Skrevet av Emne: 7/4-fjellsturen, noen med såre, slitne bein her?  (Lest 3649 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Måtte nøye meg med 4 i år, pga obligatorisk kurs som måtte rekkes, men hadde uansett en bortimot perfekt tur! Noen andre som gikk i dag?

Utlogget Styrke loggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 461
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 461

Nei, gikk ikke, men nå når jeg ser posten din angrer jeg veldig!!!

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Har gått 7'eren to ganger før: I 1997 i 25 grader og sol, altfor varmt! Og i fjor i tåke, sludd og regn og dertil gjørmebad.

I år var det perfekt temperatur, så godt som tørt hele veien (unntatt de vanlige gjørmehullene som alltid er der), og sola kom frem etterhvert.

Du kan angre, ja.  Erter  Men det er vel visse muligheter for at den skal gjentas neste år!  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hææ? Vet dere ikke det? Dette er jo en verdensbegivenhet! (Eller Bergensbegivenhet i hvert fall...)

Det er den årlige turen over Bergens syv fjell, som arrangeres av Bergen Turlag. www.bergen-turlag.no En aldri så liten folkefest det der, selv om det innebærer vonde bein i et par dager etterpå....

For noen, går det prestisje i å forsere dette raskest mulig, dog er det ingen offisiell tidtaking. Blir stadig forbiløpt av noen slike gærninger, men dæven for en motorikk de må ha for å ikke tryne så det synger. Husk at det er ganske krøkkete terreng av og til. Kondisjonen er jo også meeeget imponerende på disse! Det krever litt å holde seg i gang med å løpe i terreng i 5-6 timer i strekk! Selv er de tidene laaaangt unna hva jeg noensinne vil klare, uansett hvor mye jeg trener!  Bow

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
Hææ? Vet dere ikke det? Dette er jo en verdensbegivenhet! (Eller Bergensbegivenhet i hvert fall...)

Det er den årlige turen over Bergens syv fjell,

hihi, har dokker ikkje meir enn sju fjell? Erter

Når det gjeld det med springing og motorikk, er det noko som kjem av seg sjølv når ein bur på landet, det er jo igrunn ganske praktisk, alle bevegelsar av trasking i fjellheimen blir innlært heilt ifrå bardommen, men aldri i verda om eg kunne fått meg til å springe heile vegen, nei takke meg til ein kosetur med dei 2500 deltagerane som ikkje spring. Smiley

blir det litt fullt på fjellet når det er sopass mange som spring? det ville vel blitt det om det var fellesstart Tongue noko som eg tviler på.

verka som ein fin fjelltur. tek vel alle sju neste gong? Wink
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Joda, man går stort sett i kø om man ikke er kjapt ute. Selv om jeg hater kø (verre enn krig og fred og sånn...) er det liksom bare en del av "greia" den dagen.

JO, VI HAR FLERE ENN SYV FJELL! SÅ DET SÅ!  furious Cluet er vel heller at man aldri blir enige om hvilke syv som er de "rette". Men det får de gamle krangle om i fred  Wink

Starten på 7'eren strekker seg vel fra ca. 0800 (selv om de kjappeste sniker seg avgårde før det) til 0900, mens 4'eren har start fra 0900 - 1100.

Satser på 7'eren til neste år igjen ja, selv om beina mine også i dag sier at 4 var mer enn nok...  dry

Masse bilder lagt ut her: http://www.bergen-turlag.no/gallery/album238/7_fjellsturen_2006_105

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Hvor store er de fjella egentlig?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Eivind1990

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 788
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 788

jeg gikk alle 7 Cheesy Cheesy Cheesy

det er tilsammen 2000 høydemeter å bestige!!
turen er på ca 3 mil tilsammen..
Masse nedoverbakke, og masse oppoverbakke..

foresten gikk jeg den på 8 timer.. hadde skikkelig gangsperr i beina!!

 Kickass En ekte bergenser går fir-fjells/syvfjellsturen Cheesy
KB: 110kg x 6
BP: 90kg x 3
ML: 140kg x 5
Loggbok

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hvor store er de fjella egentlig?

Info hentet fra www.bergen-turlag.no :

Start og rute
Start fra Gravdal (v/Nutec) mellom kl. 08.00 og 09.00. Deltakerne skal levere starttallonger på startstedet på Gravdal. Deretter går turen til Lyderhorn (396 moh - 4km), i godt merket løype. Damsgårdsfjellet (350 moh - 8 km), Løvstakken (477 moh - 11 km), Ulriken (640 moh - 17km), Fløyfjellet (400 moh - 22 km)v/ Fløirestauranten, videre til Brushytten og Rundemanen (560 moh - 25 km). Herfra til Sandviksfjellet (417 moh - 26 km) og tilbake til Turlagskontoret i Marken. Deltakerkortet skal klippes på alle topper og leveres i sekretariatet ved innkomst.


jeg gikk alle 7 Cheesy Cheesy Cheesy

det er tilsammen 2000 høydemeter å bestige!!
turen er på ca 3 mil tilsammen..
Masse nedoverbakke, og masse oppoverbakke..

foresten gikk jeg den på 8 timer.. hadde skikkelig gangsperr i beina!!

 Kickass En ekte bergenser går fir-fjells/syvfjellsturen Cheesy

Grattis! 8 timer er jo bra da! Og menneskelig tid å gå på. Årets (og tidenes?) beste var en halvgærning av en o-løper som sprang hele sulamitten på 4t 5min!  woot  Fyren er jo ikke riktig!

Utlogget Eivind1990

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 788
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 788

Grattis! 8 timer er jo bra da! Og menneskelig tid å gå på. Årets (og tidenes?) beste var en halvgærning av en o-løper som sprang hele sulamitten på 4t 5min! woot Fyren er jo ikke riktig!

hehe, ja... GAL fyr... woot jeg så han, og han jogget ikke, han LØP/SPRINTET...

Er fornøyd med tiden ja! pleier egentlig ikke å gå så mye tur heller så Cheesy hehe Wink
KB: 110kg x 6
BP: 90kg x 3
ML: 140kg x 5
Loggbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!