Skrevet av Emne: Antidoping norge foredrag!  (Lest 8823 ganger)

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #15 : 18. mars 2009, 00:06 »
Det at ADN eksisterer er greit nok. Det jeg stusser over er hva i helvete de tenker på de som innviterer dem.

Blir nesten som å drive pub og deretter innvitere avholdsforeningen for å fortelle om alkohol.
Hadde ikke orket å trene/jobbe på et gym der eierne er så hjernedøde. Gymet er og blir et sted som var ment for hardcore gutta/jentene, og ikke et sted der sossen kan trekke inn fra golfbanen vinterstid.

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #16 : 18. mars 2009, 00:06 »
Jeg har vel vært på 4 foredrag av ADN opp igjennom og jeg har aldri vært borti det dere nevner her. Foredragene jeg har hørt har faktisk vært ganske så fornuftige.

Jeg har ALDRI hørt snakk om fra noen som har med ADN å gjøre, hva en typisk boler er for noe, at det er en med proteinshake på trening der kosthold og trening er hele meningen med livet deres. Skal jeg være helt ærlig så har jeg seriøst vanskelig for å tro at noen fra ADN faktisk har stått å sagt dette. De jobber med idrettsutøvere hver eneste dag og trening og kosthold er faktisk det som livet til disse menneskene dreier seg om idag.

Men, om jeg skal prøve å gå med på at dette er hvordan foredraget ble lagt opp så kan det til en viss grad forstås hvorfor det er lagt opp som det er gjort. På et generelt treningssenter, hvor stortsett kun en liten prosentandel av de som trener der kan like mye om kosthold og trening som mange her inne, så må man henvende seg på en litt annen måte. Jeg syns faktisk det er viktig å få fram for folk at det er ikke nødvendig å legge igjen tusenlappene sine hos proteinfabrikken på et proteinpulver du drikker fordi det er populært og du tror du blir sterk av det. Det er viktig å få fram at dette er et kosttilskudd, altså et tilskudd, og at man først burde lære seg at det er maten ellers som er viktig. Ja, det er lov og optimalisere, men skal du optimalisere så må du faen meg starte i riktig ende først.

Tydelig så må det jo legges opp til å være på denne måten, når folk sitter å tisker og visker som småjenter.


Kanskje ikke alt det ADN sier som virker like fornuftig for en som har satt seg godt inn i ting fra før. Men jeg syns denne svartmalingen av ADN som har foregått over flere måneder er direkte latterlig.


Men det er bare min mening Wink
Kan være en tanke å ta til seg ja.

Forøvrig kjekt å for en gangs skyld lese at det ikke bare er negative erfaringer med ADN. Smiley Honnør.
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #17 : 18. mars 2009, 00:09 »
Proteinshake er bol!
Proteinshake gir deg bare dyrt piss!
Proteinshake er roten til alt ondt!
Proteinshake gjør deg voldelig og kriminell.
 what
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #18 : 18. mars 2009, 00:09 »
Jeg har vel vært på 4 foredrag av ADN opp igjennom og jeg har aldri vært borti det dere nevner her. Foredragene jeg har hørt har faktisk vært ganske så fornuftige.

Som sagt, så var jeg ikke tilstede under møtet, men når dette er det eneste som kom ut som sammendragene vil jeg tro de ikke brukte tiden sin på mye annet.

MEN, jeg sier på ingen måte at alt i ADN er dårlig, du f.eks har nok gleden av proffe ADN folk som jobber med eliteutøvere! For meg høres det ut som at de prioriterer eliteutøvere først, for så og sende de mindre faglærte til f.eks skoler og treningssentre.
Sitat
Jeg har ALDRI hørt snakk om fra noen som har med ADN å gjøre, hva en typisk boler er for noe, at det er en med proteinshake på trening der kosthold og trening er hele meningen med livet deres. Skal jeg være helt ærlig så har jeg seriøst vanskelig for å tro at noen fra ADN faktisk har stått å sagt dette. De jobber med idrettsutøvere hver eneste dag og trening og kosthold er faktisk det som livet til disse menneskene dreier seg om idag.


