Skrevet av Emne: Hijab i forsvaret.  (Lest 23003 ganger)

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hijab i forsvaret.
« #75 : 10. februar 2009, 20:11 »
Ingen problem å behandle alle likt, men hva er feil med å behandle noen forskjellige for å gjøre det lettere for en gruppe personer som ellers ikke klarer seg så bra i dagens samfunn?
Fordi man ikke har respekt for en polititjenesteperson med hijab, meningen er at politiet skal være nøytrale og ikke falle på noens side. Se for deg at du kommer i bråk med noen utlendinger, så kommer det to politidamer bort med hijab, og sånn som situasjonen utvikler seg så ender det med at du blir dratt med videre til glattcelle, mens de gutta går fri. Da kan du tenke at hun politidama holdt med de andre, norske folk har ingen relasjoner til tjenestefolk med hijab, hadde ikke overraska meg om noen gamle mennesker hadde blitt litt småskremt av en poltidame med hijab.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Hijab i forsvaret.
« #76 : 10. februar 2009, 20:13 »
Dette gjelder ikke bare muslimer, in keis du ikke har fått med deg det. Det hele koker opp i et spørsmål om hva man skal tillate og ikke, og hvis det _ikke_ hadde vært tilfelle, hadde det da vært rett å legge til rette for muslimer og ikke feks sikher som kanskje måtte ønske å bruke turban? Eller er det sånn at du stemmer for at muslimene får tilrettelagt dette og, mens de andre religionene/kulturene/politiske synspunktene ikke får noen ting? Jeg ønsker som nevnt å bli purk og å bruke Frp-pin til uniformen. Tongue

"Tøre å komme seg inn i arbeidslivet" blir litt tynt, da det i mange tilfeller er mannen som bestemmer hvorvidt kvinnen skal få lov til å jobbe i det heletatt. Når man først er inne på integrering, må man vel kanskje ta med at det hadde vært mer positivt om hijab _ikke_ hadde blitt lov, fordi de da blir nødt til å tilpasse seg oss. Om hijab blir lov blir det jo vi som tilpasser oss dem, og hvor blir det da av integreringa?

Den siste der, med at de kristne skal ta over verden, vil jeg gjerne høre mer om. Smiley

USA hadde gjort noe med det om muslimer hadde vært en trussel for Norge? Hehe hadde de invadert oss og innført "demokrati" da mener du, eller noe sånt? biggrin



Du kan gjerne få lov til å å søke om å gå med FRP griene dine dersom dette er noe du virkelig er nødt til å ha på deg av den eller den grunn.. jeg har ikke noe imot det Tongue

Nå kan vi ikke kreve at muslimene skal gå uten hijab da de har valgt å gå med den da det er en del av kulturen/religion dems , og da er det enste utvei å la dem bruke den. At de får lov til å bruke den har ingenting å gjøre med at hvem tilpasser seg hvem. Samfunnet krever jo at de skal jobbe, det er jo en kompromisse, skal de kunne jobbe har de en krav som går ut på å bruke den hijaben sin.

Ikke kristne, men ihverfall ikke muslimer, dette var svar til noe tidligere i tråden, da noen sa at muslimene skal at over Norge. Det med at vesten har kontroll over jordkloden er jo ikke noe nytt, ikke gidd å lage drama nå.

Ja, jeg tror at USA kommer til å sende styrker og hele pakka til Norge for å angripe eventuelle "terrorister" dersom det hadde vært noen av dem i Norge. De skal ikke innføre demokrati nei hahah, men dersom de hadde vært fare for "terrorisme" i Norge hadde nok USA og resten av vesten gjort noe med det for lenge siden... du vet godt hva jeg mener Wink
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hijab i forsvaret.
« #77 : 10. februar 2009, 20:14 »
Enhetsskolen er noe møkk spør du meg, slenger inn masse rotekopper sammen med folk med akademiske aspirasjoner og forventer at de skal lære samme opplegg? wtf

