avstemning
Spørsmål: Har homofile rett på barn?
Ja - 25 (32.1%)
Nei - 53 (67.9%)
Stemmer totalt: 77

Skrevet av Emne: Har homofile rett på barn?  (Lest 17652 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Har homofile rett på barn?
« #45 : 10. mars 2007, 20:25 »
Med engang jeg hørte spørsmålet tenkte jeg NEI. ET KLART NEI. Men så forsøkte jeg å tenke litt på det. Hadde jeg vært barn, ville jeg ikke ønske meg to fedre. Ei heller to mødre. Men, jeg ville heller ikke ønske meg to alkoholiserte foreldre. Så skal man nekte alkoholikere å få barn? Nei Selvsagt ikke. Det er naturlig for to mennesker å få barn.

Det som derimot blir spørsmålet da er; skal man hjelpe to personer som fra naturens side ikke er ment for å ha et barn, til å få det? Man forsøker jo å fraråde to med f.eks tung downs mot å ha barn. De er ute av stand til å ta vare på barnet.

Homofile kan jo ta vare på barnet. Ingen tvil om det. Men er dette bra for barnet? Og da mener jeg selvsagt eksterne faktorer. Er verden klar for barn med homofile foreldre? Dette handler ikke om hvorvidt det er mulig å overnatte hos to homofile. Det er ikke det samme som å være barnet til to homofile. Vi snakker om å ha to fedre. 2 menn i sofaen, som ser på Skal vi danse, mens du har med din første kjæreste hjem.

Mitt inntrykk av homofile menn, er for influert av de hoffnarr-liknende, skrikende, tåpelige, fnisete guttene som er litt for glad i Nora Brockstedt. Jeg har derimot et mer avlappet forhold til lesbiske.

Derfor vil jeg si ja til lesbiske kvinner. De har overbevist meg.  Smiley

Men dessverre, for noen av dere, nei til homofile menn. Verden er ikke klar. Ikke min verden iallefall.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Har homofile rett på barn?
« #46 : 10. mars 2007, 20:29 »
Slik jeg forstår det er det 2 typer homofile, og jeg har nevnt begge.

Det er to typer homofile? Altså to grupperinger som ingen homofile vil falle utenfor? Mener du faktisk dette?

1. Hvilke grupper er det? Fnise-homser og ikkefnise-homser?

2. Hvor mange grupper heterofile mennesker har vi?

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Har homofile rett på barn?
« #47 : 10. mars 2007, 20:31 »
Den katolske kirke må også ta en del av ansvaret for spredning av AIDS...

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Har homofile rett på barn?
« #48 : 10. mars 2007, 20:32 »
Den katolske kirke må også ta en del av ansvaret for spredning av AIDS...

En rimelig heavy del spør du meg. Vi snakker nesten hele sør-amerika.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: Har homofile rett på barn?
« #49 : 10. mars 2007, 20:38 »
Homofil er lik overgriper alså?
Har du samme betenkeligheter med å overnatte med en venn som bor med bare moren?

Tror seriøst du bør åpne øyene dine før det er for sent...

Hva er så spesielt med en fyr som bare har moren igjen?

Man er naiv hvis man bare ser det gode i et menneske, så jeg har ingenting å åpne øynene for.

Sitat
Tror du noen VELGER å bli homofil eller lesbisk?
Tror du virkelig en forelder kan NEKTE barnet sitt å være homofil eller lesbisk?

Herregud , på tide å bli litt belest på fakta før du kommer med slike  kommentarer..

Kan hende man ikke velger sin legning, men man gjør valg utifra det man mener, og ikke legningen sin.

JA, en forelder kan nekte det for en stund: Ut av huset hvis du er homofil, kom deg inn i skapet igjen....

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Sv: Har homofile rett på barn?
« #50 : 10. mars 2007, 20:39 »
Lallemann: Nå er du seriøst ute på viddene her altså....anbefaler at du faktisk begynner å tenke etter hva du sier her...
Tror du seriøst at det bare finnes 2 typer homofile/ lesbiske med så snevre interesser og personligheter som du vil ha det til? Homofile har like varierte ( eller snevre avhengig av hvordan du ser det) interesser og personligheter som andre folk. Vi snakker her om individer ikke om en ensartet gruppe, bortsett fra at de foretrekker partnere av samme kjønn. Skal du dra alle hetrofile over en kam også da etter egenskaper og interesser bare fordi de tiltrekkes mennesker av det motsatte kjønn?
Du nevner stadig vekk " gardinbøger" vil det si at hvis en mann intresserer seg for interiør så gjør det han automatisk til homofil da eller hvis jenter interesserer seg for biler så er hun lesbisk? interesser har jo ingenting med legning å gjøre!  

