Linda Antonsen (38) klar for VM

Intervju06.12.2012Rita Immterstein0

Linda Antonsen er klar for å stille i VM og gleder seg over den støtte hun får fra barna, kjæreste og venner.

Hun ønsker å være et forbilde for sine barn og blir motivert når andre mennesker oppplever henne som en viktig inspirasjonskilde! Linda Antonsen, bor i Hønefoss. Hun er 38 år og har 2 barn. Vekt offseason er 70 kg og onseason er 60 kg, men hun vil prøve å komme seg ned på 58 kg i kommende konkurranse.

Meritter:
6. plass Stavanger Open 2011
3. plass i NM master 2011
2. plass i Nordisk mesterskap 2011

Klubb:
Team Toppform

Sponsorer:
2xU kompresjon/treningstøy
E&G hair and beauty
Ahead frisør og velvære
Move treningssenter
Gymgrossisten i Strømstad

Livsmotto: Carpe Diem!

Hvordan er det å forberede seg til konkurranse til VM kontra NM?

Det å delta i et verdensmesterskap er jo den store drømmen og man vet at det er ikke sikkert man kommer dit igjen, for da må man jo komme på topplassering her hjemme først. Så det ligger ekstremt mye jobb bak en slik kvalifisering og det føles ut som "once in a lifetime"- mulighet. De norske konkurransene kan jo alle delta på hvert år, og på den måten få vist hva man er god for. Med VM er fokuset og presset mye større, og det er en bragd i utgangspunktet å komme så langt.

Viktige motivasjonsfaktorer!

Linda forteller at det er mye som motiverer henne. Hun blir spesielt glad av at barna kan være stolt av mammaen sin og se opp til henne. Hun forteller barna sine at de ikke skal gi opp drømmene sine og når de setter seg noen mål skal de fullføre og være fornøyd med innsatsen uansett utfall. Det er viktig for Linda å gå fram som et godt eksempel. Hun verdsetter også at andre sier hun er en inspirasjon for dem for det motiverer og varmer hjertet å vite det.

Beskriv hvordan hverdagen din er nå på diett - hvordan får du tid til alt?

Min hverdag er for noen et mysterium som de rundt meg ikke fatter at jeg får til forteller hun med et smil. Jeg har 2 jobber, og begge er turnus, så det hender jeg går rett fra den ene til den andre jobben. Jeg er så utrolig heldig at jeg har så flotte jobber som jeg stortrives i og ville ikke byttet dem mot noe annet. Det blir hektisk dager og uka hvor jeg jobber våken-netter kjører jeg sønnen på skole etter nattevakt for deretter å ta fatt på kardio-trening. Jeg sover litt før barna kommer hjem og det er dermed tid for lekser, matlaging, husarbeid og fritidsaktiviteter, før jeg drar på trening igjen for styrkeøkt. På kvelden er det maten min som står for tur og den skal gjøres klar for dagen etter. Etter det er det bare å dra på jobb igjen klokken 22:30.

Fortell litt mer om deg selv som person?

Det er et vanskelig spørsmål, fordi jeg har så mange sider. Jeg tror at de rundt meg ville sagt at jeg er veldig blid og utadvendt, en lojal venn og en altfor snill mor. Jeg er ambisiøs og viljesterk og lar meg ikke «plukke på nesen». Dessuten er jeg til tider rastløs og sta. Når jeg først bestemmer meg for noe, så blir det som regel slik.

Hvordan legger du opp treningen på diett?

Jeg kjører like hardt som jeg har gjort hele året, selv om jeg er på diett, Det er kardio hver dag og styrke 5 dager, men kjenner at det begynner å ta på og at styrken er blitt litt svakere. Men planen er å kjøre på alt jeg makter og trappe ned siste uken. Jeg kjører en 5 splitt og øvelser og reps/sett kjøres forskjellig annen hver uke.

Hva er dine sterkeste sider i konkurransesammenheng?

Da må det være min feminine side, utstråling og at jeg har en fin fremtoning på scenen som muligens kommer fra min tid som konkurransedanser og modell/manekeng.

Har du noen favorittøvelser som du aldri blir lei av i treningen?

Strake markløft, utfall, latsdrag er øvelser jeg liker godt og de er et absolutt must å ha med i programmet.

Hva mener du er de viktigste kriteria for å få en diett til å fungere optimalt?

