Skrevet av Emne: "Menn" fra Oslos vestkant.....  (Lest 89654 ganger)

Utlogget Marianne

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 683
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 683

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #255 : 11. februar 2005, 00:37 »
Du sier at "Kari" nå har blitt hetro... Det du egentlig mener er at "Kari" nå føler seg som hetro fordi hun tilrekkes av det motsatte kjønn! Så lenge "Kari" også tidligere har vært tiltrekt av det samme kjønn, og dermed regna seg som homofil da, så mener jeg at hun ikke kan regne seg som hetro nå!

Hadde jeg for noen år siden møtt ei jente og blitt glad i henne, og blitt kjæreste med henne, hadde det selvfølgelig da vært uaktuelt å tenke på gutter. Jeg hadde jo da sett på meg selv som homofil, fordi jeg var sammen med en av det samme kjønn. Følgende skjer; jeg og jenta gjør det slutt... en stund etterpå møter jeg en mann, og liker han kjempe godt! etter en stund etterpå blir jeg forelska!! jeg er da forelsket i en av det motsatte kjønn, og ser da på meg selv som hetro! Da er det nemlig uaktuelt å tenke på noen andre enn han.. dermed ser jeg ikke på meg selv som lespisk lenger!!

ok, det er sent på kvelden, jeg skulle lagt meg for lenge siden, så det er mulig denne forklaringer ble litt uklar!!

summa sumarium; har den samme personen hatt følelser for begge kjønn er den personen bifil!!!

sånn, nå skal jeg legge meg!!
Personlig trener & kostholdsveileder ved Family Sports Club , Fredrikstad

Og stolt eier av "Butikken for deg som trener":
ej-shop.no
Gasp, Better Bodies, Danlab nutrition, Nutrisport, All American, EFX, Best Body Nutrition

Blogg: Mariannekroghbjerke.blogspot.com

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #256 : 11. februar 2005, 00:41 »
Har ingen ting imot jenter som kysser, har heller ikkje sagt at eg har noko mot gutter som kysser. Homofilitet være seg jenter, gutter eller bifile, er og forblir eit avvik, i forhold til normalen...

Word. Er en grunn til at gutter har utover-tiss og jenter har innover-tiss, vettu.. Tongue (For de som fulgte med i naturfag-timene på skolen)
Har liksom ikke samme effekt in da` ass..
Merker dessuten at jeg begynner å bli for trøtt til å skrive noe med mening i her.. Go natt.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #257 : 11. februar 2005, 00:43 »
Du sier at "Kari" nå har blitt hetro... Det du egentlig mener er at "Kari" nå føler seg som hetro fordi hun tilrekkes av det motsatte kjønn! Så lenge "Kari" også tidligere har vært tiltrekt av det samme kjønn, og dermed regna seg som homofil da, så mener jeg at hun ikke kan regne seg som hetro nå!

Hadde jeg for noen år siden møtt ei jente og blitt glad i henne, og blitt kjæreste med henne, hadde det selvfølgelig da vært uaktuelt å tenke på gutter. Jeg hadde jo da sett på meg selv som homofil, fordi jeg var sammen med en av det samme kjønn. Følgende skjer; jeg og jenta gjør det slutt... en stund etterpå møter jeg en mann, og liker han kjempe godt! etter en stund etterpå blir jeg forelska!! jeg er da forelsket i en av det motsatte kjønn, og ser da på meg selv som hetro! Da er det nemlig uaktuelt å tenke på noen andre enn han.. dermed ser jeg ikke på meg selv som lespisk lenger!!

ok, det er sent på kvelden, jeg skulle lagt meg for lenge siden, så det er mulig denne forklaringer ble litt uklar!!

summa sumarium; har den samme personen hatt følelser for begge kjønn er den personen bifil!!!

sånn, nå skal jeg legge meg!!

Nope, det jeg egentlig mener er at nå har "Kari" VALGT å bli hetero. Da er vi tilbake til spørsmålet om det er medfødt eller ikke.. Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #258 : 11. februar 2005, 00:46 »
Ser at topicen har sporet av fra en debatt om vestkantgutter (som etter min mening må få kle seg akkurat som de vil) til en debatt om hetero- versus homofili, hvilket er mye mer interessant å diskutere.

Mr 800 skriver: Om du har ein legning som under 10% av jordens befolkning har, (sansynlig vis langt mindre, sidan denne typen forskning stort sett er homser sjølv som bedriver og so har ett enormt behov, for å prøve å rettferdig gjøre sitt eget avvik... ) Og du då ikkje er villig til å innsjå at du har ein avvikende legning i forhold til naturen, Så er det slike som som må være trangsynte..

