Skrevet av Emne: druer  (Lest 2475 ganger)

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:druer
« #15 : 29. januar 2004, 10:42 »
Småen: det er greit nok at drueinntaket ikke bør overdrives det er vi jo enig om, men hvis det står mellom druer og snop / sjokolade - er det jo langt bedre å velge druer enn det sistnevnte!

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:druer
« #16 : 29. januar 2004, 10:54 »
Småen: men slik er det med veldig mye frukt da....mandler  demper vel neppe søthungeren like godt som druer heller. hvis han passer på å drikke vann jevnlig så holder blodsukkeret seg mer stabilt. Og han trenger så klart ikke overdrive druespisingen- som feks. spise en kg druer hver gang han får lyst på en sjokolade....druer blir nok dessuten billigere en proteinbarer i lengden - ikke alle proteinbarer som er så "sunne" heller forresten.

Bjarnebanan: Kos deg med druene dine du Smiley
Søthungeren er fordi blodsukkeret er lavt. Vann påvirker ikke det! Det vil gi en metthetsføleles, men ikke påvirke blodsukker. Det sier seg selv når det ikke har kcal.
Mandler vil bli tatt opp langsomt derfor holder det blodsukkeret stabilt.
Planlegger man kostholdet så slipper man å komme i den situasjonen.
Er du skikkelig fan av druer er beste tidspunktet rett etter trening. For å få opp insulinnivået, under fortsetning at du også tilfører proteiener. Da får du god nytte av druene Grin
Enig me småen1! Druer har så høy GI at det nærmest er for godteri å regne, og slikt har man best nytte av rett etter trening, sammen med proteiner!

Og sammen med fett, eller hva?  Wink
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
Re:druer
« #17 : 29. januar 2004, 13:51 »
Jo litt fett får man vel i seg, men på typisk spisedager hvos man spiser mye karbo kutter man ned på fett. Men husker ikke noe tall her....


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
Re:druer
« #18 : 29. januar 2004, 13:55 »
Har da ikke sagt at vann stopper søthungeren Tongue

 Men: selv om vann ikke har noe direkte innvirkning på blodsukker og insulin produksjon - har det enn inndirekte betydning fordi væskebalansen i kroppen har stor betydning for alle andre prosesser ( også hormonbalansen i kroppen - og insulin er jo et hormon) Derfor er det viktig å holde seg hydrert ( altså drikke nok vann) fordi det er mindre belastende for hjertet o.l og kroppen fungerer bra.
Takk for støtte roachezz:D Du ekke så dum du hehe....ganske smart faktisk hihihi ( særlig siden du er enig med meg;D)

Vil presisere at tråden var "druer" senere gikk den inn på hva som påvirker blodsukker. Det var aldri et tema om å være dehydrert...
fint at Roachezz støtter deg, men kanskje hun ikke bør høre så mye på deg - før du har lest i boka di Wink
Vann er sunt drikk og vær glad!


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
Re:druer
« #19 : 29. januar 2004, 16:12 »
Den der var nesten støtende. Det var en egen teori, jeg syns det virker logisk. sa det ikke bare for å samstøtte med Myst.
Kan godt hende at jeg tar helt feil, men da lærer jo i tilfelle jeg noe nytt når M. åpner boka si, for denne meningen hadde jeg før innlegget hennes også! Tongue
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
Re:druer
« #20 : 29. januar 2004, 17:31 »
Den var ikke ment å være støtende, men les hva læreren hennes sa Grin
dessuten må det være lov å svare når dere kommer med batante meninger om vann når diskusjonen gjelder druer?


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:druer
« #21 : 31. januar 2004, 12:58 »
småen : jeg må si jeg også syns det var frekt sagt...det høres ut som  du  har full peiling på alt mulig ( noe som du tydeligvis ikke har når du kan påstå noe så dumt at væskebalansen og da indirekte vann - ikke har noe påvirkning på blodsukkeret what so ever) og at roachezz og jeg er helt ute på viddene og ikke kan noen ting....Det glemte jeg forretsen også å nevne : Læreren min mente at den som kunne påstå at væskebalansen/ vann hadde nulll betydning var helt på jorde Cheesy Det ble alt for  mye forenkling av det hele å påstå noe sånnt.

og ikke kom her å påstå at jeg ikke har diskutert druer - og da har jeg sagt at hvis valget står mellom snop og druer at druer helt klart er å foretrekke, men at det selvsagt er lurt å begrense inntaket. Det gjelder all frukt det - selv om det er sunt er det ikke å anbefale å gå og gomle på hele dagen....

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:druer
« #22 : 31. januar 2004, 13:35 »
Småen: syns forresten du bør lese hva jeg faktisk skriver så får du kanskje med deg hva jeg faktisk har sagt og ser sammenhengen. Jeg har litt inntrykk av at du ( og flere andre) tror at prosesser i kroppen er superenkle og at det bare finnes svart/hvitt forklaringer ...men gidder man å lese litt fysiologi så oppdager man at det faktisk ikke er slik, men ganske komplisert og at det er mange ting / faktorer som påvirker hverandre i ulike settinger.

Og at man bør spise jevnlig for å unngå søthunger er jo det ingen tvil om - men at man har lyst på noe søtt kan også skyldes mangel på krom da dette påvirker sukkeromsetningen i kroppen vår...( kroppen må da produsere mer insulin hvis dette mangler  - se fedon).

"Krom er viktig for at kroppen skal kunne utnytte sukker til energidannelse. Effektiviteten til insulin økes av krom og krom har også en rolle i nedbryningen av sukker." ( lommelegen.no)

For ikke å snakke om det psykologiske aspektet : Man trenger ikke ha lavt blodsukker fordi om man går å har lyst på noe søtt...Det kan rett og slett hende at man har lyst på noe godt selv om man ikke er sulten. Kan sammenlignes med at man av og til forsetter å forsyne seg av en riktig god middag selv om man eegentlig er mett... og dermed ender opp med å bli stapp mett istedet....

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:druer
« #23 : 31. januar 2004, 13:41 »
Kanskje litt off-topic, men dette du nevner med krom her er veldig interessant. Dette er noe ikke alle er klar over, men krom er utrolig viktig å få nok av. Insulinfølsometen økes, det er vel ikke å forakte.....

Men, den var litt off så ......  :backtotopic:
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:druer
« #24 : 31. januar 2004, 13:42 »
dessuten småen : det var du som begynte å nevne blodsukker - bjarnebanan spurte bare simpelten om kcal innoholdet i druer  da han brukte dette som søthunger demper  fremfor andre mer usunne alternativer....men at han da heller burde velge en annen frukt som ikke virker så raskt på blodsukkere kunne jo være verdt  å foreslå.  Men mandler??? kunne ikke falle meg inn å spise om jeg var søthungrig - det har aldri hjulpet for meg iallefall....

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:druer
« #25 : 31. januar 2004, 13:45 »
uap: hehe mye her inne som er blitt off topic Wink Men nevnte det likevel da det var snakk om søthunger bare for å vise at det ikke nødvendigvis skyldtes lavt blodsukker/ sult at man ville ha noe søtt...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!