Skrevet av Emne: badis, baltis og unknown sin sandkasse  (Lest 24596 ganger)

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #60 : 30. oktober 2008, 12:46 »
For å være klassens nøørd et sekund.
Dette omfattes av straffelovens § § 229 og 232. Legemsbeskadigelse under særdeles skjerpende omstendigheter: Med særlig farlig redskap, mot forsvarsløs person og uprovosert.
Fengsel blir alltid å idømme, og strafferammen er 21 år.
For å være klassens GEEK:
Han skal siktes for drapsforsøk som omfattes av straffeloven §§ 233 jf. 49. Den øvre strafferammen blir da 20 år, 11 måneder og 14 dager jf. straffeloven §§ 233 jf. 49 jf. 51 jf. 17. Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #61 : 30. oktober 2008, 13:00 »
§ 44. Den som på handlingstiden var psykotisk eller bevisstløs straffes ikke.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #62 : 30. oktober 2008, 13:01 »
§ 44. Den som på handlingstiden var psykotisk eller bevisstløs straffes ikke.

Vakker lov...
Sa brura

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #63 : 30. oktober 2008, 13:03 »
Vakker lov...
Men det du tok opp i sted, blir feil.
Selv om noen er gæærn, gal, hyper, ustabil og voldtar, dreper barn og utfører handlinger som er helt fjerne for vanlige mennesker, så fyller de ikke nødvendigvis kriteriene for psykose.

Ingen som dreper noen er "normale" kan man påstå, men mennesker har alltid drept hverandre og andre levende ting.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #64 : 30. oktober 2008, 13:15 »
Jeg vil at du kobler : http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?iCategoryId=700&iInfoId=9323&iDisplayType=2 med det vi kjenner til vedr saken og begrunner hvor i teksten du finner at vedkomende  og lignende eksempler IKKE er psykostiske.

Du må gjerne  utdype hvorfor dette kan skje:"....voldtar, dreper barn og utfører handlinger som er helt fjerne for vanlige mennesker" uten at vedkommende er psykostisk.

Spm er tilfordi jeg tror jeg ikke skjønner hvordan du resonerer.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #65 : 30. oktober 2008, 13:20 »
Ja, den der sammenfaller fint med foredrag vi har fått om temaet. Men det kreves altså mer enn at du mangler et par omdreininger i oppførselen din. Du skal SE monstre og spøkelser, du skal FAKTISK høre stemmer og har en virkelighetsoppfatning som gjør at du ikke kan straffes.

Det er ikke jeg som avgjør hvor grensen går, og flere har forsøkt å få seg selv frikjent med å påberope seg psykose. Ofte uten hell. Og selv enkelte som har blitt trodd på punkter som at "Bestefar kom mot meg og så ut som en dauuing, jeg drepte hem i selvforsvar" har likevel blitt ansett for IKKE å ha vært nok psykotisk for å bli gjort straffrie.

men alt dette er vanskelig, se bare på han sigøyneren som greide å lure flere psykiatere til å tro at han var autist...

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #66 : 30. oktober 2008, 13:20 »
Men det du tok opp i sted, blir feil.
Selv om noen er gæærn, gal, hyper, ustabil og voldtar, dreper barn og utfører handlinger som er helt fjerne for vanlige mennesker, så fyller de ikke nødvendigvis kriteriene for psykose.

Ingen som dreper noen er "normale" kan man påstå, men mennesker har alltid drept hverandre og andre levende ting.

Vel..Skal ikke si at jeg er noen ekspert på området, men da jeg har jobbet i psykiatri i en god del år til tross for min unge alder, så kan jeg i hvert fall si at jeg har sett en god del psykoser.

Jeg vil si at 90% av dem jeg har sett psykotiske, fortsatt til en viss grad evner å forstå forskjellen på rett og totalt feil. Har selv blitt truet med kniv og hammer, og vil vel si at de gangene er de resterende 10%`ene.

Ok, så la oss si at mitt forrige innlegg ble litt feil og kanskje heller skulle tolkes mer humoristisk enn seriøst, men at faktumet faktisk er at slike voldsmenn som dette havner mellom to stoler, og ofte bare slipper ut igjen. Psykiatrien vil ikke ha slike folk, og denne loven du refererer til gjør jo at de ofte ikke soner så mye i fengsel. Saken er jo at, psykotisk eller IKKE, vedkommende er en stor fare for samfunnet, og må bort fra det.  Det psykiatrien gjør er jo å gi ham medisiner som fungerer når han tar dem under oppsyn, han blir "kurert", sluppet ut på gata igjen, slutter å ta medisiner og gjør noe liknende igjen.

