Muskelvekst med Høyreps og Lavreps

Trening12.03.2018Eirik Førlie20

Få muskelvekst med høyreps og lavreps.

I dagens Ukentlig Pump er det en treningsmetode for muskelvekst på planen. Høyrep X Lavrep Kontrast. Noe som enkelt vil si at vi begynner med en enklere øvelse eller en isolasjons øvelse med høyere reps. Hvor fokus er på muskel kontraksjon, aka "kjenne" det i muskel som skal jobbe og få en god pump. Før vi går over i en baseøvelse som er mer passende for å bruke mer og tyngre vekter.

Ikke forvent å bruke samme vekter som du vanligvis ville gjort ved kun å kjørt baseøvelsen. Men det er heller ikke fokus her.

I videoen vises rygg og bryst. Men det kan brukes på alt. Om du sliter med å "kjenne" det i visse muskler er høyrep X lavrep kontrast noe som funker bra, også kalt som "pre-exhaust". Altså slite ut/aktivere muskel FØR hovedøvelsen.

 


Eirik Førlie 

Eirik Førlie jobber på Alpha- Trening i Drammen, og som produsent ogprogramleder i produksjonsselskapet 50K15 Productions.

Europamester Martin Heede blir stadig beskyldt for å bruke doping og hver gang leverer han en negativ blodprøve.

12 ukers treningsprogram - Del 3

Trening16.05.201718

Siste del av 12 ukers treningsprogrammet.

Optimal fettforbrenning

Trening12.05.201722

Hvordan få optimal fettforbrenning?

14 ukers armprogram

Trening05.04.2017109

Her får du et 14 ukers armprogram hvor muskelvekst er målet.

12 ukers treningsprogram - Del 3

Trening16.05.201718

Optimal fettforbrenning

Trening12.05.201722

Så lenge må du hvile mellom settene for økt muskelmasse.
Marte Elverum satte ny europeisk rekord i markløft med hele 220 kg RAW.

12 matvarer du bør spise mer av

Kosthold19.09.201821

Dette er mat som er fullstappet med gode og sunne næringsstoffer.

6 styrkedrikker for mer energi

Kosthold18.09.201870

Disse 6 styrkedrikkene kan du lage selv og drikke før eller etter trening.
Never skip leg day!