Skrevet av Emne: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?  (Lest 28385 ganger)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #135 : 17. desember 2008, 18:38 »
Det er bra for 90% av Norges befolkning, eller la oss si arbeidstagere for å være spesifikke. Men de resterende 10 % av arbeidsstokken så blir det nok ikke like moro. Derfor er det noe patetisk at en rød-grønn regjering sitter å ta "kreditten" for rentenedgangen. En kan jo spørre de som er ansatt i de store industribedriftene som allerede har begynte å stenge ned virksomhet. Eller for den saks skyld, ta en titt på hva som skjer i Finland om dagen.

Gjedrem overrasket med hvor mye han satte ned. Tør jeg foreslå at han som egentlig satte ned renta heter Jens?
Joda. Men det er bedre å gi fordel av 90% av befolkningen fremfor 10%... 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #136 : 17. desember 2008, 18:51 »
Det vesentlige spm. er hvorfor skal du ta det ut nå og hvorfor satte du inn penge første gang.

Alle som har greie på dette sier at aksjer er laaaaaangsikitge greier.

Tapte penger er tapte penger.

Hei

Hva tror dere? Sitter med litt penger i Odins aksjefond, men de har nærmest halvert seg i krakket vi opplever nå.

Hva ville dere gjort`?

Vurderer å ra restene og komme meg ut, men samtidig realiserer jeg jo da med et betydelig tap.,.

Tanker?

Utlogget wannabebig

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 158
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 158

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #137 : 17. desember 2008, 18:55 »
bare bit tennene sammen og vent. Den som venter, venter på noe godt. Det kan ta en uke før odin er oppe og går igjen, eller det kan ta et år. Venter du lenge nok så vil du nok tjene på det.

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #138 : 17. desember 2008, 20:18 »
Har egentlig stor tro på short USD mot NOK nå.

Den satt bra den.. Den var vel 7,20 når jeg sa dette.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #139 : 17. desember 2008, 21:01 »
Verre med Euroen ja, men jeg er ikke trygg på dollar heller egentlig, i hvert fall ikke så lenge du gjør NOK i mot. Prolemet med valutaen fremover, tror jeg, er at vi kan entre upløyd mark - og det er alltid med litt skrekkblandet fryd.


Joda. Men det er bedre å gi fordel av 90% av befolkningen fremfor 10%... 

Selvsagt, men det blir kun en lek med tall - og det er noe av ponget. En dobling av arbeidsledigheten er ille, men det er fortsatt 90% som har jobb. Men i en sosialistisk sammensetning som dagens regjerning så tenker man heller på de 10% enn de 90%...

Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #140 : 17. desember 2008, 21:16 »
Selskapene det går dårlig med pga finanskrisa, og som enten går konkurs eller må kvitte seg med ansatte rammer jo absolutt vanlige folk?!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #141 : 17. desember 2008, 22:47 »
Selskapene det går dårlig med pga finanskrisa, og som enten går konkurs eller må kvitte seg med ansatte rammer jo absolutt vanlige folk?!
Joda, men dette skjer hele tida.  Verre nå selvsagt, men selskaper i Norge som ikke har rygg til å stå imot "krisa" i Norge har nok før eller siden dukket under allikevel.
Arbeidsledigheten er historisk lav i Norge fortsatt.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #142 : 18. desember 2008, 09:05 »
Joda, men dette skjer hele tida.  Verre nå selvsagt, men selskaper i Norge som ikke har rygg til å stå imot "krisa" i Norge har nok før eller siden dukket under allikevel.

I beg to differ. Dette er jo vitterlig industriavhengig. En bedrift med lav soliditet kan jo absolutt klare seg i "normale" tider, men i disse dager blir dette umulig. Om dette være tungindustri, bygg eller eksport.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #143 : 18. desember 2008, 09:23 »
I beg to differ. Dette er jo vitterlig industriavhengig. En bedrift med lav soliditet kan jo absolutt klare seg i "normale" tider, men i disse dager blir dette umulig. Om dette være tungindustri, bygg eller eksport.
Selvfølgelig er det industriavhengig.  Mest utsatt nå er vel selskaper som eksporterer og i tillegg er underleverandører til internasjonale selskaper som vitterlig sliter mye mer enn hva vi gjør i Norge.  For den vanlig borger i Norge med fast og sikker jobb, f.eks. lærer, statsansatt, så  får de jo masse fordeler med denne krisa.  Billigere huslån, lavere drivstoffutgifter, større tilbud og rabatter på de fleste varer....
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #144 : 18. desember 2008, 09:23 »
Verre med Euroen ja, men jeg er ikke trygg på dollar heller egentlig, i hvert fall ikke så lenge du gjør NOK i mot. Prolemet med valutaen fremover, tror jeg, er at vi kan entre upløyd mark - og det er alltid med litt skrekkblandet fryd.


