Skrevet av Emne: Er det nødvendig med kjøtt?  (Lest 2052 ganger)

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

Er det nødvendig med kjøtt?
« : 19. april 2005, 09:55 »
Jeg har satt opp en ny diett nå som ikke består av noe kjøtt eller fisk av noe slag. (Forskjellige grunner til dette)
Men går jeg glipp av viktige vitaminer eller annet når jeg ikke spiser kjøtt i det hele tatt slik at jeg burde supplementere med noe annet?

Utlogget chriii

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 331
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 331

SV: Er det nødvendig med kjøtt?
« #1 : 19. april 2005, 10:00 »
Kjøtt som Kylling har mye høyverdig protein innhold. Du burde så absolutt ha med kjøtt som svinekjøtt,kylling osv. Gjerne fileer. Fisk er også å foretrekke! Husk å få i deg mye fett på diet! sundt fett vellogmerke som. f.eks EFA omega fra tn.no fungerer veldig bra! Nøtter også!
Hvorfor ikke spise sjokolade? Jo, for at sjokoladen nytes i 10sekunder, for så å ligge noen timer i magen... og så resten av livet rundt magen! Grin

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Er det nødvendig med kjøtt?
« #2 : 19. april 2005, 10:04 »
Først av alt: Hva er grunnene til av du ikke skal ha med kjøtt og fisk?
Men jeg ville annbefalt deg Udo's Choice olje så får du de viktige stoffene som finnes i fisken. Ellers så ser jeg ikke noen grunn til og spise kjøtt vist du ikke vil. Så lenge du får i deg nok proteiner. Finnes faktisk bodybuildere som er vegiterianere Shocked
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

SV: Er det nødvendig med kjøtt?
« #3 : 19. april 2005, 10:07 »
Kjøtt som Kylling har mye høyverdig protein innhold. Du burde så absolutt ha med kjøtt som svinekjøtt,kylling osv. Gjerne fileer. Fisk er også å foretrekke! Husk å få i deg mye fett på diet! sundt fett vellogmerke som. f.eks EFA omega fra tn.no fungerer veldig bra! Nøtter også!

Joda er klar over hvor mye proteiner/fett/karbs jeg skal ha i meg..
Men nå var det vitaminer, mineraler og andre mindre kjente 'ting' jeg tenkte på.

Først av alt: Hva er grunnene til av du ikke skal ha med kjøtt og fisk?
Men jeg ville annbefalt deg Udo's Choice olje så får du de viktige stoffene som finnes i fisken. Ellers så ser jeg ikke noen grunn til og spise kjøtt vist du ikke vil. Så lenge du får i deg nok proteiner. Finnes faktisk bodybuildere som er vegiterianere Shocked

Grunnen til at jeg ikke skal ha det med er at jeg har veldig dårlig råd for tiden. Det som er billig er bare fisk som jeg har spist meg ganske lei på hittil på deffen.
Er Udo's Choice det samme som tran?

Utlogget Banned4Life

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 219

  • Sweet Dreams
SV: Er det nødvendig med kjøtt?
« #4 : 19. april 2005, 10:12 »
Grunnen til at jeg ikke skal ha det med er at jeg har veldig dårlig råd for tiden. Det som er billig er bare fisk som jeg har spist meg ganske lei på hittil på deffen.
Er Udo's Choice det samme som tran?

Udo's Choice er bedre enn tran, inneholder: (pr. 100ml) 45g Omega 3, 19,7g Omega 6, 19,7g Omerga 9, 12,5g mettet fett. Men er det økonomien det står på så skader det jo ikke om du får tak i noe billig kjøtt som du spiser på (sa jeg kyllingfilet?).
Member of Treningsforum!
I don't care if i die, as long as they bury me in a fucking big box

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Er det nødvendig med kjøtt?
« #5 : 19. april 2005, 10:13 »
Med mindre du lider av podagra eller har problemer med at søte dyr kakkes i hodet for vår forlystelses skyld er seff kjøtt/fisk/fugl viktig - men.......
Meeeen det finnes uansett en del byggere som er lakto-ovo-vegetarianere og de greier det jo de også. Det kreves nok en langt sterkere disiplin for å få det til, men likevel.... Det er jo masser av proteiner egg, bønner, erter, linser, peanøtter, soya o.l. og melkeprodukter slik som cottage cheese, så med litt tankevirksomhet skal det la seg gjøre å få i seg plenty med proteiner for å vokse seg stor og sterk  Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget oyval

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 699
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 699

SV: Er det nødvendig med kjøtt?
« #6 : 19. april 2005, 10:29 »


Udo's Choice er bedre enn tran, inneholder: (pr. 100ml) 45g Omega 3, 19,7g Omega 6, 19,7g Omerga 9, 12,5g mettet fett. Men er det økonomien det står på så skader det jo ikke om du får tak i noe billig kjøtt som du spiser på (sa jeg kyllingfilet?).

Hadde kyllingfilet vært billig nok så..
Jeg gjorde nemlig den bommerten at jeg havnet på grisefylla i helga og brukte opp 2/3 av månedsbudsjettet mitt..
Nå har jeg veldig lite å leve på, så jeg prøver å klare meg med det som ligger i skuffene og kjøleskapet hjemme. Og desverre er det ikke noe kjøtt der.

Tricepsmann: Akkurat nå er jeg på deff så riktig antall proteiner og riktig mengde kalorier klarer jeg å få i meg. Det hadde nok kanskje vært verre på en bulk.

Jeg får i meg både egg, melk, tran og multivitaminpiller. Så da klarer jeg meg kanskje? Det er bare snakk om en måneds tid til jeg får neste studielån.

Utlogget Bad-2-da-b1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

  • Man må spise muskler, for å få muskler
SV: Er det nødvendig med kjøtt?
« #7 : 19. april 2005, 10:32 »
Alternativer for kjøtt med et greit innhold av proteiner, vitaminer og mineraler er eks. bønner, ost, egg og proteinpulver som et tilskudd. Jeg ville uansett supplert med multivitamin, Kalsium, Magnesium og Zink for å være på den sikre siden.

(PS! Selv spiser jeg KUN kjøtt, og proteintilskudd. Så jeg må også være på vakt slik at jeg får i meg nok av alt...) Wink
23år - stigende
180cm - synkende
42cm rundt biceps og stigende

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=21457.0
...det er lett å bli mett på fett...
   ...tøy og bøy, er ikke gøy...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!