Skrevet av Emne: Norge best i verden  (Lest 52791 ganger)

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Norge best i verden
« #75 : 17. februar 2011, 19:54 »
Men om det skal brukes 50-100 milliarder på veier så må det taes fra en plass, bare FRP som har tryllebaggen eller nokas-sekken:)
Mange forstår ikke pensjonsproblematikken som kommer snart kun 2 arbeidere pr pensjonist/trygdemottaker kotra 1/4, slik at enten blir det mindre omsorg, indre utdanning, mindre helse, mindre politi, millitær, osv, da er det lett å vrake samferdsel da ingen blir direkte rammet av det Smiley

http://www.frp.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=58513
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Norge best i verden
« #76 : 17. februar 2011, 20:03 »
Mange forstår ikke pensjonsproblematikken som kommer snart kun 2 arbeidere pr pensjonist/trygdemottaker kotra 1/4, slik at enten blir det mindre omsorg, indre utdanning, mindre helse, mindre politi, millitær, osv, da er det lett å vrake samferdsel da ingen blir direkte rammet av det Smiley

Løsningen på pensjonsproblematikken er såre enkel: Slutt å importere flere trygdemisbrukere og få halvparten av de som er trygdet/langtidssykemeldt tilbake i jobb.

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Norge best i verden
« #77 : 18. februar 2011, 09:09 »
de vil også kutte 10 milliarder i utenriksrelaterte midler til statsansatte i utlandet,prosjekter som omhandler koran støtta skoler m.m leste jeg på programmet deres engang,dette er bare NOE av omprioriteringene frp vil gjøre for penger de heller vil benytte for det norske folk

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: Norge best i verden
« #78 : 18. februar 2011, 09:37 »
Jammen Jekkern, det finnes jo ikke noe norsk folk! Har du ikke fått med deg det? Afrika for afrikanere, asia for asiatere og europa for alle. :Smiley Hørte på P2 at man omtalte Ali som et flott norsk navn! Akkurat som blonde nordmenn representerer andre land på div.arenaer. Fy faen jeg spyr! Tror jeg flytter til finnmarksvidda, da blir jeg vel same....
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: Norge best i verden
« #79 : 18. februar 2011, 10:19 »
Dette er jeg veldig enig i! I Norge kan man risikere å sitte igjen med svært lite igjen for en tung utdanning. Om man ser kostnadsnivået i USA opp mot de 100 000 ekstra de tjener så vil det utgjøre en grunnleggende forskjell. Dette MED div forsikringer etc som de må bekoste selv.

I Norge skal alle ha det "bra". En fin ideologi, problemet er bare at de som klarer seg bra må dra lasset for de som ikke kan, gidder eller vil. Solidaritet er veldig fint, og skaper en fin base for et trygt samfunn, men blind solidaritet er ikke noe man trenger å være tilhenger av. Jeg synes det er surt å studere i 5-6 år, med studielån på nesten 400 000, for så å gp ut i jobb og finansiere en lat hverdag for enkelte. Jeg skulle selvsagt mye heller gitt min familie en finansielt friere hverdag. Temaet er veldig vanskelig fordi det jo er avveininger for og imot hele veien. PErsonlig er jeg veldig glad i USA som land, men jeg er ikke blind til problemene de har som vi unngår ved vårt "levesett".
På mange måter er USA en eksempel på kulturkollisjoner og "menneskekræsj". Des flere kulturer som er blandet, des mer fremmedgjøring og konflikter. Dette merker vi nokså tydelig med i Norge med innvandrere som den klart mest utsatte gruppen til å begå kriminelle gjerninger.

Hvilket lass er det du snakker om? for mye skatt? og hvorfor i allverden tok du den utdannelsen om den er så forferdelig? tjener dårlig, mye lan, og du må dra hele samfunnet lasset?

Tror du har det endel bedre enn en 2 barnsmor pa 50% stilling eller en uføretrygdet, eller en asylsøker som har ventet 2 ar pa svar og 2500kr i mnd. Tror det fleste som er uten jobb skulle ønske det hadde mulighet til en skikklig jobb.

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: Norge best i verden
« #80 : 18. februar 2011, 10:28 »
Hvilket lass er det du snakker om? for mye skatt? og hvorfor i allverden tok du den utdannelsen om den er så forferdelig? tjener dårlig, mye lan, og du må dra hele samfunnet lasset?

