Skrevet av Emne: Morgencardio et slit  (Lest 2774 ganger)

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Morgencardio et slit
« #15 : 02. mai 2010, 20:14 »
Jeg tror faktisk trening var lettere før i tiden.. Nå kommer det bare en eller anna besservisser som referer til en nettartikkel og forteller deg at ting ikke virker Tongue

Men for å være saklig! Selvfølgelig funker morgenkardio! det funker MINST like bra som kardio andre tider i døgnet.

Morgenkardio er en super måte å starte dagen på.
-Man føler seg bedre.
-Dagens kardio er unnagjort før man vanligvis hadde stått opp
-Man blir opplagt og klar for arbeidsdagen
Mandal Treningssenter.

neonX

  • Gjest
Sv: Morgencardio et slit
« #16 : 02. mai 2010, 20:18 »
Er ikke tull trene morgenkardio. Men er samma f om du tar kardio om morgen eller kveld.

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
Sv: Morgencardio et slit
« #17 : 02. mai 2010, 20:21 »
Kan noen forklare meg hvorfor det er tull å trene morgenkardio?

Hvorfor har jeg gått ned nesten 10kg på to måneder med morgenkardio?
Hvis jeg dropper 7kg til så er fett % mitt langt nede på 7-9% Wink

Tok meg to uker fri uten kardio, da gikk jeg ikke opp eller ned vekta sto helt stille.
Begynte igjen for 1 uke siden med 4-5 økter med løping i uka + 20min etter styrke treninga, så begynte det å skje ting med vekta.


Er lov å tenke litt da. Du trener jo like mye om du gjør det om morgenen eller på dagen. Er ikke snakk om at du skal kutte ut kardio eller ikke.  

Det han mener er at det er ikke forskjell om du hadde gått tur før frokost eller ettermiddag.
Du hadde gått ned like mye i vekt/fett% vis du gikk/løp turene dine på dagen.

Derfor sier han at det er tull å gå morgenturer vis du ikke gjør det fordi det er deilig og forfriskende.

Utlogget eQna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Morgencardio et slit
« #18 : 02. mai 2010, 20:31 »
Altså, det får dere diskutere mellom dere Grin Jeg er fornøyd så langt med det jeg har gjort, hvis dere mener det er feil og tull, greit Wink

Nå orker jeg ikke å skrive hva jeg gjorde i de to ukene, men kcla innskuddet mitt var helt nede på 1600, og var bare jævlig rart at jeg ikke gikk ned noe.


Arilhr @

Det er samme når du tar kardio økten din, det er jeg helt enig i.
Men det jeg forstod med det han sa var at du ikke trener å ha kardio økter i det hele tatt.

Var en misforståelse fra min side Tongue

Celdiir

  • Gjest
Sv: Morgencardio et slit
« #19 : 02. mai 2010, 21:02 »
Altså, det får dere diskutere mellom dere Grin Jeg er fornøyd så langt med det jeg har gjort, hvis dere mener det er feil og tull, greit Wink

Vis meg hvor noen av oss som siterte innlegget ditt har skrevet at du har gjort noe feil.

Møkkasvar.

Det er samme når du tar kardio økten din, det er jeg helt enig i.

Se på det ja. Nå var du visst enig likevel da. Smiley


Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Morgencardio et slit
« #20 : 02. mai 2010, 21:06 »
Jeg tror faktisk trening var lettere før i tiden.. Nå kommer det bare en eller anna besservisser som referer til en nettartikkel og forteller deg at ting ikke virker Tongue

Men for å være saklig! Selvfølgelig funker morgenkardio! det funker MINST like bra som kardio andre tider i døgnet.

Morgenkardio er en super måte å starte dagen på.
-Man føler seg bedre.
-Dagens kardio er unnagjort før man vanligvis hadde stått opp
-Man blir opplagt og klar for arbeidsdagen

Ja, for det blir jo veldig saklig å kalle alle som faktisk KAN noe for besserwissere. Da er alle forskere og folk som finner ut ting her i verden besserwissere og folk vi kan klare oss uten da? Bedre at alle bare "gjør som før i tia?" forr atter det var enklere da serru.

Innlegget er backet opp av haugevis av forskning, og er langt i fra å referere til noen nettartikkel. Det er referert til tung forskning. Ta heller og les det jeg postet fremfor å fortsette å tro på urasjonelle forklaringer. Les og lær Wink Det må vi alle.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Morgencardio et slit
« #21 : 02. mai 2010, 21:10 »
Kan noen forklare meg hvorfor det er tull å trene morgenkardio?

Hvorfor har jeg gått ned nesten 10kg på to måneder med morgenkardio?
Hvis jeg dropper 7kg til så er fett % mitt langt nede på 7-9% Wink

Tok meg to uker fri uten kardio, da gikk jeg ikke opp eller ned vekta sto helt stille.
Begynte igjen for 1 uke siden med 4-5 økter med løping i uka + 20min etter styrke treninga, så begynte det å skje ting med vekta.


