Skrevet av Emne: Altså... Gud finnes ikke?  (Lest 98102 ganger)

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #60 : 07. juni 2006, 12:30 »
Hvis du synes det er spektakulært i forhold til fotosyntesen eks. , så sitter du for mye og ser på TV unge mann...

Poenget er om Star Wars og Lord of the Rings er mer eller mindre realistisk enn bibelen? Jeg mener de er mer realistiske fordi de faktisk ikke prøver å påstå det er fakta.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #61 : 07. juni 2006, 12:34 »
ergo innrømmer at de ikke er realistiske... hmmm Wink

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #62 : 07. juni 2006, 12:36 »
Poenget er om Star Wars og Lord of the Rings er mer eller mindre realistisk enn bibelen? Jeg mener de er mer realistiske fordi de faktisk ikke prøver å påstå det er fakta.

Hehe, ja det er jo helt logisk det du sier der. Kjernen i Kristendommen er at det finnes en Gud som er Far for alt det han har skapt, og vil at alle skal være sammen med ham i himmelen etter en liten telt-tur på jorden..Det er vel dette veldig sentrale frelses aspektet som mangeler i den konstruerte star-wars religionen...
Finn fem feil.

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #63 : 07. juni 2006, 12:41 »
Vel, jeg er en kristen gutt, og er kry over det... Grin Jeg skal nå vise dere noe litt stilig, eller et bevis. Det blir for dumt å forklare en frelse-følelse eller andre vissheter, så takke oss til denne til å begynne med...

Vet ikke om dere husker den tragiske dagen, 11. september, da USA/World Tradesenter ble rammet av terror..

Følg nøye med nå:

1. Finn fram en Bibel. Hva dato skjedde dette?? Joda, den 11., så derfor opp i Første Kongebok som er den 11. boka i Bibelen...

2. Nok en gang, hva dato skjedde dette? Joda, september som er den 9.-ende måneden i året. Slå derfor opp i kapittel 9.. Vi befinner oss nå i 1.Kong. 9...

3. Hva klokkeslett skjedde dette? Joda, 8-9 tiden... Les derfor vers 8-9.. Det du leser nå er 1.Kong. 9, 8-9...

Hva står så der??

- 8 Selv om dette huset er aldri så høyt, skal likevel alle som går forbi det, bli forferdet og spotte. Og når noen da spør: «Hvorfor har Herren handlet slik mot dette landet og dette huset?»  9 Da skal folk svare: «Det er fordi de forlot Herren sin Gud, han som førte deres fedre ut av Egypt, og holdt seg til andre guder, som de tilbad og dyrket. Derfor har Herren ført all denne ulykken over dem.»

Hmm... Tilfeldig, NEI! Bibelen, Gud og alt er for stort til å være tilfeldig...
Kanskje litt fjortis, men jaja...  Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #64 : 07. juni 2006, 12:44 »
Sjekk Jeremia 50... fra begnnelsen og til vers 20...

Tenk babylon - irak- usa - land fra nord Smiley

Smiley GT er morsomt

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #65 : 07. juni 2006, 12:46 »
Sjekk Jeremia 50... fra begnnelsen og til vers 20...

Tenk babylon - irak- usa - land fra nord Smiley

Smiley GT er morsomt

Så enig, så enig... Spesielt 3.Mos, Forkynneren/Predikanten og Salomos ordspråk... Smiley

Ellers er det givende å lese om endetiden... F.eks. Johannes Åpenbaring osv... Smiley

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #66 : 07. juni 2006, 12:48 »
Jeg ville nok for min egen del være litt mer forsiktig med å forklare enkelthendelser som skjer i dag, med skriftord...Selv tror jeg ikke enhver katastrofe, om det er gjort av menneskehånd eller naturen, har sin avstammelse fra Gud. Vi lever i en forgjengelig verden, mennesker påfører hverandre masse smerte, fordi de har en egen vilje til å gjøre så hvis de finner det for godt.  Personlig tror jeg ikke Gud straffer mennekser for deres synd på den måten lenger- etter Korset. Syndebyrden tatt på Jesus, slik at hvis vi ville, så kunne vi i hans verk bli rettferdige for Gud.
Men det er mange profetier som er blitt oppfylt i nyrere tid, at jorden skal være rammet av naturkatastofer i økenede skala er ett kjent fenomen fra bibelen- i "den siste tid"..
Finn fem feil.

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #67 : 07. juni 2006, 12:51 »
Hehe, ja det er jo helt logisk det du sier der. Kjernen i Kristendommen er at det finnes en Gud som er Far for alt det han har skapt, og vil at alle skal være sammen med ham i himmelen etter en liten telt-tur på jorden..Det er vel dette veldig sentrale frelses aspektet som mangeler i den konstruerte star-wars religionen...

Hvordan kan du tro på noe som står i en bok. Ikke bare en bok, men en bok som er revidert etter menneskets egoisme til å skape frykt og å ha en maktposisjon? Det foreligger idag ikke et eneste bevis på at religion er en snev av sannhet i. Du kan si at ting stemmer så veldig bra at det må være noe bak det, men sett i det store perspektiv er ikke de tilfeldighetene vi opplever så tilfeldige allikevel. At virkeligheten er mer enn vi skjønner (tenker på f.eks hvis du går inn å string-theory (egentlig en hypotese, men enda mer grunnlag til å forske på) hvor flere dimensjoner er mulig så blir jo tilfeldighetene enda lettere å forstå).

