Skrevet av Emne: steroider i MMA? (ufc/pride)  (Lest 9947 ganger)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: steroider i MMA? (ufc/pride)
« #30 : 06. februar 2006, 15:22 »
Argumentasjon... vet du i hele tatt hva dette innebærer viten? Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: steroider i MMA? (ufc/pride)
« #31 : 06. februar 2006, 15:23 »
For det første kan du starte med å underbygge påstandene dine med noe annet enn "jeg tror det er slik, jeg driter i å ha bevis eller årsaker for det".. Videre kan du prøve å argumentere for synet ditt på en moden og seriøs måte.. Det du gjør er å oppføre deg som en prepubertal idiot som har sparret litt for mye fullkontakt uten å ha en fungerende guard..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: steroider i MMA? (ufc/pride)
« #32 : 06. februar 2006, 15:27 »
Det Ugle og Thyve viser er vel som noen ganger før hvordan en diskusjon kan avspores og ende i kverulerende nonsens.

Ellers er vel de fleste Mma-gutta fulle av det samme som folk i mange andre grener. Noe annet ville være sensasjonelt.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: steroider i MMA? (ufc/pride)
« #33 : 06. februar 2006, 15:28 »
For det første "burde" ikke jeg underbygge noe som helst, ettersom jeg i denne tråden har formulert min personlige konklusjon på en en times vurdering etter at spørsmålet slo meg i forigårs.

At dere tar det som en formell påstand, til tross for formuleringene som tilsier noe helt annet, er jo egentlig deres sak og deres problem hvis det provoserer dere.

Jeg skrev noen punkter til deg forrige gang du spurte, som er de mest grunnleggende og logiske grunnene til at det burde være dopingbruk i mma. hva med å svare på dem før du krever mer og mer av meg? du må komme med dine egne innspill også hr thyve. gi og ta!

og du er fremdeles en mester i å trashe. "vet du egentlig hva argumentasjon er eller" oooh
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: steroider i MMA? (ufc/pride)
« #34 : 06. februar 2006, 15:32 »
Tja, du har ikke kommet med noen rasjonelle begrunnelser.. Smiley kun "fysisk form er viktig".. Mener du da at ALLE i verdenstoppen i langrenn, ishockey, hopp, skiskyting, 3000m, styrkeløft, kulestøt, spydkast.. osv er dopet også? Smiley
siden det finnes enkeltpersoner som er det..?

Videre kan jo jeg si: Du er en gjennomhasjruset idiot som aldri kom deg gjennom barneskolen fordi du var for opptatt med å suge eselpikk.. Det er også en personlig konklusjon bygget på ca 10 sekunders vurdering av dine innlegg.. men hva er poenget med å komme med en hårreisende uttalelse som ikke bygger på noe som helst? det er jo bare meningsløst.. det burde du innse etterhvert..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: steroider i MMA? (ufc/pride)
« #35 : 06. februar 2006, 15:34 »
Viten:

Det er opp til den som fremlegger en påstand å dokumentere denne. Du er ikke en gang i stand til å komme med logisk holdbar argumentasjon, og deduksjonen din er dermed dømt til å mislykkes. Dette er noe av det flere av oss har prøvd å sette fingeren på. At du enda ikke har forstått dette, tilskriver jeg ganske enkelt dine mangelfulle kognitive evner.

Data en en påstand som du har observasjonsgrunnlag for å fremlegge. Før du forstår dette, er du ikke i stand til å belære oss om hva "viten" er for noe.  Dette er, for de fleste av oss, svært enkel logikk. Men du mangler mer enn som så. Det er uanstendig å beskylde en hel rekke personer for å dope seg, utelukkende fordi de er svært gode i sin idrettsgren.

 I kasuset Ronnie Coleman kan man finne frem drøssevis av kilder som mer enn sannsynliggjør at han hiver i seg steroider Spørsmålet er om _du_ kan gjøre dette om for eksempel Fedor? Eller hva med Joachim Hansen?  Det er utrolig frekt og respektløst av deg å si at du "vet" at disse utøverne bruker doping. Likevel tror jeg ikke Joachim og co bryr seg nevneverdig, da disse er altfor anstendig anlagte til å la seg affisere av injurier fra en funksjonshemmet.

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: steroider i MMA? (ufc/pride)
« #36 : 06. februar 2006, 15:52 »
stakkars hr, thyve. la meg forklare deg så ikke denne saken går utover nattesøvnen din fremover

jeg, merk jeg og ikke noen andre, lagde denne tråden der jeg stiller spørsmål om hvor mye dopingbruk det er i mma. etter noen svar, skriver jeg følgende

"utifra svarene her tipper jeg alle gode mma-utøvere doper seg :\ egentlig ganske logisk med tanke på hvor viktig kondisjon, styrke, eksplosivitet osv er i sporten."

ser du ikke at dette ikke er det samme, å si at "jeg gjetter", som om jeg lagde en tråd der jeg skrev "Hei. Visste dere at alle mma-utøvere doper seg? det vet jeg. det kreves nemlig styrke i sporten så derfor gjør alle det! ha en fin dag. hilsen viten"

hvis du ikke ser den lille forskjellen her gir jeg opp den biten av denne diskusjonen.

