Skrevet av Emne: Altså... Gud finnes ikke?  (Lest 97986 ganger)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #540 : 18. august 2006, 19:54 »
Man kokvasker håndklær slux.. du vet det? Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #541 : 18. august 2006, 19:57 »
Sukk... Tongue

Person1: GUD FINS IKKE!!!!!!!!!!!!
Person2: ÅJODA! DET GJØR HAN!

*Bare for å komme tilbake til debatten*






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Zuul

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #542 : 18. august 2006, 19:59 »
hva med et nytt alternativ

Gud finnes, men ingen av oss? Shocked

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #543 : 18. august 2006, 20:01 »
I think, therefore I exist






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Zuul

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #544 : 18. august 2006, 20:05 »
I think, therefore I exist

Hvordan kan du vite at du tenker. Og at du ikke bare en en rar drøm en tordivel har om at han er en ung mann som liker å løfte ting?

Du sliter med bevisbyrden

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #545 : 18. august 2006, 20:06 »
Om en absolutt må onnanere på stranda, og ikke i verden kan tenke seg å vente til en kommer hjem kan en vel gå ut i vannet langt fra folk? Men dere forstår sikkert hva jeg mener, for å blidgjøre kona si så kan Lee Haney bruke toalettpapir, det oppforder jeg alle dere andre til å gjøre ettersom en da sitter igjen med 0 vasking av tøy som du senere skal tørke hendene dine på før du spiser o.l (selv om det er helt rent så...)

Ut i vannet? Da flyter det jo tilbake og griser til bein og mage, med mindre du greier å time det slik at vannet er på vei utover akkurat når det går, og så løper som faen mot stranda før vannet kommer innover igjen.

Toalettpapir egner seg ikke. Det limes jo nesten fast når det er utsondring mellom huden og papiret. Nesten så man må bruke isskrape i dusjen.

Du har for lite erfaring med dette.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #546 : 18. august 2006, 20:45 »
Du påstår at muslimer og hinduer er blitt villedet av Djevelen, men benekter muligheten for at det faktisk kan være du som kristen som er villedet. Du begrunner dette med egne religiøse opplevelser. Hvordan har det seg at du--bare du, og ikke muslimer og hinduer--vet å skjelne mellom Den Ondes kløktige bedrag og Herrens egne ord? Du må ha svært høye tanker om deg selv.

Jeg venter fortsatt på et svar, HELLmik...

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #547 : 18. august 2006, 22:06 »
Hvordan kan du vite at du tenker. Og at du ikke bare en en rar drøm en tordivel har om at han er en ung mann som liker å løfte ting?

Du sliter med bevisbyrden

Hvordan jeg kan vite jeg tenker? JEg vet ihvertfall at jeg sitter å tenker nå... :p

Men velger å tro på at jeg fins!

Ut i vannet? Da flyter det jo tilbake og griser til bein og mage, med mindre du greier å time det slik at vannet er på vei utover akkurat når det går, og så løper som faen mot stranda før vannet kommer innover igjen.

Toalettpapir egner seg ikke. Det limes jo nesten fast når det er utsondring mellom huden og papiret. Nesten så man må bruke isskrape i dusjen.

Du har for lite erfaring med dette.


Ikke om du står med vann litt oppover magen.

Sikt-skyt-tørk.

Kanskje like godt at jeg ikke har så mye erfaring med det... :p






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #548 : 19. august 2006, 00:55 »
Er litt pussig at ein diskusjon om religion og livssyn kan forandras til ein diskusjon om vekktørking av kuksprut dry menmen nok om det...

Her er min livsfilosofi: Tallet 7 har jo alltid hatt noko magisk for seg opp igjennom tidene, mi meining er at livet ikkje har ei djupare meining, men derimot 7 meir nærliggjande: Trening, mat og kvile, piker, vin og sang og gode venner Cool

Offtopic? kanskje det, men meir ontopic enn overliggjande innlegg Wink

Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #549 : 19. august 2006, 01:08 »
Sitat
Jeg ser du har vært på vekkelsesmøte.

Desverre på slike møter , er det mye massesuggesjon, og predikantene går skjeldent etter riktig tro og lære.. Disse har egne leveregler og lover som "menigheten" skal forholde seg til.. les Pinsemenigheter, Haugianere,Lestadianere, Jehovas Vitner.. etc..

