Skrevet av Emne: R-ALA  (Lest 1063 ganger)

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
R-ALA
« : 19. juni 2004, 10:25 »
Hello - lurte bare på om noen her vet hvor man kan skaffe R-ALA "billig" her i Norge? Jeg har bare prøvd ALA, og har lest litt om forskjellen mellom disse to produktene, og har nå lyst å prøve R-ALA. Hadde også tenkt å kjøpe litt til mor som har Diabtes 2, det skal visstnok øke glucose opptaket med opptil 50% i Diabetikere!

Jeg vet det ikke er lov å linke til webshop's her, så please send meg en PM dersom dere vet om noen plasser...  Wink

Thnx!

-Noc-
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: R-ALA
« #1 : 19. juni 2004, 10:28 »
Vet ikke om noen som har dette fast inne, men jo, det finnes web-shops som har dette inne fra tid til annen. Så bare følge med. Blir som regel "revet" bort når noen har det inne.

Og når det gjelder mor, så hadde jeg vel heller sendt henne til legen tror jeg......
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
SV: R-ALA
« #2 : 19. juni 2004, 11:09 »
Sitat
g når det gjelder mor, så hadde jeg vel heller sendt henne til legen tror jeg......

Ja, hun går jo til lege da - men hun er lei av insulinen og hun klarte seg faktisk uten insulin i mange år før hun måtte begynne med det. Poenget er at inulinet har noen uheldige "bivirkninger" hos henne (som jeg ikke vil gå inn i detalj). Jeg presenterte en del studier om ALA, og om de positive egenskapene det har, og hun var overbevist om å prøve det i allefall (hun har prøvd masse forskjellige medisiner ser du...)

Dessuten, flere av de studiene jeg leste så hadde man faktisk brukt mennesker med Diabetes 2 som test-personer med et godt resultat. Og - i flere land gir legene dette som et tilskudd til andre insulin-fremmende midler. Bare i Norge man ikke har "kommet" så langt?

Selvfølgelig tror jeg ikke ALA kan kurere diabetes, men om det gjør at man trenger å ta mindre insulin, å sette en mindre sprøyte til dagen, så hvorfor ikke?   2thumbsup

-Noc-
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: R-ALA
« #3 : 19. juni 2004, 11:28 »
Selvfølgelig, verdt å prøve er det jo.... men kanskje litt vanskelig å vite hvordan man skal dosere dette da ? Men hvorfor ikke snakke med legen om dette da ? Kanskje han kan gi gode tips og råd angående bruk av r-ala. Tross alt, er ikke diabetes noe man "leker" med heller.....

Har selv lest flere undersøkelser utført med gode resultater på diabetes 2 personer.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Nocturne

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 445
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 445

  • I guess we all go a little crazy sometimes...
SV: R-ALA
« #4 : 19. juni 2004, 11:43 »
Helt enig med deg - jeg har printet ut flere av undersøkelsene og forklaringene på hva R-ALA (og ALA) er, og hvordan det fungerer i kroppen etc. Mor har lest det, og hun skal ta det med til legen og forhøre seg først. Selvfølgelig ville jeg ikke late som jeg er en selverklært lege eller noe... hehe. Nei, Diabetes er ikke noe tull, og siden det er en genetisk relatert sykdom passer jeg ekstra på - morfaren min hadde det, og mor har det nå - så sjangsen for at jeg skal få det er der...

Jeg har foreslått for henne å ta R-ALA som et "tilskudd" til Insulinet, slik at hun kan gradvis minske dosen med insulin, uten å hoppe rett av Insulin og rett på R-ALA, det tror jeg ikke hadde vært så lurt...

Men som sagt, hun skal til legen om 2 uker for å ta blodprøve osv. Så da får vi se hva som skjer, og hva han sier - hadde vært spennende å se noe forskjell...

-Noc-
For certain is death for the born
And certain is birth for the dead;
Therefore over the inevitable -
Thou shouldst not grieve.

- Bhagavad Gita, Chapter 2
(250 B.C – 250 A.D)

Utlogget tivoli

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 355
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 355

SV: R-ALA
« #5 : 19. juni 2004, 16:32 »
Hvorfor kun bestille fra Norge. Er jo problemfritt å få dette inn ifra EU land. Både discountuk sin ala og glucorell kan du få ifra UK. Jeg bestiller selv inn sistnevntes 240 kapslers boks ifra tid til annen.

Utlogget LurrePer

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 573
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 573

  • Hei
SV: R-ALA
« #6 : 19. juni 2004, 17:47 »
R-ala (og vanlig ala) kan fungere for individer med diabetes 2, ingen tvil om det. Faktisk er det en del som tyder på at de KUN fungerer når man har diabetes 2.  Smile

Har du prøvd å få din mor til å trene med vekter? Det er svært effektivt i å øke insulinsensitiviteten i muskelvev. Å gå ned i vekt vil også utvilsomt være gunstig. Mange av de reseptbelagte legemidlene for diabetes 2 har kjipe bivirkninger (noen framprovoseres for eksempel dannelse av nye fettceller), så det er absolutt verdt å se seg om etter annet som kan hjelpe, f.eks, kanel, krom, osv.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: R-ALA
« #7 : 19. juni 2004, 18:00 »
Ville uansett gått for r-ala, og ikke den søsteren r/s-ala (vanlig), da denne har noen litt dårlige sider i tillegg.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!