Skrevet av Emne: alternativ for strongman utstyr på gymmet?  (Lest 2645 ganger)

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

alternativ for strongman utstyr på gymmet?
« : 18. juli 2008, 10:47 »
Kan jeg foreksempel bruke en bøy stang med vekter på å gå rundt med den som ett alternativ for yoke, hantler i hver hånd som ett alternativ for farmer foreksempel?? eller blir det 2 forskjellige ting?

Noen som vet hvor jeg kan få tak i dekk i østfold nærmere bestemt fredrikstad?? har vært litt rundt men finner bare skit dyre dekk til 4000+++??
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: alternativ for strongman utstyr på gymmet?
« #1 : 18. juli 2008, 12:57 »
Kan jeg foreksempel bruke en bøy stang med vekter på å gå rundt med den som ett alternativ for yoke, hantler i hver hånd som ett alternativ for farmer foreksempel?? eller blir det 2 forskjellige ting?

Yoken har tykkere stang enn ei vanlig olympiastang, og grepet blir litt annerledes, da de fleste som går med yoke holder helt ytterst på yoken. Skal du konkurrere i strongman, burde du trene med en vanlig yoke, for og trene teknikk. Trener du det for moro og styrke, funker stang helt fint.

Farmers ruller ikke, i motsetning til en hantel. Derfor blir det ikke helt det samme, men igjen som nevnt ovenfor, skal du ikke konkurrere funker det helt fint for styrke.

Sitat
Noen som vet hvor jeg kan få tak i dekk i østfold nærmere bestemt fredrikstad?? har vært litt rundt men finner bare skit dyre dekk til 4000+++??

De stedene jeg har hørt om, gir bort gratis dekk. Dette er i Trondheim, men jeg tviler på at det skal være annerledes på østlandet. Har du presisert at du ikke er interessert i et nytt dekk?


EDIT: jeg kan også legge til at jeg har laget både stokk, appollons, farmers, yoke og vektskiver selv, uten og ha så mye erfaring med sveising/kapping. Det ligger masse oppskrifter på nettet, f.eks. her: http://www.ontariostrongman.ca/Resources/training/basic_primer.html
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: alternativ for strongman utstyr på gymmet?
« #2 : 19. juli 2008, 15:08 »
Du kan trene stein med å f.eks. ta av den tykkeste delen ytterst på en olympiastang (umbraconøkkel str. 12... ihvertfall på min stang) og feste vekter utenpå:


http://www.youtube.com/watch?v=BTNKg_TGmEY

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Sv: alternativ for strongman utstyr på gymmet?
« #3 : 19. juli 2008, 18:33 »
hei harald..

Hvor tungt er dekket? bor kun 20 min unna så det er jo veldig greit..

Sitter de splintene jævlig godt fast eller?
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: alternativ for strongman utstyr på gymmet?
« #4 : 20. juli 2008, 12:37 »
Du er selvfølgelig velkommen til å komme og trene hos oss i Lørenskog fra tid til annen.
Det blir et stykke å kjøre (eventuelt så er det 10 min. å gå fra Fjellhamar stasjon), men Marius Bjerke kjørte jo 5-6 timer tur retur for å trene strongman fra tid til annen før vi fikk utstyr i området Smiley

Medlemskontigent er 100 kr for drop-inn og 500 for et ÅRS treningsavgift. Pengene betaler du til en av løfterne (regner med at du vil avtale på forhånd slik at det faktisk er folk til stede hvis du tar turen).




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: alternativ for strongman utstyr på gymmet?
« #5 : 20. juli 2008, 12:50 »
Noen som vet hvor jeg kan få tak i dekk i østfold nærmere bestemt fredrikstad?? har vært litt rundt men finner bare skit dyre dekk til 4000+++??

Nå har ikke jeg vært på dekkjakt her, og du sier ingenting om hvor tunge dekk du skal ha, men hør med bønder, maskinentreprenører, skraphandlere, verksteder osv. Ser massevis av dekk ligge og slenge rundt omkring.

Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Sv: alternativ for strongman utstyr på gymmet?
« #6 : 20. juli 2008, 14:00 »
Du er selvfølgelig velkommen til å komme og trene hos oss i Lørenskog fra tid til annen.
Det blir et stykke å kjøre (eventuelt så er det 10 min. å gå fra Fjellhamar stasjon), men Marius Bjerke kjørte jo 5-6 timer tur retur for å trene strongman fra tid til annen før vi fikk utstyr i området Smiley

Medlemskontigent er 100 kr for drop-inn og 500 for et ÅRS treningsavgift. Pengene betaler du til en av løfterne (regner med at du vil avtale på forhånd slik at det faktisk er folk til stede hvis du tar turen).

Takker for tilbudet og det hadde vært knall så skal se ann litt nærmere med tog ruter etc!


Nå har ikke jeg vært på dekkjakt her, og du sier ingenting om hvor tunge dekk du skal ha, men hør med bønder, maskinentreprenører, skraphandlere, verksteder osv. Ser massevis av dekk ligge og slenge rundt omkring.



Mellom 200-300kg, gjerne ett på 200, 250 og 300kg;) jepp får sjekke ut flere steder!
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: alternativ for strongman utstyr på gymmet?
« #7 : 20. juli 2008, 14:02 »
Hvor mye veier ett draktordekk med og uten felg?
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Sv: alternativ for strongman utstyr på gymmet?
« #8 : 20. juli 2008, 14:37 »
skal du ha dekket i dag tror du?

Har ikke fått snakket med han jeg skal låne bil av enda, han tar ikke telefonen... men får jeg låne bilen så kommer jeg idag! selv har jeg bare en mondeo så det blir litt i minste laget;)
Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!