Skrevet av Emne: eskimo's deff 2oo5 - uke 8  (Lest 24733 ganger)

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

eskimo's deff 2oo5 - uke 8
« : 12. januar 2005, 09:34 »
etter en solid bulk det siste halve året, begynner det snart å bli på tide å tenke på å få frem magerutene igjen. etter planen starter jeg årets deff neste mandag, 17 jan.

kostplanen kommer, jobber fortsatt med den og kommer sikker til å trenge innspill fra folk her og. ikke umulig det dukker opp noen bilder underveis heller.

tenkte jeg skulle starte med å spørre om kosttilskudd;

protein - har nå kun igjen kasein, men har planer om å kjøpe inn mer whey til uka. har likevel ikke unngått diskusjonen hvorvidt kasein er det som egner seg best under deff. hva med før/etter trening... er det ikke bedre med proteiner som blir tatt raskt opp da?

glutamin - kjøper inn til uka.. peptidvarianten regner jeg med. iflg benpressmannen er dette det beste, selv om jeg har lest litt forskjellig rundt omkring. tenkte å ta det før morgenturene, samt i forbindelse med trening. når isåfall, og hvor mye?

maltodextrin - burde jeg fortsatt ta dette etter trening, eller kun ta proteiner og evt noe annet til karb kilde? og hvis jeg skal ta det, hvor mye?

v12 turbo - begynte på ny syklus igår, og regner med det ikke har så mye å si om man går på dette under en deff.

andre forslag til gunstige diett tilskudd? har kaffein jeg kan ta før frokost ettersom jeg ikke drikker vanlig kaffe selv, samt vitamintilskudd som c-vit, multivitaminer, magnesium.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: deff 2oo5
« #1 : 12. januar 2005, 09:39 »
Jeg ville gått for kasein all the way, kanskje med en blanding av 80% kasein/20% myse.

Når det gjelder maltodextrin så er mitt råd så absolutt å bruke det også under deff, med mindre du skal ekstremt lavt ned på kcaloriene. Flytt kcalorier fra andre måltider så du har muligheten til dette. 0,5 gram/kg kroppsvekt anser jeg som et minimum egentlig.

V12 har kanskje ikke mye å si, men jeg syntes det er liten hensikt å gjøre bruk av noen form for kreatin under deff. I startfasen kanskje, men generelt ikke.

Ellers er grønn te en bra ting !! Fortrinnsvis i kapselform for å få i seg gode mengder.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: deff 2oo5
« #2 : 12. januar 2005, 09:51 »
V12 har kanskje ikke mye å si, men jeg syntes det er liten hensikt å gjøre bruk av noen form for kreatin under deff. I startfasen kanskje, men generelt ikke.

grunnen til at jeg vil ta det er jo fordi jeg får så sinnsyk bra pump på trening. og vannet i kroppen som kreatinen binder forsvinner jo igjen når man slutter.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: deff 2oo5
« #3 : 13. januar 2005, 10:26 »
hva er p/f/k fordeling + kcal på ytrefilet?
og er det et greit alternativ til kylling dersom man ønsker variasjon?

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: deff 2oo5
« #4 : 13. januar 2005, 10:31 »
Jeg ville kjørt myse før og etter trening (ca 20 gram) på deff også, så lenge det er del av ditt totale kaloriinntak. Selv pleier jeg å unngå malto/dextrose på deff, foretrekker så mye fast føde som mulig for å holde appetitten i sjakk.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: deff 2oo5
« #5 : 13. januar 2005, 10:35 »
hva er p/f/k fordeling + kcal på ytrefilet?
og er det et greit alternativ til kylling dersom man ønsker variasjon?

Det er marginalt mere fett, men ikke mye å snakker om. Du snakker kanskje om 2-3 % eller noe om jeg ikke husker feil. Skjærer du vekk det synlige fettet er det ikke noe problem.

Helt grei erstatning for kyllingfilet for varisjon. Og flikke på dette er på grensen til flisespikking egentlig. Jeg antar en ytrefilet ikke er så stor del av det daglige kostholdet ditt ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: deff 2oo5
« #6 : 13. januar 2005, 10:46 »

 Jeg antar en ytrefilet ikke er så stor del av det daglige kostholdet ditt ?

faktisk så er det blitt det. etter vanvittig mye kylling nådde jeg et punkt hvor jeg rett og slett trengte en break, så det har blitt mye rødt kjøtt i det siste. steker det sammen med magerkesam og masse krydder, saftig og utrolig godt. så kommer nok til å bruke dette pluss grønnsaker o.l til 'hovedmiddagen'.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: deff 2oo5
« #7 : 13. januar 2005, 10:49 »
Rødt kjøtt er bra. Smiley

Støtter også forslaget om grønn te, øker forbrenningen samtidig som den gir en merkbar anorektisk effekt. Selv foretrekker jeg å drikke den dog, på en måte smaker det som (sitt foretrukne) kjønnsorgan, rent rasjonelt sett veldig dårlig, men man kan ikke la være å like det. Smiley
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: deff 2oo5
« #8 : 13. januar 2005, 10:52 »
Rødt kjøtt er bra. Smiley

Støtter også forslaget om grønn te, øker forbrenningen samtidig som den gir en merkbar anorektisk effekt. Selv foretrekker jeg å drikke den dog, på en måte smaker det som (sitt foretrukne) kjønnsorgan, rent rasjonelt sett veldig dårlig, men man kan ikke la være å like det. Smiley

haha... så derfor går du ut i fra at det ville passe meg bra Wink
jeg er ingen stor fan av hverken kaffe eller te, så det blir nok kapsel-utgaven isåfall. har notert meg det hvertfall og skal få kjøpt det med meg neste gang jeg er over grensa. regner med det er vesentlig billigere der enn hva man får tak i pr butikk eller postordre her..

