Skrevet av Emne: Gir tillatelse til å dopteste "mistenkelige gymrotter"  (Lest 41152 ganger)

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Hmm, er ordrett oversatt enkelte ting, men kanskje det er en som har kopiert dine geniale uttalelser? Smiley

http://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/trening-og-kosthold/tema/1657203/tittel/dopingkontroll-nye-regler-ved-treningsentrene
OI! Der var det noen som hadde funnet copy/paste funksjonen ihvertfall Smiley
Jaja, så lenge det får frem budskapet så er jeg bare glad til at noen tar seg bryet med å lufte det for VGD Wink

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Jeg er ikke fremmed for tanken nei. Etter 11 år med ren trening, og 4 års lesing om steroider så har jeg gjort meg opp en (delvis kvalifisert) mening om bruk og fordommer.

Ja, det er aldri for sent å begynne!
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Ja, det er aldri for sent å begynne!
tydeligvis er det det

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Her misforstår du.
Kontraksregler skal foreligge på forhånd. Her er det snakek om å implementere regler også på allerede inngåtte medlemskap.
En annen ting er at kontraksvilkår kan ikke overskride det enkelte individs private autonomi. Det betyr at en ikke-statlig aktør neppe kan kreve en doptest av et individ. Vilkårene for å ta blodprøver og urinprøver av individer uten samtykke er MEGET strenge og er i domsapparatet definert som en "vesentlig krenkelse av den personlige integritet og autunomi, og kun sterke grunner vil tale for dets gjennomførsel". Det betyr nesten svart på hvitt at å kreve doptest som ikke-statlig aktør har formodningen mot seg. Jeg tror ikke dette vil stå seg i domstolene.

Videre kan ikke treningssentre nekte hvem de vil fra å trene der. SKal man som en aktør som tilbyr en almenn og offentlig tjeneste, nekte noen medlemskap må man ha en saklig grunn.

Om medlemmet ikke liker de nye vilkårene kan den melde seg ut med evt. tilbakebetaling av forhåndsbetalt avgift.

Det er ingen som har sagt at det kan kreves avgitt test. Om du nekter test, nekter du å oppfylle kontraktsvilkår og du får ikke lenger være medlem.

Et treningssenter er vel underlagt de samme reglene som andre butikker, utleiere. De kan ikke diskriminere på bakgrunn av kjønn, rase osv. Men de kan forholde seg til kontrakt. Så de kan diskriminere på bakrunn av bol.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Om medlemmet ikke liker de nye vilkårene kan den melde seg ut med evt. tilbakebetaling av forhåndsbetalt avgift.

Det er ingen som har sagt at det kan kreves avgitt test. Om du nekter test, nekter du å oppfylle kontraktsvilkår og du får ikke lenger være medlem.

Et treningssenter er vel underlagt de samme reglene som andre butikker, utleiere. De kan ikke diskriminere på bakgrunn av kjønn, rase osv. Men de kan forholde seg til kontrakt. Så de kan diskriminere på bakrunn av bol.
[/quote
Om medlemmet ikke liker de nye vilkårene kan den melde seg ut med evt. tilbakebetaling av forhåndsbetalt avgift.

Det er ingen som har sagt at det kan kreves avgitt test. Om du nekter test, nekter du å oppfylle kontraktsvilkår og du får ikke lenger være medlem.

Et treningssenter er vel underlagt de samme reglene som andre butikker, utleiere. De kan ikke diskriminere på bakgrunn av kjønn, rase osv. Men de kan forholde seg til kontrakt. Så de kan diskriminere på bakrunn av bol.
Har man ikek skrevet under på noen kontrakt om å ikke bruke samt testes, kan de heller ikke vise til et kontraksvilkår som ikke forelå på tidspunktet. Endres vilkårene, skal man informeres om dette og det skal anses som en ny avtale som man fritt kan gå fra uten merkostnader. Men hele spørsmålet her dreier seg om lovligheten av mistenke medlemmer for bruk, samt kreve dopingtest som en privat atør på et åpent marked. Dette kan ikek stå seg slik artikkelen fremlegger det ihvertfall

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Skal jeg si hva som er irriterende på et treningssenter?
16-19åringer som har kjøpt seg nye treningshansker, singlet, proteinpulver og et pre workout pulver som de funderer på om er best å drikke liggende på magen, eller stående på hodet for best virkning. Det er DISSE karene som har kaktuser, stirrer seg selv i vinduet og diskuterer kåthet, russebuss og sin syyyke fremgang høylytt på treningssentrene. Bolerne holder seg stort sett for seg selv og er nok på trening til å bare ville gjøre unna økten i fred med musikk i ørene. Og ikke minst, de fleste VET hva de driver med. Faktum er at støttemedlemmene, de feite, eller de tynne eller forlk med generelt lite kunnskap er de som "frykter" bolerne. Ikke er de farlige, de har ofte my kunnskap og lager lite bråk. Allikevel er de sett på som sorte får, blandt oversvette middelaldrende menn som løper i altfor små shorts/ tights og nekter å tørke svettedammene de etterlater seg. DEtte tiltaket er bygget ene og alene på FRYKT for noe en ikke skjønner eller klarer å oppnå. De har tatt et valg for SEG SELV, et valg du, jeg, staten ELLER treningssenteret ikke har noenting som helst med.