Den hovedsaklige grunnen til at doping er utbredt er penger, og det er penger i mma. Det er også æresfullt og antageligvis tilfredsstillende å bli kåret til vinner av UFC. Dette gjør at folk har motiver for å dope seg. DET er du vel enig i ?

Den neste biten man kan diskutere, er om doping gir mye tilbake i MMA, og det gjør det. MMA er som jeg har nevnt veldig mye mer allsidig enn mange andre sporter. I 5000 meter for eksempel, trenger du ikke være helvetes sterk, eksplosiv og være like godt trent i alle kroppens muskler som man trenger i en freefight. Dette kan jo tyde på at en MMA utøver vil være fristet til å benytte seg av ulike typer midler, til ulike formål innenfor sporten hans. Dette kan være med på å gjøre dopingpreparater mer utbredt.

Disse 2 tingene, motiver og hva man får tilbake for å evnt dope seg, samt et 3 punkt: hvor mye testing det er, dekker det man kan diskutere for å sannsnyliggjøre dopingbruk innen en sport. og på meg virker det såpass sannsynlig at jeg velger å tro det jeg tror

en siste ting er jo rett og slett hvor utrolig godt trent, og hvor utrolig imponerende prestasjonene til mange gode mma-utøvere er. de som har trent fullkontaktampsport vet hvor sinnsykt slitsomt det er etter få minutter å graple eller clinche foreksempel, og oksygenopptaket og muskelutholdenheten til en del stjerner er nødt til å være utrolig høyt. ikke minst det at de klarer å holde fokus oppe og utføre vanskelige teknikker etter flere runder med blodbad og beinhard konkurranse.

og når vi vet hvor mye doping det er i andre idretter, og har sett så mange bli tatt.... ja, svaret sier jo seg egentlig selv.

ikke noe av dette er beviser, og det var derfor jeg i utgangspunktet ikke hadde noen planer om å lage en diskusjon om dette. heller ikke tenkt å beskylde noen for noe. hvis jeg møter en ufc-stjerne på et nettforum en gang, har jeg ingen planer om å kalle han en #¤%#% dopingbruker. greit?

ugleguffen igjen: du har desverre misforstått alt grunnleggende her, jeg har ikke beskyldt noen for noe. med mindre du er chuck liddell da? les starten av denne posten adressert til thyvefyren nøye
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: steroider i MMA? (ufc/pride)
« #37 : 06. februar 2006, 15:57 »
1) De fysiske kravene til langrenn, 5000m og andre mer spesialiserte idretter er ikke mindre bare fordi de er mer ensidige, de er vel om noe MER ekstreme enn i kampsport der man må prøve å få en "allround"-fysikk.

2) mange idretter har mye penger, ære og berømmelse, det alene er ikke nok som en forklaringsmodell for doping.

3) Jeg kan gjerne komme med detaljerte beskrivelser av blodslitet og allsidigheten i hockey.. som du her gjør med mma, men hva er poenget? Smiley


poenget er: man kan gjerne si "jeg tror det er doping i mma, et dopingproblem vil nok eksistere i alle idretter", men det er lang vei derfra til "alle topp-mma-ere doper seg"
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: steroider i MMA? (ufc/pride)
« #38 : 06. februar 2006, 16:14 »
mange av argumentene mine var for at det generelt sett blir mye doping i idrett, før jeg deretter trakk inn mma sammenliknet med andre idretter. etter det jeg ser, er mma en sport som stiller sterkt til å bli plaget mye av doping. rett og slett fordi sporten krever vanvittig mye av mennesket.

kravene til utholdenhetsidretter som langrenn og 5000 meter er selvsagt like harde, men de er fremdeles mer ensformige. utifra dette trakk jeg inn at det er logisk at mma utøvere tar -flere- forskjellige typer preparater, siden det er flere egenskaper de har nytte av å forbedre. bare en ting jeg nevnte.

og til det siste du skrev: kanskje det kan være større differanse i dopingbruk i noen av de mindre vektklassene... men jeg kan ikke SE FOR MEG en lang krig mellom to heavyweights i en tittelkamp i ufc der den ene dytter i seg preparater og den andre ikke tar noe. tenk på hvor tunge de er og hvor slitsomt det er å bære den kroppen, særlig for lungene.... du er kjent med hvor mye styrke og utholdenhet preparater kan gi ?

og jeg må bare si enda en gang, jeg vet jeg formulerte meg bombastisk, men til mitt forsvar så mener jeg -fremdeles- at jeg uttrykte det tydelig at jeg gjorde opp en egen tanke/mening utifra mitt eget spørsmål og bare rablet den ned, uten å formulere meg i en slik seriøs og målrettet bane som du gir eksempel på her.
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: steroider i MMA? (ufc/pride)
« #39 : 06. februar 2006, 16:40 »

ugleguffen igjen: du har desverre misforstått alt grunnleggende her, jeg har ikke beskyldt noen for noe. med mindre du er chuck liddell da? les starten av denne posten adressert til thyvefyren nøye

Nok en gang imponerer du med din logiske sans og eminente språk(av)føring. Hvilken relevans har det om jeg, mot enhver formodning, skulle være Chuck Liddell? Er det det som er relevant for hvorvidt du "vet" at alle de gode MMA-utøverne doper seg?