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: deff 2oo5
« #9 : 13. januar 2005, 10:57 »


grunnen til at jeg vil ta det er jo fordi jeg får så sinnsyk bra pump på trening. og vannet i kroppen som kreatinen binder forsvinner jo igjen når man slutter.

Kreatin er helt fint på deff - etter min mening er det nesten mer nyttig i den fasen enn ellers i året. Holder litt ekstra vann, slik at en beholder  styrken litt bedre - særlig når  fettgehalten kryper under 8 eller så.....
Det samme gjelder for øvrig salt. Mange fjerner av en eller annen grunn nesten alt saltet fra dietten fra dag en. Min erfaring er at det er meget lite hensiktsmessig..... Ta det heller bort de siste 2-3 ukene forut for formtoppingen. Skal du gå en full deff, så har du sikkert lagt inn nedsalting og kanskje salting den siste dagen også, så da har du jo kontroll på den biten lell.

Kasein eller myse skal ikke jeg si så mye om. Har brukt begge deler, og kan ikke si at jeg har merka de store forskjellene. I teorien er det forskjeller til fordel for kaseinbaserte pulvere, men tja - pokker vet.......... For å være på den sikkre siden dersom du kun har myse, så kan du drikke den fordelt over lengre tid (en slurk i kvarteret eller så....)

Den siste tiden ville jeg uansett satset på å skippe alt pulveret og holdt meg til reine og naturlige proteinkilder - i allefall dersom målet er å bli krystallhard...... Masser av kjemikalier og dritt i de ulike pulverene som kan kødde til vannbalansen såpass at det synes godt på "utsiden".

Glutamin er sikkert OK - vanskelig å si om det har god effekt - så for min del er det et sånnt "better safe than sorry"-tilskudd....... Så vidt jeg har lest må/bør en ta relativt store mengder av det for at det skal ha ønsket effekt.

Maltodextrin er fint om du ikke orker å spise naturlige karbs - hvilket er å foretrekke......

Av andre ting enn det du nevner ville jeg inkludert 5-6 gram omega 3, 6 og 9 ala Udos Choise el.l. Et par oliven til hvert måltid kan også anbefales på det varmeste!!! Husk i allefall å ikke skippe for mye av fettet!!!!!!!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: deff 2oo5
« #10 : 13. januar 2005, 11:38 »
jeg har vel heller ikke merket noen vesentlig forskjell med eller uten glutaminen, så for min del blir det som med deg- better safe than sorry.

Sitat
Maltodextrin er fint om du ikke orker å spise naturlige karbs - hvilket er å foretrekke......
ok, hva er alternativet da, dersom du skal få i deg nok raske karbs etter en treningsøkt?

godt å høre jeg får lov å beholde olivenene, pleier faktisk å ha noen som tilbehør til middagen. i tillegg til å bruke det som en del av fettkilden så smaker det jo så syykt godt :p

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #11 : 13. januar 2005, 12:21 »
legger ut forslaget mitt til diett. som dere ser legger jeg her først og fremst vekt på matvarene, og så får jeg regne ut mengde og fordeling av p/f/k og kcal etterhvert (med litt hjelp... sojeeeeee Wink)

tilbakemeldinger er suphert!

frokost
havregryn + skummet melk + litt superlowcarb/fat syltetøy
tran (evt udo's, hva er best?)
proteinshake + skummet melk

jobb
1
kyllingfilet
ris
grønnsaker (broccoli er vel best, hva annet? er tomater et greit alternativ?)

2
proteinshake
skummet melk

3
kyllingfilet
ris

etter trening
proteinshake
skummet melk
(karbs?)

middag
ytrefilet
magerkesam (ca 1 dl)
diverse krydder (grill, salt, sitr.pepper, provence..)
oliven
grønnsaker som f,eks tomat, champinjong...?
(mer karbs?)

kveldsmat
laks
broccoli

til slutt; får jeg nok proteiner via laksen eller burde jeg ta en 4. proteinshake rett før leggetid?

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: eskimo's deff 2oo5
« #12 : 13. januar 2005, 12:29 »
20-30 gram kasein vil ikke skade før leggetid. Ville tatt tran framfor Udos, bedre og billigere.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

SV: eskimo's deff 2oo5
« #13 : 13. januar 2005, 12:33 »
Jeg tror whey er absolutt best om morgenen og etter trening. Da trenger man rask opptak. Kasein er sikkert bedre før sengetid. Vet ikke selv, har alltid bare brukt whey.

Litt av et kostbart matprogram du har satt opp!

Ellers så vet jeg at kroppsbyggere flest ligger unna alt som er av melk under deff. Vet ikke helt hvorfor...
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #14 : 13. januar 2005, 12:43 »
går endel penger til mat ja, men er 'financially fortunate', så da går det jo.

kan nok bytte ut skummet melken i protshakene med vann, dersom det har en vesentlig innvirkning. hadde vært bra å fått flere tilbakemeldinger på det. ellers fortsetter jeg nok med tranen som før, dersom det ikke finnes noe vesentlig bedre.

glemte å nevne at jeg istedet for kyllingfilet til f.eks et eller begge jobbmåltidene kan erstatte med king oscars tunfisk med tomat/basilikum, dersom dette er et bra alternativ. ihvertfall sykt mye enklere å 'tilberede', samt langt billigere.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!