Tror du at du som foreldre har noe som helst innflytelse på ditt barns seksuelle legning? rent bortsett fra at dine holdninger kan påvirke om hvorvidt barnet ditt vokser om som en trygg og sterk person som godtar seg selv for den han / hun er eller ei og tør å leve et liv som er riktig for ham/ henne.
Hvordan hadde du så tenkt å klare å forhindre dette?
Hadde det vært bedre om du fikk en sønn/ datter som var homofil / lesbisk som valgte å leve i et hetrofilt forhold bare for å tilfredsstille deg og som var dypt ulykkelig og hvor i tillegg partner og evnt. barn måtte leve i et samliv der ingenting stemte?!
Hvis du virkelig elsker barna dine blir du ikke skuffet over slik, men støtter dem og ønsker det beste for dem selv om du ikke er helt enig i alt de gjør.

Man kan ikke styre hvem man blir glad i.

Utlogget Vilde

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

Sv: Har homofile rett på barn?
« #51 : 10. mars 2007, 20:41 »
JA, en forelder kan nekte det for en stund: Ut av huset hvis du er homofil, kom deg inn i skapet igjen....

visst du er en slik forelder, fortjener du ikke bli kalt forelder, og fortjener ikke et barns kjærlighet.

Endel av det å være forelder er å elske og støtte betingelsesløst det barnet man setter til verden/ får i hendene.
Om man da kaster ut sitt barn , fordi det ikkelever opp til de forventingene eller kravene vi sette , så kan vi ikke sees på som foreldre .
Da innehar vi ikke retten til å bli kalt det.

Da er vi idioter.

Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: Har homofile rett på barn?
« #52 : 10. mars 2007, 20:46 »
Sitat
Du nevner stadig vekk " gardinbøger" vil det si at hvis en mann intresserer seg for interiør så gjør det han automatisk til homofil da eller hvis jenter interesserer seg for biler så er hun lesbisk? interesser har jo ingenting med legning å gjøre!

Nope, her snakker jeg om en homofil person som er bøgete som de i homespatruljen. Ikke om de homofile som oppfører seg som helt vanlige heterofile.

Sitat
Hadde det vært bedre om du fikk en sønn/ datter som var homofil / lesbisk som valgte å leve i et hetrofilt forhold bare for å tilfredsstille deg og som var dypt ulykkelig og hvor i tillegg partner og evnt. barn måtte leve i et samliv der ingenting stemte?!

Litt usikker egentlig, hadde antageligvis valgt det andre alternativet siden jeg ikke er en god person Wink

Sitat
Man kan ikke styre hvem man blir glad i.

Det blir som om jeg skulle sagt at jeg ikke kunne styre om jeg var god eller ond Smiley



Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Sv: Har homofile rett på barn?
« #53 : 10. mars 2007, 20:48 »
Varg Thor: Hva med barnløse hetrofile da? Skal man ikke hjelpe de da? De er jo fra naturens side forhindret i å får barn de også....det at man er homofil er jo ikke ensbetydende med at man er steril og ikke kan få barn....

og de med downs er forresten som oftest sterile og ute av stand til å få barn - kan ikke sammenlignes med om hvorvidt homofile egner seg som foreldre eller ei.

Lallemann: er du våken i det hele tatt eller bare laller du deg gjennom livet? Hva innebærer det å være en normal/ helt vanlig hetrofil? Å bare leve etter tradisjonelle kjønnsrollemønstre og gå gjennom livet uten tanke for seg selv, egne behov og interesser og bare gjøre ting for å oppfylle ideer om hva som hører med alt etter om man er kvinne eller mann? Tror du hetrofile menn / kvinner bare har henholdvis maskuline og feminine egenskaper?
Alle har begge deler i større eller mindre grad og uten en viss balanse/ variasjon i disse egenskapene ville veldig mange av oss - om ikke alle - levd et halvt liv.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Har homofile rett på barn?
« #54 : 10. mars 2007, 20:49 »
Tror jeg hadde blit mer lei og frustrert om barnet mitt hadde samme holdninger som lallemann angående homofili, en om det var homofilt.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: Har homofile rett på barn?
« #55 : 10. mars 2007, 20:52 »
Sitat
Lallemann: er du våken i det hele tatt eller bare laller du deg gjennom livet? Hva innebærer det å være en normal/ helt vanlig hetrofil?

Hvis man er mann, så innebærer vel det å ikke være så veeeeeeeeeldig keen å gå på IKEA.

