Skrevet av Emne: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge  (Lest 22151 ganger)

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #105 : 16. desember 2008, 11:34 »
Og de flykter hit for å bli, vi bosatte oss jo ikke i sverige under ww2 vi dro tilbake, så jeg mener at de heller kan ta turen innom kina eller noe som er nerme og har maasse plass også kan dem dra til helvette tilbake når det blir litt bedre tider
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #106 : 16. desember 2008, 11:42 »

ser poenget ditt, på den annen side, om det hadde blitt krig her hadde jeg faen ikke rømt verden rundt..  man drar til et naboland for å komme seg unna det verste, man sikter seg ikke inn på et kjemperikt land for å kunne leve livet.  Under WWII rømte nordmenn til sverige.. veldig få som reiste til pakistan Smiley 

Antageligvis ingen som reiste til Pakistan, men dette blir likevel et tåpelig poeng. Hvis du og familien var i nød, ville du ikke forsøke å reise et sted hvor fremtiden var trygg og sikker?. Hvorfor skriver du "man gjør ditt og datt"? Finnes det normative retningslinjer for hvordan man skal agere i en fluktsituasjon?

  mitt poeng er at ekstremt få (har ingen tall til å backe dette) av de som kommer til norge gjør det grunnet forfølgelse og krig i hjemlandet. De gjør det fordi de vet at norge er et bra og rikt land. flyktninger er en ting, snyltere en annen, og det er en stor andel av disse.

Hvis du ikke har noen info til å støtte påstanden din med er den verdiløs. I samme bane kan jeg si "jeg har ingen tall å basere meg på, men størstedelen av medlemmene på treningsforum har en IQ på 72".

Burrhus

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #107 : 16. desember 2008, 11:45 »
Ikke nok med at vi er ALT for mange mennesker, og at befolkningen fortsatt vokser. Attpåtil er befolkningsveksten desidert størst der folk er mest arbeidssky, mest voldelig og fattigst (Afrika).

Så du mener at de fleste Afrikanere er late og voldelige. Flott.

Burrhus

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #108 : 16. desember 2008, 14:17 »
Så du mener at de fleste Afrikanere er late og voldelige. Flott.

Burrhus

Dette er jo ikke så langt fra sannheten heller da...

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #109 : 16. desember 2008, 14:35 »
Dette er jo ikke så langt fra sannheten heller da...

Hvorfor er det ikke det?

Hvilke bevis kan du fremlegge som skal hevde at brorparten av 922 011 000 (pr. 2005)mennesker er late og voldelige?

Burrhus


Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #110 : 16. desember 2008, 14:38 »
Antageligvis ingen som reiste til Pakistan, men dette blir likevel et tåpelig poeng. Hvis du og familien var i nød, ville du ikke forsøke å reise et sted hvor fremtiden var trygg og sikker?. Hvorfor skriver du "man gjør ditt og datt"? Finnes det normative retningslinjer for hvordan man skal agere i en fluktsituasjon?

Hvis du ikke har noen info til å støtte påstanden din med er den verdiløs. I samme bane kan jeg si "jeg har ingen tall å basere meg på, men størstedelen av medlemmene på treningsforum har en IQ på 72".

Burrhus

en normal reaksjon i en fluktsituasjon vil være å komme seg til nærmeste trygge område vil jeg tro. Ikke om igjen å komme seg til det beste landet. Jeg mener min oppfatning er riktig, ellers ville vi fått flere millioner flyktninger her under krigen i det tidligere jugoslavia. En annen sak er jo følgende: du er endel av en familie. gift, to barn. Hvorfor kommer det da så høy prosentandel enslige asylmottakere som senere henter inn kone og barn fra det området de har "rømt" ifra. ville det ikke vært naturlig å flykte med hele familien?

