Skrevet av Emne: Biceps eller triceps først?  (Lest 4909 ganger)

Utlogget tors-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 155

Biceps eller triceps først?
« : 13. november 2005, 22:16 »
Har nå nesten trent et år og har trent biceps med rygg og triceps med bryst til nå. Men tenkte at jeg nå kanskje skulle prøve en rein armdag i uka. Det har kanskje ikke så mye og si, men er det best og begynne med biceps eller triceps i dette treningspasset? For meg virker det mest naturlig og starte med biceps, men det er kanskje ikke det beste? fins jo ingen fasit, men tenkte jeg skulle høre om det var noen som hadde noen gode forslag.. takk:D

Utlogget EndrePendre

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Kickback or die!
SV: Biceps eller triceps først?
« #1 : 13. november 2005, 22:31 »
Har nok ikke allverdens å si, men du kan jo enten begynne med det du eventuelt prioriterer høyest, eller bytte på.

Edit: Faen, ga deg en honnør ved en feil. Tongue

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

SV: Biceps eller triceps først?
« #2 : 13. november 2005, 22:34 »
Synest egentlig ikkje det har så mykje å sei kalla av desse muskel gruppene du trener først, da du involverer biceps lite når du trener triceps og omvendt(annet enn at du vert  litt kjørt etter ei økt med for eks triceps).

Det eg liker og ofte gjøre er og trene armane ganske intensivt. Foreksempel kjøre biceps mellom triceps setta.

Sjølv startar eg med og trene triceps på det programmet eg har no, for så og trene biceps før eg avsluttar med underarmane. Funkar greit for meg.


Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: Biceps eller triceps først?
« #3 : 14. november 2005, 22:33 »
personlig ville jeg startet med biceps. Jeg trener bryst, skuldre og triceps på en dag, da triceps til slutt og føler jeg alikevel klarer å gi alt.

på rygg dagen, rygg, underarmer og biceps, der jeg trener biceps til slutt merker jeg bicepsen begynner å bli utslitt og jeg klarer ikke løfte så mye som vanlig.

Det jeg mener er at jeg klarer å trene triceps optimalt selvom jeg er sliten i andre muskler, men ikke biceps.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
SV: Biceps eller triceps først?
« #4 : 14. november 2005, 22:48 »
går an å trene rygg også triceps samme dag...men også og ha en "arm dag" der man trener både biceps og triceps.Går an å bytte på hvilken muskel du begynner med, men også kjøre et biceps sett også 30 sekund pause også et sett med triceps...og sånn fortsetter du til du er ferdig med hele økta...er tungt, men gir bra resultater!
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

andreassk

  • Gjest
SV: Biceps eller triceps først?
« #5 : 15. november 2005, 00:03 »
Tren den svakeste muskelgruppen først. Så kan du yte ultimat. Så kommer andre muskelgruppene...   

Utlogget omis_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

SV: Biceps eller triceps først?
« #6 : 16. november 2005, 15:20 »

på rygg dagen, rygg, underarmer og biceps, der jeg trener biceps til slutt merker jeg bicepsen begynner å bli utslitt og jeg klarer ikke løfte så mye som vanlig.

Det jeg mener er at jeg klarer å trene triceps optimalt selvom jeg er sliten i andre muskler, men ikke biceps.

Grunnen til at du blir sliten i biceps er jo at biceps får kjørt seg under rygg øvelsene. Ikke at du trener andre muskler før biceps og at biceps ikke tåler dette. Dersom du hadde trent Bryst, skuldre også biceps til slutt ville du nok ikke merket noe til den samme utmattelsen som du snakker om.
Samme skjer egentlig med triceps, men tipper den tåler mer juling siden det er en større muskelgruppe og du kanskje er sterkere i den.
Wink

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: Biceps eller triceps først?
« #7 : 16. november 2005, 17:01 »
Grunnen til at du blir sliten i biceps er jo at biceps får kjørt seg under rygg øvelsene. Ikke at du trener andre muskler før biceps og at biceps ikke tåler dette. Dersom du hadde trent Bryst, skuldre også biceps til slutt ville du nok ikke merket noe til den samme utmattelsen som du snakker om.
Samme skjer egentlig med triceps, men tipper den tåler mer juling siden det er en større muskelgruppe og du kanskje er sterkere i den.
Wink

var liksom det jeg prøvde å komme frem til da pus =) bicepsen kjører seg skikkelig i ro øvelser, nedtrekk og chins osv.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Biceps eller triceps først?
« #8 : 16. november 2005, 19:36 »
Om du skal trene egen armdag vil jeg anbefale å kjøre supersett, ett sett biceps, ett sett triceps gjennom alle settene med litt pause mellom hvert supersett. Effektivt, og du vil trolig greie littegrann tyngre vekter enn du gjør når du kjører hver for seg (ja, dette er det publiserte studier på).

Utlogget omis_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

SV: Biceps eller triceps først?
« #9 : 16. november 2005, 21:01 »
Jamen da er vi enig sweet Wink

Alexander.T

  • Gjest
SV: Biceps eller triceps først?
« #10 : 19. november 2005, 15:45 »
Jeg kjører Tricpes først og så Biceps, funker rått for min del.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!