeg kjører omv. grep, så ser ikke helt poenget når jeg uansett ikke skal konkurerer i noe Smiley  skjelden man har behov for å løfte noe mer enn 100 kg i dagliglivet ;-)

Ellers så går det litt i høyrepp bøy til en ca paralell boks, og nøytral smal stand.
utfallvarianter er også kjekt omdagen synes jeg..

På overkroppen er det nesten bare trening i slynger  og denslags, blir jo ikke verdens sterkeste mann av det, men jeg testa litt benk sistgang jeg var offshore, og har maks tapt meg 10-15 kg, på å ikke trene benk på 2 år..  kjører innimellom litt pushups med strikk og en 50-60 kg på ryggen så styrken er der, men motivasjonen for å trene benk er ikke der Tongue


Du er jo 100 ganger dyktigere med trening og kropp enn meg, så så de tipsene jeg har å komme med har du vel sikkert hørt 1000 ganger før, men men, siden du spør..

alltid rulle hofter og lår før hver hunderkroppstrening

tøye hofter og lår før underkroppstreningen, tøye godt på rectusen, da denne nesten alltid er stiv hos de flese som liker å løfte ting, bruk gjerne strikk for å få skikkelig drag på den..

varme opp gluteus, med firehydrants, quadrupeled pendlum leg raises (eller noe i den dur Tongue ) og gjerne noe annet snax, sidesteg med strikk osv.
kjøre en rolloutøvelse 2-3 sett som en del av oppvarmingen.

jeg kjører også en øvelse som er en kombo av peterson step up og en TKE, man stepper opp på en kasse, og locker ut kneet som i en tke ( strikk rundt leggen)

ellers er det som sagt å kjøre masse gluteusøvelser, man kan aldri bli sterk nok der..

kjører også tungt på lårcurl i slynge (et og et bein)  denne er etter min mening den beste hamstringøvelsen man finner..

angående det at du fikk en small i millitærpressen, så husker jeg det fra den tia jeg trente endel stående press, at jeg ofte blei litt tullete i ryggen av å kjøre mange repps, kutta da ut alt over 4 repps, og da funka det fint.

I mitt tilfelle var det bare det at jeg tenkte at det var så mange repps igjen, så måtte bare gi gass for å komme imål, da lider teknikken :/   kan jo være verdt et forsøk.. gikk heller over til å kjøre ståenede enhåndspres for flere repps, der må man stabilisere såpass at jeg ikke mistet fokus på samma måte og tullet med korsryggen.
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Biffboy sin trening
« #3113 : 30. mai 2012, 13:47 »
Joda, er i fin form omdagen, trener  lite tungt, men det virker som om styrken er der, kjørte opp til 180 i mark her for noen uker siden og det kjentes ut somn om jeg kunne ha dratt en 10er. men kjører somregel bare opp til det jeg klarer å holde med overhåndsgrep. det ligger vel på rundt 160-170 Smiley  få ren underlig vridning i kroppen når jeg kjører omv. grep, så ser ikke helt poenget når jeg uansett ikke skal konkurerer i noe Smiley  skjelden man har behov for å løfte noe mer enn 100 kg i dagliglivet ;-)

Ellers så går det litt i høyrepp bøy til en ca paralell boks, og nøytral smal stand.
utfallvarianter er også kjekt omdagen synes jeg..

På overkroppen er det nesten bare trening i slynger  og denslags, blir jo ikke verdens sterkeste mann av det, men jeg testa litt benk sistgang jeg var offshore, og har maks tapt meg 10-15 kg, på å ikke trene benk på 2 år..  kjører innimellom litt pushups med strikk og en 50-60 kg på ryggen så styrken er der, men motivasjonen for å trene benk er ikke der Tongue


Du er jo 100 ganger dyktigere med trening og kropp enn meg, så så de tipsene jeg har å komme med har du vel sikkert hørt 1000 ganger før, men men, siden du spør..

alltid rulle hofter og lår før hver hunderkroppstrening

tøye hofter og lår før underkroppstreningen, tøye godt på rectusen, da denne nesten alltid er stiv hos de flese som liker å løfte ting, bruk gjerne strikk for å få skikkelig drag på den..

