Skrevet av Emne: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....  (Lest 19537 ganger)

Utlogget Mjelva

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #30 : 12. februar 2006, 01:08 »
Mmmm som å legge ut klipp av din Trondheim-fight så ingen skal høre på dine råd om fighting? Synes det er svært kvalmt å diskutere på den måten. Diskuter sak, ikke person.

Jeg påstår da heller ikke at jeg er i noen posisjon til å gi råd til andre enn de på veldig lavt nivå. Jeg har riktig nok lært veldig mye siden jeg gikk den kampen (jeg hadde ca en måneds trening på det tidspunktet), men noen ekspert er jeg ikke.
Ny kamp i Mai. Det blir artig å se akkurat hvor mye jeg har forbedret meg.

Utlogget nuthugger

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #31 : 12. februar 2006, 12:30 »
Hei Toxic,

Tror ingen av fighterne på 70-tallet kunne hoppet inn i dag og herjet f.eks. UFC. Det skjer litt på 30 år, så en sammenligning av Bruce Lee mot dagens fightere er egentlig helt irrelevant. Når det er sagt, er det på det rene at ingen av dagens fightere ville vært der de er i dag om det ikke hadde vært for Bruce Lee.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #32 : 12. februar 2006, 12:37 »
Tja, jeg tror nok Bruce Lees impakt på dagens fighting er overvurdert av mange! Jeg tror faktisk unge Kimura har hatt langt mer å si sammen med Helio og Rorion osv.. Men de nevnes sjelden i samme "tonefall" som o-store gud bruce.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Mjelva

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #33 : 12. februar 2006, 13:50 »
Tja, jeg tror nok Bruce Lees impakt på dagens fighting er overvurdert av mange! Jeg tror faktisk unge Kimura har hatt langt mer å si sammen med Helio og Rorion osv.. Men de nevnes sjelden i samme "tonefall" som o-store gud bruce.. Wink
Ja, disse har helt klart hatt mer å si for utviklingen av sine respektive grener.
Men på tross av manglende bevis på Bruce Lees virkelige ferdigheter er det vel lite å si på at han har bidratt til å bringe kampsport ut til folket.
Nå er det riktignok kung fu han har bidratt til å styrke, så man kan jo diskutere om det har vært en god ting eller ikke, men det gidder jeg ikke så tidlig på morran.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #34 : 12. februar 2006, 16:17 »
Bruce Lee har hatt en UDISKUTABEL virkning på kampsport, det var, som Mjelva sier, han som brakte kampsporten til folket. Og utviklingen har i stor grad vært påvirket av Bruce Lee, men dette er først og fremst den tradisjonelle utviklingen. Kung Fu og karate fikk en enorm oppgang etter at Bruce Lee kom på lerretet!

Bruce Lee har ikke hatt noen innvirkning på MMA slik det er idag. Det utviklet seg i buret som en følge av Brasiliansk Jiu Jutsu sin dominans tidlig på nittitallet. Denne utviklingen hadde vært den samme UTEN Bruce Lee!


Nuthugger: forøvrig veldig ålright å diskutere med en Bruce Lee tilhenger som IKKE tror han hadde hoppet inn i dagens fightingnivå og knust alle...det er dessverre alt for mange BL fans som faktisk tror dette og det er vel også kanskje det som får seriøse ma folk til å se seg lei på Bruce Lee og hysteriet...



Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #35 : 12. februar 2006, 16:21 »
Tja, det er stor forskjell  på å si "bruce lee har brakt kampsport som mainstream underholdning ut til folket" og "bruce lee har hatt teknisk virkning på kampsport som helhet".. og det er det siste utsagnet jeg er utrolig uenig i.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #36 : 12. februar 2006, 16:36 »
For meg er ikke det noe å være enig/uenig i, for det er et faktum at Bruce Lee ikke har hatt en teknisk innvirkning på kampsport som en helhet..

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #37 : 12. februar 2006, 16:40 »
Det er da poenget mitt.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Mjelva

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #38 : 12. februar 2006, 17:56 »
Det er jeg og enig i. Bruce Lee har hatt ingen innvirkning på MMA.
Mulig han har hatt en viss innvirkning på hvordan wushu har utviklet seg. Men wushu interesserer meg ikke.
Nå har jeg lite til overs for TMA generellt, så at Bruce Lees berømmelse og den påfølgende kung fu galskapen som feide over landet, samt karate-bølgen som gikk sin seiersgang i seinere tid er noe jeg har lite til overs for, er kanskje ikke noe å bli så overrasket over.

Utlogget mrlee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 137
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 137

  • Elvis has left the building.....
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #39 : 12. februar 2006, 23:18 »
Tilbake til topic:

Nå handler vel strengt tatt ikke denne tråden om hvordan Bruce Lee har medvirket til å utvikle MMA eller ikke....

Den handler om Bruce Lee`s eventuelle evner i praksis.

Utlogget nuthugger

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #40 : 13. februar 2006, 13:09 »
Jaha, så bruce har hatt utvikling for wushu? Den var ny, selv for meg.

Bruce døde i det han holdt på å utvikle sitt egen filosofi og kampsystem Jeet Kune Do og det har dessverre ikke så mye med kung fu å gjøre. Han var skyld i en kung fu bølge, men det  var ikke det han stod for. Han døde i det han spilte inn Game of Death som var en film som skulle til for å vise JKD. For de som har sett Warriors Journey eller nye GoD, vet at de har ble showcaset både grappling og boksing som de fleste har med i sitt mma system og dette ble spilt inn i 1972-73. 

Dette var da arven som JKD gutta tok over og utviklet videre. Paul Vunak som er en elev av Inosanto begynte å trene med Gracies før de ble kjent i USA gjennom UFC. Matt Thornton trente under en elev av Vunak igjen og han begynte å trene med Randy Cotoure før han begynte med UFC. Nettopp får å lære han boksing og BJJ mot at Randy lærte han clinch. SÅ verden er ikke så stor....

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #41 : 13. februar 2006, 13:43 »
Nå skal det sies at Matt Thornton ikke akkurat representerer JKD slik det finnes der ute. Han sier selv at over 90% av JKD skolene der ute ikke holder mål når det kommer til prinsipper, teknikker osv.

Matt Thornton er ganske MMA-rettet og han har utviklet sine egne prinsipper og er ikke så nøye på om man putter JKD, MMA eller ALTERNATIVT stempelet på ham. Poenget med Matt er at hans treningsmetoder og treningsfilosofi er den samme som enhvert MMA-skole rundt om i verden idag følger...
Det samme kan ikke sies om JKD skolene rundt omkring

Utlogget Leif T. Røbekk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #42 : 13. februar 2006, 13:54 »
Nå skal det sies at Matt Thornton ikke akkurat representerer JKD slik det finnes der ute. Han sier selv at over 90% av JKD skolene der ute ikke holder mål når det kommer til prinsipper, teknikker osv.

Matt Thornton er ganske MMA-rettet og han har utviklet sine egne prinsipper og er ikke så nøye på om man putter JKD, MMA eller ALTERNATIVT stempelet på ham. Poenget med Matt er at hans treningsmetoder og treningsfilosofi er den samme som enhvert MMA-skole rundt om i verden idag følger...
Det samme kan ikke sies om JKD skolene rundt omkring

.. Matt er JKD

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #43 : 13. februar 2006, 14:15 »
Han er vel iallefall det JKD burde være!

Utlogget Raga

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #44 : 13. februar 2006, 14:25 »

Sitat
Han er vel iallefall det JKD burde være!

Kan ikke se at han bryter med noen JKD-prinsipper heller.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!