Sa brura

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #67 : 30. oktober 2008, 13:21 »
Hvorfor det? Det er jo noe som heter "det norske folk" og ikke kom å si at det er rasistisk



Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #68 : 30. oktober 2008, 13:24 »

Du må gjerne  utdype hvorfor dette kan skje:"....voldtar, dreper barn og utfører handlinger som er helt fjerne for vanlige mennesker" uten at vedkommende er psykostisk.

Mmm. Man trenger ikke hallusinere for å drepe noen, og sexualpredatorer kan ha svekkede sjelsevner, være avstumpede i sitt følelesliv og være onde, uten at deres virkelighetsoppfatning er så fjern fra virkeligheten at de klassifiseres som psykotiske.

Tenk bare på hvor lett vi kaller folk for "psykopat". Hvem har ikke en ekskjæreste som de av og til kaller "psykopat"? Wink Uten at vedkommende fyller mer enn kanskje ett eller to av de psykopatiske trekkene...

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #69 : 30. oktober 2008, 13:24 »
Men det du tok opp i sted, blir feil.
Selv om noen er gæærn, gal, hyper, ustabil og voldtar, dreper barn og utfører handlinger som er helt fjerne for vanlige mennesker, så fyller de ikke nødvendigvis kriteriene for psykose.

Ingen som dreper noen er "normale" kan man påstå, men mennesker har alltid drept hverandre og andre levende ting.

En ting til..

Om du dreper noe fordi han ser ut som et monster for deg ( psykose) eller om du dreper noen fordi han ser ut som en jævla nigger eller avskum, eller en bikkje, jødepakk, eller annen irrasjonell tankegang, hva er forskjellen egentlig? Begge deler er jo like dessillusjonert?

Sa brura

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #70 : 30. oktober 2008, 13:25 »
Vel..Skal ikke si at jeg er noen ekspert på området, men da jeg har jobbet i psykiatri i en god del år til tross for min unge alder, så kan jeg i hvert fall si at jeg har sett en god del psykoser.

Jeg vil si at 90% av dem jeg har sett psykotiske, fortsatt til en viss grad evner å forstå forskjellen på rett og totalt feil. Har selv blitt truet med kniv og hammer, og vil vel si at de gangene er de resterende 10%`ene.

Ok, så la oss si at mitt forrige innlegg ble litt feil og kanskje heller skulle tolkes mer humoristisk enn seriøst, men at faktumet faktisk er at slike voldsmenn som dette havner mellom to stoler, og ofte bare slipper ut igjen. Psykiatrien vil ikke ha slike folk, og denne loven du refererer til gjør jo at de ofte ikke soner så mye i fengsel. Saken er jo at, psykotisk eller IKKE, vedkommende er en stor fare for samfunnet, og må bort fra det.  Det psykiatrien gjør er jo å gi ham medisiner som fungerer når han tar dem under oppsyn, han blir "kurert", sluppet ut på gata igjen, slutter å ta medisiner og gjør noe liknende igjen.


Enig!
Og det hersker liten tvil om at vi kan trygge samfunnet bedre med:

Bedre politi, bedre kriminalomsorg og bedre psykisk helsevern. Det viktigste er å fokusere på hva som tjener samfunnet mest.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #71 : 30. oktober 2008, 13:26 »
En ting til..

Om du dreper noe fordi han ser ut som et monster for deg ( psykose) eller om du dreper noen fordi han ser ut som en jævla nigger eller avskum, eller en bikkje, jødepakk, eller annen irrasjonell tankegang, hva er forskjellen egentlig? Begge deler er jo like dessillusjonert?


joda, men desillusjonert er vi alle av og til.. det fyller ikke kriteriene for psykose. Husk det er jussen som teller, ikke hva vi syns er fælt og ikke.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #72 : 30. oktober 2008, 13:30 »
Jussen rules ja.. Smiley

Men jeg synes at jeg ikke helt klarer å skille mellom det å bli "spontant" psykotisk ( å se død bestefar med halloweenmaske) eller det å gradvis bygge opp et psykotisk sinn, som veldig mange kriminelle faktisk gjør gjennom dop, livsstil, degradering, vold, etc etc. Man kan jo si at den ene er ufrivillig, og den andre til en viss grad selvvalgt, men utfallet er jo som regel det samme.

Såklart, jeg forstår 100% hva du sier, og jeg ser forsåvidt logikken, men bare synes den brister litt noen steder. Smiley
Sa brura


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Somalier knivstikker 3 uskyldige i Oslo
« #74 : 30. oktober 2008, 13:33 »
jeg får vondt inni meg av hvor mye det skurrer, helt enig... det er helt feil at slike tikkende bomber skal gå fritt rundt....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!