Må dessverre skuffe deg i der.. Nesten ordrett står denne reglen i heftet ADN har publisert om anabole stereoider. Kan skaffe dokumentasjon i morgen.
Sitat
trening der kosthold og trening er hele meningen med livet deres.


Sitat
Men, om jeg skal prøve å gå med på at dette er hvordan foredraget ble lagt opp så kan det til en viss grad forstås hvorfor det er lagt opp som det er gjort. På et generelt treningssenter, hvor stortsett kun en liten prosentandel av de som trener der kan like mye om kosthold og trening som mange her inne, så må man henvende seg på en litt annen måte. Jeg syns faktisk det er viktig å få fram for folk at det er ikke nødvendig å legge igjen tusenlappene sine hos proteinfabrikken på et proteinpulver du drikker fordi det er populært og du tror du blir sterk av det. Det er viktig å få fram at dette er et kosttilskudd, altså et tilskudd, og at man først burde lære seg at det er maten ellers som er viktig. Ja, det er lov og optimalisere, men skal du optimalisere så må du faen meg starte i riktig ende først.

Tydelig så må det jo legges opp til å være på denne måten, når folk sitter å tisker og visker som småjenter.


Kanskje ikke alt det ADN sier som virker like fornuftig for en som har satt seg godt inn i ting fra før. Men jeg syns denne svartmalingen av ADN som har foregått over flere måneder er direkte latterlig.


Men det er bare min mening Wink


Jeg er enig at de burde avsløre usanne sannheter, men på en ordentlig måte der de kan argumentere for sitt.

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #19 : 18. mars 2009, 00:10 »
Dette er sant. DU og DU alene er ansvarlig for hva DU putter i DIN munn. Har du kjøpt deg C-vitaminer på Rema tusen, eller fått en medisin utskrevet fra en lege og blir tatt i doping så er det du som blir straffet. Det er ditt ansvar å sørge for at du ikke putter dopingmidler i din munn. Det man kan gjøre etterpå er å saksøke leverandøren, men det er fortsatt deg det er snakk om.

Det er også derfor Olympiatoppen ikke kan gå ut å gå god for et kosttilskudd. De har lister over ting med lav-middels-høy risiko, men man anbefaler alltid å holde seg unna kosttilskudd, rett og slett fordi det kan være forurenset.

Faktisk kan du bli frikjent om du godtgjør at du ikke var uaktsom ved inntaket av dopingmiddelet. (at han ikke visste at han fikk det i seg, og at han ikke burde skjønt det)

Det var en fotballspiller på 1. divisjon som ble tatt for kannabis ved blodprøve. Han ble dømt, men anket. I ankeinstansen klarte han å overbevise at han på en hjemmefest hos noen han ikke kjente gikk i kjøleskapet og tok seg en bit sjokoladekake, og at denne kaken innehold kannabis. Frikjent på alle punkter. I shit you not, har lest dommen.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #20 : 18. mars 2009, 00:14 »
Faktisk kan du bli frikjent om du godtgjør at du ikke var uaktsom ved inntaket av dopingmiddelet. (at han ikke visste at han fikk det i seg, og at han ikke burde skjønt det)

Det var en fotballspiller på 1. divisjon som ble tatt for kannabis ved blodprøve. Han ble dømt, men anket. I ankeinstansen klarte han å overbevise at han på en hjemmefest hos noen han ikke kjente gikk i kjøleskapet og tok seg en bit sjokoladekake, og at denne kaken innehold kannabis. Frikjent på alle punkter. I shit you not, har lest dommen.

Her var det snakk om kake og ikke kosttilskudd..


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #21 : 18. mars 2009, 00:15 »
Eg er helt enig at man må begynner i rikig enda når det gjelder kosthold(men shaken kan også dra personen inn i den sunnere livsstil.).

