Skrevet av Emne: eskimo's deff 2oo5 - uke 8  (Lest 24561 ganger)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: eskimo's deff 2oo5
« #60 : 18. januar 2005, 22:21 »
Selv om jeg er lekmann uten snev av utdanning innenfor emnet, så tror jeg det er noe i det tric (og Jostein Ødegården) sier. Noen leser seg "blinde" på forskning, og gjør ting mer komplisert enn det trenger å være.

Jeg gidder ikke sitte å krangle om dette, men hva er det som gjør det så komplisert å drikke kasein istedet for whey på deff?

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #61 : 18. januar 2005, 22:24 »
hvordan er forresten egentlig dette med fett i etterkant av trening? mener jeg har lest at man burde holde seg unna. på dager jeg trener sent (som idag), er jeg hjemme akkurat i tid til å lage istand dagens siste måltid; laks (ca en time/halvannen etter endt trening og prot shake)..

bra/ikke bra?

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: eskimo's deff 2oo5
« #62 : 18. januar 2005, 22:29 »


Jeg gidder ikke sitte å krangle om dette, men hva er det som gjør det så komplisert å drikke kasein istedet for whey på deff?

Det var en generell betraktning, og ikke rettet mot kasein vs whey spesifikt. Wink Selv så drikker jeg whey av rene smaksmessige grunner, og tviler på at det gjør all verdens forskjell.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: eskimo's deff 2oo5
« #63 : 18. januar 2005, 22:33 »
hvordan er forresten egentlig dette med fett i etterkant av trening? mener jeg har lest at man burde holde seg unna. på dager jeg trener sent (som idag), er jeg hjemme akkurat i tid til å lage istand dagens siste måltid; laks (ca en time/halvannen etter endt trening og prot shake)..

bra/ikke bra?

Siden det er dagens siste måltid ville jeg spist laksen min med god samvittighet. Smiley Optimalt? Tja, kanskje ikke, men som nevnt tidligere tror jeg ikke slike små detaljer er avgjørende.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: eskimo's deff 2oo5
« #64 : 18. januar 2005, 22:39 »
Jeg pleier uavhengig av proteinpulver å drikke den relativt hyppig i litt mindre mengder fordelt over tid (en god slurk en gang i timen eller så).

Det må vel ha en ganske vesentlig betydning da. Dette gjør jo at du ikke får en så markant "peak" på opptaket som du ville fått ved å ta alt på en gang, og "stjeler" dermed en av fordelene med kasein?  Huh

I tillegg har det vel en viss betydning at kasein i mye større grad hindrer nedbrytning av muskelprotein og er mer "anti-katabolt" enn myse (som går mer på proteinsyntesen er mer anabolt)? Rett meg gjerne hvis jeg tar feil.

Baahh: Setter pris på dine eventuelle synspunkter på det her, enten her eller på PM.  Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: eskimo's deff 2oo5
« #65 : 19. januar 2005, 05:49 »
hvordan er forresten egentlig dette med fett i etterkant av trening? mener jeg har lest at man burde holde seg unna. på dager jeg trener sent (som idag), er jeg hjemme akkurat i tid til å lage istand dagens siste måltid; laks (ca en time/halvannen etter endt trening og prot shake)..

bra/ikke bra?


Jeg hadde holdt meg unna fettinntak på kvelden etter trening dersom du trener etter 18.00, eller er ferdig senere enn 19.00. Ser ingen fordeler med å kombinere insulinet og fettet - i hvert fall ikke på kveldstid. Selvfølgelig er dette litt underordnet kcalmengden over døgnet, men skal man gjøre ting mest mulig "fornuftig" hadde jeg holdt meg unna fettet den kvelden og heller inntatt det tidligere på dagen. Aller helst hadde jeg erstattet en del av den kcal-mengden med mer raske karbs etter trening. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #66 : 19. januar 2005, 07:07 »
hva med evt å bytte om middag og kveldsmåltidet slik at laksen kommer før trening, og kjøttet som kvelds/etter trening?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: eskimo's deff 2oo5
« #67 : 19. januar 2005, 07:15 »
Det er helt klart en mulighet, så lenge du får i deg noen karbs også før trening.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: eskimo's deff 2oo5
« #68 : 19. januar 2005, 07:23 »
Det jeg sendte deg pr. mail vet jeg fungerer i hverfall Eskimo.

Sjekk det.

Soje

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #69 : 19. januar 2005, 07:25 »
Det jeg sendte deg pr. mail vet jeg fungerer i hverfall Eskimo.

Sjekk det.

Soje

definitivt! gleder meg til å se opplegget.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: eskimo's deff 2oo5
« #70 : 19. januar 2005, 07:40 »


Jeg gidder ikke sitte å krangle om dette, men hva er det som gjør det så komplisert å drikke kasein istedet for whey på deff?

Ingen verdens ting - billigere er det også..... jeg har blandet ut noen hundre kilo kaseinbaser pulver, og har rett og slett gått lei.
 Dessuten er det nok mer marginale om enn signifikante forskjeller tross alt.
Siden myse er såpass lettere løslig (får jo blanda 50 gram pulver i en drøy desiliter vann) så er det dessuten myyye letter å få i seg også - så da får en heller kompensere med litt større mengder......... 200 g myse går fint i en vanlig shaker på 6 desiliter - med kaseinbasert pulver måtte en hatt 2 liter vann eller så for å få en passe konsistens...........


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: eskimo's deff 2oo5
« #71 : 19. januar 2005, 07:48 »


Det må vel ha en ganske vesentlig betydning da. Dette gjør jo at du ikke får en så markant "peak" på opptaket som du ville fått ved å ta alt på en gang, og "stjeler" dermed en av fordelene med kasein?  Huh

Helt klart en vesentlig betydning rent teoretisk - det er jo pga av mysens teoretiske egenskaper jeg gjør det også  Wink . Litt sånn "better safe then sorry" tankegang liksom.
Trur uansett dette er langt mindre nødvendig for oss som spiser såpass store mengder proteintilskudd som det her er snakk om - enten det er myse eller kaseinbasert. For forsøksobjekter som, sammenlignet med oss, nærmest sultefores på proteiner  så stiller det seg sikkert ganske anderledes ernæringsfysiologisk vil jeg tro...

Off season drikker jeg forøvrig hele drinken med en gang (stort sett 50-60 g pulver pr posjon) - blir jo litt knotete å gå å tenke mat hver våkne time i døgnet liksom.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

SV: eskimo's deff 2oo5
« #72 : 19. januar 2005, 07:59 »
Selv om jeg er lekmann uten snev av utdanning innenfor emnet, så tror jeg det er noe i det tric (og Jostein Ødegården) sier. Noen leser seg "blinde" på forskning, og gjør ting mer komplisert enn det trenger å være.

var det noen som sa UAC?
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: eskimo's deff 2oo5
« #73 : 19. januar 2005, 08:09 »


var det noen som sa UAC?

Da har du i så fall misforstått noe forferdelig. Det er få, om noen, som gjør ting så enkelt som meg. Tullete av deg å blande eventuelle kunnskaper og det å sette det ut i praksis. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Eskimo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 138
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

SV: eskimo's deff 2oo5
« #74 : 19. januar 2005, 09:37 »
hvor mye veier en spiseskje tran?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!