Skrevet av Emne: Klimabløffen  (Lest 52750 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #240 : 21. februar 2010, 12:43 »
men mange kritiserer på grunnlag av noe de har lært i O-fag på barneskolen.

Dette gjelder begge veier - men jeg mener at man må ha litt mer tyngde for å skulle motbevise det som er allment godtatt enn å støtte det.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Hellbouncer

Sv: Klimabløffen
« #241 : 21. februar 2010, 23:30 »
Dette gjelder begge veier - men jeg mener at man må ha litt mer tyngde for å skulle motbevise det som er allment godtatt enn å støtte det.
Greit med litt tyngde uansett, kan hvertfall se på det som blir linket til med et åpent sinn og kommentere innholdet istedet for å gå til personangrep. For min del virker ikke det som om klimaforskningen er noe mer "fjellstø" enn annen forskning. Mye av det som er lagt ut her er riktig nok tull fra dårlige TV program, men noe er intressant. For min del kunne jeg tenkt meg at flere la ut linker til bra sider om forskning som underbygger at global oppvarming faktisk skjer. Den Nasa-linken var bra, og jeg fant ut litt der.

Uansett ser jeg at det er meningsløst å diskutere dette på treningsforum. Har ingenting med hvordan jeg skal komme i form til sesongen å gjøre, og det ender bare med krangling.
Die trying

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Klimabløffen
« #242 : 22. februar 2010, 11:05 »
hadde en ganske god oversikt for et halvt år siden, leste mye selv samtidig som vi hadde en geofysiker som lærer i geofag som var ekstremt opptatt av klimapolitikken, dvs han var særdeles skeptisk og linket til stort sett alt som kom fra meterologisk institutt og CICERO.


god natt
Da er spørsmålet.
Hvorfor jobber han da ikke med klimsaker?

Aktiv styrkeløfter

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Klimabløffen
« #243 : 22. februar 2010, 11:09 »
Det er forskjell på klimafornekter og klimaskeptiker

Første bud i denne debatten er å lære seg noe om vitenskap og naturvitenskap.

Aktiv styrkeløfter

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #244 : 22. februar 2010, 12:08 »
Greit med litt tyngde uansett, kan hvertfall se på det som blir linket til med et åpent sinn og kommentere innholdet istedet for å gå til personangrep. For min del virker ikke det som om klimaforskningen er noe mer "fjellstø" enn annen forskning. Mye av det som er lagt ut her er riktig nok tull fra dårlige TV program, men noe er intressant. For min del kunne jeg tenkt meg at flere la ut linker til bra sider om forskning som underbygger at global oppvarming faktisk skjer. Den Nasa-linken var bra, og jeg fant ut litt der.

Uansett ser jeg at det er meningsløst å diskutere dette på treningsforum. Har ingenting med hvordan jeg skal komme i form til sesongen å gjøre, og det ender bare med krangling.

Var absolutt ikke ment som et personangrep, "du viser dårlige kilder" er ikke et personangrep, "Hey - du virker interresert i dette, anbefaler deg å ta utdannelse innen klima så kanskje du kan gjøre mer enn å linke til konspirasjonsnettsider" var heller ikke ment som et personangrep.

Det er svært vanskelig å se på ting med et åpent sinn når kildene er elendige. Om du leter litt tilbake så linker jeg til omtrent alle store lands forskningsforbund og tenketanker som sier at klimatrusselen er reell.

Hvorfor er det meningsløst? Er jo bare for diskusjonen sin skyld - MÅ det være produktivt og lede til noe for at vi skal diskutere det?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Hellbouncer

Sv: Klimabløffen
« #245 : 22. februar 2010, 14:58 »
Var absolutt ikke ment som et personangrep, "du viser dårlige kilder" er ikke et personangrep, "Hey - du virker interresert i dette, anbefaler deg å ta utdannelse innen klima så kanskje du kan gjøre mer enn å linke til konspirasjonsnettsider" var heller ikke ment som et personangrep.

Det er svært vanskelig å se på ting med et åpent sinn når kildene er elendige. Om du leter litt tilbake så linker jeg til omtrent alle store lands forskningsforbund og tenketanker som sier at klimatrusselen er reell.

Hvorfor er det meningsløst? Er jo bare for diskusjonen sin skyld - MÅ det være produktivt og lede til noe for at vi skal diskutere det?
Personangrep er å ta hardt i, ser den.. Noen av tingene han linker til er ikke dårlig, mye av kritikken går på formen og ikke innholdet i det som linkes.

