Skrevet av Emne: Gunnar Bråthen mot NKF-IFBB NM 2. oktober  (Lest 85932 ganger)

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Må vente litt med å prøve disse to variantene. Vil gjerne simulere konkurransehud og da må jeg først ha litt mere løs hud (herregud).

Det er Lørdag og jeg koser meg mere med maten. I går, fredag, holdt det hardt. Sirklet rundt vinen og nøtteposene. Slet med lysten, tok en runde til og traktet en ny dobbel espresso istedenfor. Jeg er jo kaffeelsker og for meg er kaffe en like stor nytelse som en god kake. Tok en viktig og god beslutning for en måneds tid siden og investerte i en "Jura Impressa C9" kaffemaskin som maler kaffebønner til hver kopp. Selv fruen ble forelsket i denne og serverer meg nymalt kaffe på sengen ved halv syv tiden hver morgen. Da har hun allerede vært ute på en times morgentur. Dermed er starten på dagen en kopp sterk og god kaffe, dagens næringsliv, og deretter er det 40 minutter cardio. Herlig når fruen er med på laget  Smiley

I dag, Lørdag, er det normal frokost med en smoothie av proteinpulver, omega-3 olje og en halv frukt. Spisedagen starter ikke før lunsj og den er ikke ekstrem. 5 grove brødskiver med sursild. Spiser ikke brød ellers i uken så dette er et skikkelig høydepunkt.

I kveld blir det boulabaisse (fransk fiskesuppe) til middag. Ikke ekstrem spiseorgie men med godt brød og god vin til blir det noe mer enn vanlig.

Jeg er altså måteholden selv på spisedager. Det eneste jeg sørger for er å spise mere karbohydrater av sunne ting og å få i meg omtrent den kcal mengden jeg burde fått i meg hver dag ellers i uken. Altså ikke noe bulking i helgene her i gården. Fri fra cardio i dag men søndag morgen er jeg igang igjen. Standard diettfrokost men legger inn en god lunsj før jeg er "back to basic".

Spiser du alt annet som vanlig pluss det du koser deg med, eller er det en gjør som du vil dag?
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Mine spisedager er ikke "spis hva du vil" men jeg reduserer proteinmegden og øker karbohydratene. Var en tur på Ikea på morgenkvisten på Lørdag og var veldig sulten. Fruen kom ut med to pølser i to brød. Det takket jeg nei til. Ventet heller til lunsj og godt grovbrød som jeg ikke spiser på hverdager.
Kan fylle på med mere mørk sjokoladekake (mye kakao vet du) og dropper Kesamen på kvelden (det er en befrielse). Jeg spiser meg ikke stappmett men prøver bare å spise slik jeg ellers ville gjort dersom jeg var normal  Wink
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

ok.
Sjokolade kake ja.. hmmmm hørtes godt ut det. Jeg har en fra mamma liggende klar i fryser`n, men den er kun til skue i 11 uker til ... Wink
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

ok.
Sjokolade kake ja.. hmmmm hørtes godt ut det. Jeg har en fra mamma liggende klar i fryser`n, men den er kun til skue i 11 uker til ... Wink

Det burde ikke være noe i veien for å spise sjokoladekake på spisedagen, ihvertfall ikke 11 uker før konkurransen.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Det burde ikke være noe i veien for å spise sjokoladekake på spisedagen, ihvertfall ikke 11 uker før konkurransen.


Helt enig. Spis ivei
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Mandagstreningen med hard quadriceps økt ble ikke som jeg hadde tenkt. Var rett og slett for tom og sliten og manglet både lyst og "trøkk". Startet dagen med 40 min cardio som gikk etter planen. Det kan vel hende jeg burde hatt Søndag som oppkarbingsdag men det blir for lenge å vente når fredag-lørdag tradisjonelt er kosekvelder. Klarer å holde igjen på Fredager men ikke lenger enn til Lørdag. Det var heller ikke så veldig stor oppkarbing. Mere en normaldag vil mange si. Og Søndag var jeg tilbake til dietten med lite karb. Kanskje ikke rart jeg var tom idag. Og i tillegg er det fjerde uken på diett og jeg blir jo ikke akkurat mere og mere opplagt ettersom ukene går.

Jeg er "desperat" etter å se fette slippe taket og det kan vel hende min uerfarenhet gjør at fremdriften ikke er helt optimal. Jeg er uansett forberedt på at hardtreningen nå er over og at de neste par månedene blir på vedlikeholdsnivå. Litt mere avhengig av dagsformen.