Selvsagt, men det blir kun en lek med tall - og det er noe av ponget. En dobling av arbeidsledigheten er ille, men det er fortsatt 90% som har jobb. Men i en sosialistisk sammensetning som dagens regjerning så tenker man heller på de 10% enn de 90%...



Hva er alternativet til å tenke på de 10% som ikke har jobb da? Flåsete å si at det er "sosialistisk" å tenke på de 10%, det er et realpolitisk problem enten regjeringen er rød eller blå det...
Noe arbeidsløshet er bra men tall opp mot 10% er jo et symptom på noe mye alvorligere, manglende vekst, og i verste fall resesjon og det liker ingen. Fallende priser og etterspørsel suger esel åkke som.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #145 : 18. desember 2008, 09:30 »
Poenget er noe delt. Nå tar regjerningen delvis "æren" for at renten kommer ned, men på bekostning av hva? I tillegg har de jo ikke villet ta skylden for at rent gikk opp - hvorfor?

Noe arbeidsledighet vil det alltid være, og mye har vel tydet på at den faktisk har vært drøyt lav den siste tiden. Skjønt, tar vi med den andelen mennesker i Norge som er ufør så kan vel andelen begynne å diskuteres? Alternativet til å fokusere på de 10% er å sikre de 90% som er igjen, og kanskje heller øke denne andelen, i stedet for - som en rød regjering gjerne ender opp med - å ikke stimulere disse 10% til å komme seg på den "andre siden". Faren som er i ferd med å skje er at denne krisen medfører at utbygginen av kommunal sektor økes ytterligere - og det er ikke nødvendigvis bra for fremtiden, for erfaringsmessig blir jo ikke det borte igjen?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #146 : 18. desember 2008, 09:31 »
Hva er alternativet til å tenke på de 10% som ikke har jobb da? Flåsete å si at det er "sosialistisk" å tenke på de 10%, det er et realpolitisk problem enten regjeringen er rød eller blå det...
Noe arbeidsløshet er bra men tall opp mot 10% er jo et symptom på noe mye alvorligere, manglende vekst, og i verste fall resesjon og det liker ingen. Fallende priser og etterspørsel suger esel åkke som.

Nå er arbeidsledigheten på 2,5 % pr. 1.10.08. Det er ikke ett stort problem i Norge.  
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #147 : 18. desember 2008, 09:34 »
Nå er arbeidsledigheten på 2,5 % pr. 1.10.08. Det er ikke ett stort problem i Norge.  

Det sa jeg heller ikke ;-)
Når det er sagt så er nok ikke tallet 2,5% i august i 2009 tror jeg..
Realøkonomisk effekt har ikke truffet oss ennå..

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #148 : 18. desember 2008, 09:56 »
Det sa jeg heller ikke ;-)
Når det er sagt så er nok ikke tallet 2,5% i august i 2009 tror jeg..
Realøkonomisk effekt har ikke truffet oss ennå..
Nei det har helt sikkert steget, men har det doblet seg så er det enda lavt.  En annen ting er vel at inn i disse tallene så er det mye skjult ledighet. Tror kanskje tiltaksordninger o.l ikke er i disse tallene?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Aksjefond... Stikke av med restene, eller vente...?
« #149 : 18. desember 2008, 10:04 »

Realøkonomisk effekt har ikke truffet oss ennå..

Det har du skummelt rett i. Strengt tatt har vi ikke begynt enda.

Selv om det ikke er en drøm rent økonomisk hadde det vært litt intr. dersom det blir vurdert negative renter - og hvordan det vil fungere. Japan diskuterte det jo uten å sette det ut i live.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!