Skrevet av Emne: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11  (Lest 34810 ganger)

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11
« #180 : 01. august 2012, 06:35 »
Ja, er greit med deload når man ikke får noen progressjon, evt. bytte av øvelser Smiley

Zerchersquat er et fint alternativ til vanlig bøy! Mange som sliter med vanlig bøy, så da kjører de gjerne frontbøy eller zerchersquat.

Blir nok godt kjent med deload etter hvert tenker jeg!
Ift. zerchersquat valgte jeg denne øvelsen fordi det var en øvelse som jeg kunne benytte hjemme med den benken jeg har. Støttene kan ikke kjøres høyt nok oppe til at jeg kan ta vanlig bøy eller frontbøy, men zerchersquat går fint. Det har blitt litt mindre vekter på stanga kontra vanlig bøy med denne øvelsen men sliten blir jeg uansett.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11
« #181 : 05. august 2012, 05:33 »
Nattens økt: Stronglifts 5X5, økt 2, uke 6

Bøy (zerchersquat)
  5X5 - 65kg

Benkpress
  5X5 - 65kg

Roing
  5X5 - 50kg

Vurdering
 Bøy: OK, men tungt!
 Benk: Bra
 Roing: Bra

Brukte belte på bøy denne gangen. Har brukt det på de siste settene på bøy på de siste øktene da det begynner å føles litt tungt for meg. Utrolig hvor mye tyngre det føles med zerchersquat ift vanlig bøy! Veldig grei økt selv om det var tungt med bein. Skulle egentlig trene natt til lørdag men var så brutalt gåen etter en lengre løpetur hvorav 5km var kun oppoverbakke og litt over 5km var nedoverbakke. Oppoverbakkene gjorde sitt for lårmusklene mens nedoverbakkene raserte alle ledd og hofte..

Føler meg gammel nå! En anelse småsprek gamling, men satser på at alt er på vei oppover nå fremover!  biggrin


Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11
« #182 : 07. august 2012, 11:36 »
Dagenrs økt: Hanteltrening hjemme

Ikke noe Stronglifts i dag. Etter litt fram og tilbake ble det til en kort runde med hantler hjemme istedet for å følge programmet. Skal på nattvakt igjen i morgen så jeg satser på å få trent da også.

Enarms hantelpress (fra gulvet og opp på hver rep)
12,5kg - 15rep
17,5kg - 10rep
22,5kg - 4-6rep X 2 sett
17,5kg - 10rep

Sidehev
7,5kg X 2 - 3sett X 10reps

Shrugs
27,5kg X 2 - 3 sett X 10reps

Armer
Hantelcurl - 17,5kg X 2 - 2 sett
Franskpress - 22,5kg - 2 sett

Enkel og grei økt. God og varm i skuldrene uten å bli utslitt. Satser på at det blir grei skuring med press i morgen. Var overraskende tungt sist, uten at jeg skjønner hva som skjedde..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11
« #183 : 09. august 2012, 05:14 »
Nattens økt: Stronglifts 5X5, økt 3, uke 6

Bøy (zerchersquat)
  5X5 - 67,5kg

Overhead press
  5X5 - 40kg

Markløft
  1X5 - 85kg

Konklusjon:
 Bøy, dette gikk lettere enn forrige gang. Fremdeles tungt vel å merke!
 Press, antall reps=5-4-5-5-5. Vet ikke om dette kvalifiserer til å øke til neste gang? Tror kanskje jeg   
 bare skal øke til 42,5kg og heller gå på en skikkelig "smell" før jeg gjør noe..
 Mark, LETT!

Brukte belte på alle sett på bøy bortsett fra oppvarmingssettene. Litt sporadisk bruk av belte på press.

Tungt å trene på natta når vektene blir litt tyngre. Må nok passe på at pausene ikke blir for korte!

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11
« #184 : 14. august 2012, 04:42 »
Nattens økt: Stronglifts 5X5, økt 1, uke 7

Bøy (zerchersquat)
  5X5 - 70kg

Benkpress
  5X5 - 67,5kg

Roing
  5X5 - 52,5kg

Vurdering
 Bøy: Tungt!
 Benk: Ok
 Roing: Ok

Brukte belte på alle settene med bøy bortsett fra oppvarminga. Begynner å bli tungt nå men det går nok enda litt til.. Resten av øvelsene gikk fint i natt. Benkpressen går fint mens roinga går veldig fint!
Det ble et par runder med supersett på biceps/triceps til slutt.
Skulle nok ha kjørt litt chins/dips men kreftene er ikke der! Smal benk og hantelcurl i scottbenk går derimot veldig greit..  biggrin

Ser frem til neste økt nå! Bøyen begynner å bli tung og skulderpressen var i drygeste laget på forrige økt, så her ligger det an til ei knall økt!  Smiley
Før eller senere så må det jo bli en stopp på en eller flere øvelser, det spørs bare om det kommer på neste trening..