Tror du har det endel bedre enn en 2 barnsmor pa 50% stilling eller en uføretrygdet, eller en asylsøker som har ventet 2 ar pa svar og 2500kr i mnd. Tror det fleste som er uten jobb skulle ønske det hadde mulighet til en skikklig jobb.
Å herregud er det mulig!? Hvilket lass??? Alle kostnadene ved befolkningsgruppene du nevner selvfølgelig! Hvorfor få barn, dersom man ikke kan forsørge dem? Hva slags argumentasjon er dette? Selvsagt skal han sitte igjen med mer enn disse. Poenget er vel at han kanskje heller ønsker å betale for sin egen families sikkerhet og tjenester, og ikke alle andres itillegg! Asylsøkere..Don't get me started! NULL SYMPATI!!!
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Norge best i verden
« #81 : 18. februar 2011, 11:08 »
Tror det fleste som er uten jobb skulle ønske det hadde mulighet til en skikklig jobb.

Ja så feil kan man ta.
Det finnes mange mennesker i Norge som akkurat nå sitter og utveksler erfaringer om hvordan de urettmessig skal klare å bli langtidssykemeldt og trygdet.
Jeg kjenner selv til alt for mange tilfeller dessverre.

Et annet problem er for eksempel at en enslig småbarnsmor tjener mer på å motta støtte enn å ha 100% stilling på Rema, det er jo supert for arbeidsmoralen.

Dette er lasset vi ikke er interessert i å være med å dra, kan ikke være vanskelig å skjønne det.

Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: Norge best i verden
« #82 : 18. februar 2011, 12:53 »
Jeg ser problmet med for mye støtte, men det er enda flere problemer med for lite støtte. Hvorfor skal vi "straffe" de som faktisk har det vansklig for å ta snylterene? er det virklig eneste måten for å ned antalllet snyltere?

Jeg mener att om en ikke kan jobbe av ulike grunner skal en forsatt få til å leve et anstendig liv selv om det som har en "vanlig" jobb eller har tatt 4år på universitet må betale skatt for dette. Ikke fortell meg att en person med f.eks ingenør utdannelse har for lite penger.

Vitobito mener du att om en kan få en unge eller ikke skal bestemmes av inntekten?


Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Norge best i verden
« #83 : 18. februar 2011, 13:11 »
Ja det der er ikke et enkelt tema.

Alle kommuner burde hatt et arbeids og rehabiliteringssenter for trygdede.

Jeg ser for meg en slags arbeidsleir hvor man da må møte opp i tilsvarende arbeidstid som man hadde på jobben. På denne leiren kan man få enkle oppgaver med den hensikt at ALLE kan gjøre noe og at man holder seg i aktivitet. Dette er godt for både den psykiske og fysiske helsa, og vil virke preventivt mot snyltere.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: Norge best i verden
« #84 : 18. februar 2011, 13:59 »
Ja det der er ikke et enkelt tema.

Alle kommuner burde hatt et arbeids og rehabiliteringssenter for trygdede.

Jeg ser for meg en slags arbeidsleir hvor man da må møte opp i tilsvarende arbeidstid som man hadde på jobben. På denne leiren kan man få enkle oppgaver med den hensikt at ALLE kan gjøre noe og at man holder seg i aktivitet. Dette er godt for både den psykiske og fysiske helsa, og vil virke preventivt mot snyltere.
Ja du er inne på noe der, for alle kan yte noe i samfunnet. Og om det koster mer a ha det i arbeid enn det produserer vil uansett vera mer samfunnsnytting enn a ha de sittende hjemme. Om arbeidsleir er løsningen vet jeg ikke, men det kan vera ein av flere ting som kan gjøres. En løsninger kan være å bruke penger på å tilrettelegge for arbeid i bedrifter ved å støtte bedriftene og ikke bare pålegge de ting. Norge trenger arbeidskraft og vi har arbeidskraft det er jo egentlig bare a utnytte det. Men dette er ting som krever penger og sannsynligvis mer byråkrati, men skatt og byråkrati er vel ting som folk ikke vil ha?

Utlogget jekkern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

Sv: Norge best i verden
« #85 : 18. februar 2011, 16:00 »
Ja det der er ikke et enkelt tema.

