Skrevet av Emne: De Gamle Gutta  (Lest 6955 ganger)

vegrum

  • Gjest
De Gamle Gutta
« : 11. september 2005, 14:33 »
Her er gamlegutta som "starta" gullalderen i kroppsbygging!

Utlogget Mike Tyson

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 777
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 777

  • Iron Mike
SV: De Gamle Gutta
« #1 : 11. september 2005, 15:41 »
Gøy å se "rene" byggere også. Men de hadde nok ikke scoret så høyt i dagens konkurranser, dessverre(?)
Undisputed Heavyweight Champion Of The World

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: De Gamle Gutta
« #2 : 12. september 2005, 20:32 »
 rofl
 Offtopic
 Deal

Utlogget fiskebein

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

  • utlegg 54
SV: De Gamle Gutta
« #3 : 13. september 2005, 04:53 »
det fantes tydeligvis olje i "gamle dager "også hehe Grin

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

SV: De Gamle Gutta
« #4 : 14. september 2005, 06:59 »
Hold kjeft begge to og snakk om temaet som er "Gamle gutta"!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: De Gamle Gutta
« #5 : 14. september 2005, 08:39 »
[So, if Grimek, Farbotnik, Eiferman, etc, were users before this then they were ahead of the American Weightlifting team physicians - and the sports physicians of most of the rest of the world. In addition, if they were users before 1950 (which is when all of these men won major physique titles) then they were somehow getting access to the small amounts of laboratory testosterone that was then being used on an experimental basis. All that is highly unlikely.

Several statistical analyses of Weightlifting world records have concluded that testosterone use did not become practice among weightlifters until the early-to-mid 1950s. Steroid use did not become widespread among other Olympic athletes until the 1960s.


None of the men in the table listed in my article admitted publicly to steroid use at any time except Bill Pearl, and he claims to have begun experimenting with Nilevar in 1958. I have a collection of most of the Strength and Health magazines from 1941 up through to 1958 along with many Iron Man magazines. The first mention of "tissue building drugs" in these magazines (specifically Iron Man) occurs around 1961.


The measurements of many of the men used to derive those formulas were taken by David P. Willoughby - a noted anthropometrist of the 1940s. They are accurate. And based on the FFMI there is no reason to suspect that they were drug influenced.



All of the history I have presented here is easily verified with some searching of the internet and a search of back issues of sports journals. If anybody can present some tangible research or references conflicting what I have presented then I would very much be interested in seeing it. [/B] 




*********************************************


Well, I do have a book entitled Weight Training 3rd Edition by Philip J. Rasch.

First, let me say that I have no problem with your article or the formula you use. I regard it as being like any good formula, mostly correct with exceptions. There are no specific formulas to describe human anatomy and physiology which are 100% accurate.

I also agree that steroid use by weightlifters of any type was most likely not in existence until somewhere in the 50s, and not prevalent until sometime in the 60s.

As to the men listed using, or not using steroids, I do disagree a bit.

Chest Biceps Forearms Neck Quads Calfs
Name actual/pred actual/pred actual/pred actual/pred actual/pred actual/pred
Jack Delinger 47.5 / 47.5 17.2 / 17.0 13.8 / 13.6 16.8 / 16.8 25.0 / 24.5 16.6 / 16.6
John Farbotnik 47.5 / 47.8 17.0 / 17.2 13.5 / 13.8 16.8 / 17.0 24.5 / 24.7 15.7 / 16.7
George Eiferman 47.5 / 47.4 16.7 / 16.7 13.4 / 13.3 16.5 / 16.5 25.0 / 25.1 16.0 / 16.9
Bill Pearl 48.0 / 48.9 17.5 / 17.7 14.0 / 14.1 17.5 / 17.5 25.0 / 25.1 16.2 / 17.0
Reg Park 52.0 / 52.0 ~18.8 / 18.7 ~15.5 / 15.0 ~18.6 / 18.5 ~27.0 / 26.8 ~18.2 / 18.1
John Grimek 49.9 / 49.8 ~18.0 / 17.9 14.5 / 14.3 18.0 / 17.7 27.0 / 25.7 17.7 / 17.4


I would guarantee that Reg Park used anabolics at some point in his career (later in his career). If you look at later pictures of him, he is considerably larger than in earlier pictures. There is a picture of he and Arnold in his pool in South Africa, and he is carrying as much mass as Arnold. Much more so than he did in his younger days.