Har vært på skole i Amerika, og var latterlig hvor mye høyere nivået er der enn i Norge, en public school der, og en private school.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Hijab i forsvaret.
« #78 : 10. februar 2009, 20:17 »
Med det samme vi er igang, så mener jeg også at religiøse skoler og dyre privatskoler for fiffen bør stenges.  Enhetsskolen er veien å gå.
Fin tankegang, men denne (sosialistiske?) tankegangen fungerer ikke i praksis. Vi kan ikke skuffes inn i et A4-system i tro på at dette vil dempe de religiøse gemyttene. Religion vil være der, og det bør vi heller legge til rette for på en fornuftig måte, ikke forsøke å gjøre det vanskelig å utøve den.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Hijab i forsvaret.
« #79 : 10. februar 2009, 20:19 »
Fordi man ikke har respekt for en polititjenesteperson med hijab, meningen er at politiet skal være nøytrale og ikke falle på noens side. Se for deg at du kommer i bråk med noen utlendinger, så kommer det to politidamer bort med hijab, og sånn som situasjonen utvikler seg så ender det med at du blir dratt med videre til glattcelle, mens de gutta går fri. Da kan du tenke at hun politidama holdt med de andre, norske folk har ingen relasjoner til tjenestefolk med hijab, hadde ikke overraska meg om noen gamle mennesker hadde blitt litt småskremt av en poltidame med hijab.

Ja, men dette er noe som skal forandres på. Det er nok derfor dette er blitt bestemt, hvis de damene  hele tiden skal være hjemme da er det ikke rart at det blir noe uvanlig for en nordmenn å ha noe å gjøre med en dame som bærer hijab.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hijab i forsvaret.
« #80 : 10. februar 2009, 20:28 »
Du kan gjerne få lov til å å søke om å gå med FRP griene dine dersom dette er noe du virkelig er nødt til å ha på deg av den eller den grunn.. jeg har ikke noe imot det Tongue

Nå kan vi ikke kreve at muslimene skal gå uten hijab da de har valgt å gå med den da det er en del av kulturen/religion dems , og da er det enste utvei å la dem bruke den. At de får lov til å bruke den har ingenting å gjøre med at hvem tilpasser seg hvem. Samfunnet krever jo at de skal jobbe, det er jo en kompromisse, skal de kunne jobbe har de en krav som går ut på å bruke den hijaben sin.

Ikke kristne, men ihverfall ikke muslimer, dette var svar til noe tidligere i tråden, da noen sa at muslimene skal at over Norge. Det med at vesten har kontroll over jordkloden er jo ikke noe nytt, ikke gidd å lage drama nå.

Ja, jeg tror at USA kommer til å sende styrker og hele pakka til Norge for å angripe eventuelle "terrorister" dersom det hadde vært noen av dem i Norge. De skal ikke innføre demokrati nei hahah, men dersom de hadde vært fare for "terrorisme" i Norge hadde nok USA og resten av vesten gjort noe med det for lenge siden... du vet godt hva jeg mener Wink

For alt du vet så har USA allerede folk i Norge som jobber aktivt mot terror.. Iom Norge ikke hadde akseptert dette offentlig, så hadde vel ikke USA fylt sine aviser med slik informasjon.. I Norge har vi foreksempel en verdenskjent terrorleder som heter Mullah Krekar..

Hvorfor kan vi ikke kreve at muslimer skal gå uten hijab i diverse jobber? Hvis denne jobben har en dedikert tjenesteuniform så er det vel ikke noe problem å kreve dette. Vi må ikke legge oss flate fordi de ikke vil ta av den hatten, de kan heller skaffe en annen jobb der det er ok.