Ja, trente du like mye kardio et annet tidspunkt på dagen da? Spiste du nøyaktig det samme? Gjorde du omtrentlig det samme iløpet av de dagene som en vanlig "morgenkardio-dag?" Det kan være mange faktorer som bidro til at du ikke gikk like lett ned de dagene. Sannsynligvis tror du at svaret er; "fordi du ikke trente morgenkardio" fordi det er svaret du leter etter.
Sa brura

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Morgencardio et slit
« #22 : 02. mai 2010, 21:11 »
hehe, var ikke helt sånn jeg mente..

Poenget mitt (som lå gjemt bak usakeligheten min) er at veldig mange slutter momentant å gjøre f.eks morgenkardio fordi noen forskere sier at det ikke hjelper. Hver og enkelt bør føle på seg selv om dette er noe for dem.

MEN!! tror tråden egentlig omhandlet hvordan man kunne bli motivert for å stå opp og trimme om morgenen...
Mandal Treningssenter.

andysmuck

  • Gjest
Sv: Morgencardio et slit
« #23 : 02. mai 2010, 21:14 »
Kjører morgenkardio av og til, liker det spesiellt godt på søndager:P Ikke noe som er så godt som å stå opp tidlig, ut å jogge, hjem til nytrakta kaffe, frokost og en dusj! Musikk er uunnværlig på en slik tur for motivasjonen!

Celdiir

  • Gjest
Sv: Morgencardio et slit
« #24 : 02. mai 2010, 21:20 »

Poenget mitt (som lå gjemt bak usakeligheten min) er at veldig mange slutter momentant å gjøre f.eks morgenkardio fordi noen forskere sier at det ikke hjelper. Hver og enkelt bør føle på seg selv om dette er noe for dem.


De folka som gjør det er retardert, for det er ingen forskere som sier det du påstår her. Bra stråmannargumentasjon da. Vil du prøve igjen?

Det å lese US sitt innlegg igjen er en god start for å se hva litteraturen har å si om temaet.

Utlogget eQna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 246

Sv: Morgencardio et slit
« #25 : 03. mai 2010, 00:04 »
Ja, trente du like mye kardio et annet tidspunkt på dagen da? Spiste du nøyaktig det samme? Gjorde du omtrentlig det samme iløpet av de dagene som en vanlig "morgenkardio-dag?" Det kan være mange faktorer som bidro til at du ikke gikk like lett ned de dagene. Sannsynligvis tror du at svaret er; "fordi du ikke trente morgenkardio" fordi det er svaret du leter etter.

Jeg spiste helt klart mindre enn når jeg gjorde morgenkardio Wink
Var oppi 2200kcla når jeg hadde kario øktene om morgenen også de to ukene jeg ikke trente kardio i det hele tatt bare etter styrken var jeg nede mot 1600kcla.

Trente helt likt, spist akkurat det samme bare i mindre mengder gikk forsatt ikke ned.
Føltes veldig rart... Men må være ærlig og innrømme at jeg har et helvetes treg mage generelt og forbrenninga hos meg er noe sykt dårlig Sad

Startet kardio øktene igjen om morgenen og da startet vekta å røre på seg, er forsatt på 2220kcla og går ned som vanlig som før med kardio om morgenen + 20min etter styrken.

Celdiir, du må roe deg ned jenta mi Smiley Folk kan ta feil/misforstå!

Utlogget Andeduden

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

Sv: Morgencardio et slit
« #26 : 03. mai 2010, 07:06 »
Har selv problemer med å komme meg opp til morgen cardio, men er helt klart verdt å komme seg opp. Jogge langs veien og se sola komme over fjellet, dette gir en helt fantastisk følelse.

Er faktisk akkurat tilbake fra ei god økt med morgen cardio nå.

Men som diskusjonen sier, det er nok det samme når du tar cardioen, men praktisk kan det være bedre å ta det om morningen en senere på kvelden.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Morgencardio et slit
« #27 : 03. mai 2010, 08:56 »
Jeg spiste helt klart mindre enn når jeg gjorde morgenkardio Wink
Var oppi 2200kcla når jeg hadde kario øktene om morgenen også de to ukene jeg ikke trente kardio i det hele tatt bare etter styrken var jeg nede mot 1600kcla.

Trente helt likt, spist akkurat det samme bare i mindre mengder gikk forsatt ikke ned.
Føltes veldig rart... Men må være ærlig og innrømme at jeg har et helvetes treg mage generelt og forbrenninga hos meg er noe sykt dårlig Sad

Startet kardio øktene igjen om morgenen og da startet vekta å røre på seg, er forsatt på 2220kcla og går ned som vanlig som før med kardio om morgenen + 20min etter styrken.

Celdiir, du må roe deg ned jenta mi Smiley Folk kan ta feil/misforstå!

Ja ok. Du har nok neppe spesielt treg mage eller forbrenning. De aller aller fleste har mer eller mindre lik forbrenning (slingringsmonn 5-10%), om du ikke eventuelt har en kjent hormonell sykdom du har fått diagnostisert av lege da? Du har nok av en eller annen grunn ikke forbrent like mye de dagene du ikke gikk morgentur.
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!