Jeg er ikke i tvil om at planlegging er den mest avgjørende faktoren.

Hva spiser du når du er på diett?

Linda ler litt og svarer: Jeg spiser som de andre på diett! Kylling med ris og brokkoli, samt proteinshake på morgenen med havregryn, og en shake etter trening. Denne uken har det blitt en del torsk, for det er ok med litt annet. Det hender at jeg bytter ut ris med søtpotet og kyllingen med karbonadedeig/biff også for å få variasjon.

Hva savner du mest når du forbereder deg til konkurranse?

Jeg savner lange gode frokoster med familien og lunsj med venninnene mine. Linda legger til med lengsel i blikket: Jeg savner kaffe latte!

Lindas viktigste støttespillere!

Linda forteller at hennes barn er de viktigste støttespillerne. Hennes viktigste rolle er å være mor så støtten fra barna er helt avgjørende. Kjæresten får kjenne på noen av de tunge dagene og hun forteller at på de mest slitne dagene hvor hun aller mest bare har lyst til å gi opp så er det han som får hennes frustrasjon. Venner som støtter bidrar også til at hun kommer seg igjennom dagene. På Toppform er det også i følge Linda en rekke personer som bidrar til å støtte og motivere med sin kunnskap.

Hva er det som gjør deg glad og fornøyd?

Oi det er mye, utbryter Linda og forteller: I mitt liv og hverdag er det alltid mye latter og fornøyelse. Sønnen min er jo den klovnen, så han får meg til å bryte ut i latter flere ganger om dagen. Det gjør meg også glad når jeg kan dra på hytta med familien og gå tur i skog og mark og bare nye freden og roen. Jeg blir glad når jeg vinner i kortspill, yatzi og andre spill. Så blir jeg sur når jeg taper, legger hun til og ler.

Hva engasjerer deg mest akkurat nå?

Det som engasjerer meg mest nå er å komme i best mulig form på den tiden som er igjen og jeg må innrømme at det er nesten det eneste jeg tenker på om dagen. Nå er jeg gudskjelov i en situasjon hvor det ikke er så mye annet å ta tak i, eller som ikke kan vente til etter VM om ikke annet.

Hva er etter din mening:

• Din beste prestasjon så langt?
Det er vel beinpress på 390 kg og knebøy på 130 kg og militærpress på 90 kg.
• De beste sidene ved denne idretten?
De gode sidene ved denne type sport er kanskje at man blir kjent med seg selv og at man hele tiden kan utfordre og utvikle seg selv - det liker jeg godt. Og siden miljøet er så lite, føler jeg at man blir godt kjent med hverandre og at de fleste støtter og backer hverandre, selv om man i utgangspunktet er konkurrenter.
• Den beste kvinnelige utøveren i Norge?
Den beste kvinnelige utøveren i bodyfitness, syntes jeg er vanskelig å peke ut. Jeg er utrolig stolt over de fleste utøverne her i landet og synes vi har vist det i internasjonale konkurranser.

Flere bilder fra treningsøkten

 

   


Stem på Anne-Cathrine Westby for covergirl på Maxim Magazine og $25.000 dollar i premie.

Kristin (24) er i kanonform

Intervju31.08.2018361

Denne jenta har mageruter så store at gutta blir misunnelig.

Comeback på Mette Ulseth

Intervju23.03.2018186

Nå skal Mette Ulseth ta comeback i en PRO konkurranse.

Hanne er klar for å vise muskler

Intervju22.03.2018108

Hanne Lulu Holst stiller for siste gang - denne gangen i Bodyfitness.

Kristin (24) er i kanonform

Intervju31.08.2018361

Comeback på Mette Ulseth

Intervju23.03.2018186

Verdensrekord i Planken

Trening21.08.201942

Klarer du å stå i planken 2-3 minutter? Prøv å slå 4 timer og 20 minutter!

Slik forebygger du knesmerter

Trening19.08.2019519

I likhet med smerter og plager i skuldrene er det minst like vanlig med smerter i knærne.
Følger du en ketose diet bør du være obs på at wheyprotein gir massive insulinøkninger.

Sunn sjokoladesnacks

Kosthold14.08.20191817

Her får du oppskrifter på sunn sjokoladesnacks.
Den 8 ganger Mr. Olympia-mesteren hamrer løs på vektene igjen etter multioperasjoner i ryggen.