Skrevet av Emne: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever  (Lest 41881 ganger)

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #180 : 21. april 2004, 16:20 »
Super mosjonist: Det stemmer det tricpesman sier: Det var IKKE ulovlig å dope seg på den tida. Så da er den ulovlige delen av diskusjonen oppklart.
Holdninger og forbilder? Er det bedre å røyke hasj hvis du er i et land hvor dette er lov, fordi det er lovlig, enn å gjøre det i norge, da? Vel, det er i hvert fall lovlig.  Det hele grunner jo i hva en selv oppfatter som OK.
Det er på grunn av disse utsagnene dine jeg har problemer med å forstå deg.
Du "imøtekommer" meg med å si at det "er forskjell på lovbrudd". Det er en underdrivelse. Det er et hav av forskjell!! Du brakte dette på banen, så la meg ta et (i utg.punktet) banalt eksempel:

Drapsranet i Stavanger (hvor jeg bor) er et eksempel på moralløse, samvittighetsløse lovbrytere uten noen skrupler. Og på den andre siden av "hvaet" har du mannen i gata som "snyter 1000 kr på skatten".
Dette var et banalt eksempel, men jeg skrev det fordi jeg synes generaliseringen din er enda mer banal.

 Undecided
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #181 : 21. april 2004, 16:21 »
Prøver ikke å være dømmende, men heller komme med en litt annen vinkling en WOOW,  TØFT,  BEST osv... Hva slags gener Arnold har og hvilket talent han var er vanskelig å si, siden han faktisk brukte AS. At AS var akseptert gjør det ikke noe bedre etter min mening...

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #182 : 21. april 2004, 16:24 »
Iceberg: "
Er det stygt av meg å si at de med minst greie på bygging liker arnold mest? "

Nei, det er ikke stygt, bare idiotisk! (hvis det er seriøst ment)

"Mange på siden og en del over også 

Sergio O, Lee Haney, Dorian Y, Ronnie C for å nevne noen."

Enig angående Olivia og Haney. Men Coleman ser  grusom ut. Ser ikke fint ut, bare overbolt og frasøtende. har sett film og intervju med ham; virker ikke veldig smart. Og Dorian Yates ser (i mine øyne) ut som ei oppbolt kjøttkake.  Tongue
Arnold og co så ihvert fall fint trent ut, ikke som monstre som Coleman og Yates. Men det er bare min mening.
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #183 : 21. april 2004, 16:34 »
Hvorfor retter du denne innstillingen spesielt mot ham?
Hele kroppsbygger-eliten er jo stappfulle av doping.
Det er jo verre nå enn noen gang.
Rart at Arnold skulle få så mye pepper.

Uansett hadde han et utrolig fysikk, og ikke minst disiplin. Fikk ingenting gratis. Steroider eller ikke; den kroppen får man ikke, uansett hvor mye man boler seg
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #184 : 21. april 2004, 16:35 »
Super mosjonist: Det stemmer det tricpesman sier: Det var IKKE ulovlig å dope seg på den tida. Så da er den ulovlige delen av diskusjonen oppklart.

Greit nok at det var lovlig, men som sagt tidligere så gjør ikke det saken noe bedre.

Sitat
Holdninger og forbilder? Er det bedre å røyke hasj hvis du er i et land hvor dette er lov, fordi det er lovlig, enn å gjøre det i norge, da? Vel, det er i hvert fall lovlig.  Det hele grunner jo i hva en selv oppfatter som OK.
Det er jo det holdninger går ut på, og negative holdninger gir negativ påvirkning. At en ting er lov eller akseptert betyr ikke at det er riktig. At noen prøver å rettferdiggjøre dette i dag med at det var lov og akseptert bekrefter bare at det er vanskelig å endre holdninger.