Alle kommuner burde hatt et arbeids og rehabiliteringssenter for trygdede.

Jeg ser for meg en slags arbeidsleir hvor man da må møte opp i tilsvarende arbeidstid som man hadde på jobben. På denne leiren kan man få enkle oppgaver med den hensikt at ALLE kan gjøre noe og at man holder seg i aktivitet. Dette er godt for både den psykiske og fysiske helsa, og vil virke preventivt mot snyltere.

noe sånt var det i DDR,alle måtte ha en jobb under communistene,rammstein bandet måtte ha alibi jobber v siden av å spille for ellers fikk de ikke lov i gamle dager

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Norge best i verden
« #86 : 18. februar 2011, 16:10 »
noe sånt var det i DDR,alle måtte ha en jobb under communistene,rammstein bandet måtte ha alibi jobber v siden av å spille for ellers fikk de ikke lov i gamle dager

Ja det var nettop dette jeg tenkte. Vi ulovliggjør alle metalband og tvinger folk til å jobbe på arbeidsleirer!

Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Norge best i verden
« #87 : 18. februar 2011, 16:15 »
Ja du er inne på noe der, for alle kan yte noe i samfunnet. Og om det koster mer a ha det i arbeid enn det produserer vil uansett vera mer samfunnsnytting enn a ha de sittende hjemme. Om arbeidsleir er løsningen vet jeg ikke, men det kan vera ein av flere ting som kan gjøres. En løsninger kan være å bruke penger på å tilrettelegge for arbeid i bedrifter ved å støtte bedriftene og ikke bare pålegge de ting. Norge trenger arbeidskraft og vi har arbeidskraft det er jo egentlig bare a utnytte det. Men dette er ting som krever penger og sannsynligvis mer byråkrati, men skatt og byråkrati er vel ting som folk ikke vil ha?

De ordningene som fins idag er det meg bekjent lange køer på. Det fins rett og slett ikke nok arbeidsplasser til folk som har slike behov.

Du må huske at mye av dagens "trygdesnyltere" igrunn dreier seg om stakkarslige sykepleiere og lærere i offentlig sektor (sikkert folk i det private også..) som sykmelder seg i ukesvis pga de ikke klarer å løse konflikter på jobben. Disse trenger ikke tilrettelagt arbeid, de trenger rett og slett bare å få et dytt i rævva.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Norge best i verden
« #88 : 18. februar 2011, 16:27 »
Men dette er ting som krever penger og sannsynligvis mer byråkrati, men skatt og byråkrati er vel ting som folk ikke vil ha?

Nei, la markedet fikse seg selv. Det koster ikke skattebetalerne noe.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: Norge best i verden
« #89 : 18. februar 2011, 16:42 »
Jeg ser problmet med for mye støtte, men det er enda flere problemer med for lite støtte. Hvorfor skal vi "straffe" de som faktisk har det vansklig for å ta snylterene? er det virklig eneste måten for å ned antalllet snyltere?

Jeg mener att om en ikke kan jobbe av ulike grunner skal en forsatt få til å leve et anstendig liv selv om det som har en "vanlig" jobb eller har tatt 4år på universitet må betale skatt for dette. Ikke fortell meg att en person med f.eks ingenør utdannelse har for lite penger.

Vitobito mener du att om en kan få en unge eller ikke skal bestemmes av inntekten?


Mener du at man skal få barn man ikke er istand til å forsørge? Det er dette som er galt med dagens samfunn, ingen trenger tenke konsekvens, fordi sikkerhetsnettet er så uendelig stort.
Hvem er det som tar regningen for dette? Jo Ola og Kari (Ikke Fatima og Ali) som blir flådd av skatter og avgifter. Forsknig viser at man trenger en grunnleggende solidaritetsfølelse i et velferdssamfunn for at det skal fungere. Denne solidariteten tror jeg er iferd med å forvitre, både fordi vi i mindre grad enn før er et homogent samfunn. Og fordi folk flest er mer opptatt av å kreve sin rett, enn å gjøre sin plikt. Konsekvens? Slutten på velferdssamfunnet, folk må ta ansvar for seg selv og sine. Personlig syns jeg bare det hadde vært positivt.
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!