De har absolutt ingen krav om å gå rundt med noen jævla hijab, hvorfor skulle de ha noen krav i det hele tatt, er jo samme faen for Norge om folk som ikke vil inrette seg etter vårt samfunn ikke har jobb eller blir sendt hjem til der de kommer fra, vi har på ingen måte noen oppgave å legge til rette for noen som helst folk ut ifra dems kulturelle bakgrunn.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hijab i forsvaret.
« #81 : 10. februar 2009, 20:32 »
Ja, men dette er noe som skal forandres på. Det er nok derfor dette er blitt bestemt, hvis de damene  hele tiden skal være hjemme da er det ikke rart at det blir noe uvanlig for en nordmenn å ha noe å gjøre med en dame som bærer hijab.

Er stor forskjell på å sitte hjemme og loke enn å være i politiet eller militæret. Sist jeg sjekket er det hundrevis av andre karriereretninger man kan ta her i livet.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Hijab i forsvaret.
« #82 : 10. februar 2009, 20:43 »
For alt du vet så har USA allerede folk i Norge som jobber aktivt mot terror.. Iom Norge ikke hadde akseptert dette offentlig, så hadde vel ikke USA fylt sine aviser med slik informasjon.. I Norge har vi foreksempel en verdenskjent terrorleder som heter Mullah Krekar..

Hvorfor kan vi ikke kreve at muslimer skal gå uten hijab i diverse jobber? Hvis denne jobben har en dedikert tjenesteuniform så er det vel ikke noe problem å kreve dette. Vi må ikke legge oss flate fordi de ikke vil ta av den hatten, de kan heller skaffe en annen jobb der det er ok.

De har absolutt ingen krav om å gå rundt med noen jævla hijab, hvorfor skulle de ha noen krav i det hele tatt, er jo samme faen for Norge om folk som ikke vil inrette seg etter vårt samfunn ikke har jobb eller blir sendt hjem til der de kommer fra, vi har på ingen måte noen oppgave å legge til rette for noen som helst folk ut ifra dems kulturelle bakgrunn.

Som du ser så er det faktisk ikke samme faen. Det er nok et logikk bak det at de damene har fått som de ville. Tror du det er noen duster som står bak denne avgjørelsen? De har nok litt mer peiling enn meg og deg. Norge jobber for at integreringen skal fungere, og for at den hele tiden skal bli bedre så skal det til noen tiltakk slik som denne.

Jeg føler meg litt bra her jeg sitter og har medhold med dem som faktisk har makt til å ta en slik avgjørelse og mener den er riktig. Vi kan sitte å diskutere i evighet, men saken er avgjort nå.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #83 : 10. februar 2009, 20:54 »
Ingen problem å behandle alle likt, men hva er feil med å behandle noen forskjellige for å gjøre det lettere for en gruppe personer som ellers ikke klarer seg så bra i dagens samfunn?

Hæh?

Muslimer klarer seg ikke bra? Vil ytterligere fremmedgjøring bidra i positiv retning?

Politisk korrekthet er ikke nødvendigvis til alles beste, dette er et prima eksempel på det.

Her gir vi kvinner tilbud om å ta en utdanning, gi dem mulighet til å være likeverdige borgere som ikke trenger å dekke seg til, og dette er rettigheter de ikke nødvendigvis har i hjemlandet.

Vi behandler dem slik vi behandler våre egne, hva mer kan de be om?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hijab i forsvaret.
« #84 : 10. februar 2009, 21:01 »
Hva er det de har mer peiling på enn meg? Hadde ikke overrasket meg om det var noen duster som sto bak denne avgjørelsen nei, har desverre altfor mange inkompetente politikere i Norge, noe vi har sett resultatet av gang på gang.

For å få bedre integrering, så burde vi slippe å gi alt mulig til alle som kommer hit. Eneste grunnen jeg ser for at vi skulle la folk bo i dette landet ville være hvis de tilførte noe nyttig. Ser absolutt ingen grunn på at vi skal være verdens søppeldynge, der alle de som ingen andre land vil ha blir slengt. Du kan godt kalle det rasisme eller hva du vil, men det er faktisk ikke noen logisk grunn til at vi skal etablere muslimske standarder i vårt samfunn, eller sløse skattepenger på å ha masse late uskolerte folk som ikke en gang kan snakke norsk eller engelsk ordentlig, hva skal vi med det egentlig? Hvordan gjør det Norge til et bedre land for meg og deg?

