Skrevet av Emne: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter  (Lest 20554 ganger)

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #30 : 02. februar 2011, 13:31 »
Å forby det frie marked kommer ingen til gode, det har blitt bevist før. Problemet er ikke at strømmen blir solgt til utlandet om sommeren, problemet er at staten driver dårlig og avgiftsbelegger høyt.

Hvis det ikke er problemet hvorfor er da vannmagasinene bare halvfull av vann når vinteren kommer? Er det avgiftene sin feil?
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #31 : 02. februar 2011, 13:34 »
Så da er du altså imot velferdstaten og de avgifter vi blir pålagt fra politisk hold?
Tvert imot. Jeg er for en langsiktig og bærekraftig styring av infrastruktur, miljø, næringsliv osv osv. For å klare dette må enhver tilpasse seg de tiltak som blir iverksatt. Å ta ansvar for sitt eget liv betyr ikke nødvendigvis fravær av overordnet styring.

Alternativet er en bakoverstrebersk politikk, hvor flertallet må tilpasse seg noen få udugelige "ansvarsløse alenemødre".
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #32 : 02. februar 2011, 13:38 »

Jeg er luta lei av at det snakkes om de fattige her i landet..

Ja du er vell det.... som venstreorientert, når det syntes hvem som får lide av de sosiales politikk som settes ut i praksis..

De "fattige"som du ikke liker å høre om,de finnes,de har faktisk ØKT i antall under de sosiales regjeringstid kan jeg opplyse om,de som skulle bekjempe fattigdommen,men altfor ofte har det en tendens med å ende opp med å dra inn mer fra nettopp de fattige til staten istedet.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #33 : 02. februar 2011, 13:39 »
de ligger fortsatt ganske tynt ann ift. energiforbruk pr. innbygger så jeg tror ikke du og Tea Party bevegelsen din kommer noe særlig lengre her..

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_energy_consumption_per_capita

Ikke sååå tynt..
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #34 : 02. februar 2011, 13:45 »
Jeg er interessert i den politiske siden av denne diskusjonen. Men jeg ser vi har ulike utgangspunkt da jeg tror på menneskeskapte klimaforandringer, så da er det jo strengt tatt ikke så politisk (morsomt) lengre..

I'm out Smiley

Er det ikke morsomt å diskutere lenger hvis han har en annen mening enn deg?den var dagens!klimaforandringer er vell så politisk å diskutere som overhodet MULIG!

Visste du at klimaet har endret seg gjennom hele jordens historie?som en berg og dalbane.
Jeg personlig skulle ønske du hadde rett,at det var rundt 0+10 gjennom hele vinteren,misliker snø og kulde og elsker varme,dessverre er det ny kulderekkord hvert forbanna år:)

som den gamlingen i mo i rana eller hvor det var sa på tv2 i fjor når det var -30 der oppe og alle bilene rett og slett stoppet i kulden.."kunne gjerne trenge litt global oppvarming nå"

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #35 : 02. februar 2011, 13:52 »
Hvis det ikke er problemet hvorfor er da vannmagasinene bare halvfull av vann når vinteren kommer? Er det avgiftene sin feil?

Du snakker om at de som har "skyld" i 30 % av strømprisene har ansvar for alt?

Om sommeren får Norske bedrifter mer for strømmen ved å selge den til utlandet det folk trenger det. Om vinteren får de mer igjen for å selge den til nordmenn. Trenger vi mer, importerer vi det. Det er slik et marked fungerer. Handel på tvers av landegrenser. Naturligvis er strøm dyrere om vinteren.

Hvis du vil ha billigere strøm burde du ikke rope om flere restriksjoner for de private aktørene, men heller privatisering av de statlige.

Men hvis du vil tilbake til proteksjonisme så vær så god.

Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #36 : 02. februar 2011, 14:00 »
Er det ikke morsomt å diskutere lenger hvis han har en annen mening enn deg?den var dagens!klimaforandringer er vell så politisk å diskutere som overhodet MULIG!

Visste du at klimaet har endret seg gjennom hele jordens historie?som en berg og dalbane.
Jeg personlig skulle ønske du hadde rett,at det var rundt 0+10 gjennom hele vinteren,misliker snø og kulde og elsker varme,dessverre er det ny kulderekkord hvert forbanna år:)

som den gamlingen i mo i rana eller hvor det var sa på tv2 i fjor når det var -30 der oppe og alle bilene rett og slett stoppet i kulden.."kunne gjerne trenge litt global oppvarming nå"

Nei det er er mindre morsomt å diskutere klima som naturfenomen enn klima som miljøpolitikk. Jeg har hatt om klima og værfenomener på skolen i 3 uker nå så jeg er ærlig talt litt lei akkurat den biten. Du får finne noen andre sosialister (som til venstre for DLF da heller?) å dele dine personlige erfaringer om klimaforandringer.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #37 : 02. februar 2011, 14:01 »
Alternativet er en bakoverstrebersk politikk, hvor flertallet må tilpasse seg noen få udugelige "ansvarsløse alenemødre".