varme opp gluteus, med firehydrants, quadrupeled pendlum leg raises (eller noe i den dur Tongue ) og gjerne noe annet snax, sidesteg med strikk osv.
kjøre en rolloutøvelse 2-3 sett som en del av oppvarmingen.

jeg kjører også en øvelse som er en kombo av peterson step up og en TKE, man stepper opp på en kasse, og locker ut kneet som i en tke ( strikk rundt leggen)

ellers er det som sagt å kjøre masse gluteusøvelser, man kan aldri bli sterk nok der..

kjører også tungt på lårcurl i slynge (et og et bein)  denne er etter min mening den beste hamstringøvelsen man finner..

angående det at du fikk en small i millitærpressen, så husker jeg det fra den tia jeg trente endel stående press, at jeg ofte blei litt tullete i ryggen av å kjøre mange repps, kutta da ut alt over 4 repps, og da funka det fint.

I mitt tilfelle var det bare det at jeg tenkte at det var så mange repps igjen, så måtte bare gi gass for å komme imål, da lider teknikken :/   kan jo være verdt et forsøk.. gikk heller over til å kjøre ståenede enhåndspres for flere repps, der må man stabilisere såpass at jeg ikke mistet fokus på samma måte og tullet med korsryggen.

Mange gode tanker! Takk for gode innspill! Bra for motivasjonen med litt input
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Biffboy sin trening
« #3114 : 30. mai 2012, 13:49 »
Dagens:

-Floorpress
90/10+5+5

-Sittende hantelpress
26/17+9+8

-Franskpress hantel
16/12+6+6

-Pushups slynger
10+5+5

Bedring. Moro  Smiley
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Biffboy sin trening
« #3115 : 31. mai 2012, 16:03 »
Dagens:

-Sitt ro LF
130/18+9+9

-Chins +2,5
5 x 3

-High row LF
100/17+9+8

-Pull-ups +2,5
5 x 3

-Kroppsheving slynger
10+5+5

Bedring  Smiley
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Biffboy sin trening
« #3116 : 01. juni 2012, 15:03 »
Dagens:

-Skumrulle

-Tøyde hams og hofteleddsbøyer

-Rev hyp ball
12 x 2

-Fire hydrant
12 x 2

-Hypers
12 x 2

-Hip thrust m grønn strikk
20 x 3

-HS beinpress
120/20
120/40
170/20
170/40

-Ettbeins hams i slynge
5 x 3

Bedring. Blir nok kraftig støl i morra pga nye øvelser. Ryggen kjennes bedre ut, men må bare bremse meg
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Biffboy sin trening
« #3117 : 03. juni 2012, 18:26 »
Dagens:

-Floorpress
100/6+3+3

-CoC
T: 10
1: 10
2: 2 x 7

-Pushpress
85/5+3+2

-Stående hantelpress m lilla strikk
11/14+7+7

-Franskpress hantel
18/7+4+3

-Pushups slynger
12+6+6

Bedring. Fortsatt good
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Biffboy sin trening
« #3118 : 05. juni 2012, 21:11 »
Gårsdagens kveldsmini:

-Stående roing
80/30+15+15

-Chins +3,75
5 x 3

-LF high row
120/16+8+8

Panikktrening på kvelden. Ikke allverdens.
--------------------------------------------------
Dagens:

Kjenner at omgangssyken er på vei. Faen. Blir ei skral uke dette
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Biffboy sin trening
« #3119 : 09. juni 2012, 23:46 »
Etter noen kjipe dager med max magesjau, null matinntak og altfor mye ligging i ro begynner kroppen å kvikne til.

Sykt stiv i hams/sete, tror dette går videre utover ryggen noe som resulterer i store smerter i ryggen. Dagens lille trening var meste for å få litt sirkulasjon samt sjekke om jeg kunne trene uten å drite på meg.

Dagens:

-massasjestol
-skumrulle
-beinhev slynger 12 x 2
-hams slynger 12 x 2

-Stangroing
100/16+8+8

-Strake markløft
60/12 x 2

-LF high row
140/12+6+6

-Hypers
12 x 2

-Nedtrekk sel
102,5/16+8+8

Godt å kjenne seg levende igjen, men ryggen/hams er føkka
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!