Skrevet av Emne: Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?  (Lest 8825 ganger)

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?
« : 15. juni 2004, 18:16 »
Jeg lurte på om noen hadde noen gode tips til meg om hvordan jeg kan bli kjapp og trene inn teknikk i boksing uten at jeg må reise på bokseklubb.
Jeg bor litt utpå landet, så jeg har ikke mulighet til å gå på bokseklubb.
Men jeg har boksesekk og vekter, foreløpig har jeg bare trent vekter, men jeg lurer på hvordan jeg kan få trent teknikk osv. på boksesekk.
Det blir jo ikke det samme som å "fighte" mot en levende person, så det er litt vanskelig å finne ut om det funker like bra på et menneske eller ikke... hehe
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

SV: Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?
« #1 : 17. juni 2004, 12:25 »
hmm skal du lære boksing for å banke folk eller skal du lære boksing for å ha en fin idrett?

fikk inntrykk av at du nesten hadde utfordra nabo bonden til duell!!  Smiley

det finnes bøker og videoer, men det vill aldrig erstatte et gym, se om ikke du får med en kamerat, så kan dere trene sparring.

Utlogget Dempsey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 145

  • Rule #1 - Don't Act Cockless
SV: Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?
« #2 : 17. juni 2004, 16:37 »
Den beste form for å trene teknikk er skyggeboksing, se på deg selv i et speil å rett opp feil og lignede.
Hvis du ska trene for å bli rask så burde bruke utstyr som speed ball og intervall trening.
Hoppetau er også bra!

Feel every rep like it's your last!

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
SV: Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?
« #3 : 17. juni 2004, 18:53 »
hmm skal du lære boksing for å banke folk eller skal du lære boksing for å ha en fin idrett?

fikk inntrykk av at du nesten hadde utfordra nabo bonden til duell!!  Smiley

det finnes bøker og videoer, men det vill aldrig erstatte et gym, se om ikke du får med en kamerat, så kan dere trene sparring.

skal lære meg boksing for å beskytte meg  2thumbsup...  er greit å kunne litt teknikk, det jo så mange idioter på alle utesteder som absolutt skal begynne og yppe...  furious hehe
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

SV: Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?
« #4 : 17. juni 2004, 22:28 »
Hjelper ikke med boksing da,kommer det noen å ypper,må du bare være en psycho motha fucka!

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

SV: Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?
« #5 : 18. juni 2004, 10:18 »
ellers så kan du bare si "jeg har større traktor enn deg"


litt mye bonde dissing her nå Grin

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?
« #6 : 20. juni 2004, 18:01 »
Boksing er en viktig faktor i selvforsvarsperspektivet, men jeg ville fokusert på andre deler av selvforsvar, siden alle "kan slå" mens de færreste kan bevege seg og beskytte seg på bakken. Men skal du lære deg boksing for å beskytte deg selv kan du like greit kjøpe feks Bas Rutten letal Streeth fighting, den koster deg 49$ og der har du gunnelementer som dekker de fleste perspektivene i en streeth fight. Alt fra slag og spark, til knær og groundfighting, posisjonering og aktiviseting av adrenalin.

Uansett kan INGENTING i brøkdel måle seg mot effektiviteten av realistisk sparring og trening i en gym.




skal lære meg boksing for å beskytte meg  2thumbsup...  er greit å kunne litt teknikk, det jo så mange idioter på alle utesteder som absolutt skal begynne og yppe...  furious hehe

Utlogget TheBoxer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

SV: Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?
« #7 : 23. juni 2004, 15:52 »
Du vil ikke få teknikk kun av å se deg i speilet og rette opp feil der, for hvordan skal du rette opp feil hvis du ikke vet hva som er rett? Da bør du ihvertfall finne alt du kan på nettet om bokseteknikk, men ingenting kan måle seg med en skikkelig bokseklubb hvis du er ute etter å gjøre det riktig..Som en annen her sa, alle kan slå, men reflekser, motangrep, bevegelse, fotarbeid osv osv må trenes opp under sparring og riktig veiledning..

Se litt boksing på tv hvis du har sjans, men det er vel ikke akkurat så mange kanaler "ute på landet"?
"No teammates
 No timeouts
 Nowhere to hide"

"It's not the size of the dog in the fight, It's the size of the fight in the dog."

"Your mind can make you train
Your body can create power
But only your heart can make you a Champion!"

Utlogget prz

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

SV: Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?
« #8 : 23. juni 2004, 16:53 »
Se litt boksing på tv hvis du har sjans, men det er vel ikke akkurat så mange kanaler "ute på landet"?

Satelitt? Tipper jeg har flere kanaler enn deg Tongue
prz

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
SV: Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?
« #9 : 24. juni 2004, 01:43 »
Du vil ikke få teknikk kun av å se deg i speilet og rette opp feil der, for hvordan skal du rette opp feil hvis du ikke vet hva som er rett? Da bør du ihvertfall finne alt du kan på nettet om bokseteknikk, men ingenting kan måle seg med en skikkelig bokseklubb hvis du er ute etter å gjøre det riktig..Som en annen her sa, alle kan slå, men reflekser, motangrep, bevegelse, fotarbeid osv osv må trenes opp under sparring og riktig veiledning..

Se litt boksing på tv hvis du har sjans, men det er vel ikke akkurat så mange kanaler "ute på landet"?

jeg kan sikkert laste ned noen fightefilmer på kazaa og winMX  Wink 2thumbsup
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
SV: Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?
« #10 : 24. juni 2004, 01:45 »
Boksing er en viktig faktor i selvforsvarsperspektivet, men jeg ville fokusert på andre deler av selvforsvar, siden alle "kan slå" mens de færreste kan bevege seg og beskytte seg på bakken. Men skal du lære deg boksing for å beskytte deg selv kan du like greit kjøpe feks Bas Rutten letal Streeth fighting, den koster deg 49$ og der har du gunnelementer som dekker de fleste perspektivene i en streeth fight. Alt fra slag og spark, til knær og groundfighting, posisjonering og aktiviseting av adrenalin.

Uansett kan INGENTING i brøkdel måle seg mot effektiviteten av realistisk sparring og trening i en gym.





vet du kor jeg kan kjøpe denne filmen? har søkt etter den over alt, men finner den ikke.  Huh
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget trallallla

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

SV: Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?
« #11 : 24. juni 2004, 13:45 »
Er vel ikke så mange som ypper til kamp på byen. OG hvis det er så er det jo bare å gje dem et lite slag på strupen og dem er down. rofl
"Your worst enemy is urself !!" quote Seldal

Loggbok: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=31711.0

Alder: 24år
Vekt: se loggbok
Høyde: 190cm

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?
« #12 : 24. juni 2004, 14:40 »
OG hvis det er så er det jo bare å gje dem et lite slag på strupen og dem er down. rofl
Gjort det mye?..

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
SV: Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?
« #13 : 27. juni 2004, 17:27 »
 furious er faktisk en eller annen svær fyr på 19 år som skal banke meg nå, så det hadde vært greit med litt info om hvor jeg kan lære meg å sloss...  Huh
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Hvordan blir jeg kjapp og får teknikk?
« #14 : 27. juni 2004, 17:32 »
furious er faktisk en eller annen svær fyr på 19 år som skal banke meg nå, så det hadde vært greit med litt info om hvor jeg kan lære meg å sloss...  Huh

Tror det tar litt lengre tid en det å sloss da, vist han skal banke deg nå! Anmeld fyren da.... for angrep og trusler vist han har gjort det... du er jo mindreårig og han er eldre.. Wink Eller tru med å anmelde han...






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!