Hvis man skal bruke din form for logisk deduksjon i en annen kontekst:
Premiss 1: Kirurger er avhengig av god prospektiv hukommelse.
Premiss 2: Amfetamin og andre stimulanter øker den prospektive hukommelsen.
Konklusjon: Alle kirurger bruker amfetamin og andre stimulanter.

De fleste her ser forhåpentligvis håpløsheten og urimeligheten i slik resonnering.

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
SV: steroider i MMA? (ufc/pride)
« #40 : 06. februar 2006, 16:50 »
Hvis du var chuck liddell ville jeg forstått at du følte deg -anklaget- til tross for mine formuleringer som ikke er særlig annklagende. Men hvis han satt på dette forumet selv hadde jeg forstått at han ble provosert.

interessant ressonement, synd det ikke tar hensyn til følgende ting:

* Hvor mye penger ligger det i å være en god kirurg, kontra en middels?
* Hvor mye vil "prospektiv hukommelse" påvirke en kirurg helhetlig?
* Hvor mye vil amfetamin og andre stimulanter øke den prospektive hukommelsen?
* Hva slags andre bivirkninger har amfetamin, og er det noen her som vil kunne ødelegge kirurgens karriere, istedenfor å "booste" den?
* Hva kommer man frem til hvis man sammenlikner de positive egenskapene til amfetamin for en kirurg, kontra de negative?
* Hva slags mennesker blir kirurger? Er dette mennesker som har lett for å benytte slike midler, eller er det mennesker som tradisjonelt sett tar avstantd?
* Hvilken sjanse er det for å bli avhengig, eller å bli tatt?

- etc etc etc

Hvis du går gjennom samtlige haker/spørsmål ved den "logiske" bristen din der, vil du komme frem til at det ikke er logisk at alle kirurger bruker amfetamin og andre stimulanter. Det samme kan nok ikke sies om dopingbruk i mma.

og ja du skriver så fin norsk så... till de grader fin norsk Smiley
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: steroider i MMA? (ufc/pride)
« #41 : 06. februar 2006, 17:17 »
Du innrømmer jo at du anklager folk som Chuck Liddell for å dope seg, og erkjenner da de facto at du er inkonsistent og selvmotsigende. Kjekt å vite.

Resonnementene du har kommet med har både vært helt ugyldige og svært utilstrekkelige, noe du faktisk også (implisitt) innrømmer her. Morsomt, det der. Når skal du komme med et logisk og overbevisende resonnement?

 Spørsmålene dine er forsåvidt irrelevante å besvare i deltaj, men jeg kan gjerne gi deg et godt incentiv (blant flere) for ikke å dope seg i MMA. Josh Barnett ble nemlig fratatt tittelen sin, og skadet sitt rykte og omdømme (dermed også sin kommersielle verdi i MMA) betraktelig da han testet positivt for steroider etter seieren mot Randy Couture (i UFC). Han hadde beviselig da en hel del å tape på å bole, hadde han ikke?

På forumet er det flere styrkeløftere i verdensklasse som tar veldig sterk avstand fra doping. De testes faktisk veldig ofte, også. Slik jeg ser det er det både respektløst, uhøflig, retardert og uvitenskapelig å anta at disse er dopingmisbrukere. Hva mener du? Ifølge MMA-resonnementet ditt vil det vel være "fysisk umulig" (ut fra din forståelse av fysikkens lover) at disse ikke tyr til ulovligheter?

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: steroider i MMA? (ufc/pride)
« #42 : 06. februar 2006, 17:42 »
Sitat
* Hva slags mennesker blir kirurger? Er dette mennesker som har lett for å benytte slike midler, eller er det mennesker som tradisjonelt sett tar avstantd?


dagens setning.. fordommer i praksis.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Andreas_F

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 199

SV: steroider i MMA? (ufc/pride)
« #43 : 06. februar 2006, 18:13 »

Ser denne mannen dopet ut? 105kg.....
For de som ikke vet hvem dette er så er det Fedor Emelianenko, verdens beste mma fighter.
Ja han er sterk,ja han har en ekstrem kondisjon og selv om han er russer så tror jeg ikke at han boler:P

Viten er så fordomsfull at han sier:Alle doper seg og sånn er det og det er en så fordomsfull og dømmende holdning at jeg blir kvalm.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

SV: steroider i MMA? (ufc/pride)
« #44 : 06. februar 2006, 18:19 »
Haha, han ser ut som meg! Cheesy Jeg er kanskje litt mindre, da.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!