I forhold til statistikk og tall skulle jeg gjerne hatt det selv, men dårlig info på nett. vanskelig å skille mellom innvandrere i statistikken jeg finner. fant ihvertfall ut at ca. 30-40% av de som søker asyl i norge ikke får det.. dette tilsvarer et par tusen i året (tall 2006),  er uvisst hvor mange av disse som fortsatt bor i norge (men en god del er det nok, da det er vanskelig å sende ut folk man ikke aner hvor hører hjemme).

EDIT: uansett hvor mye kjipe utlendinger det er, leder nok vi nordmenn fortsatt ganske klart på statistikken. (selvom denne jo inkluderer nordmenn med utenlands opprinnelse).

kriminalstatistikken 2005 er som følger (oversikt over alle etterforskede lovbrudd 2005 trur eg)
Nordmenn: 94%
Afrikanere: 1.7%
Asiater: 2.7%

Nå må dette også ses i forhold til antall innbyggere av av disse opprinnelsene, men totalt sett skal det mye til å gå forbi oss nordmenn Cheesy  applaus! Cheesy

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #111 : 16. desember 2008, 16:30 »
Nå må dette også ses i forhold til antall innbyggere av av disse opprinnelsene, men totalt sett skal det mye til å gå forbi oss nordmenn Cheesy  applaus! Cheesy

Så lenge man ikke ser det i forhold til pr. innbygger, så er de tallene ubrukelige. Og tall i forhold til pr. innbygger har blitt lagt frem her flere ganger, ikke-vestlige kommer svært uheldig ut.

Forresten Burrhus, jeg tolket det kreV skrev som at afrika er det kontinentet med lavest arbeidsdeltakelse sammenlignet med de andre kontinentene, ikke som at folk flest der et late. Mulig jeg tar feil, men det får han klarne opp i selv.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #112 : 16. desember 2008, 18:35 »
kriminalstatistikken 2005 er som følger (oversikt over alle etterforskede lovbrudd 2005 trur eg)
Nordmenn: 94%
Afrikanere: 1.7%
Asiater: 2.7%

Nå må dette også ses i forhold til antall innbyggere av av disse opprinnelsene, men totalt sett skal det mye til å gå forbi oss nordmenn Cheesy  applaus! Cheesy
Fjollete argument. Ser frem til posten din der du setter disse tallene i sammenheng med antall innbyggere pr 1000. Smiley

Ang det med Afrika og latskap; å si at "mesteparten" av afrikanerne er late og voldelige er jo selvfølgelig alt for dumt. Likevel har man noen områder i Afrika som er mer belastet enn andre, med krig og all slags svineri, der vanen faktisk har blitt til "vi trenger ikke jobbe, for om det blir skikkelig hungersnød kommer USA med pengene sine". I Somaliland/Somalia er denne mye brukt; når jeg var der nede spurte vi faktisk flere i en liten landsby bare noen mil fra grensa til Somalia hvorfor de ikke jobbet. "Vi trenger jo ikke det, om vi begynne å sulte kommer det jo u-hjelp." Temmelig forenklet, men dette var faktisk deres ord, ikke mine, og man møter dem om og om igjen. Helt utrolig hvor mange som tar det for gitt at de får hjelp om det blir hungersnød; reis til Afrika og bli kynisk... Tongue
Er jo likevel galt å ikke gi hjelp, vi har jo både muligheten og midlene. Ungene sulter pga sine foreldre, når/om de blir voksne, blir det helt like sine foreldre. Tongue

Afrika er en lost cause, og vi kan kaste så mye penger vi vil etter dem, det kommer ikke til å løse noen ting. Men de må jo ha mat det og... Vanskelig sak, spesielt mtp at det ikke er så svart/hvitt som mange politikere og synsere her hjemme ser ut til å tro. For all del, jeg skal ikke skryte på meg å vite ALT om Afrika jeg heller, men jeg veit nå i allefall at det ikke er så enkelt som mange her skal ha det til. Kanskje man faktisk burde ta en tur nedover før man uttaler seg? Å faktisk se de store luksushotellene som overgår det meste til og med Norge kan by på, mens det nevnte hotellet samtidig er omringet på alle bauger og kanter med små skur med blikktak.


