Skrevet av Emne: Dietmar mengde  (Lest 7967 ganger)

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Dietmar mengde
« #45 : 19. februar 2009, 09:40 »
Forholdene legges ikke akkurat til rette for å makse direkte etter et mengdeprogram. Det er nokså normalt at man går litt ned i styrke på et mengde program. Men dersom man er nybegynner kan man øke også av mengde. Mer avanserte løftere øker sjelden 1rm på mengde.

PS. så meldingen din Smiley

Jeg ble veldig sterk NÅR jeg kjørte programmet (uke6-8), og jeg mener Ossie hadde samme erfaring.
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Dietmar mengde
« #46 : 19. februar 2009, 09:47 »
Jeg perset i mark etter 4 uker på mitt første mengdeprogram, og styrken var bedre enn noensinne i bøy og benk mellom uke 6 og 8.

Presiserer at jeg hadde trent leeeenge før dette, men var ikke vant til mye mengde.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Dietmar mengde
« #47 : 19. februar 2009, 10:32 »
Takk for svar folkens! (Dirdalen ekskludert)

Mvh
Burrhus

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Dietmar mengde
« #48 : 19. februar 2009, 12:08 »
Jeg ble veldig sterk NÅR jeg kjørte programmet (uke6-8), og jeg mener Ossie hadde samme erfaring.

Jeg perset i mark etter 4 uker på mitt første mengdeprogram, og styrken var bedre enn noensinne i bøy og benk mellom uke 6 og 8.

Presiserer at jeg hadde trent leeeenge før dette, men var ikke vant til mye mengde.

Det er fremdeles nokså normalt å gå ned i styrke på mengde, dersom man forsøker å makse direkte etter programmet. Jeg kjører 5-dagers mengdeprogram i benkpress SOM oppkjøringsprogram. Dette fungerer utmerket fordi mengden i stor grad består av 3-4 reps og går helt ned til 1 reps ved flere annledninger.
Vet at løftere på høyt nivå også klarer å øke sin styrke på mengde, men det motsatte skjer oftere vil jeg påstå. Mye grunnet at man nesten ikke trener knebøy, benkpress og markløft med normal utførelse i en del av mengdevarianter. Og selvsagt fordi man trener med høy frekvens (4-7 dager pr. uke) og med i overkant av 400 kvalifiserte reps pr. uke.

Dere må gjerne være uenige, jeg tror mengde  etterfulgt av oppkjøring er det beste for å perse allikevel jeg da   Smiley



Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Dietmar mengde
« #49 : 19. februar 2009, 13:44 »
Det er fremdeles nokså normalt å gå ned i styrke på mengde, dersom man forsøker å makse direkte etter programmet. Jeg kjører 5-dagers mengdeprogram i benkpress SOM oppkjøringsprogram. Dette fungerer utmerket fordi mengden i stor grad består av 3-4 reps og går helt ned til 1 reps ved flere annledninger.
Vet at løftere på høyt nivå også klarer å øke sin styrke på mengde, men det motsatte skjer oftere vil jeg påstå. Mye grunnet at man nesten ikke trener knebøy, benkpress og markløft med normal utførelse i en del av mengdevarianter. Og selvsagt fordi man trener med høy frekvens (4-7 dager pr. uke) og med i overkant av 400 kvalifiserte reps pr. uke.

Dere må gjerne være uenige, jeg tror mengde  etterfulgt av oppkjøring er det beste for å perse allikevel jeg da   Smiley



Vi er enige, tror jeg. Merk min presisering av at jeg var uvant med mengdetrening, og legg til at jeg heller ikke er en løfter på høyt nivå.

En annen forklaring kan være at vi tre som har hatt sammenfallende erfaringer har tjent mye på økt treningsfrekvens i øvelser som knebøy og markløft, og at effekten av denne har slått til etter ca 6 uker. For min egen del var de første tre ukene veldig slitsomme, før det løsnet litt, og formen steg i alle øvelser.

Middelmådige løftere som meg selv, med spinkelt treningsgrunnlag vil nok oppleve fremgang uansett program. Forøvrig er jeg enig i at mengde+oppkjøring som regel vil gi best resultat.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Dietmar mengde
« #50 : 19. februar 2009, 17:03 »
Mengde og oppkjøring går hånd i hånd. Eg ser på det som et program!

Hørest ut som iskrem prinsippet (bare noe drit eg fant på nå). Får å få kirsebæret høyest mulig må man ha et godt grunnlag å bygge iskremen på, alså man har mest iskrem i bunnen og så spisser vi den jo høyere den kommer. Eller så sklir alt av (overtrening/skade?).  what
Så legger man kirsebæret på toppen(ny Rm)! og man skjønner at man ikkje kan balansere så veldig mange kirsebær oppå hverandre før noe skjer. Så da må man begynne på nytt igjen. (litt tyngre en forgje gang)

Alså mengde gjør at du får høyere topp. >Cheesy

Utlogget Kirkebrann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 64

Sv: Dietmar mengde
« #51 : 21. februar 2009, 14:00 »
Er ferdig med uke 5 nå og føler at styrken er bra.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Dietmar mengde
« #52 : 03. mars 2009, 12:55 »
Bumper denna litt.. Hvordan er det med økning i masse med Dietmar?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Dietmar mengde
« #53 : 03. mars 2009, 13:20 »
Veldig bra, spesielt på skuldre, triceps og lår.
I mitt tilfelle iallefall, nå skal det jo sies at jeg har spist meg opp noen vektklasser etter jeg begynte å trene etter diverse Dietmar program.
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Dietmar mengde
« #54 : 03. mars 2009, 13:21 »
Øker man kroppsvekt samtidig som man øker styrke så vil man få mer muskler uavhengig av program. Se på styrkeløftere som har holdt på en stund og som ikke stiller i de minste vektklassene, de er stort sett veldig muskuløse, ihvertfall mtp. at de konkurrerer uten dop.


There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Dietmar mengde
« #55 : 03. mars 2009, 14:09 »
Veldig bra, spesielt på skuldre, triceps og lår.
I mitt tilfelle iallefall, nå skal det jo sies at jeg har spist meg opp noen vektklasser etter jeg begynte å trene etter diverse Dietmar program.
Ikke dumt.. Vil ha litt mer masse, serru, har trent med veldig fokus på spyd det siste knappe året, og det har tært en god del på kroppsvekta. Kaster jo lengre enn før, men med mer masse og styrke kaster jeg ENDA lenger... Smiley

Øker man kroppsvekt samtidig som man øker styrke så vil man få mer muskler uavhengig av program. Se på styrkeløftere som har holdt på en stund og som ikke stiller i de minste vektklassene, de er stort sett veldig muskuløse, ihvertfall mtp. at de konkurrerer uten dop.
Ja, det er klart. Progresjon gir jo vanligvis økning i masse omtrent åkke som.. Smiley Tenkte mest på om noen hadde hatt "uvanlig" mye økning i masse i forhold til at det er et styrkeprogram.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!