Tror ikke homofile har innvendinger mot at de er i mindretall, og at de dermed har en legning som ikke er den samme som flertallet. Det er jo bare å se på tallenes tale: Mellom 5 og 10% (litt avhengig av om vi tar med de såkalte "skaphomofile") har en homofil eller bifil legning, og rundt 90% er hetero. Men hva så? Er ikke dette i seg selv like interessant som at 5-10% er over 1,90m høye, mens 90% er lavere?

Dette er uansett ikke et argument for at homofile skal ha behov for å "rettferdiggjøre" legningen sin på noen som helst måte. Blir ikke dette like dumt som å si at en hvilken som helst minoritetsgruppe, f. eks. kroppsbyggere, skal ha behov for å "rettferdiggjøre" overfor flertallet (som ikke er kroppsbyggere) at de er sterke og trener med vekter? De fleste av oss er jo tross alt minoriteter på iallfall enkelte av livets områder, i den forstand at vi alle vil "avvike" fra flertallet på en eller annen måte. Det kan dreie seg om personlige styrker og svakheter, yrke, økonomiske forhold og farge på bilen, samt altså seksuell legning. Etter min mening er dette forskjeller som gjør omgang med andre mennesker spennende og utfordrende og hverdagen mer fargerik.

Jeg synes det er flott at mennesker er forskjellige og minoriteter på sine områder, så lenge vi er det på en slik måte at det ikke går ut over andre, men at vanlig høflighet og respekt sees på som en selvfølge. Derfor synes jeg for eksempel ikke det er greit at noen praktiserer f. eks. nynazisme, mens jeg ikke har problemer med at mannfolk går med rosa silkeskjorte. (At jeg ikke ville gjort dette selv, er en helt annen sak.) Blir man "støtt" av at en person er homofil, er det etter min mening ikke den homofile det er noe galt med, men ens eget sneversyn og holdninger er det som bør ransakes. Og det er ikke greit at homohets settes ut i praksis!!! Jeg har flere homofile venner, og dette er blant de høfligste og greieste menneskene jeg kjenner, og jeg har ingen problemer med å forholde meg til dem på en helt vanlig kameratslig måte.

Mr 800: Jeg lurer fremdeles på nøyaktig hvordan du mener homofile skal "rettferdiggjøre" legningen sin, overfor deg eller andre. Mener du at de skal henges ut i gapestokk, bekjenne sine "synder" i kirken hver søndag eller frataes rettigheter, eller hva mener du?

Debatten har vært innom genetikk - det er jo velkjent at mannen er XY og kvinnen XX. Tenk da på at dette slett ikke gjelder alle mennesker: Et ikke ubetydelig antall mennesker fødes med uilke syndromer/kombinasjoner som XXY, XXXY, Y, XXX osv. Blant disse finnes også mennesker med anlegg for både mannlige og kvinnelige kjønnsorganer. Er dette ikke  "fullverdige" mennesker, fordi de ikke helt fulgte "naturens kode"?

Til slutt: Homofile/lesbiske gjør ingen andre noen fortred med sin legning. Derimot finnes det en del mennesker som gjør homofile/lesbiske fortred på grunn av  deres legning. Dette bør ikke aksepteres! Jeg synes det er greit å diskutere homofili på et generelt grunnlag, men jeg respekterer ikke at homofile personer ikke behandles med vanlig folkeskikk, heller ikke at de skal frataes rettigheter på grunn av deres legning!

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #259 : 11. februar 2005, 00:54 »
*Gjesp* Er homofili medfødt eller ikke....................?
*prøver å holde liv i krangelen litt lenger.. skulle egentlig vært i seng, men..*
Har ikke noe i mot homser, jeg.. Men jeg får litt vemmelig følelse når en homo prøver å "sjekke" meg opp, noe som har skjedd et antall ganger. Ser jeg virkelig så fag ut.....? Huh Eller..... kanskje jeg liker det.. hmm... kanskje jeg skal bli homo... Ja, kanskje det.. Tongue
Valgets kval..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #260 : 11. februar 2005, 01:00 »
Enig med HITman: Kroppsbyggere er avvikere på linje med homser. (Ikke noe galt sagt om de sistnevnte)

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #261 : 11. februar 2005, 01:05 »

Mr 800 skriver: Om du har ein legning som under 10% av jordens befolkning har, (sansynlig vis langt mindre, sidan denne typen forskning stort sett er homser sjølv som bedriver og so har ett enormt behov, for å prøve å rettferdig gjøre sitt eget avvik... ) Og du då ikkje er villig til å innsjå at du har ein avvikende legning i forhold til naturen, Så er det slike som som må være trangsynte..