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Hijab i forsvaret.
« #85 : 10. februar 2009, 21:17 »
Hva er det de har mer peiling på enn meg? Hadde ikke overrasket meg om det var noen duster som sto bak denne avgjørelsen nei, har desverre altfor mange inkompetente politikere i Norge, noe vi har sett resultatet av gang på gang.

For å få bedre integrering, så burde vi slippe å gi alt mulig til alle som kommer hit. Eneste grunnen jeg ser for at vi skulle la folk bo i dette landet ville være hvis de tilførte noe nyttig. Ser absolutt ingen grunn på at vi skal være verdens søppeldynge, der alle de som ingen andre land vil ha blir slengt. Du kan godt kalle det rasisme eller hva du vil, men det er faktisk ikke noen logisk grunn til at vi skal etablere muslimske standarder i vårt samfunn, eller sløse skattepenger på å ha masse late uskolerte folk som ikke en gang kan snakke norsk eller engelsk ordentlig, hva skal vi med det egentlig? Hvordan gjør det Norge til et bedre land for meg og deg?

Er en utlending selv jeg , så kan egentlig ikke sette meg i ditt plass Sad
Nei, du er ikke automatisk rasist dersom du har en annen mening enn min.
Men jeg kan nevne at vi er brukt til en god del drittjobb rundt omkring i Norge som nordmenn ellers ikke vil ta seg av ....

Norge har åpne grenser og ikke gode kontroll på grensene som kan hindre for at ilegale folk skal kunne snike seg inn.. det er lett å hindre dersom de legger bare litt ressurser i det, men de gjør det nok med vilje....
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Hijab i forsvaret.
« #86 : 10. februar 2009, 21:32 »
Jeg føler meg litt bra her jeg sitter og har medhold med dem som faktisk har makt til å ta en slik avgjørelse og mener den er riktig. Vi kan sitte å diskutere i evighet, men saken er avgjort nå.
Jeg tror ikke denne saken har så mye støtte blant folket. Iflg. TV2 nyhetene istad skal regjeringen gjenoppta saken. Saken skaper dessuten splittelse i regjeringen fordi SP er imot.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Hijab i forsvaret.
« #87 : 10. februar 2009, 21:37 »
Hvis det ikke var de drittjobbene tilgjengelige, så hadde ikke lovene for innvandring vært såpass lite strikte som de er/har vært i de siste tiårene. Hele greia om innvandringer handler jo om supply and demand, der man vil slippe inn flere folk hvis det trengs, og mindre hvis det ikke trengs. Problemet ligger litt i at når man først har åpnet dørene ganske liberalt, er det vanskelig å stenge dem igjen, eller hvertfall for de som styrer nå.

Angående drittjobber igjen, så er det ikke slik at alle innvandrere har drittjobber, er dritmange med bra jobber rundt omkring. Hvor bra jobb man har vil jo i de fleste tilfeller komme ann på hvor bra utdannelse man har, deretter karisma og språkferdigheter. Hvis det komme en flyktning over fra Nigeria, som ikke kan snakke norsk, og såvidt si litt på engelsk, så skjønner jeg ikke helt hva han har her å gjøre? I mean, sikkert greit for han å komme hit, få en trygd som er 100 ganger større enn lønnen hans i Nigeria som saue geiter, men hvorfor har han slippet inn? ;p

Vi har åpne grenser i Norge ja, men det er jo ikke noe stort problem hvis noen illegale innvandrere velger å flykte over grensa hit, ville vært storsløsing spør du meg å vakte alle grensene, er jo ikke akkurat noe snakk om en storflom av mennesker som kommer over daglig ved landegrensene.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #88 : 10. februar 2009, 21:46 »
Du kan gjerne få lov til å å søke om å gå med FRP griene dine dersom dette er noe du virkelig er nødt til å ha på deg av den eller den grunn.. jeg har ikke noe imot det Tongue
Du synes ikke det er det minste upassende?