Utlogget Duracell

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11
« #185 : 16. august 2012, 20:25 »
Ser bra ut det her Vidar. Veldig bra program du har valgt å holde deg til også. Har aldri hatt så bra styrkemessig fremgang som når jeg kjørte det 5x5 programmet. Så gjelder det å "tørre" å deloade nok når du en gang stagnerer. De første øktene da vil nok føles latterlig lette, men det er meninga.

Ser du har vært på løpetur også... trener du mye kondisjon i tillegg?

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11
« #186 : 18. august 2012, 01:02 »
Ser bra ut det her Vidar. Veldig bra program du har valgt å holde deg til også. Har aldri hatt så bra styrkemessig fremgang som når jeg kjørte det 5x5 programmet. Så gjelder det å "tørre" å deloade nok når du en gang stagnerer. De første øktene da vil nok føles latterlig lette, men det er meninga.

Ser du har vært på løpetur også... trener du mye kondisjon i tillegg?

Halla!
Jada, stagnering vil jeg nok bli godt kjent med etter hvert nå ja.. Har en liten stopp gående på press akkurat nå!  biggrin
Kondisjonstrening trenes lite direkte men så er det derre greia med å være småbarnsfar og snekker/murer/takktekker/etc på hjemmebane. Det blir jevnt over mye fysiske oppgaver i hverdagen. Rene sykkelturer/joggeturer blir det ikke så veldig mange av. Ikke så mange som nevnes i loggen i allefall, men føler at kondisen holdes jevnt over på et akseptabelt nivå.
Å trene kondis er uansett noe so ikke synes er spesielt givende, men dette er vel mye fordi jeg ikke har noen konkrete mål å jobbbe med. Kunne sikkert ha gjort noe med dette hvis jeg bare hadde hatt litt mere motivasjon..

Artig å høre fra deg uansett! Hva er det du driver på med om dagene? Du er vel i Trondheim enda?

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11
« #187 : 18. august 2012, 01:09 »
Dagens (rettere sagt gårsdagens) økt: Stronglifts 5X5, økt 2, uke 7

Bøy (zerchersquat)
  5X5 - 72,5kg

Overhead press
  5X5 - 42,5kg

Markløft
  1X5 - 90kg

Konklusjon
 Bøy: Tungt, men greit. Øker neste gang også..

 Press: Antall reps, 5-5-4-4-3. Kunne kanskje ha tatt femmere på et eller to sett til, men da med teknikk fra helvete. Tok det forresten sittende denne gangen da jeg trente på loftet hjemme. For lav takhøyde til å ta det stående og orka ikke å ta med stange med vektene ned.. Hadde ikke gått uansett!  Skal ta samme vekt på denne på neste trening.

 Mark: Ok

Jevnt over ei grei økt. Smellen på press kom som forventet så her blir det å ta samme vekt på neste trening. Regelen med deloading er vel å gå ned på vektene etter å ha gått på smell tre ganger på rad. Den tredje gangen kommer kanskje på neste trening..  biggrin

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11
« #188 : 21. august 2012, 04:26 »
Nattens økt: Stronglifts 5X5, økt 3, uke 7

Bøy (zerchersquat)
  5X5 - 75kg

Benkpress
  5X5 - 70kg

Roing
  5X5 - 55kg

Vurdering

 Bøy: Tungt, men fremdeles gjennomførbart. Belte på alle arbeidssett.
 Føltes bedre enn på forrige økt, og det er jo bra!

 Benk: Ok

 Roing: Ok

Formen føltes jevnt over bedre på denne økta enn forrige, og det er jo bra mtp videre progresjon. Hvis man ser bort fra press så går det egentlig jevnt og trutt fremover. Da spørs det hvordan neste trening går. Meget mulig at jeg må starte på min første deload da jeg mest sannsynlig vil gå på smell nr. 3 på press..

