Skrevet av Emne: SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?  (Lest 3821 ganger)

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?
« : 29. juni 2004, 10:11 »
Skader det rekrutteringen i strongman at eliteutøvere stiller på feks: FSM?

Vurderer å gi top6 fra NSM2003 deltakernekt nemlig...

Gi meg Deres mening på dette (seriøst: dvs ingen andre utenom liggende emner.)


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

SV: SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?
« #1 : 29. juni 2004, 14:10 »
Hmm....tja...
Jeg vurderer selv å begynne med strongman, og jeg mener at dersom jeg hadde tapt mot slike som deg, Odd og Svend hadde jeg blitt mer motivert av å ha truffet dere og sett dere konkurrere i samme konkurranse som meg enn å ha "tapt".
Dersom det er de samme 1-3 som vinner alle konkurranser kan dette på sikt bli et problem, men dersom man greier å skape bredde i idretten og få mange utøvere opp på et høyt nivå  og kanskje ha noen junior-konkurranser, grovt inndelte vektklasser (over og under 100kg) slik at folk hele tiden har noe innen rekkevidde de kan vinne så tror jeg ikke det er et problem.

Det aller største problemet for rekrutteringen, slik jeg ser det, er mangel på konkurranser og steder der man kan trene. Det er bra at man kan skaffe seg utstyr selv, men hva med en kar som meg selv på 22 år som bor i blokk i Lillestrøm? Tror ikke at atlasstener og traktordekk på parkeringsplassen er voldsomt populært.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?
« #2 : 29. juni 2004, 14:22 »
Nå er jeg definitivt ingen strongman, men jeg kjenner et par som har deltatt og deltar... og jeg kan bare prøve å sette meg inn i situasjonen du beskriver. Hadde jeg satset på en strongmankarriere og skulle deltatt i FSM, så hadde jeg sett at så mange som mulig av "eliten" hadde vært der. Det er jo de som skaper fasinasjonen og rekrutteringen for idretten. Og hvem vil vel ikke måle krefter mot de store profilerte gutta? Jeg tror det vil være mer skadelig både for rekrutteringen og profileringen av idretten hvis man nekter noen å delta. Bare det å kunne treffe de store og bli en del av miljøet må vel være en større motivasjonsfaktor enn det å vinne konkurranser som "fersking"...

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?
« #3 : 29. juni 2004, 14:50 »
Skulle vært mulig å ha en beginners class med lettere vekter for oss som ikke er så drevne i dette. Har hatt lyst å være med men er ikke sterk nok ennå..Lite motiverende for oss sveklingene å bli knust ned i støvlene da.....Så mitt svar blir ja...

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?
« #4 : 29. juni 2004, 15:41 »
Skulle vært mulig å ha en beginners class med lettere vekter for oss som ikke er så drevne i dette. Har hatt lyst å være med men er ikke sterk nok ennå..Lite motiverende for oss sveklingene å bli knust ned i støvlene da.....Så mitt svar blir ja...

 rofl Ikke sterk nok du Iceberg, du undervurdere deg selv alt for mye. Du vinner kanskje ikke NSM, men du vil fint kunne hevde deg i amatørkonkuranser enten her til lands eller i Sverige. Tro meg...
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
SV: SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?
« #5 : 29. juni 2004, 16:00 »
tror ikke det skader rekrutteringa.jeg stilte opp me de sterkeste gutta i lande første gang jeg var med..like greit å matche seg me gutta boys med en gang for å se hvor lande ligger.skal selv til paialla(tru jeg det skrives??:/) i sverige,og møter dær gutter som: 3. og 4. sterkeste mann i finland+++vet selv at sjangsen er ikke stor,men vil få vite hvordan nivået er ute i den lille "verden" Grin
så mitt svar blir nei..... buttrock

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?
« #6 : 29. juni 2004, 16:41 »
No er vi inne på det samme som vi sliter med i styrkeløft. det vil seie at det finnes mangen mangen som kunne ha stilt opp og gjort det bra rundt om kring i landet, men mangen går rundt med ett sant stort ego at dei rett og slett ikkje vil delta før dei føler seg sikre på å delta eller å vinne. Dermed stiller dei aldri opp, og vinner selvfølgelig heller aldri. Ein kan ikkje lage egen konkuranser for slike, dei for heller innfinne seg i å være med, få erfaring og sidan vinne om dei skulle ha talentet til det.
Eg ville vært utrulig skuffa som publikum, om eg skulle ta turen for å sjå på ein sterkmann konkuranse der ein eller anna "halvsterking" skulle vinne fordi dei som virkelig var sterke her i landet ikkje fekk være med.
Det er vel heller ikkje slike at det flaumer over av muligheter for strongman toppen i Norg til å få vise seg fram heller?
Eg har mangen ganger stilt opp, konkurert og fått bank så det holder, men sakte men sikkert nærmer eg meg, det gir ny motivasjon til å reise heim å trene meir, for så å komme endå nærare toppen gjenn neste gang
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
SV: SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?
« #7 : 29. juni 2004, 17:21 »
enig med deg mr.norgesmester..mange sirer ting,men utfører skjeldent dry
PS:iceberg,du er mer enn sterk nokk!!4.mann i fjord på fsm hadde disse løftene:110benk,160bøy og 200mark....2.mann:130benk,200mark og180bøy!
kom igjen!!det er bare å slenge seg med.det er ingenting å tape på det,som jeg ser det.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?
« #8 : 29. juni 2004, 17:34 »
mr.norgesmester har utvilsomt et poeng i at mange som kunne stilt opp ikke gjør det fordi de ikke kan vinne. Det er dumt. Når det gjelder meg selv så har jeg rett og slett trodd at man måtte ha i alle fall 300+ i både mark og bøy for å være med. Noe av grunnen er vel også at jeg ikke har prøvd øvelsene så det kan virke tungt med feks 250 i farmers walk når jeg på en god dag drar 4 ere på 240 i mark... Tongue

Kunne vi ikke fått til ett eller annet i østlandsregionen så vi kunne få prøvd oss på noen øvelser?..Tror det er mange som kunne tenke seg å prøvd de forskjellige øvelsene men som ikke har tilhørighet i trondheim og omegn.