Eller idiotiske politiske påfunn...
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #38 : 02. februar 2011, 14:04 »
En viss grad av proteksjonisme er ikke å forakte. Det er jo et klart misforhold, når vi importerer gass fra kull i europa, samtidig som man snakker om ren kraft i Norge. Hva med å fyre opp gasskraftverk her i landet?


Kristoffer
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #39 : 02. februar 2011, 14:06 »
Nei det er er mindre morsomt å diskutere klima som naturfenomen enn klima som miljøpolitikk. Jeg har hatt om klima og værfenomener på skolen i 3 uker nå så jeg er ærlig talt litt lei akkurat den biten.

Har det begynt? Har de begynt å lære barn og unge om farene med Co2?

Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #40 : 02. februar 2011, 14:11 »
Her treffer du spikeren på hodet. Dette er et bra eksempel på at sosialistisk politikk ofte rammer de svakeste, samtidig som de rikeste forblir uberørt.
Didn't U get the memo? It's all a scam and the earth is cooling.
To innertiere der Rystrekoveru!
 :Smiley

Er enig i essensen i artikkelen; selv om 28kr literen kanskje ikke er veien å gå så må det kraftige tiltak til. Og ja, folk må akseptere å forsake noe.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #41 : 02. februar 2011, 14:13 »
Visste du at klimaet har endret seg gjennom hele jordens historie?som en berg og dalbane.
Visste du at kroppens fettlager endrer seg i forhold til aktivitetsnivået? Dette må nødvendigvis bety at man ikke blir tykk av økt kaloriinntak.

10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #42 : 02. februar 2011, 14:15 »
Har det begynt? Har de begynt å lære barn og unge om farene med Co2?



Hehe, de har iallefall tatt det inn i lærerundervisningen. Jeg er sterkt kritisk til sniksosialismen i dagens skole og finner det litt morsomt som å bli stemplet som en venstreorientert fra den ene kanten og en "slik en dærran æFæRPear" fra den andre kanten Smiley

Men selv om jeg nå har vært kritisk til klimahysteriet i flere år så tror jeg endelig jeg har funnet min tro. Man skal derimot ikke påtvinge elevene lokale miljøtiltak og lære dem om hvor stygg og slem bilen er, slik det uten belegg fungerer i dagens skole.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #43 : 02. februar 2011, 14:16 »
En viss grad av proteksjonisme er ikke å forakte.

Joda, Kristoffer. Frihandel er en av grunnpilarene for et bærekraftig samfunn. Og som sagt tidligere, bruk opp kullet, bruk den økonomiske veksten til nyskapende energiteknologi, så er vi kvitt problemet med miljøskadelige energisubstanser.

Folk snakker om at Kina burde begrense sitt bruk av kull. Men hva er et av de store problemene i Kina? De er jævli mange.

Derfor:

1. Fyr kullet.
2. Bli et industriland med fokus på miljø(som Vesten har blitt, dog med feil innfallsvinkel).
3. Dette vil automatisk stabilisere befolkningsveksten, eller til og med redusere den, ved å løfte folk opp av fattigdom og inn i kunnskap(se på Europa utenom innvandring).
4. Innovasjon på energifronten.
5. Aldri lenger ha en diskusjon om klima(kan godt snakke om været osv.).
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: La oss innføre ekstremt høye drivstoffavgifter
« #44 : 02. februar 2011, 14:17 »
Du snakker om at de som har "skyld" i 30 % av strømprisene har ansvar for alt?

Om sommeren får Norske bedrifter mer for strømmen ved å selge den til utlandet det folk trenger det. Om vinteren får de mer igjen for å selge den til nordmenn. Trenger vi mer, importerer vi det. Det er slik et marked fungerer. Handel på tvers av landegrenser. Naturligvis er strøm dyrere om vinteren.


Hvis du vil ha billigere strøm burde du ikke rope om flere restriksjoner for de private aktørene, men heller privatisering av de statlige.

Men hvis du vil tilbake til proteksjonisme så vær så god.



De klager jo hver vinter om at vannmagasinene er så fryktelig lav, derfor må strømprisene opp.. Men gjør de noe for å motvirke det, ja de sier til Ola Normann: isoler huset ditt bedre, bruk midre strøm. Ja det vil hjelpe mye, men selger de da og mindre til utlandet? Hvis da norge bruker mye mindre strøm, kommer det forbrukeren til gode? Eller gir det da kraftselskapene en mulighet til å selge ENDA mer strøm på tvers av landegrensene? Jeg bare spør, for jeg tror det ikke før jeg ser det!
Greit at strøm er dyrere om vinteren, men det må da være grenser!
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!