Skrevet av Emne: protein pulver (puls)  (Lest 3595 ganger)

Utlogget blixt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: protein pulver (puls)
« #15 : 04. mai 2010, 18:41 »
Etter å ha lest linken og andre steder der forskere/Professorer er involvert, så virker nesten som de argumenterer for sin egen sak, der dem ikke viker en tomme pga sin yrkesstolthet. Jeg vet ikke helt om det er et særpreg spesilet hos Norske Forskere, men litt synd at dem skal være såpass trangsynte da jeg gjerne vil ha svar på hvor stor mengde kroppen vår har behov for og om det er vits for meg å fortsette med kostttilskuddet eller ikke. Jeg skal innrømme at jeg blir litt klokere av flere gode  argumentasjoner fra medlemmer her inne, men mulig jeg allerede er hjernevasket

Utlogget Henrico4

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

  • In fact, I DO know SQUAT!
Sv: protein pulver (puls)
« #16 : 04. mai 2010, 19:23 »
For de som ikke har sett programmet det snakkes om: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/633616/
Alder: 21 år
Vekt:
(Mai 2011) 72 kg
(August 2011) 67 kg
(September 2011) 68 kg
Høyde: 177 cm

Mitt lille eventyr (logg)
          
     Knebøy

Utlogget payn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • No payn no gain
Sv: protein pulver (puls)
« #17 : 04. mai 2010, 19:56 »

Tror veldig mange glemmer att protein pulver og andre kosttilskudd er ett supplement til den vanlige kosten,
Og att man faktisk kan klarer seg uten.
Men i en travel hverdag så letter det mye og eve ha en protein shake tilgjengelig ,protein inntaket gjør også att metthets følelsen holdes lenger (kan eve hindre fråtsing osv).
Men å bruke flere tusen kroner på diverse tilskudd i måneden ,synes jeg langt på veg er bortkastet,
tabletter for ditt å datt ,fett forbrenning/raskere  restutisjon etc  etc....390 kr for 120 tabletter bla bla....
Prøv gjerne noen tilskudd synes jeg ,men for all del kast det som ikke funker Wink ikke bruk det for at reklamen sier at det funker.


Synes imidlertid litt betenkelig at de i Puls ambefalte melk og sjokolade pulver etter trening Huh
Vil faktisk påstå at kroppen har bedre av en bra protein shake og en banan Grin
istede for sukker innholdet og diverse E-stoffer i kakkao pulveret.
No payn no gain
  Sande kk

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: protein pulver (puls)
« #18 : 04. mai 2010, 20:56 »
Tror veldig mange glemmer att protein pulver og andre kosttilskudd er ett supplement til den vanlige kosten,

Det burde da folk, hvertfall de på forumet her ha lært. Kommer jo opp igjen det samme hele tiden!

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: protein pulver (puls)
« #19 : 04. mai 2010, 21:00 »
Så nettopp dokumentaren og er ikke forbauset over forskere lengere. De finner ut hva de vil finne ut.

payn, er kjeempemange, spesielt unge (hovedsakelig unge) og ferske i treningsverden som ikke helt vet hva proteinpulver er, "når ska jeg ta det osv". når man vet hva men spiser (næringsinnhold), forskjellen på proteiner, karbohydrater fett osv og skjønner det der så skjønner man med en gang at man burde endre kostholdet. som du sier, mange skjønner ikke at dette er ett tilskudd! men folk lærer så lenge man lever og de lærer vell det en dag Smiley

Utlogget ola_

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 251

Sv: protein pulver (puls)
« #20 : 06. mai 2010, 16:23 »
tror de egentlig mener protein pulver...

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: protein pulver (puls)
« #21 : 09. mai 2010, 01:14 »
Jeg er enig i at de fleste bruker for mye penger på kosttilskudd som egentlig bare er overpriset og har liten / ingen effekt. Det er rett og slett god markedsføring, eller utnytting av et svært komplisert og bredt marked - man må huske på at kosttilskudd er ikke akkurat det enkleste å sette seg inn i. De fleste ser bare en kul boks med navn som "supah mega growth in 24 h get maxed up pumped and 2lbs every day in pure muscle" også koster det 349 for en 120 tabletter der du skal ta 3 tabletter men helst 6 for MAXIMUM effect Smiley

Vær kritisk, ikke vær en idiot.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!