Skal se litt mer på det du har linket til når jeg får tid.

Grunnen til at det er meningsløst å diskutere ett så stort og viktig tema her er at om jeg skal si det jeg egentlig prøver å få fram så blir innleggene lange avhandlinger som ingen gidder å lese. Uansett har "klimaskeptikerene" gjort en god jobb, "global oppvarming gjengen" har begynt å moderere seg ganske kraftig. De må holde seg til det de har belegg for og de må opplyse om effekter som motvirker global oppvarming. Det er en utvikling som har skjedd etter denne tråden ble begynt. Så det sist i rapporten NASA nettopp kom med hvor de har tatt kjølende aerosoler med i beregningen på utslipp fra transport. Dette er poenget med kritikk innen forskning og ingen er tjent med at kritikere blir kneblet.
Die trying

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #246 : 22. februar 2010, 16:21 »
Er helt enig der - moderasjon er greit, men det å forsøke å motbevise hele klimaforskningen som Coincidence prøver kommer en ingen vei med, mener jeg.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Hellbouncer

Sv: Klimabløffen
« #247 : 23. februar 2010, 10:58 »
Kan sove bedre de som bor ved havet nå:  http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=593706

Det her virker nå seriøst nok vel? http://e24.no/olje/article3465280.ece Han Spencer har hvertfall tilgang på gode målinger av tempraturen.

Ingenting av dette gjør luften bedre her i Bergen, så la gjerne bilen stå.
Die trying

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Klimabløffen
« #248 : 23. februar 2010, 16:06 »

Skandale etter skandale... Fremtidig troverdighet = 0    unntatt hos de som tror på alt Gore & Co sier
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Hellbouncer

Sv: Klimabløffen
« #249 : 23. februar 2010, 22:20 »
Skandale etter skandale... Fremtidig troverdighet = 0    unntatt hos de som tror på alt Gore & Co sier
Tja.. Det er vel kanskje en skandale at noen klimaforkere har regnet feil. Den største skandalen i dette er vel at Gore har fått nobelpris, at vår ellers flotte utenriksminister stoler blindt på ham, og at FN ikke er mer kritisk til grunnlaget for sitt arbeid. Min erfaring er at jo mer jeg vet om noe jo vanskeligere er det å utale meg helt bastant den ene eller andre veien. Unntatt for å kverulere selvsagt.

Min tolkning av det som skjer nå er at det kan komme et slags paradigmeskifte hvor det viser seg at menneskelig påvirkning er bagatellmessig i forhold til naturlig variasjon når det gjelder klimautviklingen. Det betyr ikke at forskning på menneskelig påvirkning er bortkastet. Har også inntrykk av at mye av den klimaforskningen som har fått gehør og pressedekning de siste årene har vært utført av meterologer som er opptatt av hva som er i atmosfæren. Endel av de viktige skeptikerene er geologer som er opptatt av hvordan klima har vært i en veldig lang periode. Disse ser at variasjonen vi ser er helt som normalt. De vet også at solen ikke er like kraftig alltid og at jorden sin bane ikke er helt stabil heller. Det er også helt naturlig at mange dyktige geologer er tilknyttet oljesektoren, da de trengs for å finne olje. Derfor er "lønn fra oljen" et usaklig argument mot disse personene.

Når "menneskeskapt" forskerene nå har dratt altfor bastante konklusjoner så blir det lettere for de som er opptatt av hva som er naturlige svingninger å komme til orde.

Klimaforskerene kan uansett ikke lastes for at Gore og Greenpeace overdriver funnene deres i sin egen kåthet på å bli de som har reddet verden.

Dessuten er det jo gode nyheter at dommedag sannsynlig ikke er så nær som noen tror alikevel.
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Klimabløffen
« #250 : 23. februar 2010, 22:22 »
 :Smiley Diskuterte litt likevel
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Klimabløffen
« #251 : 24. februar 2010, 01:28 »
Om du leter litt tilbake så linker jeg til omtrent alle store lands forskningsforbund og tenketanker som sier at klimatrusselen er reell.
Så på linkene dine. Wikipedia er vel ikke noe bra kilde innen forskning? Så har du linket til IPCC, alle de andre linkene i denne tråden er jo kritikk av IPCC, det er vel ikke noe godt svar å linke en dokumentasjon på at IPCC faktisk finnes? Du har en link med at noen har signert på at oppvarmingen er menneskeskapt.