De fleste ledere i disse menighetene er ikke helt på nett med teologer , og har mye krasserere og hardere budskap om dom, helvete , bekjennelse, og meget stor del går på å undertrykke menigheten med skremselspropaganda om synd og straff og helvete!!
Disse menighetene kalles av teologer for "kariamatiske kirkesamfunn" - nettopp pga massesugesjon og folk blir dratt med , og får frelse av en meget dyktig taler/predikant ..

Desverre er mange av disse "trostilhørlighetene" meget opptatte av de som bekjenner troen , og se på alle andre som syndere ..

Er vokst opp i et slikt "hyperreligiøst" sektsamfunn..
man får mange påbud, krav, men aldri forkalringer eller hvordan ting er sånn. Man får unøyaktige forklaringer og uholbarlige "beviser" for at nettopp dette er det tiktige riktige.. og stiller man spørsmål som krever litt mer inngående svar. Så blir man nesten dømt til evig pine..

Bok verd å lese :
"kistne kirker og trossamfunn" TF/Uio pensum

Sitat

Jeg blir like overasket hver gang du skriver noe Nann, for det er bare så feil.
Lestadianere og Haugianere er det bare en liten håndfull av på landsbasis, de er ekstremt pietistiske, og som du sier forkynner de 90% lov og 10% nåde. Men dette er jo ikke en representativ gruppe for "kristenheten", det er en grunn til at dette er en "utdøende rase". Så presterer du å putte "Jehovas vitne" gang på gang inn med de kristne konfesjonene, det er en sekt, ingenting av hva kristendommen består av i sin dogmatiske kjerne har Jehovas vitne!
(Har mistet troen på TF, når jeg ser hva du blir opplært)
Å med disse tre "avvikene" legger du til den største kristne "vekkelses bevegelsen" som finnes i verden, de teller 700millioner på verdensbasis!
Det er jo helt latterlig, Pinsevennene er så langt fra de tre sistnevnte som man kan komme, å har overhodet ikke den teologien som du siterer i ditt innlegg.
Det som sjokkerer meg mest er at du ikke vet hva kristendom er, du har sagt alle fordommene, les bibelen heller!
Evangeliet er Kjærlighet fra første riss som ble gjort på stein, til siste pennstørk som ble skrevet av Paulus. Gud er ikke intressert i å trekke lov over hodet på noen "loven kom ved Moses, nåden og sannheten kom ved Jesus Kristus".
Hadde "kristendom" og ett kristent liv vært slik du beskriver det, så ville jeg ikke hatt noe med det å gjøre. Men det er det heldigvis ikke, takk Gud for det Smiley
Finn fem feil.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #550 : 19. august 2006, 01:51 »
Og dette har du erfaring med? Eller har du "studert" dette og?

Hvordan vet du at du har møtt demoner, Hellmik? (mulig det er en dårlig formulering..)
Sitat


Fasinerende Historie *HELLmik*.
Men det er vel sån man må oppleve for og i det hele tatt tro på.
Men hvordan viste du at det var 2 demoner du traff på?

Sitat

Jeg syns det er litt rart at jeg kan sitte å snakke om en allmektig Gud som har kommet for å frelse, det er ikke så intressangt, men når jeg i en bisetning nevner ett par demoner, da spisser plutselig folk ørene...
Jeg bare klør meg i hodet...Jeg har lagt hodet mitt veldig for hugg, å flere benytter seg av anledningen til å svinge litt med øksa. Jeg forstår det sånn at noen her ser på meg som en fanatiker, fordi jeg sier at det som skildres i bibelen er en like stor virkelighet i dag. Det får jeg bare leve med. Mine 2 erfaringer med demoner var virkelige, begge tilfeller var i en sammenheng hvor jeg var ute å fortalte om Jesus. (Det liker Satan veldig dårlig) Men jeg vil vente litt med å utbrodere dette for mye, da blir fokuset tatt bort fra det som betyr noe på denne tråden- Jesus Kristus
Finn fem feil.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #551 : 19. august 2006, 01:59 »
Jeg venter fortsatt på et svar, HELLmik...