Sitat
Det er på grunn av disse utsagnene dine jeg har problemer med å forstå deg.
Du "imøtekommer" meg med å si at det "er forskjell på lovbrudd". Det er en underdrivelse. Det er et hav av forskjell!! Du brakte dette på banen, så la meg ta et (i utg.punktet) banalt eksempel:

Drapsranet i Stavanger (hvor jeg bor) er et eksempel på moralløse, samvittighetsløse lovbrytere uten noen skrupler. Og på den andre siden av "hvaet" har du mannen i gata som "snyter 1000 kr på skatten".
Dette var et banalt eksempel, men jeg skrev det fordi jeg synes generaliseringen din er enda mer banal.

At du bruker et slike eksempler for å rettferdiggjøre doping på et tidspunkt det var lovlig og akseptert synes jeg ikke er banalt... det er direkte latterlig. Historien er full av eksempler på ting som har vært lov og akseptert, og ser man tilbake på disse tingene så finnes det ikke en unskyldning i verden som kan rettferdiggjøre det. Doping har vært, er og blir en uting, ingenting kan forandre det.

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #185 : 21. april 2004, 16:45 »
"At du bruker et slike eksempler for å rettferdiggjøre doping på et tidspunkt det var lovlig og akseptert synes jeg ikke er banalt... det er direkte latterlig"

Eksempelet hadde ingenting med det du nevner å gjøre.
Det var et eksempel på hvor stor forskjell det kan være på umoralske, ulovlige handlinger.

Forstod du det nå?
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #186 : 21. april 2004, 16:48 »
"At du bruker et slike eksempler for å rettferdiggjøre doping på et tidspunkt det var lovlig og akseptert synes jeg ikke er banalt... det er direkte latterlig"

Eksempelet hadde ingenting med det du nevner å gjøre.
Det var et eksempel på hvor stor forskjell det kan være på umoralske, ulovlige handlinger.

Forstod du det nå?
Jeg kan lese meget godt...takk! Uansett så bruker du det i sammenheng hvor du står for at det var greit at Arnold doper seg... fordi det var lovlig som ett av argumentene. Og jeg har vel ikke sagt noe om at jeg ikke skjønner forskjellen på ulovlig og umoralskt?

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #187 : 21. april 2004, 17:01 »
trenger ikke være mindre sant fordi det er idiotisk vet du jake Wink

Hvis du spør en 15 åring om hvem arnold er så vet han det. men spør du den samme 15 åringen om noen av de andre byggerene fra den tiden så vet de overhodet ikke hvem de er. Allikevel er Arnold "best".....LOL

tror vi skal la debatten om hvem som er best ligge, der blir vi ikke enige allikevel.  Wink

Skjønner også av argumentet ditt lenger opp at det er greit å bole seg litt, bare ikke for mye? Det synes jeg virker noe merkelig.

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #188 : 21. april 2004, 17:11 »
Iceberg... Fint å se at det er flere som har ryggrad nok til å si rett ut hva de mener om doping...

Jake du sa:
Sitat
Det står respekt av prestasjonene hans, "boling" eller ikke.
Jo mer jeg tenker over det jo mer feil blir det... Jo Arnold jobbet hardt han og har lagt ned tusenvis av timer i studio. Men han brukte AS som er PRESTASJONSFREMMENDE!!... kan ikke skjønne at det er noen respekt i det? For alt det vi vet, så hadde gubben gitt opp hele BB-karrieren uten AS...

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #189 : 21. april 2004, 17:42 »
Hadde du visst noe som helst om steroider så hadde du skjønt at det er forskjell på hva man bruker og i hvilke doser.
For en nedlatende holdning?? Selvsagt skjønner han dette. Det er forskjell på å drikke 1pils og 30pils også... alle skjønner det!!! Men når alt kommer til alt... det eneste du gjør er å prøve å bagatelisere Arnolds bruk av AS...

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #190 : 21. april 2004, 18:05 »
"Jeg kan lese meget godt...takk! Uansett så bruker du det i sammenheng hvor du står for at det var greit at Arnold doper seg... fordi det var lovlig som ett av argumentene. Og jeg har vel ikke sagt noe om at jeg ikke skjønner forskjellen på ulovlig og umoralskt? "

Har ikke påstått at du ikke kan lese eller noe annet. Siktet selvfølgelig ikke til dette, heller. Ville bare påpeke at eksempelet mitt hadde med alvorlighetsgraden på lovbrudd (og moralske brudd, forsåvidt) å gjøre.
Jeg synes du generelt sett generaliserte mye i denne debatten. DET var poenget.
Men jeg ønsket også å påpeke at det faktisk var lovlig den gangen å bruke AS, siden du vektla hvorvidt noe er lovlig eller ikke.