Forøvrig en ny kniv-sak, denne gangen en iraner som stakk ihjæl en tilfeldig forbipasserende. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=555591
"De er ikke annerledes enn oss". Makan til tøv.

TV2 hadde nettopp et lite sammendrag av noen av de "viktigste" innvandrer-sakene vi har hatt de siste par årene. Interessant, for å si det sånn. Tongue Begriper ikke hvordan man kan forsvare sånt noe.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Tannfeen

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #113 : 16. desember 2008, 18:51 »
Hvorfor er det ikke det?

Hvilke bevis kan du fremlegge som skal hevde at brorparten av 922 011 000 (pr. 2005)mennesker er late og voldelige?

Tynne armer og runde mager.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #114 : 16. desember 2008, 19:04 »
Tynne armer og runde mager.

ROFLOL!!!

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #115 : 16. desember 2008, 19:16 »
Klarer man å slå, klarer man å forstå Wink

Dagens dummeste. Å slå er et urinstinkt som ikke trenger videre reflektering over moral eller lignende. Adrenalin klarer nok jobben fint alene.

Utlogget Tannfeen

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #116 : 16. desember 2008, 20:51 »
En ting jeg har stusset litt på er dette med nødhjelp. Er det egentlig ubetinget etisk riktig å gi nødhjelp enkelte land i Afrika. For det første så går jo en betydelig del av hjelpen til å sponse juntaen og hensynsløse diktatorer, for det andre så vil jo aldri nødhjelpen slik den ytes idag fjerne folk ut av fattigdommen og elendigheten, bare forlenge livet litt lenger til de som mottar hjelp slik at de kan få flere barn å holde liv i. Det kan jo virke som bæreevnen er så til de grader overskredet allerede, og enda flere øker bare behovet for nødhjelp ytterligere. I perioder hvor nødhjelp ikke kommer fram så stryker 100-tusentalls mennesker med. Vil vi noensinne klare å gi nok nødhjelp til at de kommer seg på fote og klarer å utvikle samfunn som klarer seg på egen hånd uten bistand fra vesten? Første steg kan jo forsåvidt være å slette u-landsgjeld og fjerne diktatorer, men hvorfor blir ikke det gjort? Er de så jævlig dårlig stilt av vi i vesten ikke ser noen nytteverdi av å blande oss for mye inn, men heller sender noen gamle klær og lastebiler med ris for å holde samvittigheten ren?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #117 : 16. desember 2008, 20:53 »
Bra spørsmålsstilling du har der på slutten Mofo! Mener vi absolutt har et moralsk ansvar, b.la Kongo er jo det "vi" (vestlige/europeiske land) som har rævkjørt fra gammelt av.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #118 : 16. desember 2008, 22:01 »
Jeg så Tabloid i dag og fikk svar på hvorfor det er så mye vold og greier i Oslo; det er jo FRP sin feil jo! Burde skjønt det egentlig.

Utlogget Tannfeen

Sv: Det er en farlig hovedstad vi har i Norge
« #119 : 16. desember 2008, 22:12 »
Bra spørsmålsstilling du har der på slutten Mofo! Mener vi absolutt har et moralsk ansvar, b.la Kongo er jo det "vi" (vestlige/europeiske land) som har rævkjørt fra gammelt av.

Stiller meg litt kritisk til at Norge har hatt så mye der å gjøre, men Storbritannia har vel forsynt seg grådig der en gang i tida. Men altså, det jeg ikke helt skjønner er nytteverdien av å sende "litt" nødhjelp slik at de får flere barn som bidrar til problemene, hva med å sende kondomer istedet? Bare for å ha det sagt på en fjollete måte.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!