Ser at lårene mine kanskje ikke blir så ille likevel. Har alltid ment at de er for tynne men nå ser jeg at mindre fett gjør lårene større og mere definerte. Egentlig bør jeg være fornøyd men det blir vi vel aldri.

Bilder kommer i slutten av uken (om jeg orker  Wink )
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Det burde ikke være noe i veien for å spise sjokoladekake på spisedagen, ihvertfall ikke 11 uker før konkurransen.

Helt enig. Spis ivei

Det er 8 uker til Stavanger, og jeg har ikke spisedager.
Går høyere på karb hver 4 dag, da øker jeg med 100 g karb som jeg fordeler utover dagen.
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
hmm. Høres ut som en god ide
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

hmm. Høres ut som en god ide
Det er 8 uker til Stavanger, og jeg har ikke spisedager.
Går høyere på karb hver 4 dag, da øker jeg med 100 g karb som jeg fordeler utover dagen.
Samme som jeg gjør, og det funker bra for meg..
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Kan jeg spør deg hvilke kremer du kjøpte? Jeg har testet en kombo av hemoridekrem/spenol uten nevneverdig effekt, men det kan som OMD sier her være fordi jeg ikke var på en beinhard deff da.

Du har forsåvidt fått svar på denne da Kikki, men dog...
En trenger forsåvidt ikke blande den ut heller, men ha den ublandet rett på "problemområder".
Det er heller ikke noe en behøver påføre huden i lang tid, så det holder kanskje med de siste par ukene når formen begynner å sitte som den skal. Effekten er nok marginal, men det er jo ikke dumt å ha marginene på sin side heller Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Nedtur og forhåpentligvis starten på en opptur.
Som jeg tidligere har sagt var mandagen en nedtur. Tom for energi etter fire uker på deff. Resten av uken har vært på samme måte. Sliten før jeg går på trening samtidig som jeg fortsetter med 40 minutter morgencardio og et daglig energiiintak på bare 1850 kcal. Jeg trenger 2050 bare for sovende tilstand i 24 timer. Som det også fremgår av tidligere meldinger fra meg så har heller ikke ukens spisedag vært allverden.

KLASSISK NYBEGYNNERTABBE

Og en skikkelig overhøvling av min Coach Rune Sørli i dag.
Jeg har trent for hardt og spist altfor lite i juli.

Bottom line: Oppkarbing slik han mener det er 4-6000 kcal nesten bare karb på 24 timer.

For meg er dette en mental utfordring fordi mine "oppkarbinger" egentlig bare har vært normal spising. Jeg er iferd med å utvikle anorektiske tankebaner rundt mat og det må stoppes nå.

Dagens måling viste at fettet forsvinner men det gjør også for store mengder muskelmasse. Målingene her er litt upresise fordi karb fyller musklene og påvirker måling av muskelmasse på dette systemet.

Gikk hjem fra dagens måling og begynte å spise knekkebrød i lange baner. Nå sent på kvelden føler jeg med i bedre form enn på flere dager. Og blodårene er veldig synlige på underarmen. Det var de ikke i formiddag.

Skal kjøre en normal diett dag og trening i morgen men fra lørdag ettermiddag blir det 24 timer med karb hver annen time. Jeg gruer og gleder meg og er veldig spent på neste ukes form og trøkk på treningen.
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Det var da veldig så lavt du lå nå? Var det noen spes grunn?
Ligger ca 1000 over deg jeg da.
Hvordan går det med å få i deg all karben?
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Det var da veldig så lavt du lå nå? Var det noen spes grunn?
Ligger ca 1000 over deg jeg da.
Hvordan går det med å få i deg all karben?
For det første så har jeg et vedlikeholdsnivå på 2500kcal. Det er de 2050kcal pluss daglig trening. Er 62 år med hjemmekontor så det er ikke mye fysisk aktivitet utover dette. Derfor har jeg ligget ned mot 1800kcal.
Men når jeg kjører morgencardio i tillegg som brenner 700kcal per gang og trener hardt i tillegg så ser jo selv jeg at dette kaloriinntaket blir for lite.
Øker derfor det daglige inntaket til 2000kcal.

Hvordan oppkarbingen på det nivået Rune sier skal gå blir jo spennende å se. Bunkrer trøstig opp og starter lørdag ettermiddag. Rapport kommer selvsagt etterpå.
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Morgencardio på 700 kalorier? hva gjør du da?
Smiley

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Morgencardio på 700 kalorier? hva gjør du da?
40 minutter med 140 i puls på en elliptisk crosstrainer som jeg har på hjemmekontoret. Displayet viser da 700kcal. Den er uavhengig av om det regner ute. Bare å få på seg trusa og pannebåndet og gå i vei.
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!