Nå kan vi ikke kreve at muslimene skal gå uten hijab da de har valgt å gå med den da det er en del av kulturen/religion dems , og da er det enste utvei å la dem bruke den. At de får lov til å bruke den har ingenting å gjøre med at hvem tilpasser seg hvem. Samfunnet krever jo at de skal jobbe, det er jo en kompromisse, skal de kunne jobbe har de en krav som går ut på å bruke den hijaben sin.

Vi kan ikke kreve at de skal gå uten hijab når de ikke er på jobb, men vi kan kreve at de skal gå uten i jobber der de representerer norske myndigheter.

Ikke kristne, men ihverfall ikke muslimer, dette var svar til noe tidligere i tråden, da noen sa at muslimene skal at over Norge. Det med at vesten har kontroll over jordkloden er jo ikke noe nytt, ikke gidd å lage drama nå.
Ikke gidd å lag drama? Jeg siterer deg bare, og forventer at du har noe til å backe opp det du skriver. Kanskje mye å forvente, mtp at 90% av det du skriver er bare tull.. Tongue

Ja, jeg tror at USA kommer til å sende styrker og hele pakka til Norge for å angripe eventuelle "terrorister" dersom det hadde vært noen av dem i Norge. De skal ikke innføre demokrati nei hahah, men dersom de hadde vært fare for "terrorisme" i Norge hadde nok USA og resten av vesten gjort noe med det for lenge siden... du vet godt hva jeg mener Wink
Du mener mao at USA ikke ville ha tillatt at Norge hadde blitt utsatt for terrortrusler el.l? Hvordan forklarer du da Krekar?

Norge har åpne grenser og ikke gode kontroll på grensene som kan hindre for at ilegale folk skal kunne snike seg inn.. det er lett å hindre dersom de legger bare litt ressurser i det, men de gjør det nok med vilje....
De lar være å ha grensevakter med vilje? Greit om du forklarer litt mer rundt akkurat det, jeg er nysgjerrig.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Hijab i forsvaret.
« #89 : 10. februar 2009, 22:35 »
Du synes ikke det er det minste upassende?
 
Vi kan ikke kreve at de skal gå uten hijab når de ikke er på jobb, men vi kan kreve at de skal gå uten i jobber der de representerer norske myndigheter.
Ikke gidd å lag drama? Jeg siterer deg bare, og forventer at du har noe til å backe opp det du skriver. Kanskje mye å forvente, mtp at 90% av det du skriver er bare tull.. Tongue
Du mener mao at USA ikke ville ha tillatt at Norge hadde blitt utsatt for terrortrusler el.l? Hvordan forklarer du da Krekar?
De lar være å ha grensevakter med vilje? Greit om du forklarer litt mer rundt akkurat det, jeg er nysgjerrig.

Forslaget om å bære lommetørkle eller hva det var var jo helt latterlig å sammenligne med hijab. Du har ikke en god nok begrunnelse til å gå med den, som en muslimsk kvinne har med hijab Tongue

Jeg trenger vel ikke å si mye, du ser vel solklart at USA(med vesten som tilhengere) er inneblandt i alt som har med midtøsten å gjøre. USA skal absolutt inneblande seg i alle saker der det er noe å hente. Du mener det er bare for å innføre demokrati at USA og NATO soldater innvaderte Irak? Eller pga kjemiske våpen som vi aldri fikk se. Nok med det, vil ikke lage USA vs Islam tråd her.

Krekar er jo ikke en dritt. Og dessuten si meg hva har skjedd siden Krekar kom med trusler bortsett fra tomme ord.

Hva tror du da? De bruker ikke ressuser på å stenge grensene, men syter over stor innvandring, er jo ikke rart at folk reiser hit når det er fritt frem.

Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!