Skrevet av Emne: Zuul - en skamgammale mann  (Lest 523924 ganger)

Utlogget Zuul

Sv: Zuul - en skamgammale mann
« #6420 : 15. februar 2010, 15:37 »
Om en i tillegg ikke har råd til mat snakker vi woot

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Zuul - en skamgammale mann
« #6421 : 16. februar 2010, 10:13 »
Er det nada trening om dagen?
Mest husbyggingsfantasier eller er det rot i røynda?
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Zuul

Sv: Zuul - en skamgammale mann
« #6422 : 16. februar 2010, 10:36 »
Joda, har trent bittelitt rolig. Fant fort ut at alt som krever stabilisering er fy ennå. Det provoserte opp rumpe og hofte med engang Undecided Husbygginga skal vi fort finne ut av om det er røynd eller rot woot Skal straks i banken og høre

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Zuul - en skamgammale mann
« #6423 : 16. februar 2010, 14:16 »
Bygg det nye huset så lite at du er nødt å slanke deg for å komme inn i det?



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Zuul

Sv: Zuul - en skamgammale mann
« #6424 : 16. februar 2010, 15:11 »
Bygg det nye huset så lite at du er nødt å slanke deg for å komme inn i det?

Nope, var vel mer prisen på nye hus i dag som er av et slik kaliber at man må kutte i enkelte ting. F.eks. mat Smiley

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Zuul - en skamgammale mann
« #6425 : 16. februar 2010, 15:22 »
Nope, var vel mer prisen på nye hus i dag som er av et slik kaliber at man må kutte i enkelte ting. F.eks. mat Smiley
hehe er nesten litt rart at  vi gidder og kave så mye etter status Grin
det er liten tvil om at vi nordmenn bor oss ihjel Huh
jeg har vurdert å bygge selv,men jeg har funnet ut av at ferier,god mat,økonomisk frihet er viktigere
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Zuul

Sv: Zuul - en skamgammale mann
« #6426 : 16. februar 2010, 15:34 »
hehe er nesten litt rart at  vi gidder og kave så mye etter status Grin
det er liten tvil om at vi nordmenn bor oss ihjel Huh
jeg har vurdert å bygge selv,men jeg har funnet ut av at ferier,god mat,økonomisk frihet er viktigere

For min del handler det ikke om status, men om nok plass. Vi trenger flere soverom framover, etter som planen er å få flere barn. Forøvrig føler jeg ikke at jeg bor meg i hjel sånn sett, bare at jeg ikke har like god råd til ting jeg egentlig ikke er intressert i lenger, som festing, eller å reise på lange ferieturer langt bort, som jeg strengt tatt syns er stress.  Smiley

Det er faktisk ikke veldig mye dyrerer å eie enn å leie, spes ikke om man har utleiedel. På den leiligheten jeg har nå ville jeg betalt mindre for å eie enn å leie om jeg bare betalte renter i denne perioden, pluss at jeg får ut verdistigningen ved et eventuelt salg. 

Kjenner folk som har tjent mellom 10.0000\16.000 mnd på å eie bolig i Bergen under studiene.  Det er en rimelig stor forskjell kontra å måtte betale 300.000 + i leie i samme periode, uten å få igjen en krone av det. Så har man litt egenkapital eller hjelp hjemmenfra er det veldig gunstig måte å spare på.

Det krever i blant at man kan betale mer i mnd enn på leie, men stort sett tjener man på det over tid.
Om jeg kunne gjort noe på nytt er det å gå inn på et eieforhold til bolig 10 år før jeg faktisk gjorde det, for jeg skjønte aldri hvor gunstig det er å eie i Norge. I tillegg til verdiøkning og slike faktorer blir jo lånet til slutt spist opp av lønnsvekst osv.

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Zuul - en skamgammale mann
« #6427 : 16. februar 2010, 16:01 »
For min del handler det ikke om status, men om nok plass. Vi trenger flere soverom framover, etter som planen er å få flere barn. Forøvrig føler jeg ikke at jeg bor meg i hjel sånn sett, bare at jeg ikke har like god råd til ting jeg egentlig ikke er intressert i lenger, som festing, eller å reise på lange ferieturer langt bort, som jeg strengt tatt syns er stress.  Smiley

Det er faktisk ikke veldig mye dyrerer å eie enn å leie, spes ikke om man har utleiedel. På den leiligheten jeg har nå ville jeg betalt mindre for å eie enn å leie om jeg bare betalte renter i denne perioden, pluss at jeg får ut verdistigningen ved et eventuelt salg. 

