Skrevet av Emne: Fjoråret og veien fremover for norsk styrkeløft  (Lest 3607 ganger)


Utlogget petter87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 239
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 239

Bra oppsummering Smiley
"yo moms buy heroin, with no hands I'm smackin' her"

24 år
185 cm
85 kg

BP: 95kg
KB: 110kg
ML: 150kg

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=111633.msg1700834;topicseen#new

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Bra skrevet, men Kjell må jo nevnes Smiley  Han er nest letteste på seniorlaget, og etter det trykket han har på trening å dømme, tror jeg Kjell gjør 900 i år!

Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Bra skrevet, men som Bo sier så må Kjell nevnes her! Kan rapportere om at han er i slaget om dagen, synd det ikke ble noe EM på han i år, men gleder meg til å se Kjell gjøre store tall på VM! Smiley Vi ser nok 600 poeng fra lettvekteren rimelig snart!
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Flotte saker.  Smiley Det kan også være interessant å få høre om veien til suksess. (I dybden)
Hvordan man har fått til noe som ligner en toppidrettsmodell gjennom å trene mer, smartere og mer allsidig(spenst hurtighet, fleksibilitet bl.a.).
Hvordan ting er forankret i egen og andres forskning, en satsning på trenerutdanning og en mer profesjonell organisasjon på alle nivåer.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Takk for ros!

Beklager selvfølgelig at ikke Kjell er der nå, dette er i stor grad skrevet utifra fjorårets laguttak. Når jeg skriver om et av verdens beste juniorlandslag er det jo b.la med Kjell i tankene. Skal se om jeg ikke finner på noe lurt, for han fortjener ikke å bli utelatt, hehe.

Det var et bra tips Gammern, noterer det Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Ifølge SSB er 92% av norske rekrutter mellom 170-195 cm høye. Tar jeg ikke helt feil er det ikke mange i de letteste vektklassene i internasjonal styrkeløft som er så høye som 170 cm. Der har du nok forklaringen på at våre beste seniorløftere er i de tre tyngste klassene: nordmenn er rett og slett for store.

Fortsatt ifølge SSB er det ca 6% av norske rekrutter som måler under 170cm, eller en femtendedel så mange som måler over 170cm. Grovt forenklet kan vi da forvente å finne ca en god lettvektløfter for hver femtende tungvekter. Jeg sa grovt forenklet, så flisespikkerne kan legge ned kniven med en gang  Wink
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Jeg tror nok at Fenrikflink er den som treffer hodet på spikeren best. Ser man fra -83kg og nedover så er løfterne 170cm på strømpelesten og nedover. Gutta i de letteste vektklassene er langt fra høye. Før var det to ganger i året at jeg følte meg høy med mine 170cm og det var under jr-em og jr-vm da vi så på de letteste vektklassene.

Jaroslaw Olech er vel f.eks. knappe 160cm, Fediosienko i -59 ser ut som en 12åring der han i publikum sitter på en stol og dingler med beina fordi dem ikke er lange nok til å rekke ned til gulvet.

Ser man på våre lette løftere, så er Kjell som kjent meget kort. Kim Gundersen som også kunne gjort det virkelig bra i samme vektklasse om han hadde fortsatt å satse styrkeløft i sin tid er vel også 160-og-noe-cm på strømpelesten, Michael Rosenberg faller også inn i denne kategorien. Ser man litt bakover på noen av våre gode løftere i lettere vektklasser har heller ikke de vært mer enn maks 170cm, de som popper opp i hodet mitt er Sigve Valentinsen, Joakim Bjerke og Alexander Kirketeig.

Noe som også er ett punkt i saken er at de potensielle mindre løfterne, som kunne gjort det godt i de lettere klassene i styrkeløft nok sannsynligvis har en mindre dragning mot sporten i utganspunktet. Man er liten og tynn, ser strongmen på tv og kroppsbyggere og store styrkeløftere i blader og forkaster tanken før den i det hele tatt har kommet inn i hodet fordi man tenker at man ikke har noe sammen med de gutta der og gjøre.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Veldig gode refleksjoner! Litt interresant mtp bredden i toppen når, som fenrikflink sier, at 92% av rekruttene er mellom 170 og 192, noe som kanskje tilsvarer -83 og +120 kg klassen. Allerede nå har vi jo (nesten) alt for mange gode løftere i +'en til at alle får bli med på VM samtidig (?), og det er jo et scenario en kan se for seg både i -120 og -105 på sikt. Videre er det jo et spark i baken til vektmessige-pygmeer som meg. Man har ingenting å gjøre under 100 kg om man er over 180 cm.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Jeg tror nok at Fenrikflink er den som treffer hodet på spikeren best.

 Grin


Noe som også er ett punkt i saken er at de potensielle mindre løfterne, som kunne gjort det godt i de lettere klassene i styrkeløft nok sannsynligvis har en mindre dragning mot sporten i utganspunktet. Man er liten og tynn, ser strongmen på tv og kroppsbyggere og store styrkeløftere i blader og forkaster tanken før den i det hele tatt har kommet inn i hodet fordi man tenker at man ikke har noe sammen med de gutta der og gjøre.

Helt enig! Her tror jeg vi må ut og hente dem aktivt, for de vil ikke gravitere mot styrkeløft av seg selv.

PS: Du er vel grei med Kirketeigen når du sier han er i nærheten av 170cm. Det er som å si at Buenos Aires er i nærheten av Canada  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Noe som også er ett punkt i saken er at de potensielle mindre løfterne, som kunne gjort det godt i de lettere klassene i styrkeløft nok sannsynligvis har en mindre dragning mot sporten i utganspunktet. Man er liten og tynn, ser strongmen på tv og kroppsbyggere og store styrkeløftere i blader og forkaster tanken før den i det hele tatt har kommet inn i hodet fordi man tenker at man ikke har noe sammen med de gutta der og gjøre.


Eller så satser de på bygging og stiller i minus 90 eller minus 100kg klassen der bloddeffa Smiley

PS: Du er vel grei med Kirketeigen når du sier han er i nærheten av 170cm. Det er som å si at Buenos Aires er i nærheten av Canada  Grin

 rofl rofl rofl rofl
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300


PS: Du er vel grei med Kirketeigen når du sier han er i nærheten av 170cm. Det er som å si at Buenos Aires er i nærheten av Canada  Grin

 Grin Skal være tilbøyelig for å ta selvkritikk på den  :Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget lykketrollet

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 757
  • Honnør: 69
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 757

God oppsummering! Spennende at nivået i styrkeløft har blitt veldig høyt de siste årene:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!