Skrevet av Emne: Lettkledde kvinner og voldtekt?  (Lest 17149 ganger)

janne

  • Gjest
Sv: Lettkledde kvinner og voldtekt?
« #60 : 29. mars 2007, 12:38 »
Et hovedfag skal bygge på et grunnfag (1 år) og et mellomfag(halvt år). Først da kan man starte på hovedfaget som normalt sett vil være beregnet til 1,5 år, dvs. totalt 3 år til sammen. Videre vil man ikke ha noe hovedfag FØR bredden også er godkjent - følgelig vil hovedfag som regel være 5 års studie da grunnlaget som regel bestod av 3 grunnfag og et mellomfag eller to grunnfag og to mellomfag + nødvendig teori. Selve hovedfagsdelene alene er ikke noe kvalifisering. Slik var det den gang jeg gikk på UiO.

Så et hovedfag og en mastergrad er i praksis det samme, selv om på den gamle ordningen så var selve oppgaveskrivingen en større del.

Dersom man skal bruke samme logikk som tydeligvis er brukt her kan i så fall jeg påberope meg 2 mastergrader og 1 (nesten 2) doktorgrad(er) .... Wink

Men på teologistudiet trenger man vel strengt tatt ikke å ta hovedfag i samme som man har grunnfag og mellomfag eller? F.eks. Grunnfag og mellomfag= Kristendom, og Hovedfag (2år)= Islam (før dette ble en del av det humanetiske studiet slik det er nå, tror jeg).

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Lettkledde kvinner og voldtekt?
« #61 : 29. mars 2007, 12:41 »
Det er fullt mulig det er særordninger der, men å alikevel si at man har et hovedfag så er det normalt å forstå dette som at man har GRADEN hovedfag, og det vil man ikke få før man har oppnådd samtlige tilleggskrav også. Men kan godt studere ulike hovedfagsemner uten at det gir en noen grad. Som nevnt kan jeg ved å bruke den logikken påberope meg noen grader ekstra.

På matte er det også slik at man kan studere i retninger man ikke har gjort tidligere til et hovedfag, det var også tilfelle for min del.

Videre skal man, det gjelder vel over alt (på gammel ordning) skrive en hovedfagsoppgave tilsvarende 1 års arbeid. Så vidt jeg kan se har nevnte person her ikke publisert noe slikt med mindre jeg ikke har funnet henne i biblioteket (sjekket for 5 minutt siden).
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

janne

  • Gjest
Sv: Lettkledde kvinner og voldtekt?
« #62 : 29. mars 2007, 12:55 »
Det er fullt mulig det er særordninger der, men å alikevel si at man har et hovedfag så er det normalt å forstå dette som at man har GRADEN hovedfag, og det vil man ikke få før man har oppnådd samtlige tilleggskrav også. Men kan godt studere ulike hovedfagsemner uten at det gir en noen grad. Som nevnt kan jeg ved å bruke den logikken påberope meg noen grader ekstra.

På matte er det også slik at man kan studere i retninger man ikke har gjort tidligere til et hovedfag, det var også tilfelle for min del.

Videre skal man, det gjelder vel over alt (på gammel ordning) skrive en hovedfagsoppgave tilsvarende 1 års arbeid. Så vidt jeg kan se har nevnte person her ikke publisert noe slikt med mindre jeg ikke har funnet henne i biblioteket (sjekket for 5 minutt siden).

Takk for opplysningen. De skal altså være RELATERT til hverandre da.

Jeg vet at hun ikke har publisert noen oppgave, fordi hun hoppet av etter 3,5 år og begynte å jobbe i Patentstyret i stede. Ble vel ikke så mye penger av å studere med en liten datter å forsørge tenker jeg (uten at jeg vet 100% hvorfor hun sluttet).

Hun tok forresten Kirstendom GF og MF mens hun tok Islam HF, men sistnevnte ble ikke fullført i form av noen oppgave mao.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Lettkledde kvinner og voldtekt?
« #63 : 29. mars 2007, 13:01 »
Da skjønner jeg også tegningen, og slikt sett har man i så fall det teoretiske grunnlaget for et hovedfag, men det er også det.

Dette med relatering osv. er forskjell fra fakultet til fakultet; f.eks. på MatNat skal man faktisk også ha fag som IKKE er relatert til hverandre for å få et hovedfag godkjent. Men der er det slik at hovedfagsemner kan taes men hovedfaget godkjennes ikke før ALT er gjennomført.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Lettkledde kvinner og voldtekt?
« #64 : 29. mars 2007, 13:01 »
Rettskrivningen bærer preg av omfattende utdannelse....

Ironisk nok behersker du ikke tegnsetting, så jeg ville være forsiktig med å åpne munnen min om andres feil hvis jeg var deg ...

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Lettkledde kvinner og voldtekt?
« #65 : 29. mars 2007, 13:05 »
Har man ikke gjennomført og skrevet en hovedfagsoppgave har man heller ikke hovedfag i islam. Jeg tror ikke jeg er spesielt pirkete hvis jeg mener det.
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Lettkledde kvinner og voldtekt?
« #66 : 29. mars 2007, 13:15 »
Vi får forholde oss til hvordan folk oppfører seg, kontra hva som står i boka de holder under armen og forsvarer handlingene sine med.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Lettkledde kvinner og voldtekt?
« #67 : 29. mars 2007, 13:27 »
Har man ikke gjennomført og skrevet en hovedfagsoppgave har man heller ikke hovedfag i islam. Jeg tror ikke jeg er spesielt pirkete hvis jeg mener det.

Ufattelig enig.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Lettkledde kvinner og voldtekt?
« #68 : 29. mars 2007, 13:29 »
Ufattelig hvor stor vekt alle plutselig skulle legge på Nanns utdannelse.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Lettkledde kvinner og voldtekt?
« #69 : 29. mars 2007, 13:32 »
Ufattelig hvor stor vekt alle plutselig skulle legge på Nanns utdannelse.
Hehe ja, det og rettskriving. biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322


dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Lettkledde kvinner og voldtekt?
« #71 : 29. mars 2007, 13:52 »

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Lettkledde kvinner og voldtekt?
« #72 : 29. mars 2007, 13:54 »
Nan-Rosita er for treningsforum hva Paris Hilton er for kjendisbladene, derfor denne store interessen. Wink



Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Lettkledde kvinner og voldtekt?
« #73 : 29. mars 2007, 14:04 »
Ville ikke noen omstendighet tatt sammenligningen med Paris Ho som ett kompliment men...
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Lettkledde kvinner og voldtekt?
« #74 : 29. mars 2007, 14:06 »
Ville ikke noen omstendighet tatt sammenligningen med Paris Ho som ett kompliment men...

Nja..
Paris røyker dop, Drikker seg stup full ,Kaster opp maten , Går uten truse (og oppfordrer venninnene sine til det) , Kjører i fylla...
Alle ting jeg IKKE gjør , så jeg tror egentlig det er et kompliment jeg Wink

Nann-Rosita
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!