Jeg er, som sagt, imot steroider og all annen form for dop, men synes personlig at Arnold fortjener respekt for det han fikk til etter at han kom til USA.  men det blir en svært subjektiv diskusjon, som avhenger av om man liker ham eller ikke.

Jeg er i utg.punktet enig med deg angående "bolere". Som poengert tidligere, ville jeg få frem at det finnes store forskjeller på denne "gruppen", så vel som forskjell på folk generelt.
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Utlogget Jake

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 411
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 411

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #191 : 21. april 2004, 18:17 »
Iceberg: "Skjønner også av argumentet ditt lenger opp at det er greit å bole seg litt, bare ikke for mye? Det synes jeg virker noe merkelig. "

NEI! Det er ikke OK å bole seg. Men ting må sees i betraktning. Bruk og misbruk heter det. Hvis noen jeg kjenner hadde sagt de skulle bole seg "bare litt" hadde jeg bedt dem ryke og reise... Men siden det blir vanskelig å konfrontere gutta fra 70-tallet, og også relativt uinteressant, blir det veldig fjernt. Uansett synes jeg Arnold og div. andre er gode forbilder, siden de kan treningen sin. Det hadde vært noe annet hvis de anbefalte folk å bruke steroider. Det hadde vært idiotisk. Heldigvis gjør de ikke det. Lee Haney fraråder det faktisk på det sterkeste. Det er bra.

håper snart det blir en slags "enighet" her.....
"Quality, NOT quantity!" - Lee Haney

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #192 : 21. april 2004, 18:25 »
Iceberg... Fint å se at det er flere som har ryggrad nok til å si rett ut hva de mener om doping...



Trodde det var akkurat det dere alle dreiv med nå jeg, sa rett ut hva dem mener om doping, det betyr jo ikke at man må ha noe imot det, eller tar jeg feil nå?

Vel, med ryggrad, sier jeg nå rett ut at jeg driter i om folk stapper seg fulle av AS, det er deres sak og ikke min, jeg har nok med meg selv (er en skikkelig egoist), jeg mener vi ikke har noen rett til å dømme andre for de valgene de tar.
(og såvidt jeg husker er det en politimann som har fortalt at det er forbudt med kjøp/salg av dop, ikke å bruke det)

Det var da mitt bidrag til denne diskusjonen..


MODERATORER: skulle det vise seg at jeg skreiv noe imot reglene nå så får dere bare slette innlegget, men tror ikke jeg gjorde det..


 Weightlifter Lenge leve Californias guvenør "the terminator"  Weightlifter



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Ben

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 079
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 079

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #193 : 22. april 2004, 00:10 »
Arnold har krav på minst like mye respekt som de byggerne som noen nevnte her er bedre.

Alle BB kongene bruker AS, så har ikke Arnold krav på respekt, så har ingen av de det.


Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

SV: Arnold Schwarzenegger - The best BB ever
« #194 : 22. april 2004, 01:01 »

For en nedlatende holdning?? Selvsagt skjønner han dette. Det er forskjell på å drikke 1pils og 30pils også... alle skjønner det!!! Men når alt kommer til alt... det eneste du gjør er å prøve å bagatelisere Arnolds bruk av AS...

Var det så jævli alvorlig da? Alle andre brukte jo AS også.

Jeg synes Arnold fortjener all den respekt han har fått. En mester bør ha evner bortsett fra KUN en bra kropp også. Utstråling, tiltrekningskraft, karisma, underholdningsverdi, selvtillit er også viktig synes jeg. De siste egenskapene er noe Ronnie Coleman også har. Dette gjorde f.eks at han vant Mr. O i 02 der han for mange ikke var den beste.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!