Sitat
Tror jeg hadde blit mer lei og frustrert om barnet mitt hadde samme holdninger som lallemann angående homofili, en om det var homofilt

Slux! Jeg har hørt at de har tilbud på kjøleskapshåndtak på Jernia! Vi skal vel ikke stikke en tur innom Wink

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Har homofile rett på barn?
« #56 : 10. mars 2007, 20:52 »
Hvis man er mann, så innebærer vel det å ikke være så veeeeeeeeeldig keen å gå på IKEA.

Slux! Jeg har hørt at de har tilbud på kjøleskapshåndtak på Jernia! Vi skal vel ikke stikke en tur innom Wink

Har ikke eget kjøleskap :/ Men om du skal så kan jeg gjerne bli med å se på sofa til tv-stua mi Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Har homofile rett på barn?
« #57 : 10. mars 2007, 20:57 »
Varg Thor: Hva med barnløse hetrofile da? Skal man ikke hjelpe de da? De er jo fra naturens side forhindret i å får barn de også....det at man er homofil er jo ikke ensbetydende med at man er steril og ikke kan få barn....

og de med downs er forresten som oftest sterile og ute av stand til å få barn - kan ikke sammenlignes med om hvorvidt homofile egner seg som foreldre eller ei.

Her ble jeg misforstått. Jeg slang ut endel tanker på bordet. Jeg endte opp med at dette var irrelevant. Skulle dog pressisert at downs og homofili ikke kan sammenliknes. Jeg sammenliknet symptomene på hva som gjør de ute av stand til å få barn.

Argumentet mitt var eksterne faktorer. To lesbiske mødre tror jeg verden er klar for. To homofile fedre er ingen barn tjent med. Dette er jo mitt innsnevrede syn på saken. Men det er dessverre slik at jeg ikke er den eneste med denne oppfatning.

Jeg har homofile kamerater. Jeg mener homofile selvfølgelig er like mye verdt som oss. Jeg mener at homofile er snille mennesker. Men jeg mener homofiles levesett ikke er i tråd med hva et barn trenger og behøver i en oppvekst. Derfor er jeg imot tanken.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Sv: Har homofile rett på barn?
« #58 : 10. mars 2007, 21:06 »
Lallemann: tror du må ta å oppdatere softwearet du forhåpentligvis har på toppen av kroppen din til år 2007!

Varg Thor: men du godtar lesbiske foreldre? dobbeltmoral spør du meg. Det blir som å si at kvinner kan være aleneforeldre og fikse dette bra, men ikke menn, automatis gi kvinner medhold i barnefordelingssaker og nekte fedre fødselspermisjon fordi  "det ikke er naturlig at fedre ønsker å tilbringe tid med barna sine" - faktisk et hån mot menns kompetanse til å være foreldre.
Skal ikke så langt tilbake i tid der det at folk av ulik rase levde og fikk barn sammen var helt utenkeli, uakseptabelt og ble sett på som unaturlig, men store deler av verden har tydeligvis overlevd det og sett at det faktisk går bra.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Har homofile rett på barn?
« #59 : 10. mars 2007, 21:17 »
Varg Thor: men du godtar lesbiske foreldre? dobbeltmoral spør du meg. Det blir som å si at kvinner kan være aleneforeldre og fikse dette bra, men ikke menn, automatis gi kvinner medhold i barnefordelingssaker og nekte fedre fødselspermisjon fordi  "det ikke er naturlig at fedre ønsker å tilbringe tid med barna sine" - faktisk et hån mot menns kompetanse til å være foreldre.
Skal ikke så langt tilbake i tid der det at folk av ulik rase levde og fikk barn sammen var helt utenkeli, uakseptabelt og ble sett på som unaturlig, men store deler av verden har tydeligvis overlevd det og sett at det faktisk går bra.

Igjen svarer du på helt andre ting enn det jeg vektlegger i mine argumenter. Ja, det er synd at det er slik. Men verdenen er fortsatt ikke klar for et barn med homofile fedre. Jeg syntes også homofiles levesett er mer "flagrende" enn et lesbisk par. Dette er mine erfaringer. Jeg skulle også ønske det var annerledes.

Angående rase og barn på tvers av raser. Syntes du det eksempelet er sammenliknbart? Jeg mener, barn på tvers av raser har alltid eksistert i stort omfang. Barn med to fedre har ikke dette. Dette er et relativt nytt fenomen. En nigeriansk kvinne og en japansk mann kan fysisk danne et liv. Dette er naturlig. To menn kan ikke det. Dette er ikke naturlig.

At barn blir dannet på tvers av raser er en selvfølge i vår tid. To fedre som får barn er ikke en selvfølge i vår tid. Det er dette jeg mener er hovedgrunnen for min skepsis.

(Venter på en regle om dyreriket snart.) Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!