Kan du ikke heller linke til forskning på global oppvarming? For eksempel materiale om vilken metoder de bruker, hva de finner ut osv. Rulatoren hadde en god link til NASA ellers er det tynt med innhold på den siden.
Die trying

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Klimabløffen
« #252 : 24. februar 2010, 12:30 »

Klimaforskerene kan uansett ikke lastes for at Gore og Greenpeace overdriver funnene deres i sin egen kåthet på å bli de som har reddet verden.


Veldig viktig. Hva sier du til dette Coincidence theroist? Skal se hva jeg finner av linker til faktisk orskning, ikke tid nå men kommer tilbake Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Hellbouncer

Sv: Klimabløffen
« #253 : 26. februar 2010, 09:41 »
Her er en ryddig oversikt over de skandaler som har kommet fram i forbindelse med klimaforskning den siste tiden. Det at de setter endelsen "gate" på alt mulig syntes jeg er en unødvendig dramatisering. Klimaforskerene har måtte ta til seg krittikken og de faktiske forholdene er ikke noe å diskutere, dette har skjedd. Mye av det som listes opp er allvorlige tilfeller av elendig kildekritikk og direkte forskningsjuks. Hvor denne listen kommer fra vet jeg ikke, jeg har funnet den på et annet forum jeg er på. Det som er listet opp kjenner jeg til fra andre kilder, så listen er relevant nok. Dette har ingenting med konspirasjonsteori å gjøre. FNs klimapanel har nok et problem med troverdigheten sin.

ClimateGate – This scandal began the latest round of revelations when thousands of leaked documents from Britain’s East Anglia Climate Research Unit showed systematic suppression and discrediting of climate skeptics’ views and discarding of temperature data, suggesting a bias for making the case for warming. Why do such a thing if, as global warming defenders contend, the “science is settled?”

FOIGate – The British government has since determined someone at East Anglia committed a crime by refusing to release global warming documents sought in 95 Freedom of Information Act requests. The CRU is one of three international agencies compiling global temperature data. If their stuff’s so solid, why the secrecy?

ChinaGate – An investigation by the U.K.’s left-leaning Guardian newspaper found evidence that Chinese weather station measurements not only were seriously flawed, but couldn’t be located. “Where exactly are 42 weather monitoring stations in remote parts of rural China?” the paper asked. The paper’s investigation also couldn’t find corroboration of what Chinese scientists turned over to American scientists, leaving unanswered, “how much of the warming seen in recent decades is due to the local effects of spreading cities, rather than global warming?” The Guardian contends that researchers covered up the missing data for years.

HimalayaGate – An Indian climate official admitted in January that, as lead author of the IPCC’s Asian report, he intentionally exaggerated when claiming Himalayan glaciers would melt away by 2035 in order to prod governments into action. This fraudulent claim was not based on scientific research or peer-reviewed. Instead it was originally advanced by a researcher, since hired by a global warming research organization, who later admitted it was “speculation” lifted from a popular magazine. This political, not scientific, motivation at least got some researcher funded.

PachauriGate – Rajendra Pachauri, the IPCC chairman who accepted with Al Gore the Nobel Prize for scaring people witless, at first defended the Himalaya melting scenario. Critics, he said, practiced “voodoo science.” After the melting-scam perpetrator ‘fessed up, Pachauri admitted to making a mistake. But, he insisted, we still should trust him.

PachauriGate II – Pachauri also claimed he didn’t know before the 192-nation climate summit meeting in Copenhagen in December that the bogus Himalayan glacier claim was sheer speculation. But the London Times reported that a prominent science journalist said he had pointed out those errors in several e-mails and discussions to Pachauri, who “decided to overlook it.” Stonewalling? Cover up? Pachauri says he was “preoccupied.” Well, no sense spoiling the Copenhagen party, where countries like Pachauri’s India hoped to wrench billions from countries like the United States to combat global warming’s melting glaciers. Now there are calls for Pachauri’s resignation.

SternGate – One excuse for imposing worldwide climate crackdown has been the U.K.’s 2006 Stern Report, an economic doomsday prediction commissioned by the government. Now the U.K. Telegraph reports that quietly after publication “some of these predictions had been watered down because the scientific evidence on which they were based could not be verified.” Among original claims now deleted were that northwest Australia has had stronger typhoons in recent decades, and that southern Australia lost rainfall because of rising ocean temperatures. Exaggerated claims get headlines. Later, news reporters disclose the truth. Why is that?

SternGate II – A researcher now claims the Stern Report misquoted his work to suggest a firm link between global warming and more-frequent and severe floods and hurricanes. Robert Muir-Wood said his original research showed no such link. He accused Stern of “going far beyond what was an acceptable extrapolation of the evidence.” We’re shocked.