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #552 : 19. august 2006, 02:07 »
To demoner ja. Forventer du å bli tatt seriøst med dette åpenbare vrøvlet?
Det er langt mer sannsynlig at du etter en noe traumatisk barndom og innesluttet livsstil lett ble påvirket og at hjernen din fant en enkel utvei og løsning på dine problemer. Dette har av ganske tilfeldige årsaker gjort at du tror du har funnet Jesus. Den kraften i deg som du tror er Jesus er ganske enkelt en høyere selvtillit, bedre selvfølelse og en bedre evne til å takle motgang. At det fungerer for deg er bare fint.

At du ser tegn fra Gud nå, kommer rett og slett av at du ser det du vil se, og at du nå fokuserer og legger merke til positive ting som du ikke gjorde før. Dette har null og niks med hverken Gud eller Jesus og gjøre, og handler rett og slett om at ditt fokus nå er mer positivt og utadvendt enn tidligere.

Tipper demonene var ditt negative jeg som spratt frem ett øyeblikk.

Jeg KAN ta feil, men min teori holder langt mer vann enn din og mange andres kristne iht vitenskapen og psykologien.


Takk for at du minner meg på hva som er mest sannsynlig Marv Smiley
Tror jeg bare forkaster alt jeg har opplevd...
Det virker som noen tror jeg vil dem noe vondt ?
Det er noen veldige sure oppstøt som kommer, jeg kunne forstått det hadde jeg gått ut å tråkka noen på tærne, men dette var jo bare mitt personlige vitnesbyrd...
Dette med overnaturlige ting er forsåvidt ikke noe spesielt for kristendommen, "åndelige manifestasjoner" skjer over alt. Hvis noen absolutt har behov for å se en slik "ting", så kan dere reise til en by i afrika (husker ikke navnet i farten), der er det en mann (heksedoktor) som tjener penger på å sitte på vannet i fontenen i byen der. På tv kan du hvert år se bilder fra en festival i India, hvor heksedoktorene går i front å skjærer seg med store kniver, uten å bli skadet. Jeg kunne fortalt om masse slike overnaturlige ting som ikke er i regi av Jesus, men som er veldig vanlig spesielt i India og deler av Afrika.
De fleste mennesker i dag er åpen for "det åndelige", det er jo veldig på "moten", uten at det trenger å føre deg en cm nærmere Gud...
Finn fem feil.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #553 : 19. august 2006, 02:09 »


Jeg tar det kronologisk, så skriver jeg ikke så veldig fort ser du...
Finn fem feil.

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #554 : 19. august 2006, 02:18 »
Teologer er jo de som har tolket og gjort bibelen slik den er i dag. Skjønner godt du stiller dette spørsmålet.

Noen av de store teologene , som mange "sekter" ( beklager men jeg kaller pinsemenigheten for sekt) , bruker nemlig de store teologene ( Thomas Aquinas spesielt) når de "forkynner " sin vranglære om straff, synd, helvete og alle sine lover , og egne tolkninger av lovene..

Jeg skjønner jo at jeg har truffet en nerve, med å ta med pinsemenigheten..

men når man er oppvokst med at "man SKAL tro , ellers kommer du til helvete" , og religiøse uforsonlige grupperinger, inbefattet pinsevennene , så BLIR man kritisk til disses virkelighet og virkemåte.

Det er ganske utrolig at disse skjeldent eller aldri stiller spørsmål med ektehet av bibelen, og heller tolker den som en negativ bok, med synd ,skam , lover og befalinger.. Skulle nesten tro disse menighetene var bassert på jobs bok.. Som bare er trist og lei og mørk..


Nann-Rosita

Du må ha truffet på noe fanatisk, men jeg er forstatt forundret over hva du hele tiden påstår. Ingen av de konfessjonene du har nevnt til nå henviser til verken Tomas Aquinas, eller noen av de andre kirkefedrene!
De er jo alle "protestantiske"!
De henviser ikke til Katolske teologer...Katolikker gjør det, å hva de sier, det vil ikke jeg heller gå god for. Reformasjonen var reformasjon bort fra katolsk lære og praksis, de har sine egne "teologer". Jeg forstår ingenting av det du sier jeg Nann...Har du gått i en menighet som har vært "ett råttent eple", å så stempler du alle de andre i samme sleng?
(det kan virke slik)
Finn fem feil.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!