Ps hadde vært morro å høre hva du tok i mark og bøy når du deltok i ditt første stevne bøs, mistenker at det er "noe" mer enn meg  Wink




Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?
« #9 : 29. juni 2004, 17:44 »
Du har treningsmuligheter på Kuserud Gård på andre siden grensa (ok, så er det et stykke å kjøre, 11mil fra Halden, hvis jeg ikke husker feil) Bor ikke du i Ski området, Iceberg? Fin helgetur det.

Btw, tror ikke du har problemer med 110-120kg farmers. Gikk noen meter med 100kg, og jeg har aldri dratt mer enn 180 i mark. Gikk 30m med 80kg. (er nok god for mer nå) men alikevel, ikke heng deg opp i gymløfta dine. Prøv øvelsene.  headbang Mye stahet, og guts når det kommer til dette.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Strongwoman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

SV: SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?
« #10 : 29. juni 2004, 19:42 »
Denne diskusjonen skjønner jeg egentlig ikke helt-hva mener du med elite utøvere da?. Vil det si utøvere som har deltatt i internasjonale stevner?. Det vil jo i så fall også gjelde deg selv også. Om man skal forby topp 6 fra NSM 2003 i delta-da vil det vel bli 2-3 stykker igjen da til å konkurrere???!!!. Sporten er jo ikke akkurat den største her til lands !. Men, hva er egentlig problemet?Er det alt for mange som stiller opp?.Og vil egentlig top 3-4 stille opp i FSM?. Ikke skal Svend K, Odd H, Reidar K, så langt jeg vet.
Tror ikke tiden er kommet for å forby folk som ønsker å stille opp i de få strongman konkurrransene som finnes i Norge-det vil vel antagelig ta hele knekken på den lille entusiasmen som til dags dato er opparbeidet !.Men som sagt, skjønner ikke helt diskusjonen ! Undecided

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
SV: SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?
« #11 : 29. juni 2004, 20:32 »
jeg hadde vel litt mere enn deg ja iceberg.var da 20år og hadde 250bøy,250mark og 200benk.alt uten utstyr.men det er ikke alltid styrken i gymme som teller i strongman.har slådd mange som er sterkere enn meg...og det er nokk bare jeg blant de topp 6 nsm 2003 som stiller opp.og det er fordi jeg og tiller har en personlig fight mellom oss:)han vann ifjor,men i år har jeg tenkt å vise mr.tiller hvem som er bøsest i tr.heim og omeng.(for uten OD da)
men får bare vente å se..Roy som bestemmer.skal alikevell komme å se tommi! buttrock

Utlogget SuperMosjonist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 206
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 206

  • Back in business!
SV: SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?
« #12 : 30. juni 2004, 18:47 »
Får heller arrangere et rent ASM (Amatør Strong Man)... mer som et sted hvor man kan plukke ut talenter... kanskje noen av eliteutøverene kunne vært med å plukka noen og eventuellt ordna med noen sponsoravtaler på kosttilskudd i premier osv... ikke vet jeg...

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
SV: SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?
« #13 : 01. juli 2004, 12:48 »
Det som var opprinnelige tanken bak FSM var at det skulle være ett såkalt folkeklassestevne : eller ett hakk under det tøffeste nivået som konkurranser som NSM, Raw Viking Challenge , Artic Giant og Norges Sterkeste Viking.

Stevnet er da tiltenkt de som skal inn i strongman og som ikke innhar den vanvittige råe styrken som må til i NSM etc.

Med det i tankene blir det nok iår: NSM2003top6 nekt.

Uansett: de som deltok der burde ha nok vett til å holde seg unna FSM og heller stille på Raw Viking Challenge.


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
SV: SKADER DET REKRUTTERINGEN I STRONGMAN?
« #14 : 01. juli 2004, 20:22 »
Tar alle meninger med, men vi så jo hvordan det ble ifjor på NSM: der ble det til slutt 6 utøvere! Det er alt for lite.......med tanke på de vektene som brukes på NSM(150*2 i farmers, 365 i yoke 550dekk osv) er det en god del som ikke tør stille opp fordi de er redde for å drite seg ut. Samt når nivået ble så høyt som det var ifjor....så trekker mange seg.....det var påmeldt 12stk opprinnelig...

Se på konseptet til Rune Anderson i Sverige: han har folk-klass stevner med opptil 30-50 deltakere i hvert stevne: tror det er veien å gå: da har mange muligheten til å delta og greie øvelsene...de aller fleste som deltar i NM i stykeløft hadde helt sikkert klart seg bra på FSM.(og noen hadde kanskje gjort det bra på NSM også..)

Uansett:

Deltakernekt på FSM blir top6 fra NSM2003. Final.



3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!