Og hva gjelder brukere, så vet jeg om et hopetall av brukere blandt de ansatte på flaggskipssentrene til både ELexia og SATS. Jeg forutsetter vel da at reglene om testing egentlig skulle omfatte disse også? Neppe, ettersom det er de som skal rapportere "mistenkeligheter" i utg. pkt. En annen ting er at er man allerede venn med de som jobber, men allikevel bruker så vil de heller ikke kreve test av deg. Korrupt og tilfeldig blir resultatet

Må bare først spørre, var dette skrevet på generell basis eller et forsøk på å "treffe meg" pga at jeg har alderen skrevet i signaturen på forumet?
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Hvis det står i avtalen når man melder seg inn at de kan be om pisseprøve ved mistanke synes jeg ikke det er noe å skrike om, tren på ett senter som ikke bryr seg om man finner dette helt urimelig eller om man bruker noe senteret ikke liker. Hvis de plutselig kommer med dette etter at man har inngått ett avtale med ett års binding f.eks stiller det seg litt anderledes.

I første posten så virket det som om at det er heeelt stuerent ettersom det ikke er ulovlig å bruke. Så vidt jeg vet er det ikke lov å innføre, selge eller distribuere varene. At mange av de som skaffer varene også driver med andre ting er vel heller ikke verdens største hemmelighet.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

ahnz vil ha det koslig og stille når man trener.

Var det nødvendig å påpeke dette? Takk uansett.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Må bare først spørre, var dette skrevet på generell basis eller et forsøk på å "treffe meg" pga at jeg har alderen skrevet i signaturen på forumet?
På generell basis, dette er en seriøs diskusjon! Og det ser ihvertfall ut på bildet ditt til at du ikke faller inn under overnevnte kategori Smiley

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Hvis det står i avtalen når man melder seg inn at de kan be om pisseprøve ved mistanke synes jeg ikke det er noe å skrike om, tren på ett senter som ikke bryr seg om man finner dette helt urimelig eller om man bruker noe senteret ikke liker. Hvis de plutselig kommer med dette etter at man har inngått ett avtale med ett års binding f.eks stiller det seg litt anderledes.

I første posten så virket det som om at det er heeelt stuerent ettersom det ikke er ulovlig å bruke. Så vidt jeg vet er det ikke lov å innføre, selge eller distribuere varene. At mange av de som skaffer varene også driver med andre ting er vel heller ikke verdens største hemmelighet.
Igjen, avtalen er utenforliggende i det vesntlige. DEt handler om hva et treningssenter kan foreta seg overfor individer. Og SÆRLIG basert kun på mistanker. Og virkningene av dette vil være tilfeldige og trolig ikek ramme de ansatte og "deres venner"

Utlogget peinar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

På sin plass at treningsenter har anledning til å styre forretninga på den måten dei sjølv meiner er best.

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=109186.0

Det å løfte for tunge vekter slik at ein skader seg beviser ingenting, utover at ein er jææævlig kul!!!

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

På generell basis, dette er en seriøs diskusjon! Og det ser ihvertfall ut på bildet ditt til at du ikke faller inn under overnevnte kategori Smiley

Takk, møkka lei forhåndsdømte folk som ikke har kjennskap til meg som person og skal lange ut et dårlig forsøk på en diss som viser seg å være det stikk motsatte Wink

Kan forøvrig si meg enig i det meste du nevner som en stereotypi av mange på treningssenter
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

På sin plass at treningsenter har anledning til å styre forretninga på den måten dei sjølv meiner er best.


Selv om det innebærer en uberettiget myndighet? Og hvem får den? En PT som har tatt 3mnd kurs på Bali?

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Selv om det innebærer en uberettiget myndighet?

Hva for en uberettiget myndighet er det du fantaserer om? De drives som en bedrift, som kan velge utifra en hel del kriterier, rimelig fritt faktisk, hva slags policyer de ønsker å drive utifra.

Hvis du driver en bedrift med hensikt i å tjene mest mulig penger, så må du kunne ha lov til å ivareta de interessene.

At noen blir irriterte spiller ingen rolle.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Det jeg lurer på er om treningsentra SELV må punge ut for disse prøvene?
og her står det DOPING. Ingen plass er AAS nevnt..?
Så er dette ALT som kan defineres som doping da?

For å synse litt, så er det nok vel så mange med sykkelsete 30cm oppi rævva som stapper i seg både det ene og det andre, som det er byggere/løftere som bruker AAS?



Mandal Treningssenter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!