AmazonGate – The London Times exposed another shocker: the IPCC claim that global warming will wipe out rain forests was fraudulent, yet advanced as “peer-reveiwed” science. The Times said the assertion actually “was based on an unsubstantiated claim by green campaigners who had little scientific expertise,” “authored by two green activists” and lifted from a report from the World Wildlife Fund, an environmental pressure group. The “research” was based on a popular science magazine report that didn’t bother to assess rainfall. Instead, it looked at the impact of logging and burning. The original report suggested “up to 40 percent” of Brazilian rain forest was extremely sensitive to small reductions in the amount of rainfall, but the IPCC expanded that to cover the entire Amazon, the Times reported.

PeerReviewGate – The U.K. Sunday Telegraph has documented at least 16 nonpeer-reviewed reports (so far) from the advocacy group World Wildlife Fund that were used in the IPCC’s climate change bible, which calls for capping manmade greenhouse gases.

RussiaGate – Even when global warming alarmists base claims on scientific measurements, they’ve often had their finger on the scale. Russian think tank investigators evaluated thousands of documents and e-mails leaked from the East Anglia research center and concluded readings from the coldest regions of their nation had been omitted, driving average temperatures up about half a degree.

Russia-Gate II – Speaking of Russia, a presentation last October to the Geological Society of America showed how tree-ring data from Russia indicated cooling after 1961, but was deceptively truncated and only artfully discussed in IPCC publications. Well, at least the tree-ring data made it into the IPCC report, albeit disguised and misrepresented.

U.S.Gate – If Brits can’t be trusted, are Yanks more reliable? The U.S. National Climate Data Center has been manipulating weather data too, say computer expert E. Michael Smith and meteorologist Joesph D’Aleo. Forty years ago there were 6,000 surface-temperature measuring stations, but only 1,500 by 1990, which coincides with what global warming alarmists say was a record temperature increase. Most of the deleted stations were in colder regions, just as in the Russian case, resulting in misleading higher average temperatures.

IceGate – Hardly a continent has escaped global warming skewing. The IPCC based its findings of reductions in mountain ice in the Andes, Alps and in Africa on a feature story of climbers’ anecdotes in a popular mountaineering magazine, and a dissertation by a Switzerland university student, quoting mountain guides. Peer-reviewed? Hype? Worse?

ResearchGate – The global warming camp is reeling so much lately it must have seemed like a major victory when a Penn State University inquiry into climate scientist Michael Mann found no misconduct regarding three accusations of climate research impropriety. But the university did find “further investigation is warranted” to determine whether Mann engaged in actions that “seriously deviated from accepted practices for proposing, conducting or reporting research or other scholarly activities.” Being investigated for only one fraud is a global warming victory these days.

ReefGate – Let’s not forget the alleged link between climate change and coral reef degradation. The IPCC cited not peer-reviewed literature, but advocacy articles by Greenpeace, the publicity-hungry advocacy group, as its sole source for this claim.

AfricaGate – The IPCC claim that rising temperatures could cut in half agricultural yields in African countries turns out to have come from a 2003 paper published by a Canadian environmental think tank – not a peer-reviewed scientific journal.

DutchGate – The IPCC also claimed rising sea levels endanger the 55 percent of the Netherlands it says is below sea level. The portion of the Netherlands below sea level actually is 20 percent. The Dutch environment minister said she will no longer tolerate climate researchers’ errors.

AlaskaGate – Geologists for Space Studies in Geophysics and Oceanography and their U.S. and Canadian colleagues say previous studies largely overestimated by 40 percent Alaskan glacier loss for 40 years. This flawed data are fed into those computers to predict future warming.
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Klimabløffen
« #254 : 27. februar 2010, 12:40 »
Her er Bjerknessenteret sin reaksjon på kritikken mot klimaforskningen. De leverer forskning til IPCC. Om man leser flere av artiklene fra den siste tiden på denne siden får man et bra innblikk i hvordan de vurderer hva som er skjedd i forbindelse med klimarapporten. Det ligger også en artikkel om den kalde vinteren i Norge og hva det har med global tempraturutvikling å gjøre. Januar er visst den varmeste noengang globalt sett.

http://www.bjerknes.uib.no/pages.asp?id=1830&kat=113&lang=1

Du er treg Slux, jeg legger ut linkene for deg selv istedet. I stedet for å slutte å diskutere som jeg sa tidligere. diskuterer jeg heller med meg selv på begge sider.
Die trying

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!