Kjenner folk som har tjent mellom 10.0000\16.000 mnd på å eie bolig i Bergen under studiene.  Det er en rimelig stor forskjell kontra å måtte betale 300.000 + i leie i samme periode, uten å få igjen en krone av det. Så har man litt egenkapital eller hjelp hjemmenfra er det veldig gunstig måte å spare på.

Det krever i blant at man kan betale mer i mnd enn på leie, men stort sett tjener man på det over tid.
Om jeg kunne gjort noe på nytt er det å gå inn på et eieforhold til bolig 10 år før jeg faktisk gjorde det, for jeg skjønte aldri hvor gunstig det er å eie i Norge. I tillegg til verdiøkning og slike faktorer blir jo lånet til slutt spist opp av lønnsvekst osv.
for svært mange så har det vert en god investering å kjøpe bolig
jeg selv kjenner flere som studerte i bergen for en 6-10 år siden,og dem som kjøpte bolig tjente seg en god slant penger under denne perioden
bygger en smart med 1 eller 2 leiligheter på en ikke alt for dyr tomt,kan en komme ganske så greit ut av det
alikevel så blir privatøkonomien ganske så låst opp til huset i 20-30 år,for di fleste av oss som bygger seg hus nå,og JEG tror ikke at vi kommer til å få en slik verdistigning som mange av oss fikk bare for noen få år siden
renta er på vei opp igjen,og skal du låne nå ,så bør du ta hensyn på ei rente på iallefall 6%

nytt hus er alltid mer fristende enn ett gammelt hus,men en trenger nødvendigvis ikke å bygge nytt for å få mer plass
feks å pusse forsiktig opp ett 80talls hus på 200kvadratmeter kan være ett minst like godt alternativ,da nye krav til isolasjon ,høye tomtepriser og høye materialpriser gjør til at du må belage deg på minst 3mill for ett nytt standardhus

jeg selv har slått fra meg bygging,og kommer heller til å kjøpe meg huset jeg leier nå for 900000
da fårjeg dobbelgarasje,bra solforhold,3 mål tomt,huset er på ca 200kvadratmeter med ok standard

jeg er sikker på at du også  kan finne tilsvarende kjøp i førde

VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Zuul

Sv: Zuul - en skamgammale mann
« #6428 : 16. februar 2010, 21:15 »
kvadratmeterprisen i Førde ligger mellom 27.000 og 35.000 per kvadratmeter på leiligheter sentralt, og fra 3 mill og opp på hus. Det er et enormt pressområde her på grunn av jevn tilflytting og vekst år etter år. Siden jeg ble født har folketallet i Førde steget fra 4.000 til 12.000, så tilveksten er i snitt 200 per år og aksellerende. Så under en mill for 200 kvadratmeter noenlunde nær sentrum, barnehage, skole og arbeidsplasser tror jeg du kan glemme med soleklar margin mann. Smiley


denne er i gangavstand fra sentrum, 10-15 min å gå, 1 mål tomt i relativt solrikt område, med utleigedel, totalt 184 bruttoareal og 165 bruksareal. 2.6 mill, og her er det nok en del å pusse opp selv om det har vært en del oppussing de siste årene. Kjenner en som kjøpte et like gammelt hus, som han skal renoverer. Om han ikke hadde revet og styrt på mye selv hadde det totalt blitt dyrere enn å kjøpe nytt sier han.

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=20977531&sid=xz2bacUK4my298077

Denne er fra og er 250 inkludert utleidel som er vertikaldelt, bygd i 1991. 3,35 mill kroner. Så, som du ser, her i Førde er det ikke så enkelt å presse prisen ned i en mill. har faktisk bare sett et hus i den prisklassen de siste årene, det er gammelt, lite, totalt utslitt, ligger kloss i en riksvei på skyggesiden av Førde og trengte oppussing for minst det samme og vel så det.