Ellers så har eg bare hørt negativt om ADN og dies måte å se ting på, null objektiv holdning og total avvisning av snakk om kosttilskudd.

Eg kunne nevnt navn på de som holdt foredragene for de er svidd inn. Og ellers en morsom ting. Han ene som holder foredrag satt en dag og koste seg med en proteinshak (maxim), eg fikk så lyst å rope boler til han..

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #22 : 18. mars 2009, 00:17 »
Her var det snakk om kake og ikke kosttilskudd..

Og hvis man tar c-vitaminer som man har kjøpt på apoteket og kan vise at disse inneholdt snusk så blir man like fordømt frikjent... Det er jo ikke uaktsomt å ta c-vitaminer fra apoteket
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #23 : 18. mars 2009, 00:19 »
Her var det snakk om kake og ikke kosttilskudd..

prinsippet

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #24 : 18. mars 2009, 00:20 »
Det at ADN eksisterer er greit nok. Det jeg stusser over er hva i helvete de tenker på de som innviterer dem.

Blir nesten som å drive pub og deretter innvitere avholdsforeningen for å fortelle om alkohol.

Verdens dårligste analogi? Nå er ikke idrettsklubber eller treningssenter noe serveringssted for doping som ADN prøver å bekjempe - så ser absolutt ikke hvor du kom med den sammenligningen fra..

Tror flere av utsagnene i denne tråden kan latterliggjøres like mye som dere latterliggjør gjengern i ADN.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #25 : 18. mars 2009, 00:20 »
Simen svar på mitt forrige innlegg (:

Utlogget Anders Hagen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

  • HELL gym
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #26 : 18. mars 2009, 00:22 »
Kvaliteten på foredragene vil vel kanskje variere og komme litt an på hvilke representanter fra ADN som holder dem.

Men om de var i nærheten av å si det du skrev der oppe så må jeg si jeg blir irritert.  Jeg finner meg rett og slett ikke i å bli stemplet som en boler bare fordi jeg drikker en shake etter trening og benytter meg av annet kosttilskudd. Haha, ser for meg at folk begynner å drikke shaken sin i skjul i frykt for å bli stemplet som boler av eldre uvitende herremenn som nettopp har god hjelp av ADN til å danne seg et bilde av den typiske "boleren". Way to go!

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Antidoping norge foredrag!
« #27 : 18. mars 2009, 00:25 »
Verdens dårligste analogi? Nå er ikke idrettsklubber eller treningssenter noe serveringssted for doping som ADN prøver å bekjempe - så ser absolutt ikke hvor du kom med den sammenligningen fra..

Tror flere av utsagnene i denne tråden kan latterliggjøres like mye som dere latterliggjør gjengern i ADN.


Jeg mener også at ADN har noe på treningssenter og gjøre! Men de bør gjøre noe med " adferdselen"  for å både bli bedre likt og bli tatt seriøst.

Som sagt, har jeg ikke mye erfaring med ADN, men tror det er mange som er meget dyktige som dessverre ikke almenheten får utnytte siden de blir prioritert til ordentlige utøvere! Og dessverre for oss er det mange "dårlige" representanter som får små oppdrag rundt om kring på treninssenter..

Utlogget newname

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #28 : 18. mars 2009, 00:32 »
Dem mener vel at Petter Northug også bare spiser en pakke rosiner og ett glass melk etter dei tunge treningsdagene sine sån som det kom fram... Virker ikke som dem selv skjønner hva det er dem egentli sier Undecided

Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Antidoping norge foredrag!
« #29 : 18. mars 2009, 00:34 »
Verdens dårligste analogi? Nå er ikke idrettsklubber eller treningssenter noe serveringssted for doping som ADN prøver å bekjempe - så ser absolutt ikke hvor du kom med den sammenligningen fra..

Tror flere av utsagnene i denne tråden kan latterliggjøres like mye som dere latterliggjør gjengern i ADN.

Enig, men bruker eg heldigvis ikkje noen andre enn min mors penger for å skrive mine fine ord  Kiss

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!