.
Mr 800: Jeg lurer fremdeles på nøyaktig hvordan du mener homofile skal "rettferdiggjøre" legningen sin, overfor deg eller andre. Mener du at de skal henges ut i gapestokk, bekjenne sine "synder" i kirken hver søndag, eller hva mener du?

Alt eg ville frem til er at homofili er ett sexuelt avvik. Personlig har eg ingen tru på at dette er noke ein er født med, nei. Eg trur det er tillært.

Den einaste forklaring eg kan sjå,  at homofili  er ein naturlig medfødt tilstand er i såfall at fordi enkelte mennesker har ein "gen pool" som gjør at dei, for all del ikkje må formere seg. Så " ordner" naturen det slk at disse blir Homofile. Dermed vil dei så og seie stange mot veggen, istedet for å formere seg.....

Homofile kan gjere ka faen dei vil for meg, eg bryr meg midt i ræva.

Og nei, dei bør for all del ikkje gå i kirka. Har møtt mange homofile som har både vært smarte, hyggelige og generelt gode mennesker.        Har til dags dato ikkje møtt ein einaste kristen person eg har, samme respekt for som eg har for mange av dei homser eg har møtt.  
Homser står tross alt frem med sitt Avvik og tørr å stå for det. Kristene er flokk dyr, sauer uten mål og mening......
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #262 : 11. februar 2005, 01:09 »
sinna mannen
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #263 : 11. februar 2005, 03:00 »
uansett så er det den samme personen, og den personen har vært tiltrekt av begge kjønn.. bare ikke samtidig!!
ergo; bifil, men ikke sånn som vi vanligvis forbinder med bifile!!
Trenger ikkje nødvendigvis å bety at en er bifil. Enkelte er personofil og forelsker seg i en person uavhengig av kjønn. Det er ikkje det samme som bifil. For det finnes det noke slikt som tvekjønnet også. Så det er ingenting i veien for at en personofil kan bli forelsket i en tvekjønnet.

Over til diskusjonen:
Forøvrig er nesten alle avvikere i en aller annen forstand. Blir feil å kalle homofile avvikere. Å kalle dei for seksulle avvikere er vel kanskje meir riktig. Men kroppsbyggere og styrkeløftere er jo og avvikere. Da må vi vel kalle oss for kroppslige avvikere da? En professor i sosiologi er kanskje en intellektuell avviker. En person som er rik har et inntektsavvik. Det er jo alle disse "avvikene" som gjer verden meir interessant og morsom å leve i Smiley 

Forøvrig enig med alt HITman skreiv ovenfor.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #264 : 11. februar 2005, 08:47 »
Tror ikke 800 er sinna, warlock... han har faktisk rett i noe av det han sier. Han bare sier det på en måte som gjør at man ikke vil være enig med ham! Han legger ikke fingrene imellom, for å si det sånn... Men så er jo 800 en avviker også! Ikke mange promille av verdens befolkning som greier 800 sammenlagt...
(freak freak freak)

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #265 : 11. februar 2005, 08:57 »
Jeg ser en litt stygg tendens noen har her.. saa raskt noen drister seg til aa si noe negativt om homofili.. saa faar de homofobstempelet.. og folk er da ogsaa raskt ute til aa insinuere at vedkommende kanskje er homofil selv.. bare ikke ute av skapet ennaa.. Hvis noen har lyst til aa bli oppfattet seri0st i en kritikk av fordommer, saa er ikke dette en god start...

Over til tema igjen, jeg har full forstaaelse for homofile jeg, hvem noen elsker og ikke elsker er meg totalt likegyldig saa lenge jeg faar elske dem jeg elsker i fred. Dette tilsier dog ikke at jeg finner det visuellt nytelsesverdig aa see to homofile menn kysse, ha sex osv.. Og ja, jeg er fullt klar over at et homofilt samliv bestaar av helt andre ting, og langt flere ting enn akkurat det fysiske, men naa var det det rent visuelle jeg tenkte paa. Er jeg dermed slem... fordomsfull.. eller bare aerlig? jeg synes ikke det er vakkert aa se paa to menn som kysser, saa enkelt er det bare... man trenger ikke legge noe mer i det.. Jeg synes for0vrig ikke at det er saerdeles passende at folk kliner aapenlyst paa gata midt paa dagen uansett om de er homofile eller heterofile jeg da.. jeg er saapass gammeldags.. Jeg er faktisk ikke interessert i aa staa paa bussen bak to stykker som tydelivis har dratt sine eksibisjonistiske tendenser et hakk for langt etter min mening..