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11
« #189 : 26. august 2012, 06:47 »
Nattens økt: Stronglifts 5X5, økt 1, uke 8

Bøy (zerchersquat)
  5X5 - 77,5kg

Overhead press
  5X5 - 42,5kg

Markløft
  1X5 - 95kg

Konklusjon
 Bøy
 Brutalt, men gjennomført! Belte på alle sett. Tror jeg må være litt obs på teknikk. Tror jeg kanskje
 slurver litt når det blir litt tungt.. Uansett, det skal økes til neste gang!

 Overhead press
 5-5-4(NEI!!)-2(dritt lei..)-2(enda mere lei..)
 Denne gangen gikk det ikke, selv om jeg hadde tro på at det kunne gå.. Sure greier, men det var
 egentlig som forventet.. Deload neste gang! Da spørs det bare hvor mye?

 Markløft
 Ok, som vanlig! Kjenner at det har blitt tyngre men jeg anser det fremdeles som ren plankekjøring..

Økta ble startet kl. 0500. Alt for sent, selv etter min standard.. Det hadde kanskje noe innvirkning på økta, men alt gikk vel strengt tatt som forventet. Pressen gikk til helvete, desverre.. Da blir de deload på neste runde. Lite trening denne uka. Vet ikke hvorfor, men jeg er kanskje bare litt lat?



Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11
« #190 : 27. august 2012, 03:57 »
Nattens økt:

30min på tredemølle. Rolig og greit. Blir ikke spesielt sliten, men svetter som en gris likevel..
Diverse mage

Jogger ikke så veldig mye til vanlig, men tenker at jeg kanskje skal legge inn litt andre økter innimellom.  Jobber vanligvis 2 eller 3 netter på rad, og da kan jeg trene litt kondis eller andre ting den ene natta hvor jeg ikke følger 5X5-programmet.

Utlogget Duracell

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11
« #191 : 03. september 2012, 22:33 »
Ikke dumt med litt kondisjonstrening innimellom, selv om det ikke høres ut som du ligger på latsida uansett. Jeg bodde bare i Trondheim i underkant av 2 år, så er noen år siden jeg flytta der ifra nå. For dårlig at vi ikke rakk noen treningsøkter sammen mens jeg bodde der, men skolen blei plutselig fryktelig tidkrevende og plutselig var 2 år gått.

Nå har jeg googla zerchersquaten, og det så jo fryktelig vondt ut. Har du noe polstring mellom stanga om arma?

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11
« #192 : 15. september 2012, 03:10 »
En stund siden forrige logging her, men pga. sykdom og HV så har det blitt lite trening de siste par ukene..

Nå har jeg googla zerchersquaten, og det så jo fryktelig vondt ut. Har du noe polstring mellom stanga om arma?

Ingen polstring før passerte 60kg, men alt til og med dette er som oppvarming å regne. Har et par albuevarmere som jeg bruker etter 60kg. Demper lite, men jeg sliter iallefall ikke hull på huden. Må nok legge på noe mere etter hvert.
Det er forøvrig en ubehagelig øvelse, men "no pain, no gain"..  biggrin

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11
« #193 : 15. september 2012, 03:14 »
Nattens økt er den samme som forrige gang med samme øvelsesoppsettet, bare at jeg har tatt av ca. 30% av vektene på alle øvelsene grunnet fravær de siste par ukene.

Forrige gang trente jeg bøy, benk og roing. Det ble en lett økt med fokus på teknikk og skikkelig gjennomføring på alle sett. Tok med droppsett på alle øvelsene samt noen lette supersett med chins og dips til slutt.
Har tro på at jeg med en lett økt til skal klare å komme inn i programmet igjen. Må nok laste opp litt mere på bøyen hvis jeg skal unngå å gå på en skikkelig smell i uka som kommer.

Jeg har uansett tro på at dette skal gå bra!  :Smiley
(lenge leve de uvitende..)

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: En nattevakts memoarer, bilde side 2, 3, 10 og 11
« #194 : 16. september 2012, 01:47 »
Nattens økt:

30 min på tredemølle, et såkalt "fatburn" program. Det ble uansett ikke noe spesielt med fettforbrenning mtp at jeg tar det som en moderat kardioøkt.
Noen sett med diverse mage i tillegg, så nå er det tilbake på posten med en pose potetgull!  biggrin

Jaja, flotte greier! Noen sporadiske utskeielser får man vel tåle!
Satser på en styrkeøkt natta som kommer. Hadde vært greit med enda en "lett" økt før jeg hopper tilbake på 5x5 igjen..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!