Poenget er vi som nekter å tro på den eventyrboka dere kaller bibelen er den ikke troverdig fordi det ikke finnes et grunnlag for å si noe annet. Presenter meg med håndfaste bevis på hva dere påstår så skal jeg vurdere det, men med null bevis er og forblir religion en tynn hypotese.

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #68 : 07. juni 2006, 12:56 »
Kva er dette?



Ei ku seier du antakeligvis.

Bevis det!
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #69 : 07. juni 2006, 13:00 »
Hvordan kan du tro på noe som står i en bok. Ikke bare en bok, men en bok som er revidert etter menneskets egoisme til å skape frykt og å ha en maktposisjon? Det foreligger idag ikke et eneste bevis på at religion er en snev av sannhet i. Du kan si at ting stemmer så veldig bra at det må være noe bak det, men sett i det store perspektiv er ikke de tilfeldighetene vi opplever så tilfeldige allikevel. At virkeligheten er mer enn vi skjønner (tenker på f.eks hvis du går inn å string-theory (egentlig en hypotese, men enda mer grunnlag til å forske på) hvor flere dimensjoner er mulig så blir jo tilfeldighetene enda lettere å forstå).

Poenget er vi som nekter å tro på den eventyrboka dere kaller bibelen er den ikke troverdig fordi det ikke finnes et grunnlag for å si noe annet. Presenter meg med håndfaste bevis på hva dere påstår så skal jeg vurdere det, men med null bevis er og forblir religion en tynn hypotese.

Du skriver litt rart, jeg sliter litt med å gripe hva du skriver her og der- men Bibelen som en historisk begrunnet bok er det ingen som betviler lenger, etter denne "Da- Vinci" hysterien har det vært en enorm forskning på bibelen og dens ekthet blir påvist fra uavhengige forskere, som ikke tror på det som står i boka. Det er ingen bok i verden som er mer prøvet, satt spørsmålstegn ved, og gransket som Bibelen- men innholdet er jo spektakulært- det står jo at det finnes en Gud som har skapt deg, og den verden vi lever i, at Gud gjestet jorden i menneskekropp og døde i kjærlighet for vår synd, det står at det finnes en tilværelse etter døden...Hvis du innelder ett forhold til Gud, så vil du få mer og mer klarhet i spørsmål som er uklare (selv om målet ikke er å få svar på alt), men det begynner frustreende nok med tro...
Finn fem feil.

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #70 : 07. juni 2006, 13:00 »
Hvordan kan du tro på noe som står i en bok. Ikke bare en bok, men en bok som er revidert etter menneskets egoisme til å skape frykt og å ha en maktposisjon? Det foreligger idag ikke et eneste bevis på at religion er en snev av sannhet i. Du kan si at ting stemmer så veldig bra at det må være noe bak det, men sett i det store perspektiv er ikke de tilfeldighetene vi opplever så tilfeldige allikevel. At virkeligheten er mer enn vi skjønner (tenker på f.eks hvis du går inn å string-theory (egentlig en hypotese, men enda mer grunnlag til å forske på) hvor flere dimensjoner er mulig så blir jo tilfeldighetene enda lettere å forstå).

Poenget er vi som nekter å tro på den eventyrboka dere kaller bibelen er den ikke troverdig fordi det ikke finnes et grunnlag for å si noe annet. Presenter meg med håndfaste bevis på hva dere påstår så skal jeg vurdere det, men med null bevis er og forblir religion en tynn hypotese.
Det er ikke noe vanlig bok, det er Bibelen, Guds ord, og Guds ord er levende...

OFF-TOPIC: Jeg for min del mener egentlig at all forskning for å motbevise Bibelen og en levende Gud er enda et bevis. En har ikke fred i hjertet før en har tatt imot den allmektige Gud. Du kjenner kanskje at det er noen som vil inn i hjertet ditt? Du får ikke helt fred med deg selv? Slipp han inn...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #71 : 07. juni 2006, 13:04 »
Jeg syns det er helt i orden å diskutere religion, og stille spørsmål ved tro... men det er ikke like bra å le av andres overbevisning i religiøse spørsmål. Smiley

Syns vi kan holde tonen litt mindre spottende.

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #72 : 07. juni 2006, 13:08 »
Kva er dette?
http://i74.photobucket.com/albums/i263/bonnskij/ku.jpg
Ei ku seier du antakeligvis.
Bevis det!
Det er du som sier det er en ku Smiley

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #73 : 07. juni 2006, 13:08 »
Jeg syns det er helt i orden å diskutere religion, og stille spørsmål ved tro... men det er ikke like bra å le av andres overbevisning i religiøse spørsmål. Smiley

Syns vi kan holde tonen litt mindre spottende.

Konfirmant læreren kommer på banen for å roe gemyttene...Du balanserer noen veldig intressante tanker i din tankeverden Egil, må smile litt i munnviken her jeg sitter... biggrin
Finn fem feil.

Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P
SV: Altså... Gud finnes ikke?
« #74 : 07. juni 2006, 13:11 »
Det er du som sier det er en ku Smiley

Hysj, det er ein hemmeligheit dry
for min del kan det like gjerne vere ein krakk.
viske viske...
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!