det er her man maa tenke seg litt godt om.. man skal saaklart faa gj0re akkurat som man vil, saa lenge det ikke skader andre.. ikke sant..? men da maa man jo ha klart definerte grenser da.. for hva som skader andre og ikke..? og det er jeg stygt redd vi ikke har og aldri kommer til aa ha.. Jeg for min del irriterer meg f.eks over taggere og grafitti 'artister' som fors0pler omgivelsene mine.. de for sin del mener at de gj0r byen vakrere.. slike kollisjoner vil alltid finne sted..



jaja, det jeg vil frem til er at 1. ja, homofili er et avvik fra normalen.. 2. ja kroppsbygging er et avvik fra normalen.. 3. det aa vaere en j0de med tysk navn og blondt haar/blaa 0yne er et avvik fra normalen... poenget er at saa lenge man faktisk har et sunt nivaa av god folkeskikk saa gaar det meste bra..

og tilbake til mamma: saa lenge du gj0r det du mener er rett.. og kan staa for det.. saa er jeg glad i deg jeg.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #266 : 11. februar 2005, 09:59 »
Tror ikke homofile har innvendinger mot at de er i mindretall, og at de dermed har en legning som ikke er den samme som flertallet. Det er jo bare å se på tallenes tale: Mellom 5 og 10% (litt avhengig av om vi tar med de såkalte "skaphomofile") har en homofil eller bifil legning, og rundt 90% er hetero. Men hva så? Er ikke dette i seg selv like interessant som at 5-10% er over 1,90m høye, mens 90% er lavere?


Må bare kommentere de latterlige tall som blir lagt ut, 5-10%?Huh
Vis meg det tallet fra en anerkjent tidsskrift, å skal jeg tro deg..
Viss vi sier det ligger mellom 2-3%, så er vi mye nærmere sannheten(de som ikke har vår vestelige tolerange kultur, der er det på det strengeste dødsstraff(ikke kom med en dum påstand om at det er noe jeg står for etterpå..) for å være homo, du finner ikke mange homser der)
For det andre, siden du her prøver å "argumentere" dette fra en biologisk\vitenskapelig vinkel, så er det en vesentlig forskjell på høydeforskell, og seksualitet. Viss 90%(for å bruke ditt måltall) av alle mennesker(menn\kvinner) var over 1.90, så hadde ikke det gjort så mye fra eller til, vi måtte kanskje bygge litt ut her og der..Viss 90% av alle mennesker var homofile, da kan du selv regne ut hvor lenge det hadde gått, for at menneskeheten hadde blitt redusert med ca.90%.
Ja da, det er muligheter, man kan stappe ett rør opp i musa, man kan være surrugatmor, man kan sikkert bare klone mennesker etter hvert Doktor, men da er den lille detaljen "kjærlighet" blitt en fis i vinden, og de mange barn som kommer til jorden, vil bli ett resultat av "andre menns" sæd, eller at man gir bort sin make for en tid, til en annen, slik at han kan befrukte henne, og omvendt med surrugat. Det blir en vanskelig naturfagtime på skolen, med den populasjonenen av barn. Viss det ikke på noen som helst måte virker litt rart ut for deg, så er du erketypen på det postmoderninstiske menneske..uten tanke for konsekvenser, så lenge alle gjør det med de rette hensikter.
Vær glad i mannesker, selv om de er homofile, men ikke stikk den fundamentale skeivheten under en stol.
Finn fem feil.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #267 : 11. februar 2005, 12:02 »
sitat fra en annen tråd:

At ein må ha over 300 i bøy for ha stemmerett, bør være ein selvfølge, men i ett land, der vi til og med gir pakkistanere og negrer stemmerett, så er eg redd det blir litt vanskelig å få gjennomslag for...

tror du sliter litt med fordommer generelt.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #268 : 11. februar 2005, 12:05 »
Og du, min kjære Eskimo... føler deg angrepet?? Eller hur??  Kiss

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: "Menn" fra Oslos vestkant.....
« #269 : 11. februar 2005, 12:08 »
bare provosert. men det er vel meningen også.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!