Skrevet av Emne: Dagens Stavanger Aftenblad: artikkel om proteinpulver  (Lest 1340 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Noen her som har lest denne? "Interessant" skulle vel være dekkende...  :Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

janne

  • Gjest
En link kunne vært greit......om det ikke bare er i papirutgaven da Grin

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Lurer meg på om det ikke er denne: http://web3.aftenbladet.no/sport/article492068.ece
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Lurer meg på om det ikke er denne: http://web3.aftenbladet.no/sport/article492068.ece

Ahh, har du sett. Satt og leita meg i hjæl rett før jeg var ferdig med pause på jobben.. Fant den ikke, hadde litt for lite tid. Men er den der ja.. Wink

"I følge eksperter" må være den mest misbrukte setningen innen trening...  Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

janne

  • Gjest
Det jeg da lurer på er hva som gjør en PT og sykepleier til en ekspert på akkurat DETTE området? Jeg vil tro at en ernæringsfysiolog innen sportsernæring er mer nærliggende å høre på enn en sykepleier/PT.

Det burde være intressant for både Liv Christence Cappelen og Oddveig Fossdal Drøpping å lese denne linken
http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=20678

Her svarer Truls Raastad på spørsmål om proteinbehovet for maksimal treningseffekt. Truls Raastad er førsteamenuensis ved Seksjon for Fysisk Prestasjonsevne ved Norges idrettshøgskole. Fagområdet hans er Idrettsfysiologi - nærmere bestemt styrketrening, idrettsernæring, restitusjon og muskelfysiologi.


Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Det er helt utrolig at man klarer å dikte opp slikt. Og mange av kommentarene til artikkelen var like håpløse. Det gjør nesten litt vondt samtidig som jeg bare må le når jeg leser slikt.

Protein blir til kviser Grin

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Jepp, kviser, også pisser du dritmasse. Med trykk på "masse". Med alt proteinet du pisser ut blir det jo mer masse enn væske så... Grin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!