Bygg sixpack med TRX Pike

Trening01.12.2014Rita Immerstein0

Har du lyst på en ny mageøvelse? Prøv TRX Pike.

Pike i TRX er en skikkelig tøff mageøvelse når den utføres riktig. Skal du kjenne at magen får en skikkelig treningsøkt legger du denne inn i treningsprogrammet ditt. Slyngetrening bør alltid være med i løpet av uken for å trene balanse og stabilitet og denne øvelsen er absolutt et godt alternativ.

Muskulatur:
Hofte, rygg og mage(transverse del)

Beskrivelse:
Juster slyngen slik at den henger på høyde med midten av leggene dine. Plasser begge føtter i TRX og hender i gulvet. Trekk føttene inn mot armene samtidig som du hever setet og holder bena rette. Hodet kommer inn mellom hendene. Hold en naturlig rett kropp hvor du også fokuserer på å "presse" navlen innover. På den måten unngår du å danne et "heng" med kroppen din. Konsentrer deg om at Pike'n utføres av magemuskulaturen.

Progresjon og variasjonsmulighet:
Pike i TRX kan utføres som en øvelse eller kombineres med Planken, Crunch eller Mountain climber under slyngetreningen.

Sett og repetisjoner
3x12



Rita Immerstein 

Rita har mer enn 20 års erfaring fra sportssenterbransjen og er sertifisert aerobic-, trx- og grid instruktør og deltar aktivt i fitness- og kroppsbygger konkurranser. Hun har master i helsefremmende arbeid, ernæringsutdanning og solid erfaring med diett og styrketrening.

Få bedre kroppsstyrke, stabilitet og balanse.

500 reps Abs Challenge

Trening03.05.201840

Sjekk ut denne 500 reps magetreningen.
Vil du bygge sixpack?
Flat mage, faste lår og sprettrumpe står høyt på ønskelisten til mange jenter.

500 reps Abs Challenge

Trening03.05.201840

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!