I also have a question about your measurements. How exactly do you know the dates of these measurements? The book that I referenced includes an anthropometric table with estimated measurements by Willoughby. This table includes measurements of the AAU Mr. America winners from 1940-1977. The implication is that the measurements are from when they won the respective shows. The disclaimer is that the measurements are provided by the athletes themselves and that Mr. Willoughby provides estimates when the subjects failed to supply them. That is the problem with the measurements that you provide, they are those claimed by the subjects, not actually measured by an unbiased source under controlled conditions. The measurements in this table, while close, also conflict with the measurements you have provided. For example:

John Grimek:
height-5'8.50"
weight-195
chest normal-49.70
arm-18.70
neck-18.00
forearm-14.50
thigh-27.00
calf-17.70

or

Bill Pearl:
height-5'11.25"
weight-193
chest normal-48.25
arm-18.00
neck-17.62
forearm-15.00
thigh-24.50
calf-16.75


So, as you can see, these measurements (in a table Mr. Willoughby contributed to) do not agree with yours. They are close, but different. Which are we to believe?

Again, remember, these are claimed measurements made by the bodybuilders themselves. That is a big problem. It is a known fact that bodybuilders exaggerate their measurements, especially their arms. While these measurements may not be exaggerated, we have no definitive way of knowing. Actually, as food for thought, Arthur Jones measured Bill Pearl's arm in peak condition at 18 5/8". Mr. Jones is known for hating exaggerated claims and making accurate measurements. I will assume this measurement was taken later in Pearl's career when he was at his most massive (and taking steroids), circa 1970 or 71 (I think he last Universe was 71 if I am remembering correctly). He claimed to be 241 lbs at that time. If so, it shows that the 18" arm at 193 lbs must be an exaggeration. Again, who knows? Since we were not their to do the measurements it is all pure conjecture. However, if we take him at his word on bodyweight claims, and then use the measurement of an outside source, the figures don't add up.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: De Gamle Gutta
« #6 : 14. september 2005, 09:33 »
En liten kommentar på bildet Stankosteve.jpg: Hvorfor i alle dager holder han inne magen, istedet for å vise sixpacken?? Var dette en vane folk hadde på denne tiden? Jeg vet jo at tidene forandrer seg, og poseringer o.l. med den, men det har da ikke vært in å holde inne magen?

Vær overbærende med meg om dette er et vanvittig tåpelig spørsmål...
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: De Gamle Gutta
« #7 : 14. september 2005, 10:06 »
En liten kommentar på bildet Stankosteve.jpg: Hvorfor i alle dager holder han inne magen, istedet for å vise sixpacken?? Var dette en vane folk hadde på denne tiden? Jeg vet jo at tidene forandrer seg, og poseringer o.l. med den, men det har da ikke vært in å holde inne magen?

Vær overbærende med meg om dette er et vanvittig tåpelig spørsmål...

"Vacume pose" var simpelthen et "skjønnhetsideal" på den tiden (og godt innpå 70-tallet). Ser litt corny ut i dag, men sånn er det "The times they are changeing..."


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: De Gamle Gutta
« #8 : 14. september 2005, 10:45 »
"Vacume pose" var simpelthen et "skjønnhetsideal" på den tiden (og godt innpå 70-tallet). Ser litt corny ut i dag, men sånn er det "The times they are changeing..."

Tja..

Syntes faktisk vacum poseringen er litt kul:)

Ser litt gøy ut når magen blir tilnærmet borte, og skuldrene ser så vansindig brede ut:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: De Gamle Gutta
« #9 : 14. september 2005, 10:56 »
"Vacume pose" var simpelthen et "skjønnhetsideal" på den tiden (og godt innpå 70-tallet). Ser litt corny ut i dag, men sånn er det "The times they are changeing..."

Digger vakum posen jeg, spesielt på Frank Zane. Jeg lurer på om dagens toppbyggere med gravide skilpaddemager klarer denne poseringen i det hele tatt?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: De Gamle Gutta
« #10 : 14. september 2005, 11:25 »
Digger vakum posen jeg, spesielt på Frank Zane. Jeg lurer på om dagens toppbyggere med gravide skilpaddemager klarer denne poseringen i det hele tatt?


Fant ikke noe bilde av ham med vakumposering, men jeg er bra sikker på at denne karen hadde greid det.....



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: De Gamle Gutta
« #11 : 14. september 2005, 11:28 »
Digger vakum posen jeg, spesielt på Frank Zane. Jeg lurer på om dagens toppbyggere med gravide skilpaddemager klarer denne poseringen i det hele tatt?


Det skal jeg like å se noen av de klare for å si det slik...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: De Gamle Gutta
« #12 : 14. september 2005, 11:28 »
Fant ikke noe bilde av ham med vakumposering, men jeg er bra sikker på at denne karen hadde greid det.....



Han er vel ikke av de verste i utgangspunktet heller da.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: De Gamle Gutta
« #13 : 14. september 2005, 12:00 »
Han er vel ikke av de verste i utgangspunktet heller da.

Det kan man vel trygt si - sjekk ut.....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: De Gamle Gutta
« #14 : 14. september 2005, 12:13 »
Regner med at du husker ca. vekt og høyde på fyren også ??
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!