Er du villig til å bo et par mil unna sentrum, i et fraflyttingsområde, kommer prisen ned omtrent en mill lavere for nye hus. Men da må du være villig til å pendle etc, og kan ikke regne med å ha utleiedel som du får omsetning på med samme trygghet.

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=16657774&sid=xz2bacUK4my847065


En slektning av kona mi solgte nettopp et hus fra slutten av 70-talet der hun kommer fra. Det er 3 mil unna der vi bor, i en avsides dal med elendig vei, på rundt 170 m2. Det gikk for cirka 1.6. Så å tro at man skal komme ned i  4500 kroner i et pressområde med sentrums og servicefunksjoner for et stort omland, som Førde, altså under 1/5-1/6 del av prisen for nybygg, det tror jeg vitner om at man enten har vært frosset i isen siden 1980, eller er veldig optimist. Til sammenligning gikk et gammalt hus i min barndomsdal, på knapt 140, bygd slutten av 50-tallet og i behov for i alle fall 500.000 i oppussing, for rundt 2 mill. Det er i det området jeg lurer på å bygge, i nærheten av skole og barnehage, 5 km unna sentrum.


Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Zuul - en skamgammale mann
« #6429 : 22. februar 2010, 03:35 »
du verden
ante ikke at prisen på boliger i førde var så ville woot
her i innlandet på sørlandet ,så har prisene steget mye di siste 10 årene,men er tydeligvis  meget lave i forhold til det  resten  av landet  opererer med Smiley
bror min kjøpte et nybygd hus som hadde brent ned på hynnekleiv i froland kommune for 700000  i 2002
da fikk han med 7 mål tomt,gammelt uthus og redskapsbu i helt ok stand
men hus som gikk for enn 4-5hundre tusen for få år siden, går nå for nermere en million
det skal bli spennende å se hva slags verdistigning jeg får på huset jeg skal kjøpe  Cool
er jeg heldig så er det vel verdt 3mill til påske Grin
du får ha lykke til med hus planene dine

VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Zuul

Sv: Zuul - en skamgammale mann
« #6430 : 22. februar 2010, 10:42 »
Det verste er vel at det er mye dyrere i store byer enn her, men det er et lite pressområde ja. Skal ikke så jævlig langt utenom Førde før det koster nesten halvparten for eldre hus.  woot


Men vil tro at selve prisen er rimelig lik på nye hus over hele landet når man velger fra katalog. Vestlandshus og Blå hus ligger fra 1.6 millioner kroner og opp til 3 for standardhus, men det er jo selve byggesettet.- Så kommert tomt, utarbeiding av tomt, elektro, rør, vei osv. Det er der man kan få store forskjeller på pris. Det gikk nylig eneboligtomter på indrefileten i Førde for 1.5 mill, mens andre steder i kommunen koster de 300.000-1.000.000. Det gir jo veldig ulikt pris om man betaler 1.5 mill eller 300.000 for tomt, om man i tillegg skal opparbeide tomten mye gir det voldsomme utslag. Og så koster jo huset desto mer om man velger de dyreste materialler osv inne.
Men vi får tro det går bra

Ser forøvrig temmelig stor forskjell på prisene i Froland og i Arendal f.eks, så det er vel samme mekanismene i Aust-Agder som ellers i landet: Jo flere mennesker som bor og vil bo i et område, jo høyrere priser og omvendt

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Zuul - en skamgammale mann
« #6431 : 26. februar 2010, 14:34 »
vart so stilt i loggen her, men snart helg!
Og dags for litt underhaldning!

http://www.youtube.com/watch?v=bY0xgRA_Sk0#noexternalembed&feature=PlayList&p=C999711CCA49990D&index=2

 Grin
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Zuul - en skamgammale mann
« #6432 : 26. februar 2010, 16:08 »
Steike støv! Eg trur eg må vaske augene mine i klorin, rødsprit og salmiakk woot
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Zuul - en skamgammale mann
« #6433 : 14. april 2010, 21:20 »
Slutta å trene?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Zuul - en skamgammale mann
« #6434 : 14. april 2010, 21:22 »
Han kutter vannet til OGP på lørdag.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!